Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä suomalaiset vaan tunnistaa ulkomailla

Vierailija
22.06.2024 |

Täällä Espanjassa nyt bongaillut, enkä vielä kertaakaan erehtynyt. Valjut piirteet, epäsiisti olemus, rumasti puetut lapset.

Kommentit (404)

Vierailija
261/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä alapeukutetaan, jos joku sanoo, ettei häntä koskaan veikata suomalaiseksi?

Monella on oikeasti suvussa muitakin geenejä, niin helposti menee muun maalaisesta. Esim. meillä on suvussa ruotsalaisia monessa sukupolvessa ja paljon Sursillin(?) suvun piirteitä, vaikka tiettävästi ei olla sukua näille. Ei meitä helposti suomalaisiksi luulla, kun ne muut piirteet ovat meillä niin paljon vahvemmat. 

Sursill? 

Suurisillien suku. Huulet on kuin isot sillit keskellä turpaa. Näyttää itseasiassa enemmän sammakolta pää kuin silliltä.

Päälaki on ohuempi kuin poskiosasto. Leuka on pieni nypykkä keskellä alanaamaa. Kuitenkin siten että paksu kaula yhdistyy yhtenä tappina leveisiin leukaperiin, mutta leukaperät ei siten pääse

Sursillien suku on ollut hyvin hedelmällistä, kuulun itsekin siihen äitini kautta. Juuret johtavat Kokkolaan, siellä niitä ainakin on aikanaan ollut. Omassa suvussa esi-isät esim merikapteeneja ja muuta merenkulkuun liittyvää porukkaa.

Vierailija
262/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en halua, että ainakaan toiset suomalaiset tunnistavat minua suomalaiseksi ulkomailla. En kaipaa ulkomailla tuntemattomien suomalaisten seuraa yhtään sen enempää, kuin mitä kaipaan sitä Suomessakaan.

Sama. En kyllä myöskään matkaile jossain suomalaisten suosimissa Espanjoissa ja Kreikoissa. Jos matkoilla johonkin törmään - ja kaukaahan sen jo huomaakin - vaihdan suuntaa. Matkan masentavin hetki on kun palataan Finnairin portille lentokentällä ja näet taas sen jengin. 

Joo, en viihdy täällä ja aion joskus muuttaa pois 😅

Eli onko meistä suomalaisista - palstaotannan perusteella - suuri osa siis näitä muita parempia erilaisia kosmopoliittipoikkeusyksilöitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä minua luultu italilaiseksi, ruotsalaiseksi, saksalaiseksi ym johtuu vain siitä, että veikkaaja ei useinkaan muista, edes Euroopassa, sellaista maata kuin Suomi. Sen jälkeen kun kuulevat mistä olet, osaavat nimetä ehkä nokian ja räikkösen suomalaisiksi. Ei mitään syytä tuntea ylemmyyttä, että ei tule tunnistetuksi suomalaiseksi. Se vaan ei juolahda edes mieleen. Tosiasiassa jopa kauniit suomalaiset näyttää suomalaisen silmissä suomalaiselta. Se vaan on meissä, ollaan kasvattu tietyissä ulkonäköpuitteissa ja tunnistetaan omamme. Todellisia kaunottaria ja komeita yksilöitä on vain erimaalaisten vanhempien jälkeläisissä, ja sanokaa mitä sanotte, niin jopa suomenruotsalaiset on tavallista suomi-ihmistä kauniimpia. Niillä on yleensä lapsuuskin ollut rahakkaampaa ja vaatetus muuta kuin tokmannista hankittua ja tyyli säilyy isonakin.

Vierailija
264/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi ne, joita ei tunnista. Mulla on ollut aika paljon hupaisia hetkiä, kun suomalaiset ei ole tunnistaneet mua suomalaiseksi ja ovat sitten vapaasta jutelleet keskenään suomeksi. Toisinaan vastaan aikani kuunneltuani heille jotain suomeksi, toisinaan en...

Itselleni on käynyt näin myös. Tosin en juuri koskaan paljasta suomalaisuuttani. Kuuntelen vaan vieressä huvittuneena, kun ihmisillä ei ole mitään suodatinta jutuissaan, kun kuvittelevat, ettei kukaan ymmärrä.

Tämä! Ne on ihan parhaita hetkiä, kun kuuntelee pitkät pätkät suomalaista keskustelua! "Toikin italialainen akka mulkoilee meitä, ihan kuin se ymmärtäs  mitä me puhutaan! Onneks se ei tajuu mitään!"

Vierailija
265/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en halua, että ainakaan toiset suomalaiset tunnistavat minua suomalaiseksi ulkomailla. En kaipaa ulkomailla tuntemattomien suomalaisten seuraa yhtään sen enempää, kuin mitä kaipaan sitä Suomessakaan.

Sama. En kyllä myöskään matkaile jossain suomalaisten suosimissa Espanjoissa ja Kreikoissa. Jos matkoilla johonkin törmään - ja kaukaahan sen jo huomaakin - vaihdan suuntaa. Matkan masentavin hetki on kun palataan Finnairin portille lentokentällä ja näet taas sen jengin. 

Joo, en viihdy täällä ja aion joskus muuttaa pois 😅

Eli onko meistä suomalaisista - palstaotannan perusteella - suuri osa siis näitä muita parempia erilaisia kosmopoliittipoikkeusyksilöitä?

Ei ole, mutta osa ehkä luulee olevansa, kun ei ensimmäisenä veikata suomalaiseksi. Kyse oli kai vastauksesta aloittajan väitteeseen, että suomalaiset tunnistaa. Ei tunnista kaikkia, ehkä vaan 50%, ne tyypillisen suomalaisen näköiset. Suoranenäiset, hyvin tummat, hoikat tai muuten vaan geneerisen eurooppalaisen näköiset jäävät tunnistamatta, jos ei ole sitä marimekon tunikaa päällä.

Vierailija
266/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan vai vain?

Vierailija
267/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaan vai vain?

Anteeksi, olen asunut niin kauan pois kotimaasta, että suomen kielen taito väistämättä rapistuu. Nettilehtien lukeminen ei tahdo riittää.

Vierailija
268/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä minua luultu italilaiseksi, ruotsalaiseksi, saksalaiseksi ym johtuu vain siitä, että veikkaaja ei useinkaan muista, edes Euroopassa, sellaista maata kuin Suomi. Sen jälkeen kun kuulevat mistä olet, osaavat nimetä ehkä nokian ja räikkösen suomalaisiksi. Ei mitään syytä tuntea ylemmyyttä, että ei tule tunnistetuksi suomalaiseksi. Se vaan ei juolahda edes mieleen. Tosiasiassa jopa kauniit suomalaiset näyttää suomalaisen silmissä suomalaiselta. Se vaan on meissä, ollaan kasvattu tietyissä ulkonäköpuitteissa ja tunnistetaan omamme. Todellisia kaunottaria ja komeita yksilöitä on vain erimaalaisten vanhempien jälkeläisissä, ja sanokaa mitä sanotte, niin jopa suomenruotsalaiset on tavallista suomi-ihmistä kauniimpia. Niillä on yleensä lapsuuskin ollut rahakkaampaa ja vaatetus muuta kuin tokmannista hankittua ja tyyli säilyy isonakin.

Älä puhu p4skaa :D Puhut niin kuin 'suomalaiselta' näyttäminen olisi jotenkin kauhea asia, ja jotenkin 'pilaisi' ulkonäön. Suomessa on useita oikein hyvännäköisiä näyttelijöitä, on ollut/on missejä ja malleja..Tietenkin SUOMALAINEN näyttää suomalaisen silmiin suomalaiselta. Samaan tapaan kuten meksikolainen näyttää toisen meksikolaisen silmiin meksikolaiselta, intialainen intialaiselta..ne ovat joitain pikkuasioita joita toisen maalaiset eivät huomaa. Tapa pitää hiuksia, pienet asiat pukeutumisessa ehkä, jotkin piirteet.. Ei aina, toki, mutta usein. Ruotsalaiset eivät ole mitenkään erityisen kauniita tai komeita suomalaisiin verrattuna. 

Vierailija
269/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se väri-ilotulitus on harvoin tyylikästä. Siis, että koko kirjo on siinä paidan rinnuksilla.

No mitä väliä sillä on?

Itse olen aina ostanut lapsille sellaisia vaatteita joista he pitävät.

Itse pukeudun toisiaan tyylikkäästi ja toisinaan en. Valitsen vaatteet tilaisuuden ja sen hetkisen mielialan mukaan. Haluan pukeutua vaatteisiin joista tulee hyvä mieli. 

Pönöttäviä ja niuhottavia ihmisiä on ikävä nähdä yhtään missään. Heistä tulee vain epämiellyttävä olo.

Itse ymmärsin pukeutumisen iloisuuden merkityksen vasta asuttuani Irlannissa ja Ranskassa. Sitä ennen olin luullut että vain pönöttäjät tietävät miten kuiluu olla ja pukeutua. Se on surullista. Nyt nämä pönöttäjät paasaavat tässä ketjussa näppäimet puna

Jos et nyt nipottaisi, onko kirjavalla pukeutumisella väliä vai ei. Ketjun aihe oli, mistä tunnistaa suomalaiset ulkomailla. Yksi asia on ne räikeisiin väriyhdistelmiin puetut lapset.

Vierailija
270/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset suomalaiset tunnistavat minut heti suomalaiseksi, eikä se ole yhtään häpeä. Muut sukulaiskansat tunnistavat myös, ja yksi alkoi itkeä, kun näki minut, suomalaisen. Ei yhtään hävetä olla suomalainen. 

Vierailija
271/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa maassa ihmiset on vain ylpeitä, jos heidän kansallisuutensa tunnistetaan. Onko tämä taas sitä, että suomalaisuutta hävetään?

Vierailija
272/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialainen miestuttavani sanoi, että suomalaiset naiset tunnistaa siitä, kun yhden kerran iskee silmää, niin samantien ollaan persereikä pystyssä

Vierailija
273/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovathan italialaiset miehet todella komeita, varsinkin nuoret. Ei ihme, että lempi alkaa leiskua, kun oikeassa elämässä tapaa tällaisen komistuksen 😍

Vierailija
274/404 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovathan italialaiset miehet todella komeita, varsinkin nuoret. Ei ihme, että lempi alkaa leiskua, kun oikeassa elämässä tapaa tällaisen komistuksen 😍

Öhöm, katselepas heitä keski-ikäisinä tai hieman vanhempina. Kaikella kunnioituksella tietty. 

Vierailija
275/404 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti meillä jatkossakin puetaan lapset mieluummin riemunkirjaviin kesävaatteisiin, kuin niihin beigeihin shortseihin ja pikeepaitoihin. Tai pukekoon jokainen sen, mikä kivalta tuntuu.

Ihmeellisen negatiivisia ajatuksia ihmisillä suomalaisista; veikkaisin, että onneksi kohdemaiden ihmiset eivät ajattele samoin. Ainakin itse olen aina saanut hyvää palvelua ja saanut ennemminkin sen kuvan, että suomalaisia ei pidetä mitenkään hankalina tai ei-toivottuina asiakkaina. 

Itsekin varmasti tunnistan ison osan maanmiehistäni, mutta en osaa pitää sitä huonona asiana. Tottakai on niitä rymyporukoita ja huonosti käyttäytyviä ihmisiä, mutta omin silmin keskivertosuomalainen on vaatimaton ja itsestään mekkalaa pitämätön, muut huomioiva.

Vierailija
276/404 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se, kun suurin ylpeilynaihe on "minua ollaan luultu ruotsalaiseksi/italialaiseksi ym.ym" :-D 

Mulle ainakin on ihan sama tunnistetaanko. 

Vierailija
277/404 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti meillä jatkossakin puetaan lapset mieluummin riemunkirjaviin kesävaatteisiin, kuin niihin beigeihin shortseihin ja pikeepaitoihin. Tai pukekoon jokainen sen, mikä kivalta tuntuu.

Ihmeellisen negatiivisia ajatuksia ihmisillä suomalaisista; veikkaisin, että onneksi kohdemaiden ihmiset eivät ajattele samoin. Ainakin itse olen aina saanut hyvää palvelua ja saanut ennemminkin sen kuvan, että suomalaisia ei pidetä mitenkään hankalina tai ei-toivottuina asiakkaina. 

Itsekin varmasti tunnistan ison osan maanmiehistäni, mutta en osaa pitää sitä huonona asiana. Tottakai on niitä rymyporukoita ja huonosti käyttäytyviä ihmisiä, mutta omin silmin keskivertosuomalainen on vaatimaton ja itsestään mekkalaa pitämätön, muut huomioiva.

Kyllä niitä kirjavia vaatteita pitää muutkin, mutta suomalaiset lapset erottuu joukosta sillä, että niistä mitkään ei sovi yhteen, ne ovat usein koko pinttyneen likaisia tai sitten haalistuneita. Mistään lasten vaatteista tai asusteista ei tunnuta pitävän mitään huolta ja lapset ovat usein todella epäsiistin näköisiä. Mistä päästäänkin hiuksiin, jotka on todella monilla suomalaislapsilla todella epäsiistejä takkupesiä.

Vierailija
278/404 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisiin, etenkin keski-ikäisiin, liittyy ulkomailla usein tietynlainen arkuus.  Minua luullaan etelämaalaiseksi ihan joka puolella ja usein olen joutunut Välimerellä tilanteeseen jossa ilmiselvä suomalainen pariskunta tutkii karttaa ja supattelee että pitäiskö tolta kysyä ("kysy sinä") ja sitten jahkaillaan pelosta jäykkinä kun kontaktia ulkkariin vieraalla kielellä ei selvästi uskalleta ottaa vaikka tarve olisi. 

Helpotus on näkyy näillä usein kuuhun asti, kun sitten joko avaan pelin itse tai vastaan suomeksi, jos ovat aralla tönkkö englannilla lähestyneet.

Vierailija
279/404 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomalaiset tunnistaa eniten kasvonpiirteistä. Ja sitten vaatteista ja asusteista. Suomessa on monella tavalla aika omaleimainen tyyli kuitenkin. Niin hyvässä kuin pahassa. 

Vierailija
280/404 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva oikeasti erottaa suomalaista, virolaista, latvialaista tai vaikkapa venäläistä tai tanskalaista toisistaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi