Suomesta pois muuttaneiden ylimielisyys
Kommentit (202)
Vierailija kirjoitti:
Tässä on tää video. Pikku Picnic reissu idyllisessä paikassa voikin päättyä karmivasti
Pelotipeloti pöö
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pekka_Sepp%C3%A4nen_(rikollinen)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmittaako kun muut menestyvät?
Heh, ulkomailla oleskelu ei tarkoita menestymistä. eikä "uran luontia".
Meille se on tarkoittanut juuri sitä jo 30 vuotta.
Uskon että uskot nyt niin. Mutt...todettu fakta on että kun/jos palaat suomeen joskus, päädyt pitkäaikaistyöttömäsi. Ei se sinun vika ole, mutta työnantajat ei arvosta ulkomaan työkokemusta eikä uraa. Se on yhtä kuin 0. Täällä tehdään asiat niin eri tavalla. Kielitaitosi on kissan pissan arvonen (nimim. kokemusta on), olit ollu vaikka 25 v amerikassa tms. Mihinkään et täällä enää kelpaa.
Muutamme Suomeen kun eläke
Aika synkkä kuva Suomen tilanteesta. Olen varma, että pystymme hoitamaan itsemme ja asiamme ihan hyvin eläkeläisenä Suomessa, ihan siinä kuin nykyisessä kotimaassamme. Suomessa kaikki terveyden- ja sairaudenhoitoon liittyvät asiat ovat hyvin paljon halvempia.
Vierailija kirjoitti:
Unohdit mainita että lisäksi Amsterdamin keskustassa tavalliset roskat laitetaan kadulle kerättäväksi 2x viikossa, kun vanha infra ei mahdollista jätekatoksia. Ja että rottaongelma on todellinen.
https://www.reddit.com/r/Amsterdam/comments/14lihhe/is_it_me_or_is_ther
Amsterdam oli ennen siisti, nykyään keskusta on valitettavan suttuinen
Meillä on täälläpäin ihmisrottia, jotka alkavat levitellä roskia ympäriinsä, noin viikkoa ennen tukien saapumista.
Vierailija kirjoitti:
Aika synkkä kuva Suomen tilanteesta. Olen varma, että pystymme hoitamaan itsemme ja asiamme ihan hyvin eläkeläisenä Suomessa, ihan siinä kuin nykyisessä kotimaassamme. Suomessa kaikki terveyden- ja sairaudenhoitoon liittyvät asiat ovat hyvin paljon halvempia.
Paljonko maksaa hoito jota ei ole saatavilla?
Kommunistille se tarkoittaa on ilmaista ja markkinataloudessa äärettämän kallista. Lasketaanko keskiarvo vai miten tehdään?
Kyllä Suomessa saa ihan normaalia ja hyvää terveydenhoitoa silloin kun on tarve, paitsi jos jouunut rikollisen vainon kohteeksi, jota suoritetaan jopa terveydenhuollon puolella, saattaa olla eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkosuomalaiselta:
Keski-Euroopan isoimmissa kaupungeissa on oikeasti ongelmana likaisuus ja roskat, pitklti syynä turistilaumat. Pariisi, Lontoo ja nykyään myös Amsterdam ovat ajoittain tosi likaisia. Keskustan jätekeräys toimii siten että laitetaan roskapussit kadunkulmaan, kierrätyksen voit unohtaa. Jäteongelman takia myös rottia näkee jatkuvasti.
Olen asunut 4 vuotta Amsterdamissa. Täällä kierrätetään lasi, pahvi ja tietysti ongelmajäte ihan samalla lailla kuin Suomessakin. Samoin pullot ja tölkit. Muu poltetaan, eli ei tarvitse eritellä esim muoveja tai elintarvikkeita. Isommat jätteet esim huonekalut saa jättää kadulle tiettyinä viikonpäivinä ja ne haetaan kierrätykseen ilmaiseksi kunnan toimesta.
Unohdit mainita että lisäksi Amsterdamin keskustassa tavalliset ros
En hoksannut että minun olisi pitänyt kattaa aivan kaikki mahdollinen, kun kommentoin väitettyä kierrätyksen puutetta. Joo jätteet kerätään kaksi kertaa viikossa KESKUSTAN alueella, mitä sitten? Vanha keskusta on lisäksi hyvin pieni osa Amsterdamia saatikka koko alankomaita, ja nimenomaan tällainen kokonaisuuden ymmärtämättömyys on sitä maalaisuutta joka saa enemmän maailmaa nähneen vähän hymähtämään... Se maalainen on käynyt kerran jossain, pysynyt pahimmalla turistialueella, ja vertaa sitä omaan Peräpohjolan kuntaan ymmärtämättä että näki noin prosentin todellisuudesta ja siitäkin sen ääriesimerkin. Voi pikkuista.
Esim. itse en ole mikään hyvä esimerkki siitä, kuinka muka tetveydenhuolto ei pelaa Suomessa, vaan ainoastaan siitä, että törkeä rikollinen suhmurointi on mahdollista myös terveydenhuollossa,niin että tehdään rikoksia potilaille, ihmeen avoimesti Suomessa. Siitä olen hyvä esimerkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmittaako kun muut menestyvät?
Heh, ulkomailla oleskelu ei tarkoita menestymistä. eikä "uran luontia".
Meille se on tarkoittanut juuri sitä jo 30 vuotta.
Uskon että uskot nyt niin. Mutt...todettu fakta on että kun/jos palaat suomeen joskus, päädyt pitkäaikaistyöttömäsi. Ei se sinun vika ole, mutta työnantajat ei arvosta ulkomaan työkokemusta eikä uraa. Se on yhtä kuin 0. Täällä tehdään asiat niin eri tavalla. Kielitaitosi on kissan pissan arvonen (nimim. kokemusta on), olit ollu vaikka 25 v amerikassa tms. Mihinkään et täällä enää kelpaa. <
Eli et ole perillä nykytilanteesta. Käytännössä Suomessa joutuu nykyään terveydenhuollon palvelut ostamaan yksityiseltä puolelta, samoin vanhustenhuollon jos ei halua lojua kotona vaipoissa yhden päivittäisen käynnin varassa, ja se tulee todella kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkosuomalaiselta:
Keski-Euroopan isoimmissa kaupungeissa on oikeasti ongelmana likaisuus ja roskat, pitklti syynä turistilaumat. Pariisi, Lontoo ja nykyään myös Amsterdam ovat ajoittain tosi likaisia. Keskustan jätekeräys toimii siten että laitetaan roskapussit kadunkulmaan, kierrätyksen voit unohtaa. Jäteongelman takia myös rottia näkee jatkuvasti.
Olen asunut 4 vuotta Amsterdamissa. Täällä kierrätetään lasi, pahvi ja tietysti ongelmajäte ihan samalla lailla kuin Suomessakin. Samoin pullot ja tölkit. Muu poltetaan, eli ei tarvitse eritellä esim muoveja tai elintarvikkeita. Isommat jätteet esim huonekalut saa jättää kadulle tiettyinä viikonpäivinä ja ne haetaan kierrätykseen ilmaiseksi kunnan toimesta.
Unohdit mainita että lisäksi Amsterdamin keskustassa tavalliset ros
Ei ole jätekatoksia, koska niistä hakeminen olisi paljon hitaampaa, hankalampaa ja kalliimpaa, kun pitäisi olla ihminen availemaan (ehkä lukittua) sisäpihaa, kärräämään pönttöjä sieltä kadulle. Nyt pöntöt /pussit otetaan kadulta automatisoudulla tekniikalla. Ei tarvita kuin kuski.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Suomessa saa ihan normaalia ja hyvää terveydenhoitoa silloin kun on tarve, paitsi jos jouunut rikollisen vainon kohteeksi, jota suoritetaan jopa terveydenhuollon puolella, saattaa olla eri.
Ne hoidot saa hoitotakuun viimeisinä päivänä ja hallitus on ottamassa pikavipin terveydestä eli pidentää hoitotakuuaikaa.
Lämmittää kuin kusi housussa pakkasella.
Kuinkahan paljon jää hoitamatta, kun "sinne lääkäriin ei kuitenkaan pääse". Ihmiset ovat jo luovuttaneet.
Kuka nyt Suomen ääliömäisiä veroja maksaa jos on mahdollisuus muuttaa edullisempaan maahan.
Vierailija kirjoitti:
Uskon kyllä että on muutamia euroopan maita joissa elämä on parempaa, esim. Sveitsi. Ehkä joitain muitakin paikkoja, jos sattuu olemaan rikas ja koulutettu. Kuten joku Bryssel. Vaikka luontoa siellä ei ole. Sveitsi olisi hieno maa.Norja, Tanska, Ruotsi myös.
Eu on pilannut euroopan ja kansainvaellusta tukee jopa paavi.
Vierailija kirjoitti:
Ulkosuomalaiselta:
Kyllä Ranskassa on kierrätysastiat. Tölkit, muovit, pahvit ja pullot kierrätetään.
Vierailija kirjoitti:
Sille joka väitti että taloyhtöt toimii Keski-Euroopassa kuten Suomessa, ei todellakaan toimi! Suomessa taloyhtiön kautta hoidetaan paljon enemmän asioita, kuten julkisivun ja parvekkeiden huolto. Keski-Euroopassa jokainen hoitaa tuollaiset itse, jos on hoitaakseen. Käytännössä näkee paljon rapistuneita pihoja ja parvekkeita, ja esimerkiksi graffittien poistaminen julkisivusta vaatii asukkaan omaa aktiivisuutta. Oman asuntoni vastapäisessä rakennuksedsa täällä Keski-Euroopassa ydinkeskustassa on nyt ollut 3 vuotta graffiti, jota ei ole poistettu. Suomessa se olisi putsattu viikoissa.
Ulkomailla ei kaupungin varapormestari ole se joka käy sotkemassa julkista omaisuutta grafiiteillaan, kuten arhimäki
Kyllä minä aion muuttaa pysyvästi ulkomaille ja aikataulu on siinä 4-6 vuoden paikkeilla. En aio tehdä töitä, enkä ole eläkeläinen. Sieltä käsin matkustelen lisää ympäri maapalloa ja harjoitan harrastuksen ohella luultavasti jonkin sortin hyväntekeväisyyttä. Mielessä siintää Malta tai Madeira, pysyvänä "tukikohtana".
Tämäkin luonnollisesti saa alapeukkuja ja minua pidetään ylimielisenä mulkerona, kun kerron omat tavoitteeni ja suunnitelmat...
Palstan ulkosuomalaisista 95% istuu aamutakissa suomalaislöhiön kotisohvalla ja niistä 5%:kin suuri osa asuu osan vuodesta Fugessa ja seurustelee vain suomalaisten kanssa eikä osaa sanaakaan Espanjaa eikä tiedä maasta mitään, ja puhuu kansasta ale tuvaan sävyyn.
Jaa, no enpä ole huomannut. Työskentelen itse ulkomailla ja työyhteisössä on muitakin suomalaisia jotka asuneet jo kauan kuka missäkin maassa. Opiskeluiden ja töiden perässä kaikki lähteneet Suomesta pois ja arki sitten muodostunut sinne missä kulloinkin asunut.
Mitään ihmeellistä siinä ei ole että asuu ja työskentelee ulkomailla. Arki on arkea asui missä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Sille joka väitti että taloyhtöt toimii Keski-Euroopassa kuten Suomessa, ei todellakaan toimi! Suomessa taloyhtiön kautta hoidetaan paljon enemmän asioita, kuten julkisivun ja parvekkeiden huolto. Keski-Euroopassa jokainen hoitaa tuollaiset itse, jos on hoitaakseen. Käytännössä näkee paljon rapistuneita pihoja ja parvekkeita, ja esimerkiksi graffittien poistaminen julkisivusta vaatii asukkaan omaa aktiivisuutta. Oman asuntoni vastapäisessä rakennuksedsa täällä Keski-Euroopassa ydinkeskustassa on nyt ollut 3 vuotta graffiti, jota ei ole poistettu. Suomessa se olisi putsattu viikoissa.
Miksi graffiti pitäisi poistaa? Jos putsaa, niin varmasti tulee toinen tilalle. Asuin Keski-Euroopassa ja kyllä me osakkaat taloyhtiön kokouksessa päätettiin yhdessä korjaustöistä. Ei tarvinnut itse tehdä mitään, kun isännöitsijä sitten pyysi tarjoukset ja hommat hoitui sillä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä aion muuttaa pysyvästi ulkomaille ja aikataulu on siinä 4-6 vuoden paikkeilla. En aio tehdä töitä, enkä ole eläkeläinen. Sieltä käsin matkustelen lisää ympäri maapalloa ja harjoitan harrastuksen ohella luultavasti jonkin sortin hyväntekeväisyyttä. Mielessä siintää Malta tai Madeira, pysyvänä "tukikohtana".
Tämäkin luonnollisesti saa alapeukkuja ja minua pidetään ylimielisenä mulkerona, kun kerron omat tavoitteeni ja suunnitelmat...
Madeiralla on hyvä sää koko vuoden. Malta on mielestä tosi karu paikka ja kesällä ihan hemmetinmoinen pätsi.
Unohdit mainita että lisäksi Amsterdamin keskustassa tavalliset roskat laitetaan kadulle kerättäväksi 2x viikossa, kun vanha infra ei mahdollista jätekatoksia. Ja että rottaongelma on todellinen.
https://www.reddit.com/r/Amsterdam/comments/14lihhe/is_it_me_or_is_ther…
Amsterdam oli ennen siisti, nykyään keskusta on valitettavan suttuinen