Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä suomalaiset vaan tunnistaa ulkomailla

Vierailija
22.06.2024 |

Täällä Espanjassa nyt bongaillut, enkä vielä kertaakaan erehtynyt. Valjut piirteet, epäsiisti olemus, rumasti puetut lapset.

Kommentit (404)

Vierailija
121/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aasiassa kokemusteni mukaan pidetään lähinnä eurooppalaisena suomalaisen sijaan, koska maatamme ei siellä yleensä tunneta. Joitain poikkeuksia tietenkin on kohteissa, minne Suomesta on tehty paljon ja pitkään turistimatkoja. Pääsääntöisesti Suomea ei kuitenkaan tunneta eikä tiedetä.

Suomalaisia matkailijoita on kohteessa kuin kohteessa vain pari prosenttia.

Vierailija
122/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen tätä lukiessa, että tunnistetaankohan ulkomailla myös esim. britit ja ranskalaiset ja jos niin miten ja mistä? Entäpä ruotsalaiset?

Skandinaavin näköisiä luullaan yleensä ruotsalaisiksi, koska ovat suurin ja siten näkyvin pohjoinen kansa.

Britit tunnistetaan yleisesti jo ihan kielestä ja omista erityispiirteistään (punakka iho, känni, huono kovaääninen käytös, futispelipaita tai ei paitaa ollenkaan)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on jo mainittukin suomalaiset naiset Marimekon laukkuineen. Niitä laukkuja todellakin on joka toisella.

Vierailija
124/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Small talk-ymmärryksen puutteesta:  aletaan jauhamaan ns. asiaa tilanteessa, jossa ei ole sen aika tai paikka. 

Innostutaan liikaa siitä että joku mainitsee Suomen: aletaan pitää pitkää monologia Suomesta ja sen hassunhauskoista hullutuksista tai sisäpiiriläpästä (avantouinti, eukonkanto, saunominen, mökkeily, keihäänheittäjän kommentit Saksasta jne.). Pahimmillaan aletaan käydä läpi jotain sotahistoriaa ja Raatteentietä.

Mun kokemus kyllä on se, että monella on niin huono kielitaito, että hyvä kun saa ravintolasta ruokansa tilattua. Ei siinä vaarin sotaretkistä Raatteentiellä aleta tarinoimaan.

Vierailija
125/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en halua, että ainakaan toiset suomalaiset tunnistavat minua suomalaiseksi ulkomailla. En kaipaa ulkomailla tuntemattomien suomalaisten seuraa yhtään sen enempää, kuin mitä kaipaan sitä Suomessakaan.

Sama. En kyllä myöskään matkaile jossain suomalaisten suosimissa Espanjoissa ja Kreikoissa. Jos matkoilla johonkin törmään - ja kaukaahan sen jo huomaakin - vaihdan suuntaa. Matkan masentavin hetki on kun palataan Finnairin portille lentokentällä ja näet taas sen jengin. 

Joo, en viihdy täällä ja aion joskus muuttaa pois 😅

Vierailija
126/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset kyllä tunnistaa jo lentokentällä. Tosi monella jokin vaelluskenkä jalassa, käytännöllisyys katsos ennenkaikkea. Toinen vaihtoehto on puhkikukutetut, linttaan astutut kengät. Ylipäätään kengät, niistä valitettavasti tunnistaa. Vaatteet on osalla jopa ok, väritys useimmilla valju ja piirteet ei kovin kauniit. Kohteessa suomalaiset tunnistaa ihan järkyttävän rumista hatuista, huiveista ja lippiksistä. Esim tuubihuiveja käytetään hiuksissa lapsilla. Myös vesipuistossa sen suomalaisen tunnistaa, on uv-asua päästä nilkkoihin ja uv-hattua. Muun maalaiset tuntuu selviävän hengissä vähemmälläkin varustuksella mutta suomilapsi on heti kanttuvei kun auringonsäde pilkahtaakin. 

Nämä kaikki vielä menisi mutta kamalin asia on käytös. Ryysätään, eikä osata sanoja kiitos tai anteeksi. 

Joo siis nää uv-asut! 

Ap

UV-asut on briteillä.

Vierailija
127/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Keskiverto ruotsalainen on huolitellumpi ulkoisesti kuin suomalainen."

Kiistämätön fakta.

Vierailija
128/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten vaatetus myös paljasta suomalaiset. On kirjavat leveät sortsit ja värikäs paita ja se tietynlainen lippalakki.

Eurooppalaisilla lapsilla on kapealahkeiset yksiväriset sortsit ja niihin sopiva yksivärinen pikeepaita.

En ymmärrä miten lapset voidaankin pukea niin hemmetin rumasti, mitä Suomessa pääosin puetaan. Karmeita kulahtaneita rättejä päällä suurimmaksi osaksi lapsilla. Näiden lasten vanhempien vaatteista voi sitten helposti päätellä, että onko kyseessä köyhyys vai vanhempien välinpitämättömyys.

Ennen kuin kukaan tulee narisemaan suomalaisesta valikoimasta, niin itse olen kyllä onnistunut pukemaan lapseni aina siististi, vaikka olemme asuneet yhtä lyhyttä pätkää lukuunottamatta ihan Suomessa. Ihan Zara ja H&M myy siistejä vaatteita, kunhan ne osaa vain valikoida sieltä.

Vierailija
129/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävellään sisään kauppaan ja jäädään siihen oven viereen suunnittelemaan.

Vierailija
130/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Small talk-ymmärryksen puutteesta:  aletaan jauhamaan ns. asiaa tilanteessa, jossa ei ole sen aika tai paikka. 

Innostutaan liikaa siitä että joku mainitsee Suomen: aletaan pitää pitkää monologia Suomesta ja sen hassunhauskoista hullutuksista tai sisäpiiriläpästä (avantouinti, eukonkanto, saunominen, mökkeily, keihäänheittäjän kommentit Saksasta jne.). Pahimmillaan aletaan käydä läpi jotain sotahistoriaa ja Raatteentietä.

Mun kokemus kyllä on se, että monella on niin huono kielitaito, että hyvä kun saa ravintolasta ruokansa tilattua. Ei siinä vaarin sotaretkistä Raatteentiellä aleta tarinoimaan.

Valitettavan monella ne enkun alkeet muistuu mieleen kun promillet nousee ja aiheeksi tulee Suomi.

Vierailija
131/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onko ihme, kun täälläkin porukka kertoo miten ottavat huonoimmat rytkynsä reissuun, että voivat ne heittää sitten hotellin roskikseen?

Ai joku muukin tekee tätä 😃

Kassialmamatkailu on parhautta. Pääsee ostamaan kokonaisia uusia vastekertoja vaikka takaisin pääse samalla laukulla/laukuilla.

Eikö silloin kannata lähteä tyhjällä laukulla, ostaa kauniit vaatteet heti loman alussa ja käyttää niitä?

Mikä idea on kulkea huonoissa vaatteissa lomalla, kun ne voi heittää roskiin koti-Suomessakin?

Vierailija
132/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en halua, että ainakaan toiset suomalaiset tunnistavat minua suomalaiseksi ulkomailla. En kaipaa ulkomailla tuntemattomien suomalaisten seuraa yhtään sen enempää, kuin mitä kaipaan sitä Suomessakaan.

Sama. En kyllä myöskään matkaile jossain suomalaisten suosimissa Espanjoissa ja Kreikoissa. Jos matkoilla johonkin törmään - ja kaukaahan sen jo huomaakin - vaihdan suuntaa. Matkan masentavin hetki on kun palataan Finnairin portille lentokentällä ja näet taas sen jengin. 

Olisitpa eilen ollut ruotsin laivalla. Ju...... siellä vasta junttia porukkaa oli.

Vierailija
133/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aasiassa kokemusteni mukaan pidetään lähinnä eurooppalaisena suomalaisen sijaan, koska maatamme ei siellä yleensä tunneta. Joitain poikkeuksia tietenkin on kohteissa, minne Suomesta on tehty paljon ja pitkään turistimatkoja. Pääsääntöisesti Suomea ei kuitenkaan tunneta eikä tiedetä.

Pieni maa jossain, mutta luulot on suuret. jos menet vaikka 100 km Moskovasa itään, niin siellä luullaan, että Suomi on joku Pietarin asuinalue.

Kosovossa ym ei ole edes kuultu Suomesta ikinä.

Jotkut kirjoittajat täällä elävät vielä Keihäsmatkojen ryyppytunnelmissa, nykyiset suomalaiset kyllä osaavat käyttäytyä paremmin kuin naapurimaamme turistit.

Vierailija
134/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain muulla palstalla joku kiteytti tämän tai tähän liittyvän asian näin: "Kun suomalainen matkailijaryhmä purkautuu kulkuvälineestä ulos Tukholmassa, heidät tunnistaa välittömästi suomalaisiksi. Kun sama tapahtuu Pietarissa, tällaista eroa venäläisiin ei voi nähdä. Sulautuvat porukkaan."

Vierailija
135/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset kyllä tunnistaa jo lentokentällä. Tosi monella jokin vaelluskenkä jalassa, käytännöllisyys katsos ennenkaikkea. Toinen vaihtoehto on puhkikukutetut, linttaan astutut kengät. Ylipäätään kengät, niistä valitettavasti tunnistaa. Vaatteet on osalla jopa ok, väritys useimmilla valju ja piirteet ei kovin kauniit. Kohteessa suomalaiset tunnistaa ihan järkyttävän rumista hatuista, huiveista ja lippiksistä. Esim tuubihuiveja käytetään hiuksissa lapsilla. Myös vesipuistossa sen suomalaisen tunnistaa, on uv-asua päästä nilkkoihin ja uv-hattua. Muun maalaiset tuntuu selviävän hengissä vähemmälläkin varustuksella mutta suomilapsi on heti kanttuvei kun auringonsäde pilkahtaakin. 

Nämä kaikki vielä menisi mutta kamalin asia on käytös. Ryysätään, eikä osata sanoja kiitos tai anteeksi. 

Jenkit kyllä myös pitää AINA lenkkareita matkoillaan. Itse tunnistan jenkit joka paikassa juuri siitä, että niillä on ne hemmetin lenkkarit ja usein myös reput. 

Vierailija
136/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha, tähän sama 😁. Olen mennyt paluumasiksissa jopa niin pitkälle että olen teeskennellyt ulkomaalaista vierustovereille lähtöportilta helsinki-vantaalle asti.

Vierailija
137/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kyllä suomalaiset vaan tunnistaa ulkomailla"

Kyllä, täytyy sanoa että tunnistaa jo  ennenkuin avaavat suutaan. 

Itse olen asunut lähes 30 vuotta ulkomailla ja pystyn tunnistamaan suomalaiset joukosta. En asu Espanjassa enkä muussakaan massaturistimaassa, mutta kyllä täälläkin suomalaisia näkee  enkä oikeastaan osaa ihan tarkalleen sanoa mikä siinä on että suomalaisen tunnistaa.  Ainakin toinen suomalainen.

Olisiko pukeutuminen ja kehonkieli?  Miten liikkuu.  Käytös ylipäätään?  Itse kävin kesäkuun alussa Suomessa ja minua puhuteltiin kaupoissa englanniksi. Jokin tarttuu asuinympäristöstä ja kulttuurista niin että sen vaistoaa, en vaan tiedä mikä.

Vierailija
138/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenkit kyllä myös pitää AINA lenkkareita mat

Ja lippis aina päässä.

Vierailija
139/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo siis nää uv-asut! 

Ap

YV-asuja käyttää kyllä myös esim. britit ja aussit. Ei ole pelkästään suomalaisten juttu. 

Vierailija
140/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kivaa että tässä maailmassa on tilaa taviksen näköisille ihmisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä