Hiihtämisestä koulussa
Oletko sinä hankkinut lapsellesi sukset koulun hiihtotunteja varten? Hiihtääkö lapsesi muutenkin, vai vaan koulussa?
Mitä mieltä olet siitä, että sukset on joka perheeseen joka lapselle hankittava näitä muutamaa tuntia varten?
Kommentit (26)
Kyllähän ostan, mutta tosiaan jäävät käyttämättömiksi. Lapsi ei ole kertaakaan (suunnitelmista huolimatta) hiihtänyt 1-5 luokalla. On aika kallista ostaa turhaan kuitenkin, jos suksia käytetään, asia on ok.
Mutta jotta tästäkin lajista voisi oikeasti nauttia, pitäisi olla kunnolliset välineet, enkä nyt tosiaan tarkoita mitään 300 euron kilpasuksia, vaan ihan perinteiset mutta laadukkaat sukset. Koska ne maksavat mielestäni liikaa ja niitä käytetään vain koulussa, lapseni ovat saaneet tyytyä näihin jo mainitsemiini kirpparikamoihin ja sukulaisilta ostettuihin.
Lähipiiriini ei kuulu ihmisiä, jotka tietäisivät jotain suksien huoltamisesta, voiteluista jne. Itsekään en tiedä siitä mitään. Olen kyllä yrittänyt ottaa selvää ja koittanut opetella, mutta epäonnistunut. Joten hiihtäminen on jäänyt meillä tähän koulun pakolliseen.
Miksi siis suksien ostaminen olisi sen pakollisempaa kuin esimerkiksi sisäpelikenkien, sählymailan, lentopallon, sulkapallomailojen tms?
Ymmärtääkö kukaan ajatustani?
ap
Hiihtää voi ilmaiseksi ja yksinkin. Sisäpelikengät, sählymaila, lentopallo jne vaativat sisätilan ja pelikaverit. On erittäin järkevää, että koulu opettaa hiihdon harrastukseksi ja ihmettelen kovasti, että te itse ette opeta sitä lapsillenne.
Mieheni luuli lapsemme luisteluikään asti, että hänellä (miehelläni) on jokin vika nilkassaan ja luistelu on hänellä mahdotonta. Ei sitten koulussakaan ollut juuri luistellut, kun nilkat aina vaan taipuilivat. Osti kumminkin vaatimuksestani luistimet itselleenkin lapsemme alettua luistella ja kas: ei ollutkaan mitään nilkkaheikkoutta. Ärsyttävän pihi isänsä oli taas säästellyt. Oli ostanut pojalleen liian suuret ja surkeat luistimet.
Ostakaa kunnolliset, uudet ja sopivan kokoiset välineet lapsillenne!!!!
pohjien puhdistus voiteenpoisto aineella ja kerran talvessa pitoteipit pohjiin. Ei kohtuutonta. Ja voishan sitä innostua hiihtämään vapaa-ajallakin, jos on ne välineet hankittuna
hiihdosta. Luistelu ja laskettelu on lähempänä sydäntä.
KEnenkään ei ole pakko ostaa suksia kouluun, olemme kyllä ostaneet mutta se on ihna hukkaan heitettyä rahaa: sukset ja monot maksavat törkeästi ottaen huomioon että lapset hiihtävät muutaman tunnin vuodessa. Enää en osta suksia kun nykysiet jäävät pieniksi
Mä olen itse lapsena joutunut hiihtämään huonoilla välineillä seurauksena inho hiihtoa kohtaan loppu elämäksi. Omalle lapselle ollaan pienestä asti hankittu kunnolliset välineet, niin sukset kuin luistimetkin. ja tullaan hankkimaan vastaisuudessakin.