Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytkö säännöllisesti sydäntarkastuksissa?

Vierailija
16.09.2026 |

Kuinka usein käyt/ joudut käymään tarkistuttamassa sydäntäsi?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä koskaan käynyt. Olen 60.

Vierailija
2/29 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskus laittoi rutiininomaisesti EKG-tutkimukseen. En edes viitsinyt selvittää, miksi. Olikohan joku ikäkausiseulonta. Ei kuitenkaan löytynyt mitään hälyttävää. Siellä tuo pumppaa (kuten arvoisa lukija saattoi arvatakin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullutkaan mistään sydäntarkastuksista. 

Vierailija
4/29 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyi haarakatkos niin sitä on seurattu muutaman kuukauden välein.  Onko siitä sitten vaaraa?

Vierailija
5/29 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sydänongelmia on nuoremmillakin ihmisillä. 

Vierailija
6/29 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kontrollikäynti vuosittain poikkeuksellisen runsaiden kammiolisälyöntien takia (30 % vuorokauden lyönneistä). Nyt olen pääsemässä ablaatioon ja toivottavasti siitä olisi apua.

Vierailija
7/29 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy, vaikka minulla on diagnosoitu sydänsairaus (ei sepelvaltiomotauti). Hyvinvointialue lopetti säännölliset kontrollit ilmeisesti sen takia, että sairaus on ollut useamman vuoden stabiili. Reseptien mennessä vanhaksi, olin yhteydessä poliklinikalle. Sieltä tuli tyly vastaus, ettei reseptit kuulu heille, ota yhteyttä terveysasemaan. Työterveys on uusinut reseptejä Kanta-pyynnöillä.

Ei työikäinen veronmaksaja saa Suomessa mitään hoitoa. Seniorikansalaisia ja mammuttimia kyllä hoivataan ja paapotaan. 

Vierailija
8/29 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy, vaikka minulla on diagnosoitu sydänsairaus (ei sepelvaltiomotauti). Hyvinvointialue lopetti säännölliset kontrollit ilmeisesti sen takia, että sairaus on ollut useamman vuoden stabiili. Reseptien mennessä vanhaksi, olin yhteydessä poliklinikalle. Sieltä tuli tyly vastaus, ettei reseptit kuulu heille, ota yhteyttä terveysasemaan. Työterveys on uusinut reseptejä Kanta-pyynnöillä.

Ei työikäinen veronmaksaja saa Suomessa mitään hoitoa. Seniorikansalaisia ja mammuttimia kyllä hoivataan ja paapotaan. 

Seniorikansalainen on veronsa maksanut, joten ansaitsee hoitoa. Vai pitäisikö sinulta evätä kaikki hoito kun saavutat seniori-iän, sekö on oikein?

Omat vanhempani ovat molemmat ikänsä töissä raataneet ja veronsa maksaneet, neljä lastakin tehneet, joten todellakin ansaitsevat hoitoa.

T, N45

Vierailija
9/29 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seniorikansalainen on veronsa maksanut, joten ansaitsee hoitoa. Vai pitäisikö sinulta evätä kaikki hoito kun saavutat seniori-iän, sekö on oikein?

Omat vanhempani ovat molemmat ikänsä töissä raataneet ja veronsa maksaneet, neljä lastakin tehneet, joten todellakin ansaitsevat hoitoa.

T, N45

Minä ja muut työsskäyvät maksavat seniorikansalaisten hoidot. Lisäksi nyt eläkäiässä olevat suuret ikäluokat ovat kupanneet "hyvinvointivaltiosta" kaikki edut ja elintason mahdollistajat itselleen. Tuleville polville jätetään pelkkää pa*kaa. 

Vierailija
10/29 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on diagnosoitu sepelvaltimotauti kuutisen vuotta sitten. En kyllä missään sen kummemmassa seurannassa ole sen jälkeen ollut ellei seurannaksi katsota vuosittaista verikoetta jolla tsekataan mm kolesterolitasot.

Vierailija
11/29 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, en käy lääkärissä ihan vain varoiksi. 

Vierailija
12/29 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy, vaikka ehkä syytä olisi. Pientä vikaa on löytynyt, mutta sellaista se tässä iässä on.

Vierailija
13/29 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 70 v. enkä ole kuullutkaan mistään sydäntarkastuksista. Minulla on ollut verenpainelääkitys jo useita kymmeniä vuosia ja siihen on lääkitys ja verenpainelukemat ovat hyvät joskin niitä tulee itse aika harvakseltaan itse mitattua. Käyn 2 vuoden välein laboratoriokokeessa, sydänfilmi otettiin joskus ennen muinoin verikokeiden yhteydessä, mutta sitäkään ei ole enää ainakaan 20 vuoteen otettu. Kai lääkäri tarkistaa verikokeiden arvot siinä vaiheessa, kun uusii verenpainelääkereseptin ja itse kysyn labratulokset joltakin hoitajalta minkä jälkeen tulokset näkyvät myös omakannassa. Tylelämässä ollessa taisin parin otteeseen käydä lääkärinkin puheilla jonkun jalkavamman takia ja myöhemnin olen ollut korvalääkärin vastaanotolla, mutta muuten en ole lääkäreitä tavannut ja yhden sairaudenkin selätin hoitajien avustuksella ja valvonnassa.9

Vierailija
14/29 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T, N45

Minä ja muut työsskäyvät maksavat seniorikansalaisten hoidot. Lisäksi nyt eläkäiässä olevat suuret ikäluokat ovat kupanneet "hyvinvointivaltiosta" kaikki edut ja elintason mahdollistajat itselleen. Tuleville polville jätetään pelkkää pa*kaa. 

Ja he olivat ne jotka kasvattivat ahneen ja avuttoman sukupolven. 

Vierailija
15/29 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kuolla sydänkohtaukseen. Jos rintaa puristaa tai on paha rytmihäiriö, lähden täysillä revittään lenkkipolulle. Harmittaa vaan kun oireet menee ohi lenkkipolulla. Tilalle tulee unihäiriö 2 yötä.

Vierailija
16/29 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan skannaa itseäni kaiken aikaa, sellainen  sairastuttaa nyt ihmisiä eniten. Elämässä on heti jotain vikaa, kun ei tunnu koko ajan kivalta. 

Vierailija
17/29 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurattiin noin kymmenen vuoden ajan aorttaläpän vuotoa. Viimein se alkoi jo työkuntoa haitata niin päättivät leikata.

Sain keinoläpän siitä on noin viitisen vuotta. Se vaan siinä on haittana, että sitä n.k. inri arvoa siis verenohennuslääkkein (Marevan) hallittavaa tilaa on käytävä tutkittamassa koko loppuiän.

Ihan hyvin suomalainen työikäinen kyllä hoidetaan. Ihan turhaa hölinää.

Vierailija
18/29 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan skannaa itseäni kaiken aikaa, sellainen  sairastuttaa nyt ihmisiä eniten. Elämässä on heti jotain vikaa, kun ei tunnu koko ajan kivalta. 

Ei sitä kyllä mihinkään kallisiin skannauksiin itse noin vaan "mennä". 

Vierailija
19/29 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, en käy lääkärissä ihan vain varoiksi. 

”Terveyskeskusbingo” joka päivä saat rastittaa useamman ruudun, tulin ihan vaan varoiksi. 
Jos sulla on esim eilen alkanut nuha potilailta pitäisi periä tuplana käyntimaksu. 

Vierailija
20/29 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina valitetaan, ettei Suomessa pääse nykyisin lääkäriin, vaikka olisi pää kainalossa. Mitähän mahtaisivat terveyskeskuksessa sanoa, jos menen sinne ja ilmoitan haluavani säännöllisiin sydäntarkastuksiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan