Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä suomalaiset vaan tunnistaa ulkomailla

Vierailija
22.06.2024 |

Täällä Espanjassa nyt bongaillut, enkä vielä kertaakaan erehtynyt. Valjut piirteet, epäsiisti olemus, rumasti puetut lapset.

Kommentit (404)

Vierailija
181/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla ollessa suomalaisetkin naiset kantaa aina reppua,.yleensä Häglöfs. Vesipullo on myös tietysti mukana ja joka aterian jälkeen vedetään xylitol-purkkaa.

Miehet tunnistaa huonoista kengistä, yleensä 20v vanhat ruskeat mokkasiinit 

Vierailija
182/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisiliassa mua ja mun miestä luultiin paikallisiksi, vielä osa jäi ihan suu auki töllöttämään kun sanottiin olevamme Suomesta. Ei kuulemma olla yhtään suomalaisen näköisiä :D Mutta ei me varmaan ollakaan, ollaan tummempi piirteisiä ja mun kasvonpiirteet on paljon kulmikkaammat kuin perussuomalaisilla, eikä mulla ole suomalaista nenääkään, vaan suora ja italialaistyylinen. Mutta varmaan pukeuduttiin ihan samanlaisiin suomiretkuihin kuin muutkin suomalaiset :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota lasten rumaksi pukemista ihmettelen. Esim. Suomessakin maahanmuuttajalapset ovat huomattavasti kauniimmin puettuja kuin suomalaislapset. Kauniita lastenvaatteita saa aika edullisestikin tai ainakin samalla hinnalla kuin niitä rumia. 

Just tuossa kaupan kassalla katselin yhtä suomalaisperhettä, lapset oli puettu kirkuvanvärisiin rätteihin. Sattumoisin tiedän näiden olevan gugguuta tms. maltaita maksavaa "muotimerkkiä", mutta olivat niin rumia että silmiin sattui.. Miksi, oi miksi??

Ap

Koska.ne on niiden mielestä kivoja kuoseja. Meitä on moneen lähtöön. Mutta eikö sinulla ole muuta tekemistä suellä kuin arvioida ihmisiä? 

Vierailija
184/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota lasten rumaksi pukemista ihmettelen. Esim. Suomessakin maahanmuuttajalapset ovat huomattavasti kauniimmin puettuja kuin suomalaislapset. Kauniita lastenvaatteita saa aika edullisestikin tai ainakin samalla hinnalla kuin niitä rumia. 

Just tuossa kaupan kassalla katselin yhtä suomalaisperhettä, lapset oli puettu kirkuvanvärisiin rätteihin. Sattumoisin tiedän näiden olevan gugguuta tms. maltaita maksavaa "muotimerkkiä", mutta olivat niin rumia että silmiin sattui.. Miksi, oi miksi??

Ap

Ihan sivusta, mutta ainakin oma lapseni rakastaa kirkkaita värejä, kuten keltaista, turkoosia ym. Ei pidä ruskeasta, harmaasta ym. Makuasioita katsos. Itsekin pidän enemmän kirkkaista kuin tylsistä väreistä.

Vierailija
185/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunika, leggingsit ja sämpyläkengät. Pitää olla aina niin käytännöllistä.

Vierailija
186/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä jatkuvasti haukutaan että tyyliin suomalaiset tunnisettaan aina rumuudesta. Kyllä suomalaiset voivat olla myös kauniita. 

Voivat toki, mutta iso kuva on että suomalaiselle huoliteltu ja pitkään mietitty ulkonäkö ei ole kovin tärkeää.

Vierailija
187/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kiva, että olen suomalaisen näköinen. En yritä esittää muuta, edes patempaa suomenruotsalaista. 

Vierailija
188/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa miten täällä ärsyynnytään kun joku kertoo vaikka vain ulkoisesti poikkeavansa laumasta. Samahan koskee myös hieman erilaisia ajatuksia.

Se mikä suomalaisia todellisuudessa yhdistää on vaatimus sopeutua samaan muottiin, ajatusten ja ulkonäönkin puolesta.

Vierailija
189/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut lähes koko elämäni ruotsissa. Ulkomailla minua on veikattu saksalaiseksi ja englantilaiseksi.

Ei kuitenkaan ruotsalaiseksi, eikä suomalaiseksi 

Vierailija
190/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla ollessa suomalaisetkin naiset kantaa aina reppua,.yleensä Häglöfs. Vesipullo on myös tietysti mukana ja joka aterian jälkeen vedetään xylitol-purkkaa.

Mustat melko paksut kengät taitavat olla miehillä ne kaikkein yleisimmät Suomessa.

Vierailija
191/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tunnista suomalaisia enää edes Tampereen Hämeenkadulla.

Vierailija
192/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ole koskaan tunnistettu suomalaiseksi ulkonäön perusteella, vaikka olen aika vaalea. Norjalainen on lähin arvaus.

Niin siis kukaan ei ole sinulle tullut sanomaan, että oletko suomalainen. Tunnistaminen on eri asia.

Minulle on tultu usein sanomaan, että on täysi mahdottomuus, että olisin suomalainen, koska erilaiset hiukset, eleet ja jopa luusto. Lisäksi lomakohteen työntekijä jolta ei ollut jäänyt tunnistamatta yksikään suomalainen hämmästyi kohdallani. Olen joka tapauksessa ylpeästi suomalainen.

Ihan totta ::::))))Siis luustosikin ovat tutkineet:::)))) Mitä vielä keksisit.. ?

Ja että vartavasten ovat tulleet ilmoittamaan, ettei ainakaan voi olla suomalainen😂😂. Suomalaisia on maailman mittakaavassa 0,06% ja sinulle on tuttu vartavasten lkertomaan tämä. Oletko muuten täysin suomalainen? Caramabarombalainenkin on vantaalaismies, kun on saanut kämpän Tikkurilasta.

Vierailija
193/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengät ja lippikset ovat hyviä tuntomerkkejä. Esim. Hankkija-lippis, Valmet-lippis. Kävelytyyli..

Vierailija
194/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunika, leggingsit ja sämpyläkengät. Pitää olla aina niin käytännöllistä.

Suomalaiset ovat käytännöllisiä.  Yksi syy siihen on, ettei mies anna takkia tai kanna lätäkköjen yli tai lumihankeen voi paleltua. Miksei käytännöllisyys saisi olla ensimmäinen kriteeri? Maailmalla ja suomessa ihaillaan kun lapset puetaan käytännöllisesti ja saavat leikkiä sateella ulkona. Sieltähän se lähtee. En ikinä viitsisi edes juhlissa olla kengillä, jotka ovat epämukavat. Leveä jalka, niin sämpylät joko korolla.tai ilman on ainoa vaihtoehto. Tai hankkia jotkut vaivaisenluut. 

Vierailija
195/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa miten täällä ärsyynnytään kun joku kertoo vaikka vain ulkoisesti poikkeavansa laumasta. Samahan koskee myös hieman erilaisia ajatuksia.

Se mikä suomalaisia todellisuudessa yhdistää on vaatimus sopeutua samaan muottiin, ajatusten ja ulkonäönkin puolesta.

Karilla oli tästä se hyvä piirros kun kaikki kansallispuvussa tanssijat on ihan äimänä kun yksi pari tanssii rokkia.

Kekkosen aikaan oltiin todella samanlaisia mutta ollaan me vieläkin aika samanlaisia. 

Vierailija
196/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut lähes koko elämäni ruotsissa. Ulkomailla minua on veikattu saksalaiseksi ja englantilaiseksi.

Ei kuitenkaan ruotsalaiseksi, eikä suomalaiseksi 

Eikä mielestäni ole mitään väärää näyttää suomalaiselta.

Kommentini johtu siintä kun joku kirjotti että maa missä asuu pitäis vaikuttaa olemukseen.

Vierailija
197/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ihan sivusta, mutta ainakin oma lapseni rakastaa kirkkaita värejä, kuten keltaista, turkoosia ym. Ei pidä ruskeasta, harmaasta ym. Makuasioita katsos. Itsekin pidän enemmän kirkkaista kuin tylsistä väreistä.

Mutta tarvitseeko ne kaikki värit änkeä siihen samaan rattiin?

Vierailija
198/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin ylimielisyyden vieroksuminen. 

Vierailija
199/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muuten ymmärrä miksi ne kengät pitää olla niin kamalat. Oma mies on tällainen, että ei voi vahingossakaan ostaa uusia kenkiä ennen kuin edellisistä tyyliin irtoaa pohja. Myönnän, että vähän hävettää kulkea tämän kanssa 😅

Reppu taas on minusta fiksu, mutta ei yhtään suomalainen juttu. Myös esim. saksalaisilla ja jenkeillä on usein reput selässä. Fiksu ratkaisuhan se on, jos on tarkoitus olla liikkeellä koko päivä ja tarvitaan mukaan vaikka juuri vettä ja aurinkorasvaa. Joku muu laukku olisi vain epäergoniminen. 

Vierailija
200/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ulkomaalainen (vaaleaihoinen mutta tumma) mies ja meitä luullaan suomalaiseksi pariskunnaksi. Sekä ulkomailla, että Suomessa. Ehkä minun vaikutus on niin voimakas. Toisaalta Portugalissa minua luultiin usein portugalilaiseksi. Portugalilaiset tulivat kysymään tietä yms. 

No pieni ristiriita. Ehkä mieheni on suomalaisen näköinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme