Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan talvea

Vierailija
13.10.2024 |

Kylmää, pimeää, loskaa, lunta ja ihan paskaa.

Olispa jo kevät/kesä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan pimeää ja kylmää ja lunta .

Harmi pian on kesä. 

Vierailija
2/11 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ensimmäinen talvi kahteenkymmeneen vuoteen, josta tulen nauttimaan täysin rinnoin! Vihasin talvea mun työn takia, mutta nyt se on ohi. Kun tulee vaakatasossa lunta 30cm tunnissa, voin vaan katsella kuppi kädessä ikkunasta ulos ja hymyillä ettei tartte olla siellä seassa enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on ensimmäinen talvi kahteenkymmeneen vuoteen, josta tulen nauttimaan täysin rinnoin! Vihasin talvea mun työn takia, mutta nyt se on ohi. Kun tulee vaakatasossa lunta 30cm tunnissa, voin vaan katsella kuppi kädessä ikkunasta ulos ja hymyillä ettei tartte olla siellä seassa enää.

Mä niin odotan tota! Vielä 9 vuotta.

Vierailija
4/11 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

I KNOW!! Mä joka ikinen talvi kirosin että tää on mun viimeinen talvi näissä hommissa ja nyt siitä viimein tuli totta. Tsemppiä ja tervetuloa joukkoon sitten kun sun aika tulee =)

Vierailija
5/11 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä se kevät on jo tulossa, enää muutama kuukausi. Aika menee niin äkkiä.

Vierailija
6/11 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivät alkavat pidentymään jo joulukuussa. Jo ennen joulua!

pimeä aika on todella mukavaa aikaa hiljentyä ja käpertyä viltin alle hyvässä seurassa tai yksin hyggeillen.

Vierailija
7/11 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivät alkavat pidentymään jo joulukuussa. Jo ennen joulua!

pimeä aika on todella mukavaa aikaa hiljentyä ja käpertyä viltin alle hyvässä seurassa tai yksin hyggeillen.

Hygge on norjan- ja tanskankielinen sana, jolla tarkoitetaan mukavuuden ja kodikkuuden tunnetta, joka yhdistetään myös hyvinvointiin ja seesteiseen mielialaan. Kulttuurisena ilmiönä ja siihen liittyvien käytäntöjen suhteen hyggellä on suunnilleen sama merkitys sekä norjaksi että tanskaksi, mutta Tanskassa hyggen ajatus on keskeisempi kuin Norjassa. Tanskan kulttuurin mittapuulla kyse on verrattain nuoresta ilmiöstä1900-luvun loppupuolelta tähän päivään.

Tanskaksi hygge viittaa arkiseen yhteenkuuluvuudentunteeseen ja miellyttävään ja erittäin arvostettuun turvallisuuden, tasavertaisuuden ja henkisen läsnäolon tunteeseen sekä spontaaniin, sosiaaliseen flowhun[1]. Hyggeä edustaa esimerkiksi lämpimään vilttiin kääriytyminen sadepäivän jälkeen tai kuulas sunnuntaibrunssi hyvien ystävien kanssa. Sitä voidaan käyttää myös verbinä, Nu skal vi hygge os!selvennä

https://fi.wikipedia.org/wiki/Hygge

Vierailija
8/11 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieltä se kevät on jo tulossa, enää muutama kuukausi. Aika menee niin äkkiä.

Vielä nopeammin menisi, jos pääsisi puoleksi vuodeksi talviunille.

Vierailija
9/11 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuleeko nää valopäät et eläkkeellä on hauskaa ja ei tarvii edes ruokakaupassa käydä? Tai missään maalla ainakin ekaks auto jäässä, lasin raaputusta ja sit oven lukon sulatusoperastiota, jää muovikahvat käteensit jos ja kun pääsee autoon sisälle jäätyy perse kylmässä penkissä, (ennenkun istuinlämmitin toimii) jos ei lohkolämppäri oo toiminut käynnistysoperaatio-akku tyhjä, kannat jäistä akkua sisään sulamaan. Näpit jäässä ku toi reynardin oireyhtymä polvinivelet ei tykkää kylmästä. Vanha auto ja autoos odottaa kun auto sut lämpenee. Ulkona kylmässä tietenkin vaihdettu talvirenkaat alle. Talvi ei odota se tulee,Datsun huokaa.

En näe talvessa mitään hyviä puolia. Ei pidä vierastulijoitakaan poissa, Suomi kun toimii koko maapallon sossuna ja ilmaston pelastajana

vähissä on ne hyvät asiat. Ehkä kunto vähän nousee ( tai pulssi) kun tekee lumitöitä.ellei saa sydäriä niinku naapurille kävi 60 vuotiaana.

Ja ne sähkölaskut.vanhana ja köyhänä ei o varaa maalämpöön eikä lisäeristyksiin, kai se olis parempi kun noutaja tulis, et turha mulle myydä talvea jonain ihmeenä

Vierailija
10/11 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin. Aamulla vtuttaa muutenkin nousta lämpimästä sängystä ja lähteä töihin. Vtuttaa vielä enemmän, kun "pääsee" ensin raappaamaan auton ikkunoita kylmässä ja pimeässä pakkasaamussa (ja jännittää vielä sitä, starttaako auto edes). Hyi hitto

Vierailija
11/11 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori AP, mutta kesä meni jo! Joudut nyt käydä läpi syksyn ja talven. Keväästä puhumattakaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi