Minkä ikäinen on setämies?
Kommentit (166)
EX-pressa oli 44, kun tituleerasi itseään puolivallattomaksi setämieheksi.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen tahansa. Setämiehet on niitä, jotka manspleinaa naisille joka käänteessä, vastustavat tasa-arvoa jne. Näitä löytyy jo parikymppisistäkin, usein toki kypsemmässä iässä olevia.
Tässä hieno esimerkki siitä, että kyseessä on halventava sana, jonka halventavuutta naiset pyrkivät tyypilliseen tapaansa lisäämään keksimällä lisää negatiivisia ominaisuuksia "setämiehelle" ja toisaalta laventamaan sen käyttöä poistamalla ikärajoituksen, jotta voivat halventaa kyseisellä sanalla kaikenikäisiä miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se setämiesmäisyys ole kiinni ennemmin TYYLISTÄ kuin iästä. Jos taitaa nuorekkaan pukeutumisen ja elehtimisen, ei 50 vuotiaskaan ole mikään setämies...
ELEHTIMISEN? T. nainen
Vierailija kirjoitti:
Muuten meni oikein, mutta ei sinnepäinkään. Niinistö ei ollut 44 vaan 51, kun hän kieltäytyi Kokoomuksen presidenttiehdokkuudesta vuoden 2000 vaaleissa eikä hän ilmoittanut olevansa *puolivallaton setämies* vaan *puolivallaton leskimies*. Anteeksi oikomiseni.
Teinin mielestä vonkaava pikku pukumies Wille Rydman on setämies.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin 20-vuotias, yli 30-vuotias oli jo auttamattomasti setämies. 40-vuotias oli isimies. Kaikki yli 50 olivat pappoja, isoisä-ikäisiä. Näin siis nuoren naisen näkökulmasta. Tuskin nykynuoret sen kummemmin ajattelevat.
Mun lasten mielestä jo 30v on pappa. Ovat 16-20v.
Setämies on silloin, kun se keski-ikään yhdistetty elintaso on saavutettu.
Kun ei ole enää perse auki, alkaa ne setämiesjutut kiinnostaa
Setämiehyys määrittyy enemmän käytöksestä kuin iästä.
Setämies ei ole sidottu tiettyyn ikään vaan vääriin mielipiteisiin. Setämies on esimerkiksi kyvytön luettelemaan 20 yleisintä biologista sukupuolta eikä häneltä löydy kunnollista määritelmää intersektionaaliseen feminismiin. Setämies ei woketa eikä hän ole trendihomo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teinien ja parikymppisen mielessä alkaen n. 30 v on setämies.
Eli halutuinta mies tyyppiä.
Setämiehen itsensä mielestä. Ja nuorten naisten pitäisi se myös tajuta!
Vierailija kirjoitti:
...puolivallaton leskimies.
Setämies ei mene omasta halustaan pride-marssille eikä istumaan Mannerheimintielle.
Vierailija kirjoitti:
Setämies ei mene omasta halustaan pride-marssille eikä istumaan Mannerheimintielle.
Mutta setamies menee.
Palstalaiset miesvihoineen tietysti tarkoittavat setämiehellä kaikkea negatiivista.
Mutta itselleni oli todella söötti kokemus kun pikkutyttö ensimmäistä kertaa kutsui mua sedäksi, taisi olla "kato äiti, setä ajaa pyörällä"
Pysähdyin sitä hetken funtsimaan: jaha, sitä ollaan setä-iässä jo!
Sedäksi tullaan, kun sisarus saa lapsia.
Namusedäksi tullaan epämääräisellä käytöksellä.
Vierailija kirjoitti:
kas siinä todella epämääräinen määrittely namusedäksi!
Vierailija kirjoitti:
Entä kun sekaannutaan tiernapoikaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kas siinä todella epämääräinen määrittely namusedäksi!
Sitä voi tulla kutsutuksi namusedäksi, vaikka et olisi tehnyt mitään sopimatonta. Tyyppi joka viihtyy metsässä naiskalentereineen voi helposti herättää toisissa mielikuvia mitä sitä ollaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Setämies on silloin, kun se keski-ikään yhdistetty elintaso on saavutettu.
Kun ei ole enää perse auki, alkaa ne setämiesjutut kiinnostaa
Tässä ollaan asian ytimessä.
T. Setämies 48v, top 0,5% tuloluokka
No minä olin 13 kun isosisko sai esikoisensa