Minkä ikäinen on setämies?
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Negatiivisessa mielessä tulee mieleen yli 38-vuotias mies, joka vikittelee nuorempia naisia ja manspleinaa asioita heille. Kuvittelee, että on haluttava ja kiinnostava nuorten naisten silmissä.
Positiivisessa mielessä tulee mieleen yli 50-vuotias mies, jolla on rusetti kaulassa, viikset ja punaiset posket.
Tuo mänspleinaaminen on hauska termi.
Tuosta tulee aina mieleen eräs nuori assari, joka tuli toimistoomme hihattomassa napatopissa. En viitsinyt setämiehenä mänspleinata sille, että täällä on sellainen hiljainen pukeutumiskoodi eli laita olkapäät, napa ja polvet piiloon. Parin viikon päästä tuli isommat päälliköt Euroopasta visiitille ja assarille purku koeajalla. Sittemmin näin sen prismassa harjoittelijana.
Entä myöhemmin? Prismasta voi päästä vaikka mihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Negatiivisessa mielessä tulee mieleen yli 38-vuotias mies, joka vikittelee nuorempia naisia ja manspleinaa asioita heille. Kuvittelee, että on haluttava ja kiinnostava nuorten naisten silmissä.
Positiivisessa mielessä tulee mieleen yli 50-vuotias mies, jolla on rusetti kaulassa, viikset ja punaiset posket.
Tuosta tulee aina mieleen eräs nuori assari, joka tuli toimistoomme hihattomassa napatopissa. En viitsinyt setämiehenä mänspleinata sille, että täällä on sellainen hiljainen pukeutumiskoodi eli laita olkapäät, napa ja polvet piiloon. Parin viikon päästä tuli isommat päälliköt Euroopasta visiitille ja assarille purku koeajalla. Sittemmin näin sen prismassa harjoittelijana.
Setämiehen voimafantasia.
Vierailija kirjoitti:
Ei se liity suoraan ikään vaan siihen miten ihmisiä kohtelee. Setämies kohtelee muita alentavasti esim. tytöttelemällä.
Ei vaan setämies on isän veli.
Minä oon ollu setämies 10v asti kun siskonpoika syntyi. Setänainen tai tätimies en oo koskaa ollu.
Vierailija kirjoitti:
Huomaatteko: aloituksessa puhutaan vain iästä, mutta ketjussa muuntuu tyttöjä ahdistelevaksi kuin itsestään!
Miesviha näkyväksi!
Niin koska aloitus on järjetön. Sama kuin kysyisi milloin alkaa rasisti-ikä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaatteko: aloituksessa puhutaan vain iästä, mutta ketjussa muuntuu tyttöjä ahdistelevaksi kuin itsestään!
Miesviha näkyväksi!
Mitä setämiehellä ja rasistilla on tekemistä toistensa kanssa?
Itse olen ylpeästi setämies ja vien siskon lapset lintsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesviha näkyväksi!
Eikun olet enomies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesviha näkyväksi!
Eikun olet enomies.
Siitäkö se johtuuki. Sori kun en puhu suomea natiivisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesviha näkyväksi!
Sitä että molemmat liittyvät siihen, että kohtelee muita ihmisiä alentavasti. Setämies on eri asia kuin setä.
Vierailija kirjoitti:
Minä oon ollu setämies 10v asti kun siskonpoika syntyi. Setänainen tai tätimies en oo koskaa ollu.
Ethän sinä siinä tapauksessa ole setämies, vaan enomies. Äidin veli on eno, isän veli setä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä esihenkilöt kertovat työpaikan pukukoodin ihan rutiinisti uusille työntekijöille. Outoa, että teillä ei niin toimittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesviha näkyväksi!
Sitä että molemmat liittyvät siihen, että kohtelee muita ihmisiä alentavasti. Setämies on eri asia kuin setä.
Ei ole. Paitsi naisasianaisten tarkoituksellisena solvausmääritelmänä. Mikä siinä onkin, että tavalliset ja neutraalit ilmaukset pitää muuttaa joksikin negatiiviseksi. Onko se hienolta kuulostavien termien laari kauhottu tyhjiin?
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden 22-vuotiaan kauppatieteiden opiskelijan joka on limainen kokoomuslainen setämies. Oma 37-vuotias poikani sen sijaan ei ole setämies vaan punk.
Teiniuhoa keski-ikäisenä, ehkä vielä myös työtön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden 22-vuotiaan kauppatieteiden opiskelijan joka on limainen kokoomuslainen setämies. Oma 37-vuotias poikani sen sijaan ei ole setämies vaan punk.
Teiniuhoa keski-ikäisenä, ehkä vielä myös työtön?
Onneksi olen setämies
Se riippuu täysin setämieheyden määrittelijän subjektiivisesta kokemuksesta.
Kaverin aviomies oli jo kolmekymppisenä setämies; vatsakumpu, paennut hiusraja ja epätrendikkäät silmälasit.
Miesviha näkyväksi!