Kyllä suomalaiset vaan tunnistaa ulkomailla
Täällä Espanjassa nyt bongaillut, enkä vielä kertaakaan erehtynyt. Valjut piirteet, epäsiisti olemus, rumasti puetut lapset.
Kommentit (404)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota lasten rumaksi pukemista ihmettelen. Esim. Suomessakin maahanmuuttajalapset ovat huomattavasti kauniimmin puettuja kuin suomalaislapset. Kauniita lastenvaatteita saa aika edullisestikin tai ainakin samalla hinnalla kuin niitä rumia.
Just tuossa kaupan kassalla katselin yhtä suomalaisperhettä, lapset oli puettu kirkuvanvärisiin rätteihin. Sattumoisin tiedän näiden olevan gugguuta tms. maltaita maksavaa "muotimerkkiä", mutta olivat niin rumia että silmiin sattui.. Miksi, oi miksi??
Ap
Ihan sivusta, mutta ainakin oma lapseni rakastaa kirkkaita värejä, kuten keltaista, turkoosia ym. Ei pidä ruskeasta, harmaasta ym. Makuasioita katsos. Itsekin pidän enemmän kirkkaista kuin tylsistä väreistä.
Mutta tarvitseeko ne kaikki vä
Miksi ei? Onko pakko olla tylsää yksiväristä? Ei ne siltikään yllä eteläamerikkalainen tai intialaiseen tms. värikkyyteen. Miksi värikäs olisi huonompi kuin yksivärinen?
Koska se väri-ilotulitus on harvoin tyylikästä. Siis, että koko kirjo on siinä paidan rinnuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Yksi pistää erityisesti silmään ja se on kävelytyyli. Kun skandinaavit kulkevat pystyssä päin ja suoraan, niin monet suomalaiset huojuvat puolelta toiselle. Miksi ihmeessä?
Pitkä selkä ja lyhyet jalat. Eli persjalkaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunika, leggingsit ja sämpyläkengät. Pitää olla aina niin käytännöllistä.
Suomalaiset ovat käytännöllisiä. Yksi syy siihen on, ettei mies anna takkia tai kanna lätäkköjen yli tai lumihankeen voi paleltua. Miksei käytännöllisyys saisi olla ensimmäinen kriteeri? Maailmalla ja suomessa ihaillaan kun lapset puetaan käytännöllisesti ja saavat leikkiä sateella ulkona. Sieltähän se lähtee. En ikinä viitsisi edes juhlissa olla kengillä, jotka ovat epämukavat. Leveä jalka, niin sämpylät joko korolla.tai ilman on ainoa vaihtoehto. Tai hankkia jotkut vaivaisenluut.
Olen käyttänyt korkokenkiä lähes 40 vuotta ja jalkani ovat täysin terveet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onko ihme, kun täälläkin porukka kertoo miten ottavat huonoimmat rytkynsä reissuun, että voivat ne heittää sitten hotellin roskikseen?
Sama! Käsimatkatavaroilla kun reissaa niin ei kauheesti mahdu kamaa. Tarpeeks huonoa rääsyä mukaan et jos löytää jotain ostettavaa niin voi sitte surutta heittää roskiin. Tosin nykyäänhän ei voi ottaa edes käsiksiä kun ei mahdu penkin alle, tarttee vetää reppulinjalla.;)
Yksi syy rääsyihin on myös se, että ne päällä selviää lentokenttien turvallisuusteatterista nopammin kuin muuten. Varsinkin pahalta haisemalla pääsee aina nopeasti läpi. Se paha haju on ainakin omalla kohdallani myös protesti tätä matkustusmukavuutta paljon heikentävään pelleilyyn.
Mää kyllä pesen mun rääsyni ja itteni etelässä ainakin kerran päivässä.;) Ennätys on 3 kertaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi pistää erityisesti silmään ja se on kävelytyyli. Kun skandinaavit kulkevat pystyssä päin ja suoraan, niin monet suomalaiset huojuvat puolelta toiselle. Miksi ihmeessä?
Pitkä selkä ja lyhyet jalat. Eli persjalkaisuus.
Tai sitten varuillaanolo. Kun on kerran tai pari tullut ryöstetyksi, alkaa erilaisissa turistipaikoissa olla todella varuillaan. Tiettyihin paikkoihin en edes menisi ilman aseistettuja vartijoita, jotka ampuvat ensin ja kyselevät sitten.
Eilen ruotsin laivalla 98% naisilla mekko ja lenkkarit. Ihan järkyttävää että mitään muita kenkiä ei enää laiteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunika, leggingsit ja sämpyläkengät. Pitää olla aina niin käytännöllistä.
Suomalaiset ovat käytännöllisiä. Yksi syy siihen on, ettei mies anna takkia tai kanna lätäkköjen yli tai lumihankeen voi paleltua. Miksei käytännöllisyys saisi olla ensimmäinen kriteeri? Maailmalla ja suomessa ihaillaan kun lapset puetaan käytännöllisesti ja saavat leikkiä sateella ulkona. Sieltähän se lähtee. En ikinä viitsisi edes juhlissa olla kengillä, jotka ovat epämukavat. Leveä jalka, niin sämpylät joko korolla.tai ilman on ainoa vaihtoehto. Tai hankkia jotkut vaivaisenluut.
Olen käyttänyt korkokenkiä lähes 40 vuotta ja jalkani ovat täysin terveet.
Niin minäkin. Mutta jalkani on leveä, eli korkokengät ovat sämpylät joka tapauksessa. Ei se ole kiinni korosta vaan kengät leveydestä. Jos on kapea jalka, voi ihmetellä toisten sämpylöitä. Mielestäni se kuitenkin on vähän tökeröä.
Matkustan mihin tahansa maailmassa, niin minua luullaan aina huoraksi.
Vierailija kirjoitti:
Eilen ruotsin laivalla 98% naisilla mekko ja lenkkarit. Ihan järkyttävää että mitään muita kenkiä ei enää laiteta.
Se on ollut viime vuosien muoti kyllä muutenkin.
Suomalaiset naiset tunistaa siitä, että ne näyttää kaikki joltain porsastilan emänniltä tatuoineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ollut viime vuosien muoti kyllä muutenkin.
Joo tosiaan...........hirvittävä muoti.
Ruotsalainen on tyylikkäämpi ja ryhti on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Useat suomalaiset kulkevat niin kummasti. Tuntuu kuin kävelisivät kakat housussa ja vartalo vispaa puolelta toiselle.
Tämä ei ole kyllä totta ollenkaan. Minusta suomalaiset kävelevät pääosin määrätietoisesti ja suht rivakasti, riippuen siitä minne he ovat menossa tietenkin.
Kyllä tunnistaa.
Kreikassa kaukaa jo katsoin että nyt tulee kaksi suomi naista vastaan. Toisella pikimusta tukka ja toisella kirkkaanpunainen. Tatuoiteja kädet ja jalat täynnä. Mauttoman isot irtoripset ja mustat ja överit palkkikulmakarvat. Iho poltettu oranssiksi. Olkapäät jopa palaneet. Ohi kun kävelivät kuulin kun toinen sanoi: "yölläkin oli ihan v###n kuuma!" Ajattelin vaan "Jaahas. taattua suomikamaa"
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset naiset tunistaa siitä, että ne näyttää kaikki joltain porsastilan emänniltä tatuoineen.
Miehet taas tunnistaa uljaasta komeudesta, atleettisuudesta, sivistyneestä käytöksestä ja puhtaasta, konservatiivisesta ihosta
Vierailija kirjoitti:
Minä en näytä. Olen pieni ja siro nainen ilman tatuointeja. Älä yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Koska se väri-ilotulitus on harvoin tyylikästä. Siis, että koko kirjo on siinä paidan rinnuksilla.
No mitä väliä sillä on?
Itse olen aina ostanut lapsille sellaisia vaatteita joista he pitävät.
Itse pukeudun toisiaan tyylikkäästi ja toisinaan en. Valitsen vaatteet tilaisuuden ja sen hetkisen mielialan mukaan. Haluan pukeutua vaatteisiin joista tulee hyvä mieli.
Pönöttäviä ja niuhottavia ihmisiä on ikävä nähdä yhtään missään. Heistä tulee vain epämiellyttävä olo.
Itse ymmärsin pukeutumisen iloisuuden merkityksen vasta asuttuani Irlannissa ja Ranskassa. Sitä ennen olin luullut että vain pönöttäjät tietävät miten kuiluu olla ja pukeutua. Se on surullista. Nyt nämä pönöttäjät paasaavat tässä ketjussa näppäimet punaisina.
Vierailija kirjoitti:
Todella paljon Suomessa näkynyt näitä (teltta)mekkoon ja valkoisiin lenkkareihin pukeutuneita toimistonaisia ja pukumiehiä ruskeissa kengissä ja ilman solmiota.
Suurisillien suku. Huulet on kuin isot sillit keskellä turpaa. Näyttää itseasiassa enemmän sammakolta pää kuin silliltä.
Päälaki on ohuempi kuin poskiosasto. Leuka on pieni nypykkä keskellä alanaamaa. Kuitenkin siten että paksu kaula yhdistyy yhtenä tappina leveisiin leukaperiin, mutta leukaperät ei siten pääse kunniaansa. Huulet loppuu melkein samaan missä leukaperän saranat lepäävät.