Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinun mielestäsi vanhemmilla oikeus päättää, millaisia kavereita lapsella tai nuorella on tai missä porukoissa lapsi tai nuori pyörii?

Vierailija
13.06.2026 |

Sallisitko oman lapsesi tai nuoresi olevan sellaisissa kaveriporukoissa, jotka notkuvat kaupungilla ja niissä porukoissa liikkuu huumeet?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sallisi. Ottaisin yhteyden lapseni kaverin vanhempiin ja sitten poliisiin. Miksi kysyt? Eikö tämä ole ihan normaalia? Vai kysytkö koska itse et välitä lapsestasi? 

Vierailija
2/9 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vanhemmilla on oikeus päättää keiden kanssa lapsi viettää aikaa. Onneksi minun ei koskaan tarvinnut käyttää tätä oikeutta kolmen lapseni suhteen. Osasivat valita hyviä kavereita muutenkin.

Suuri tekijä oli varmaan hyvä kotiosoite, hyvä koulu, ja että useimmat ystävät tulivat harrastusten parista. Ei siis mitään kauppakeskuksissa notkujia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sallisi. Ottaisin yhteyden lapseni kaverin vanhempiin ja sitten poliisiin. Miksi kysyt? Eikö tämä ole ihan normaalia? Vai kysytkö koska itse et välitä lapsestasi? 

Oudon agressiivinen kommentti. Älä päälle käy

Vierailija
4/9 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos et tiedä keitä nuo kaverit ovat? Saati heidän vanhempiaan?

Vierailija
5/9 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vanhemmilla on oikeus päättää keiden kanssa lapsi viettää aikaa. Onneksi minun ei koskaan tarvinnut käyttää tätä oikeutta kolmen lapseni suhteen. Osasivat valita hyviä kavereita muutenkin.

Suuri tekijä oli varmaan hyvä kotiosoite, hyvä koulu, ja että useimmat ystävät tulivat harrastusten parista. Ei siis mitään kauppakeskuksissa notkujia.

Oikeus on turha siinä vaiheessa kun lapsi menee oman päänsä mukaan.

Mikään osoite, koulu tai harrastus ei suojaa jos tietyt asiat alkavat kiinnostamaa.

Vierailija
6/9 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan joo. Itse en lapsena saanut leikkiä yhden kaverin kanssa, koska hänen äitinsä oli työtön ja isänsä talonmies. Silloin harmitti mutta nyt aikuisena ymmärrän erinomaisesti.

Vierailija
7/9 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nathan oli urheilullinen kympin oppilas. Ulkoapäin hänellä näytti olevan kaikki. 18-vuotiaana hän alkoi lääkitsemään pahaa oloaan huumeilla. Neljä vuotta myöhemmin hän oli kuollut.

Vierailija
8/9 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten laillisesti toteutat päätöksen lapsen seurasta. Kenties syyllistymällä vapaudenriistoon tai jopa väkivaltaan? Niin, nuo tavat eivät ole laillisia vaikka niitä suosisitkin.

Vierailija
9/9 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilla on oikeus päättää, mutta sitä oikeutta pitää käyttää järkevästi. Jos menossa mukana on huumeita tai jengiväkivaltaa, silloin on oikeutettua rajoittaa lapsen suhteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä