Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä suomalaiset vaan tunnistaa ulkomailla

Vierailija
22.06.2024 |

Täällä Espanjassa nyt bongaillut, enkä vielä kertaakaan erehtynyt. Valjut piirteet, epäsiisti olemus, rumasti puetut lapset.

Kommentit (404)

Vierailija
281/404 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset kuitenkin ovat tervetulleita ulkomaille, toisin kuin tämän trollin aloittajan kotimaalaiset maailmanvaltiaat.

Mitä ihmeen vikaa on Marimekon vaatteissa?  Hyvälaatuisia ja raikkaita  matkavaatteita.

Luuleeko joku, että tällä palstalla arvostelee joku haute couture - väki ihmisten matkapukeutumista?

Vierailija
282/404 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisiin, etenkin keski-ikäisiin, liittyy ulkomailla usein tietynlainen arkuus.  Minua luullaan etelämaalaiseksi ihan joka puolella ja usein olen joutunut Välimerellä tilanteeseen jossa ilmiselvä suomalainen pariskunta tutkii karttaa ja supattelee että pitäiskö tolta kysyä ("kysy sinä") ja sitten jahkaillaan pelosta jäykkinä kun kontaktia ulkkariin vieraalla kielellä ei selvästi uskalleta ottaa vaikka tarve olisi. 

Helpotus on näkyy näillä usein kuuhun asti, kun sitten joko avaan pelin itse tai vastaan suomeksi, jos ovat aralla tönkkö englannilla lähestyneet.

Voi kristus tuota ylemmyydentuntoa. "Keski-ikäisiin", aika monet keski-ikäiset on hyvinkin rohkeasti reissanneet maailmalla jo ennen nettiaikaa, ja onhan ne nyt hyvänen aika kielitaitoisiakin - usein paljon kielitaitoisempia kuin ne ihmeelliset "etelämaalaiset". Itse oon "yli-keski-ikäinen", ja jopa jo 70-80-luvuilla koulussa opiskeltiin useita kieliä, käytiin interraililla sun muuta vaikka kaikki maailman tieto ollut kännykässä taskussa... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/404 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nii jossain fugessa..... Eipä kyllä muualla kuin turistirysissä

Mietin aina näitä kommentteja lukiessa, että onko kyseiset ihmiset käyneetkään mainitsemissaan paikoissa. Fuengirola ei ole turistirysää nähnytkään. Väljää ja leppoisaa menoa, siestaa vietetään ja espanjaa puhutaan.

Suomalaiset tunnistaa usein kasvonpiirteistä. Meillä on pehmeämmät piirteet kuin muilla.

Vierailija
284/404 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset kuitenkin ovat tervetulleita ulkomaille, toisin kuin tämän trollin aloittajan kotimaalaiset maailmanvaltiaat.

Mitä ihmeen vikaa on Marimekon vaatteissa?  Hyvälaatuisia ja raikkaita  matkavaatteita.

Luuleeko joku, että tällä palstalla arvostelee joku haute couture - väki ihmisten matkapukeutumista?

Marimekko ei kyllä ole enää millään mielikuvituksella hyvälaatuista. Ellei sitten omista jotain vanhaa tuotantoa. Nykyinen laatu on täyttä kuraa.

Vierailija
285/404 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin aina näitä kommentteja lukiessa, että onko kyseiset ihmiset käyneetkään mainitsemissaan paikoissa. Fuengirola ei ole turistirysää nähnytkään. Väljää ja leppoisaa menoa, siestaa vietetään ja espanjaa puhutaan.

Suomalaiset tunnistaa usein kasvonpiirteistä. Meillä on pehmeämmät piirteet kuin muilla.

Itse olen käynyt Fugessa parikin kertaa, mutta siitä on yli 10v. Tiedä sitten onko muuttunut tässä välissä, mutta silloin ainakin oli turistirysä isolla T:llä. 

Vierailija
286/404 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa naureskelen.  Fuengirola on normaali espanjalainen kaupunki jossa 80000 espanjalaista elää normaalia espanjalaista elämää. Toki siellä on iso suomalainen expat-yhteisö ja sesonkiaikana kesällä paljon ulkkareita, mutta niinhän se on kaikilla suosituilla matkailualueilla. Ei se silti sitä espanjalaisuutta sieltä poista.

Vierailija
287/404 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan suomalaisten olleen ihmeessään Espanjan lentokentällä, kun puhuimmekin suomea. Olemme pitkiä, hoikkia ja meillä kaikilla on luonnonkiharat hiukset.

Voi että, oikein ihmeissään! Kyllä olittekin upea ilmestys, toivottavasti osasivat edes hävetä. Siis mitä ihmettä, pitääkö todella tavallisten suomalaisten jotenkin kokea olevansa huonoja ja noloja kun olemme mitä olemme? Erilaisia, samanlaisia, työteliäitä ja koulutettuja, terveitä ja sairaita, vanhoja ja nuoria. Ihmisiä.

Vierailija
288/404 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen käynyt Fugessa parikin kertaa, mutta siitä on yli 10v. Tiedä sitten onko muuttunut tässä välissä, mutta silloin ainakin oli turistirysä isolla T:llä. 

No eikä ole. Ei siinä ole mitään samaa jonkun Playa del Inglesin, Pattayan, Sunny Beachin tms. oikean rysän kanssa.

Vierailija
289/404 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tunnista, ainakaan aina. Jostain kumman syystä minua on monesti luultu italialaiseksi, eri maissa.

Ei kaikkia tunnista, mutta kaikki, jotka olen ajatellut ulkonäön perusteella suomalaisiksi, ovat sitä olleet, jos olen kuullut heidän puhuvan.

Ap

Osittain totta, sillä pohjoismaalaiset tunnistaa helposti, koska heillä kuulas ja heleä vaalea iho, jota ihaillaan. Pääsääntöisesti ovat rauhallisia ja hyväkäytöksiä, eivät etuile ja melua.

Ja mitä tulee suomalaisten pukeutumiseen, se on pelkkiä myytti. Samoin Marimekkoon, sillä jos joku, niin japanilaiset ja kiinalaiset rakastavat Marimekkoa, heillähän on omat myymälät maassaan. 

Vierailija
290/404 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olenkin semmonen ässä, että tunnistan suomalaisten lisäksi ruotsalaiset, saksalaiset, britit, venäläiset ja japanilaiset turistit! Saanko nyt jonkun palkinnon, kun osaan tunnistaa näin monta kansallisuutta?

Vierailija
291/404 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useat suomalaiset kulkevat niin kummasti. Tuntuu kuin kävelisivät kakat housussa ja vartalo vispaa puolelta toiselle.

Eikös palstammoilla usein olekin pöksyissä jokin ylimääräinen kikkare?

Niin ne paikat väljenee pyllyjutuissa.

Vierailija
292/404 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulin Saksasta Suomeen silmiin pisti vaaleus, rauhallinen ystävällisyys, tietty vaatetyyli johon kuuluu vaaleammat värit, skandinaaviset leikkaukset ja Marimekko

Vierailija
293/404 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mää katsoin kreikassa parvekkeelta, että jaahas taitaa olla suomalaisia nuoria ottamassa aurinkoa uima-altaalla. Vaaleudesta ja tatuointien runsaasta määrästä päättelin. Olivat todella hailakoita.

Menin uima-altaalle ja tunnistin kielen tanskaksi. Että kyllä se älytön tatuointi-villitys-muoti onuorilla on muuallakin kuin Suomessa. 

Suomessa tatuoituja eivät ole nuoret vaan keski-ikäiset.

Suomalaiset tai ainakin palstalaiset tuntuvat kuvittelevan, että suomalaiset on ainoa kansa, jolla on tatuointeja. En tiedä missä he ovat liikkuneet. Kyllähän niitä Euroopassa ihan kiitettävästi näkyy, nuorilla ja keski-ikäisillä.

Koko raajan tatuoinnit eivät ole kauniita kenelläkään, mutta kukin tekee, mitä haluaa ihollaan.

Vierailija
294/404 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marimekko ei kyllä ole enää millään mielikuvituksella hyvälaatuista. Ellei sitten omista jotain vanhaa tuotantoa. Nykyinen laatu on täyttä kuraa.

Marimekko kestää kyllä eettisen tarkkailun ja on moneen muuhun tuotemerkiin hyvälaatuista. 

Ja mitä tulee vanhaan Marimekon tuotantoon tai jonkun muun tuotemerkin, siihen ei enää ole paluuta, sillä esim. sellaista puuvillan kasvatusta luonnonresursit  ei enää kestä, sillä maapallolta loppuu vesi, koska puuvillam kasvatus vaatii runsaasti vettä. Tästä on hyvä esimerkki suuri Araljärvi, joka kuivui ja tuhoutui juuri puuvillan kasvatuksen vuoksi. 

Vierailija
295/404 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen kulkee joka paikassa puolentoista litran vesipullo kourassa kun luulee kuolevansa ilman jatkuvaa lipittämistä. 

Ainakin Etelä-Euroopassa on usein sellaiset kelit, että se vesipullo voi olla elintärkeä.

Joo ja harvemmin se puolentoista litran pullo on?

Moni imee Suomessakin yhtenään vettä ympäri vuoden.

Vierailija
296/404 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisiin, etenkin keski-ikäisiin, liittyy ulkomailla usein tietynlainen arkuus.  Minua luullaan etelämaalaiseksi ihan joka puolella ja usein olen joutunut Välimerellä tilanteeseen jossa ilmiselvä suomalainen pariskunta tutkii karttaa ja supattelee että pitäiskö tolta kysyä ("kysy sinä") ja sitten jahkaillaan pelosta jäykkinä kun kontaktia ulkkariin vieraalla kielellä ei selvästi uskalleta ottaa vaikka tarve olisi. 

Helpotus on näkyy näillä usein kuuhun asti, kun sitten joko avaan pelin itse tai vastaan suomeksi, jos ovat aralla tönkkö englannilla lähestyneet.

Voi kristus tuota ylemmyydentuntoa. "Keski-ikäisiin", aika monet keski-ikäiset on hyvinkin rohkeasti reissanneet maailmalla jo ennen nettiaikaa, ja onhan ne nyt hyvänen aika kielitaitoisiakin - usein paljon kielitaitoisempia kuin ne ihmeelliset "etelämaalaiset". Itse oon "yli-keski-ikäinen", ja jopa jo 7

Itse asiassa kielikoulutus oli parempaa ainakin 70-80-luvuilla kuin tällä hetkellä. Itse olen syntynyt 50-luvulla ja puhun neljää vierasta kieltä sujuvasti ja kolmea kieltä tyydyttävästi. 

Vierailija
297/404 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen kulkee joka paikassa puolentoista litran vesipullo kourassa kun luulee kuolevansa ilman jatkuvaa lipittämistä. 

Ainakin Etelä-Euroopassa on usein sellaiset kelit, että se vesipullo voi olla elintärkeä.

Kaikki järkevät ihmiset imevät vettä paljon, ja etenkin helteillä.

Vierailija
298/404 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki järkevät ihmiset imevät vettä paljon, ja etenkin helteillä.

Usein turhaan

Vierailija
299/404 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen mieluummin tunnistettavissa suomalaiseksi kuin amerikkalaiseksi, jolle oli oma hinnastonsa, ainakin eräässä Aasian maassa tai joksikin englantilaiseksi junttiöykkäriksi tai sitten pyccaksi. Itse en ole koskaan hävennyt olla suomalainen.

Vierailija
300/404 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi ne, joita ei tunnista. Mulla on ollut aika paljon hupaisia hetkiä, kun suomalaiset ei ole tunnistaneet mua suomalaiseksi ja ovat sitten vapaasta jutelleet keskenään suomeksi. Toisinaan vastaan aikani kuunneltuani heille jotain suomeksi, toisinaan en...

Itselleni on käynyt näin myös. Tosin en juuri koskaan paljasta suomalaisuuttani. Kuuntelen vaan vieressä huvittuneena, kun ihmisillä ei ole mitään suodatinta jutuissaan, kun kuvittelevat, ettei kukaan ymmärrä.

Tämä! Ne on ihan parhaita hetkiä, kun kuuntelee pitkät pätkät suomalaista keskustelua! "Toikin italialainen akka mulkoilee meitä, ihan kuin se ymmärtäs  mitä me puhutaan! Onneks se ei tajuu mitään!"

Mulkoilevat ovat yleensä muita suomalaisia, jotka kuvittelevat, ettei heitä tunnisteta suomalaisiksi ja sellaisia, jotka ovat ärtyneeltä siitä, etteivät ole ainoita suomalaisia jossain Cran Canarian Suomi-baarissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme