Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä suomalaiset vaan tunnistaa ulkomailla

Vierailija
22.06.2024 |

Täällä Espanjassa nyt bongaillut, enkä vielä kertaakaan erehtynyt. Valjut piirteet, epäsiisti olemus, rumasti puetut lapset.

Kommentit (404)

Vierailija
221/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

First world problem

Sanopa muuta!

Vierailija
222/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi pistää erityisesti silmään ja se on kävelytyyli. Kun skandinaavit kulkevat pystyssä päin ja suoraan, niin monet suomalaiset huojuvat puolelta toiselle. Miksi ihmeessä? 

Pitkä selkä ja lyhyet jalat. Eli persjalkaisuus.

Oletko koskaan nähnyt japanilaisia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomimiehen tunnistaa siitä, että näyttää siltä kun olis ryypännyt kaks viikoa putkeen. Vieressä kulkee suomi-emäntä, joka periaatteessa vois olla ihan kaunis, mutta pilannut ulkonäkönsä tatuoinneilla, lävistyksillä, irtoripseillä ja kaikella mahdollisella. 

Vierailija
224/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tunnistaa.

Kreikassa kaukaa jo katsoin että nyt tulee kaksi suomi naista vastaan. Toisella pikimusta tukka ja toisella kirkkaanpunainen. Tatuoiteja kädet ja jalat täynnä. Mauttoman isot irtoripset ja mustat ja överit palkkikulmakarvat. Iho poltettu oranssiksi. Olkapäät jopa palaneet. Ohi kun kävelivät kuulin kun toinen sanoi: "yölläkin oli ihan v###n kuuma!"  Ajattelin vaan "Jaahas. taattua suomikamaa" 

Näillä spekseillä ne olisivat voineet olla brittejäkin. Poislukien ehkä tatuoinnit.

Vierailija
225/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä tiettyjä piirteitä. Lapsilla kirkkaan vihreät, siniset, punaiset printtivaatteet ja niskan peittävä Reiman myös värikäs aurinkohattu. Naisilla huivi päässä (!) ja caprihousut tai legginsit, tunika ja urheilutennarit. Möhömahainen mies kävelee perässä. 

Vierailija
226/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin miesten kauluspaidat ja villakangastakit ovat hävinneet? Näkyy aiempaa vähemmän. 

Ranskassa on hyvin tavallista, että miehellä on kauluspaita ja siisti lyhyehkö tukka. 

Vierailija
227/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se väri-ilotulitus on harvoin tyylikästä. Siis, että koko kirjo on siinä paidan rinnuksilla.

No mitä väliä sillä on?

Itse olen aina ostanut lapsille sellaisia vaatteita joista he pitävät.

Itse pukeudun toisiaan tyylikkäästi ja toisinaan en. Valitsen vaatteet tilaisuuden ja sen hetkisen mielialan mukaan. Haluan pukeutua vaatteisiin joista tulee hyvä mieli. 

Pönöttäviä ja niuhottavia ihmisiä on ikävä nähdä yhtään missään. Heistä tulee vain epämiellyttävä olo.

Itse ymmärsin pukeutumisen iloisuuden merkityksen vasta asuttuani Irlannissa ja Ranskassa. Sitä ennen olin luullut että vain pönöttäjät tietävät miten kuiluu olla ja pukeutua. Se on surullista. Nyt nämä pönöttäjät paasaavat tässä ketjussa näppäimet punaisina.

Kyse oli siitä, että suomalaiset tunnistaa näistä riemunkirjaviin puetuista lapsista.

Vierailija
228/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaneesta ihosta suomalaisen tunnistaa.

Suomalaiselle on tärkeää se rusketus/ihon palaminen. On tärkeää, kun palataan Suomeen, niin se pitää näkyä, että ollaan oltu vähän reissussa etelässä. Sitten ylpeänä esitellään sitä palanutta ihoa ja rusketusrajoja. Taattua Suomi-kamaa siis ja Weetee-meininkiä. 

Vierailija
229/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnistan suomalaiset ulkomailla tyhjästä katseesta ja juntista pukeutumistyylistä.

Vierailija
230/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen kulkee joka paikassa puolentoista litran vesipullo kourassa kun luulee kuolevansa ilman jatkuvaa lipittämistä. 

Noh, Kreikassa on kuollut nyt melko moni turisti. Vesipullo olisi voinut pelastaa.

Vierailija
231/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se väri-ilotulitus on harvoin tyylikästä. Siis, että koko kirjo on siinä paidan rinnuksilla.

No mitä väliä sillä on?

Itse olen aina ostanut lapsille sellaisia vaatteita joista he pitävät.

Itse pukeudun toisiaan tyylikkäästi ja toisinaan en. Valitsen vaatteet tilaisuuden ja sen hetkisen mielialan mukaan. Haluan pukeutua vaatteisiin joista tulee hyvä mieli. 

Pönöttäviä ja niuhottavia ihmisiä on ikävä nähdä yhtään missään. Heistä tulee vain epämiellyttävä olo.

Itse ymmärsin pukeutumisen iloisuuden merkityksen vasta asuttuani Irlannissa ja Ranskassa. Sitä ennen olin luullut että vain pönöttäjät tietävät miten kuiluu olla ja pukeutua. Se on surullista. Nyt nämä pönöttäjät paasaavat tässä ketjussa näppäimet punaisina.

Kyse oli siitä, että suomalaiset tunnistaa näistä riemunkirjaviin puetuista lapsista.

Mitä väliä sillä on?

Ihan samanlaisia lapsia on muissakin maissa. Tämä ketju näyttää olevan täynnä jotain ihmeen niuhottajia.

Vierailija
232/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi ne, joita ei tunnista. Mulla on ollut aika paljon hupaisia hetkiä, kun suomalaiset ei ole tunnistaneet mua suomalaiseksi ja ovat sitten vapaasta jutelleet keskenään suomeksi. Toisinaan vastaan aikani kuunneltuani heille jotain suomeksi, toisinaan en...

Vierailija
233/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää katsoin kreikassa parvekkeelta, että jaahas taitaa olla suomalaisia nuoria ottamassa aurinkoa uima-altaalla. Vaaleudesta ja tatuointien runsaasta määrästä päättelin. Olivat todella hailakoita.

Menin uima-altaalle ja tunnistin kielen tanskaksi. Että kyllä se älytön tatuointi-villitys-muoti onuorilla on muuallakin kuin Suomessa. 

Vierailija
234/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useat suomalaiset kulkevat niin kummasti. Tuntuu kuin kävelisivät kakat housussa ja vartalo vispaa puolelta toiselle.

Eikös palstammoilla usein olekin pöksyissä jokin ylimääräinen kikkare?

Vierailija
235/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa miten täällä ärsyynnytään kun joku kertoo vaikka vain ulkoisesti poikkeavansa laumasta. Samahan koskee myös hieman erilaisia ajatuksia.

Se mikä suomalaisia todellisuudessa yhdistää on vaatimus sopeutua samaan muottiin, ajatusten ja ulkonäönkin puolesta.

No ei oikeasti ole. Suomalaiset ovat individualisteja jos vertaat vaikka Etelä-Eurooppaan. Meillä arvostetaan sitä että on erilainen, siellä oikeasti ei saa eikä voi olla. Esim. seksuaalivähemmistöt, alakulttuurit jne ovat ihan nou nou. Meillä pukeutumista leimaa käytännöllisyys, pitkälti sään vuoksi, myös naisten tasa-arvo vaikuttaa. Työssäkäyvän naisen ei tarvitse puleerata itseään jotta saa elättäjän. 

Tietysti on eri asia onko se tyylikästä, mutta kannattaa ymmärtää syyt asioiden taustalla eikä esittää hölmöjä yleistyksiä.

Vierailija
236/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen ruotsin laivalla 98% naisilla mekko ja lenkkarit. Ihan järkyttävää että mitään muita kenkiä ei enää laiteta.

Todella paljon Suomessa näkynyt näitä (teltta)mekkoon ja valkoisiin lenkkareihin pukeutuneita toimistonaisia ja pukumiehiä ruskeissa kengissä ja ilman solmiota. 

Valkoiset lenkkarit on globaali muoti. Ostin itsekin jostain muotipaineesta, mutta en vain kykene käyttämään niitä. Mutta siis eikö av:n mukaan ole hienoa käyttää nimenomaan mekkoa eikä esim. leggingsejä tai capreja? 

Vierailija
237/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nii jossain fugessa..... Eipä kyllä muualla kuin turistirysissä

Suomalainen tunnistaa suomalaisen helposti. Etenkin ulkosuomalainen. Myös reppureissajat ja hienomman väen. Ihan kuten muutkin kantakansalkisuudet, jos viettää heidän kanssa muuten aikaa. 

Vierailija
238/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useat suomalaiset kulkevat niin kummasti. Tuntuu kuin kävelisivät kakat housussa ja vartalo vispaa puolelta toiselle.

Mä en tätä ole huomannut kuin poikkeuksellisen lihavilla ehkä, kansalaisuudesta riippumatta. 

Vierailija
239/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi ne, joita ei tunnista. Mulla on ollut aika paljon hupaisia hetkiä, kun suomalaiset ei ole tunnistaneet mua suomalaiseksi ja ovat sitten vapaasta jutelleet keskenään suomeksi. Toisinaan vastaan aikani kuunneltuani heille jotain suomeksi, toisinaan en...

Itselleni on käynyt näin myös. Tosin en juuri koskaan paljasta suomalaisuuttani. Kuuntelen vaan vieressä huvittuneena, kun ihmisillä ei ole mitään suodatinta jutuissaan, kun kuvittelevat, ettei kukaan ymmärrä.

Vierailija
240/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat ihmiset taapertaa ja kävelee horjuen on kansalaisuus mikä tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi