Minkä ikäinen on setämies?
Kommentit (166)
Eiköhän se setämiesmäisyys ole kiinni ennemmin TYYLISTÄ kuin iästä. Jos taitaa nuorekkaan pukeutumisen ja elehtimisen, ei 50 vuotiaskaan ole mikään setämies...
Sitten kun sinusta tulee setä. Itse olin noin 20 vuotias.
Teinien ja parikymppisen mielessä alkaen n. 30 v on setämies.
Emmä tiiä, en ole siellä paikalla. Mene vain rohkeasti kysymään häneltä ikää
Kun olin 20-vuotias, yli 30-vuotias oli jo auttamattomasti setämies. 40-vuotias oli isimies. Kaikki yli 50 olivat pappoja, isoisä-ikäisiä. Näin siis nuoren naisen näkökulmasta. Tuskin nykynuoret sen kummemmin ajattelevat.
Vierailija kirjoitti:
Teinien ja parikymppisen mielessä alkaen n. 30 v on setämies.
Eli halutuinta mies tyyppiä.
Minusta se alkaa vähän riippuen miten nuorekas mies on, mutta yleisesti sanoisin että noin 40-vuotias on setämies joka tapauksessa.
Mun ekaluokkalaisen mukaan ilmeisesti kaikki yli 25v on setiä, tai tätejä.
Sitten kun on nuoria tyttöjä seurassa
50-vuotiasta, joka edes katsoi päin tai puhui, piti silloin 20-vuotiaana todella omituisena hulluna. Ellei ollut sukua tai perhetuttu. Tuon ikäisiä tyttöjä kiinnostavat oman ikäiset, ja jo viiden vuoden ikäero on sellainen, että sitä pohditaan ja mietitään, vatvotaan liian suurena.
Jotkut ovat setämiehiä jo syntyessään, toisista ei tule setämiestä minkään ikäisenä.
Minkä ikäinen tahansa. Setämiehet on niitä, jotka manspleinaa naisille joka käänteessä, vastustavat tasa-arvoa jne. Näitä löytyy jo parikymppisistäkin, usein toki kypsemmässä iässä olevia.
90-luvulla moni näytti sedälle jo 23v, jopa limaiselle setämiehelle farkkutakkiasuineen. Nykyään riippuu tyylistä ja iästä vähän.
30-vuotiaasta ylöspäin on setämies
Yli 38-vuotias = setämies
Yli 50-vuotias = vaari
Yli 60-vuotias = vanhus
Yli 38-vuotias = nuorimies
Yli 50-vuotias = nuorentunut entisestään
Yli 60-vuotias = uusi alku nuoruuden
Yli 100-vuotias = mies
Yli 130-vuotias = setäkö
Mikä niissä setämiehissä niin inhottaa? Ulkonäkö? 50v mies voi olla ihan yhtä hyvän näköinen kuin puolet nuorempi...
Vierailija kirjoitti:
Mikä niissä setämiehissä niin inhottaa? Ulkonäkö? 50v mies voi olla ihan yhtä hyvän näköinen kuin puolet nuorempi...
se kun he ottaa alle 20 vuotiaan nuoren naisen eikä heidän kiukkusta äitiä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen tahansa. Setämiehet on niitä, jotka manspleinaa naisille joka käänteessä, vastustavat tasa-arvoa jne. Näitä löytyy jo parikymppisistäkin, usein toki kypsemmässä iässä olevia.
Eli hetero mies. Eikä he vastusta tasa-arvoa vaan eivät tunnusta sellaisen olemassa oloa.
En tiedä, mutta taidan olla sellainen. M50