Suomesta pois muuttaneiden ylimielisyys
Kommentit (202)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki ulkomaille muuttaneet olisivat tyytyväisiä oloonsa, niin eipä ne pyörisi aamusta iltaan koti-ikävän vallassa suomalaisella palstalla sanomassa miten paljon parempi muualla on.
Kai ihmisestä tulee vihainen kun se asuu jossain tuntemattomassa maassa ulkomailla? Hassua muuten, kun joskus olen palstalla huhuillut ulkosuomalaisia, niin saan korkeintaan neljä vastausta, ja nyt on linjoilla kymmeniä heti aamutuimaan. Jossain on jo tietenkin päivä, jossain ilta ja yö. No, tämä on sitä palstan "mystiikkaa", että tiettyinä hetkinä "ulkosuomalaiset" havahtuvat joukolla samaan tarinoimaan... =D
No ei minua ainakaan kiinnosta jokaiseen huhuiluun vastata, että joo, paikalla olen. Mitä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin välillä joku painottaa, kuinka hän asuu tai asui ulkomailla/etelä-, keski-, tai länsi-euroopassa jne.
Hämmentävästi sitä maan nimeä ei voi, kenties paljastumisen pelossa, kertoa suoraan.
En halua kertoa asuinmaatani, koska minun elämäni on niin tyystin erilaista kuin useimpien Suomessa asuvien ja kaverit tunnistaisivat helposti. En ole ylpeä siitä, että luen vauvapalstaa :D.
Lisäksi useimmiten sillä maalla ei yksinkertaisesti ole mitään merkitystä. Itsekin mainitsen useimmiten vaan asuvani "keskieuroopassa", koska sillä missä nimenomaisessa maassa asun ei ole keskustelun kannalta väliä. Esim jos sanon "muutettuani keskieurooppaan palkkani lähes viisinkertaistui" ei maan mainitsemisella ole väliä, koska asun maassa A ja firma jolle työskentelen on maassa B ja asiakkaita on maissa a, b, c, d, e ja F ja kollegoita vielä useammassa. Lisäksi lähes kaikissa länsieuroopan maissa on yhtäläinen tilanne palkkatason suhteen, joten kommenttini on pätevä lähes mihin tahansa niistä.
Ylipäätään tuo "ähä ähä et voi edes maata sanoa joten valehtelet" on.. noh, lähinnä lapsellinen ja ei kovin älykäs. Jos joku haluaisi valehdella niin helpostikos jonkun maan heittäisi mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajasta tulee palstan tyypillisen lukijan vipat. Todennäköisesti yksinäinen pienen itäsuom. paikkakunnan asukas, jolla mt.eläke, ikä yli 45. Ei varallisuutta, ei puolisoa. Matala koulutus. Märehtii katkeruudessa, jota täällä oksentaa. Oikeasti kaipaisi vain rakkautta ja ihmisen syliä.
Rakkautta ja ihmisten syliä? Joo, noita voi olla eri kulttuureissa, mutta tiedätkö on myös vaaroja samassa mittakaavassa enemmän, tai paljon enemmän. Katselin eilen RV -elmästä kertovaa vanhemman naisen videoita Youtubesta, hän kertoi kokemiaan vaaratilanteita kun oli ollut matkailuvaunulla kiertelemässä amerikkaa tai kanadaaa. Yksin ei naisena kannata mennä, häntä oli mies lähestynyt keskellä ei mitään, ja hyvä ettei nainen päätynyt murh...uhriksi! Itseenikin houkuttelisi kierrellä noita maita, mutta päätyminen sarj---murhaajan uhriksi on liian iso. Pitäisi olla aseet ainakin mukana, tai muita ihimisä yms. Suomessakin tietysti voi olla riskejä, mutten ainakaan pelkää.
Vierailija kirjoitti:
Minua taas ärsyttää ne ulkomaille muuttaneet jotka nyt poraavat kun eläkettä ei makseta enää ulkomaille ja joutuvat muuttamaan takaisin Suomeen kun rahat ei riitä. Miksi muutti sinne jos alunperinkin oli pienet tulot.
No hyvä, sitten minä en ainakaan ärsytä sinua. Suomesta eläkettä en saa ja täällä on itse maksettu eläke, joka kyllä päihittää keskiverto suomalaisen eläkkeen mennen tullen. Ja takaisin Suomeen en tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmittaako kun muut menestyvät?
Heh, ulkomailla oleskelu ei tarkoita menestymistä. eikä "uran luontia".
Meille se on tarkoittanut juuri sitä jo 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Suomen luonto myrkyllinen?
Haiskahtaa jonkun Tshernobylistä lukeneen venäläisen tekstiltä.
Raskasmetallit, erityisesti elohopea, on syytä ottaa huomioon erityisesti haukea syötäessä. Lisäksi muut sisävesien suuret petokalat keräävät itseensä raskasmetalleja. Itämeren rasvaisten kalojen syömisen rajoitukset johtuvat puolestaan kaloihin keräytyvistä dioksiineista ja PCB-yhdisteistä. Seuraavassa on esiteltynä Ruokaviraston määrittämät syöntisuosituksiin liittyvät poikkeukset:
Lapset, nuoret ja hedelmällisessä iässä olevat voivat syödä vain 12 kertaa kuukaudessa isoa, perkaamattomana yli 17 cm:n silakkaa tai vaihtoehtoisesti Itämerestä pyydettyä lohta tai taimenta.
Lapset, nuoret ja hedelmällisessä iässä olevat voivat syödä järvestä tai merestä pyydettyä haukea vain 12 kertaa kuussa.
Raskaana olevien ja imettävien äitien ei pitäisi syödä haukea ollenkaan, koska se kerää elohopeaa.
Sisävesialueiden kalaa päivittäin syöviä suositellaan vähentämään muidenkin elohopeaa keräävien petokalojen käyttöä. Näitä kaloja ovat hauen lisäksi isokokoiset ahvenet, kuhat ja mateet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin välillä joku painottaa, kuinka hän asuu tai asui ulkomailla/etelä-, keski-, tai länsi-euroopassa jne.
Hämmentävästi sitä maan nimeä ei voi, kenties paljastumisen pelossa, kertoa suoraan.
En halua kertoa asuinmaatani, koska minun elämäni on niin tyystin erilaista kuin useimpien Suomessa asuvien ja kaverit tunnistaisivat helposti. En ole ylpeä siitä, että luen vauvapalstaa :D.
Mä asun kanssa nimettömässä ulkomaassa. Täällä on aivan taianomaista, ihan kuin eläisi Disneyn sadussa, mut mä en vaan myöskään voi kertoa missä, kun kaikki tietää heti, kuka mä oon. Tai paikalla voi olla joku, kuka on täällä asunut, ni se voi hoksata, et mä päästän ihan luikuria. Ja onhan Suomikin ulkomaalaisille ulkomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää Suomessa:
-Kaunis luonto
-Puhtaus ja siisteys, hyvin hoidetut taloyhtiöt ja yhteiset alueet+kaupunki-infra, kierrättäminen
-Digitaaliset palvelut pelaa, sekä viranomaisasiointi että mm. postipalvelut ja muut arjen asiat hoituu varsin mutkattomasti ilman älytöntä paperibyrokratiaa
-Helsinki on kiva kesäkaupunki
-Suomalaiset on yleisesti rehellisiä ja luotettavia, aikatauluista ja sopimuksista pidetään kiinni
Huonoa:
-Ikävä ilmasto
-Huonot palkat
-Korkeat verot
-Negatiivisuus, kateus ja passiivisuus, valitetaan koko ajan mutta ei itse tehdä mitään asioiden parantamiseksi.
-Politiikka pelkkää riitelyä ja vastakkainasettelua, puolueiden täysi kyvyttömyys ja haluttomuus etsiä yhdessä ratkaisuja ja kompromisseja
-Suomalaisten poikkeuksellisen heikot sosiaaliset taidot, esiintymistaidot, k
Kommentoimasi kirjoittajan tiedot on jostain 1980-luvulta. Esim digiasioinnissa Suomi ei ole ollut edelläkävijä enää 20 vuoteen, ja just esim tuo postin kulkeminen vain pari kertaa viikossa on jotain absurdia. Myös taloyhtiöt toimii useimmissa länsieuroopan maissa ihan kuin suomessa, ja kadut PESTÄÄN joka hitsin yö eikä vain keväisin... Itse kun käyn Suomessa parin vuoden välein on mun eka ajatus aina "voi luoja miten likaista ja rikkinäistä täällä kaikkialla on".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon että uskot nyt niin. Mutt...todettu fakta on että kun/jos palaat suomeen joskus, päädyt pitkäaikaistyöttömäsi. Ei se sinun vika ole, mutta työnantajat ei arvosta ulkomaan työkokemusta eikä uraa. Se on yhtä kuin 0. Täällä tehdään asiat niin eri tavalla. Kielitaitosi on kissan pissan arvonen (nimim. kokemusta on), olit ollu vaikka 25 v amerikassa tms. Mihinkään et täällä enää kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki ulkomaille muuttaneet olisivat tyytyväisiä oloonsa, niin eipä ne pyörisi aamusta iltaan koti-ikävän vallassa suomalaisella palstalla sanomassa miten paljon parempi muualla on.
Kai ihmisestä tulee vihainen kun se asuu jossain tuntemattomassa maassa ulkomailla? Hassua muuten, kun joskus olen palstalla huhuillut ulkosuomalaisia, niin saan korkeintaan neljä vastausta, ja nyt on linjoilla kymmeniä heti aamutuimaan. Jossain on jo tietenkin päivä, jossain ilta ja yö. No, tämä on sitä palstan "mystiikkaa", että tiettyinä hetkinä "ulkosuomalaiset" havahtuvat joukolla samaan tarinoimaan... =D
No ei minua ainakaan kiinnosta jokaiseen huhuiluun vastata, että joo, paikalla olen. Mitä sitten?
No, hyvä kun nyt tulit, ja pari muuta. =DDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskasmetallit, erityisesti elohopea, on syytä ottaa huomioon erityisesti haukea syötäessä. Lisäksi muut sisävesien suuret petokalat keräävät itseensä raskasmetalleja. Itämeren rasvaisten kalojen syömisen rajoitukset johtuvat puolestaan kaloihin keräytyvistä dioksiineista ja PCB-yhdisteistä. Seuraavassa on esiteltynä Ruokaviraston määrittämät syöntisuosituksiin liittyvät poikkeukset:
Lapset, nuoret ja hedelmällisessä iässä olevat voivat syödä vain 12 kertaa kuukaudessa isoa, perkaamattomana yli 17 cm:n silakkaa tai vaihtoehtoisesti Itämerestä pyydettyä lohta tai taimenta.
Lapset, nuoret ja hedelmällisessä iässä olevat voivat syödä järvestä tai merestä pyydettyä haukea vain 12 kertaa kuussa.
Raskaana olevien ja imettävien äitien ei p
Väittääkö iigori, että raskasmetallia on Suomessa erityisen paljon, ja Keski-Euroopassa paaaljon vähemmän?
Aika vitsikästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajasta tulee palstan tyypillisen lukijan vipat. Todennäköisesti yksinäinen pienen itäsuom. paikkakunnan asukas, jolla mt.eläke, ikä yli 45. Ei varallisuutta, ei puolisoa. Matala koulutus. Märehtii katkeruudessa, jota täällä oksentaa. Oikeasti kaipaisi vain rakkautta ja ihmisen syliä.
Rakkautta ja ihmisten syliä? Joo, noita voi olla eri kulttuureissa, mutta tiedätkö on myös vaaroja samassa mittakaavassa enemmän, tai paljon enemmän. Katselin eilen RV -elmästä kertovaa vanhemman naisen videoita Youtubesta, hän kertoi kokemiaan vaaratilanteita kun oli ollut matkailuvaunulla kiertelemässä amerikkaa tai kanadaaa. Yksin ei naisena kannata mennä, häntä oli mies lähestynyt keskellä ei mitään, ja hyvä ettei nainen päätynyt murh...uhriksi! Itseenikin houkuttelisi kierrellä noita maita, mutta päätyminen sarj---murhaajan uhriksi on liian iso. Pitäisi olla aseet ainakin muk
Jatkan vielä kirjoitustani amerikan vaaroista. Olen katsellut videoita esim. vaeltajien kauhukokemuksista, ja ne TODELLAKIn on kauhuelokuvamateriaalia siellä. Joku mies lähtee yksinvaellukselle vuoristometsiin, reitille, ja nukkuu teltassa, yöllä alkaa kuulua ääniä, ja jotkut hyökkää kimppuun yms. Mies pakenee, juoksee kauhun vallassa karkuun seuraajia, jotka jahtaa häntä keskellä laajoja metsäalueita,viikko tolkulla yms. Nämä on tosiaan karmivia kertomuksia. Ei enää houkuttele lähteä sinne. Katselkaa se video missä joku kertoo ätinsä kokemuksen 60 tai 70-luvulla kun oli porukalla, 4 naista ajelemassa autolla, ja päätyivät Ted Bundyn saalistammaksi jossain Nevadan autiomaassa!!!
Tuolla on lukematon määrä saalistavia mur---jia vapaana! Sitä ei uskoisi näin turvaan tottuneena suomalaisena miten vaarallista voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon että uskot nyt niin. Mutt...todettu fakta on että kun/jos palaat suomeen joskus, päädyt pitkäaikaistyöttömäsi. Ei se sinun vika ole, mutta työnantajat ei arvosta ulkomaan työkokemusta eikä uraa. Se on yhtä kuin 0. Täällä tehdään asiat niin eri tavalla. Kielitaitosi on kissan pissan arvonen (nimim. kokemusta on), olit ollu vaikka 25 v amerikassa tms. Mihinkään et täällä enää kelpaa.
Mitähän sä oikein puuhasit siellä ulkomailla?
Itse tulin ulkomaisen ison firman mukana takaisin ja kyllä esim. se ulkomainen toimari arvostaa sitä kielitaitoani ja kokemustani. Ovetkin on auki lähteä takaisin vaikka huomenna.
Hoidatko kenties ongelmasi mökillä yksin ryypäten vai miksi ei onnista?
Ranskassa ja Saksassa asuneena voin todeta että byrokratiahelvetti on molemmissa maissa aivan kammottavaa. Ramppaat eri notaarien ja virastojen väliä fyysisten paperilippujen kanssa keräämässä leimoja asioissa jotka hoituu Suomessa muutamalla klikkauksella.
Edellinen lisää vielä että milä juttu tämä on että nykyiset tai entiset ulkosuomalaiset on yhtäkkiä venäläisiä trolleja? Suomalaisia on paljon ulkomailla.
Uskon kyllä että on muutamia euroopan maita joissa elämä on parempaa, esim. Sveitsi. Ehkä joitain muitakin paikkoja, jos sattuu olemaan rikas ja koulutettu. Kuten joku Bryssel. Vaikka luontoa siellä ei ole. Sveitsi olisi hieno maa.Norja, Tanska, Ruotsi myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutamme Suomeen kun eläkeikä koittaa. Työpaikat ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä kirjoitustani amerikan vaaroista. Olen katsellut videoita esim. vaeltajien kauhukokemuksista, ja ne TODELLAKIn on kauhuelokuvamateriaalia siellä. Joku mies lähtee yksinvaellukselle vuoristometsiin, reitille, ja nukkuu teltassa, yöllä alkaa kuulua ääniä, ja jotkut hyökkää kimppuun yms. Mies pakenee, juoksee kauhun vallassa karkuun seuraajia, jotka jahtaa häntä keskellä laajoja metsäalueita,viikko tolkulla yms. Nämä on tosiaan karmivia kertomuksia. Ei enää houkuttele lähteä sinne. Katselkaa se video missä joku kertoo ätinsä kokemuksen 60 tai 70-luvulla kun oli porukalla, 4 naista ajelemassa autolla, ja päätyivät Ted Bundyn saalistammaksi jossain Nevadan autiomaassa!!!
Tuolla on lukematon määrä saalistavia mur---jia vapaana! Sitä ei uskoisi näin turvaan tottuneena suomalaisena miten vaarallista voi olla.
Älä jatka enempää kirjoituksiasi. Alkääkä ihmiset katsoko hakemalla haettua sontaa!
Pelottelullako yrität pitää koulutetun väestön Suomessa? Ei se toiminut DDR:ssäkään. Mielummin ottivat riskin tulla ammutkuksi kuin jäivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutamme Suomeen kun eläkeikä koittaa. Työpaikat ei kiinnosta.
Miksi haluatte muuttaa Suomeen eläkkeelle? Oletteko tietoisia vanhustenhuollon ja terveydenhuollon katastrofaalisesta tasosta nykyään? Itselle nämä ovat yksi suurin syy siihen miksi vaihdoin kansalaisuutta, koska ajatus siitä että voisi joutua palaamaan vanhana Suomeen on lähinnä kammottava, kun tietää ettei siellä saa enää juuri mitään hoitoa.