Olen katkera, koska mies haluaa "jännänaisen"
Naurattaa edes käyttää tuollaista termiä :DDDd, mutta se kuvaa ehkä parhaiten sitä mitä mieheni vaikuttaa ihailevan. Tulinen, roisia läppää ja sarkastisia kommentteja viljelevä, estoton, kinky, villi, RÄVÄKKÄ (mutta ulkonäöltä nätti ja naisellinen). Rivien välistä tullut esiin, että haluaisi mulla olevan enemmän noita ominaisuuksia. Enkä koekaan olevani mitään tuota vaan ns. tylsä harmaavarpunen tuollaiseen verrattuna. Mies on moneen otteeseen ilmaissut selvästi arvostavansa ja ihailevansa tuollaisia naisia ja tulee olo, että olisi ottanut mieluummin sellaisen jos olisi saanut. Että on mun kanssa vain koska olen "nätti ja mukava".
Olen kai ihan tyhmä kun vielä tällaisessa suhteessa olen? Vaikka mielestäni meillä muuten menee ihan hyvin. Rakastan miestä ja hänkin omien sanojensa mukaan minua.
Kommentit (180)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olen itse havainnut, usein vastakohdat viehättävät miehiä. Miehet jotka ovat itse rauhallisia ja tasaisia syttyvät näistä räväköistä naisista, kun taas räväkämmät miehet haluavat sellaisen tasaisen ja kiltin naisen. Ei siis aina mutta hyvin usein näin. Itsekin rauhallisena ja tasaisena naisena vaikutan valitettavasti vetoavan enimmäkseen räväköihin miehiin, kun taas kaltaiseni eivät tunne kemiaa.
Mulla ihan sama. Siksi parisuhteeni on aina tuomittu epäonnistumaan. Ei ne kaltaiseni kiltit miehet vaan tunne kanssani mitään kemiaa. Sekään ei auta, että olen ihan nätti. Se ei oikeasti riitä! Tylsyyteni tappaa mielenkiinnon ja kiihotuksen.
Ei mitään jännittävää, kaikki on kanssani ennalta arv
"Epäilen sen johtuvan samasta kuin moni mies haluaa tienata naistaan paremmin. On siis kyse siitä, että miehen on oltava parempi. "
Nojaa, itse tienaan tuplasti tuohon kaveriin verrattuna, niin ei oikein selity tämä ero rahallakaan että miehiä ei muka "liian hyvätuloiset naiset" kiinnostaisi :D
Kaikki miehet eivät ole samanlaisia. On kuitenkin paljon miehiä, joita häiritsee naisen korkeammat tulot. Ja paljon miehiä, jotka pitävät rauhallisesta naisesta.
Olisi ihanaa kun ei tarvitsisi olla aina se suhteen paremmin tienaava ja kaiken kustantava osapuoli. Mistä mulle löytyisi se kiltti, nätti, tasainen ja looginen johtajanainen?
Vierailija kirjoitti:
Olisi ihanaa kun ei tarvitsisi olla aina se suhteen paremmin tienaava ja kaiken kustantava osapuoli. Mistä mulle löytyisi se kiltti, nätti, tasainen ja looginen johtajanainen?
Kosahtaa täällä varmaan siihen nättiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauneus on katsojan silmässä. Harva kuitenkaan ihan susirumakaan on. Liikalihavia on enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan siihen että pitää taas kuitenkin olla se "johtaja" luonne.
En tiedä onko sitten aivan mahdoton ajatus, että kaksi kilttiä on yhdessä? Luonto on jotenkin järjestänyt niin, jotta ei syntyisi liian kilttejä lapsia jotka eivät pärjää tässä pahassa maailmassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko sitten aivan mahdoton ajatus, että kaksi kilttiä on yhdessä? Luonto on jotenkin järjestänyt niin, jotta ei syntyisi liian kilttejä lapsia jotka eivät pärjää tässä pahassa maailmassa?
Totta. Luulin, että se tarkoittaa ihan vain ammattia eikä kotona johtamista.
122:
Ei tietenkään kaikki miehet ole samanlaisia. En niin väittänytkään vaan kerroin pelkästään niistä rauhallisista miehistä joiden kanssa itse olen ollut parisuhteessa. Ei se ole kaikki miehet.
Ja ap puhui katkeruudesta, kyllä myönnän itsekin olevani jossain määrin katkera. Sen takia voi tulla sanottua asiat vähän huonosti. Tarkoitukseni ei ollut kuitenkaan syyttää kaikkia miehiä, pyydän anteeksi jos näin pääsi käymään.
Otaksun, että jännänaisille kelpaa vain jännämiehet. Sellainen tavallinen parisuhdetossukka ei pysty pitämään vikuroivaa jännänaista aisoissa. Siihen tarvitaan aivan erilaiset otteet, joihin suurin osa miehistä ei vaan kykene.
Vierailija kirjoitti:
Otaksun, että jännänaisille kelpaa vain jännämiehet. Sellainen tavallinen parisuhdetossukka ei pysty pitämään vikuroivaa jännänaista aisoissa. Siihen tarvitaan aivan erilaiset otteet, joihin suurin osa miehistä ei vaan kykene.
Voi kuule. Eiväthän jännänaiset pysy eivätkä halua pysyä aisoissa.
Vierailija kirjoitti:
Sehän menee niin päin, että jännänainen pitää (pysyy pitämättäkin) tossukan aisoissa ja saa jatkaa jännäilyään rauhassa ja kotipesässä on huolehtija.
"Toisaalta minulla on sitten hyvä ystävä, joka kaikilta muilta osin on melko lailla samanlainen kuin minä (korkeasti koulutettu, hyvätuloinen, elämä ns. mallillaan), mutta hän on aina ollut äärimmäisen rauhallinen ja järkevä, ja toistuvasti miehet ovat antaneet hänelle pakkeja vedoten siihen että hän on "liian rauhallinen".. On tämä siis kummallinen ja todellinen ilmiö selvästikin, että se joku tietty määrä tunne-elämän epävakautta naisessa viehättää."
Sama tunne itsellä. Mulla on adhd, ja ennen lääkitystä elämä oli aika kaaosta, käytös impulsiivista ja tunnereaktiot ylimitoitettuja. Jokainen mies, jonka kanssa olen seurustellut, olisi halunnut kanssani naimisiin ja vientiä on ollut aina. Sitten taas sellaiset rauhalliset ja järkevät ystävät ovat tahtomattaan ikisinkkuja, enkä kykene sitä ymmärtämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan tuon naistyypin. Olen itsekin vähän sellainen. On vielä pari jännempää naistyyppiä: Taparikolliset ja ne, jotka tekee melkein 10 lasta eri miehille. En usko, että miehiä kiehtoo jännänaiset.
Kyllähän moni haluaa jännänaisen. Näillä on usein joku mt- ja/tai persoonallisuushäiriö, mikä tekee heistä hyvän kohteen manipuloivalle henkilölle ja lisäksi ovat näyttävän näköisiä.
No nuorena ja nättinä sain helposti miesten seuraa, mutta kun olin ihminen, joka ei pysynyt pitkään paikallansa. Yleensä miehet olisi halunneet, että kökötetään neljän seinän sisällä ja vietetään sellaista ns. rauhallista kotielämää. Menevänä menin itsekseni yötäpäivää missä huvitti ja ainakin pari miestä oli sellaisia ettei se tuntunut sopivan. Tuli valitusta siitä, että ei ole koton
Mitähän se menevyys loppujen lopuksi on? Ehkä osittain huomion ja ihailun hakua. Kun olisi mies, joka pitää turvallisesti kiinni mutta asettaa myös rajat. Edelliset sukupolvet kutsuivat näitä sekopäitä arvaamattomien isien tyttäriä temperamenttisiksi. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Töissä on tottunut johtamaan kun on työskennellyt vuosikymmenet projektipäällikkönä. Samoin armeijan harjoituksissa kapteenilta kysytään johtajuutta.
Silti olisi kiva kun ei kotona pitäisi aina ihan kaikista jutuista päättää ja vastata. Ihan hyvin voisin laittaa vaimolle kotona ruokaa, käydä kaupassa ja siivota.
Ja niinhän minä teenkin, mutta sen vastuussaolemisen voisin kotona mieluusti jättää vähemmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töissä on tottunut johtamaan kun on työskennellyt vuosikymmenet projektipäällikkönä. Samoin armeijan harjoituksissa kapteenilta kysytään johtajuutta.
Silti olisi kiva kun ei kotona pitäisi aina ihan kaikista jutuista päättää ja vastata. Ihan hyvin voisin laittaa vaimolle kotona ruokaa, käydä kaupassa ja siivota.
Ja niinhän minä teenkin, mutta sen vastuussaolemisen voisin kotona mieluusti jättää vähemmäksi.
Voisiko olla 50/50?
Vierailija kirjoitti:
Kiva olla jännänaisen johtamassa kaaoksessa?
Parempi tossun alla kuin taivasalla? Eikös se ole se ikivanha totuus?
En tiiä. Kävin tässä iltasella huoltiksella tankilla ja siinä sellainen lihava, tatuoitu äiti huusi kuin hyeena lapsillensa. Ehkä sen kuuluu mennä näin? Minun kuuluu jäädä lapsettomaksi koska jos en osaa pitää kuria miehelle, en varmaan sitten osaisi pitää kuria lapsillekaan? Minusta tulisi varmaan joku burn out mamma, vähän niin kuin eräs työkaverini, todella kiltti, sovitteleva ja herttainen ikäiseni nainen. Suoritti töissä ja kotona, kunnes mies ei lopulta tehnyt enää mitään. Lopulta työkaverilleni tuli täydellinen romahdus ja piti jäädä pitkälle sairauslomalle ja otti samalla avioeron.
Mulle olis takuulla käynyt juuri noin, jos olisin avioitunut ja saanut lapsia! Sen sijaan tunnen näitä Justiina-tyyppisiä naisia ja heille ei eroja näytä tulevan millään. Miehet on tyytyväisiä vaan, kun ärhäkkä nainen huushollaa kotona ja päättää kaikesta.
Mun on aika vaikea uskoa näitä. Tuntuis että miehet odottaa suhteelta jo ilmoituksissaan että "ei draamaa", jota kuitenkin itse aiheuttavat käytöksellään. Naisen pitäis vaan tyytyä ja alistua kaikkeen kun mies menee ja tekee mitä tahtoo.
Niin ja mitä tulee aloitukseen, niin aika ikäviä on ne miehet jotka alkaa vihjailla että kumppanin pitäis olla jotenkin toisenlainen. Miks ne edes alkaa seurustella, kun ei ole mieluinen nainen? Niitä mieluisia kyllä löytyy, vai olisko niin ettei kelpaa itse niille, kun ei ole itsekään mikään valioyksilö.
Eikun sori joo nyt vasta luin viestisi kunnolla ja ymmärsin pointtisi, haha :D Joo voi olla hyvin kyse siitäkin, että miehet kokevat jollain lailla olevansa naisia parempia jos naiset ovat emotionaalisia ja hieman epävakaita, ja he ovat se loogisesti ajatteleva osapuoli suhteessa.. Mene ja tiedä, meitä on niin joka junaan.