Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi on parempi? Kerrostaloasunto vai omakotitalo?

Vierailija
22.06.2024 |

AP:n mielestä kerrostaloasunto. Tykkään asua lähellä kotikuntani keskustaa eikä kerrostalossa tarvitse murehtia pihatöistä eikä lämmityksestä. Huonoihin puoliin kuuluu toki hoitovastike (mikä nyt ei sinäänsä paha asia ole kun säästää aikaa) ja mahdollinen melu toisista asunnoista.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En murehdi lämmityksestä. Lämpenee ihan itsestään. Toki talvella kiva tulla töistä kotiin,keittää kahvit ja laittaa takkaan tulet. Siinä hetki rentoutua. Ja lapset meillä hoitaa hyvin nurmikon leikkuun. 

Sellaset orjatyövoimat sieltä sitten. Mitäs teet kun lapset muuttaa pois kotoolta?

No kamalaa jos lapset tykkää tehä pihahommia. Toisaalta vois antaa keulia mopolla pitkin kyliä yömyöhään, kunhan ei oman kodin nurkilla kaasuttele. 

Vierailija
22/70 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalo ehdottomasti. Tykkään juoda kaljaa terassilla auringonnousuun asti huudattaen musiikkia.

Anna kun arvaan. Äänestät persuja 🤭

Kyllä äänestän persuja. Ainut puolue joka ajaa Suomalaisten asioita.

Niin, Suomalaisissa taitaa nykyisin olla joku kokoomuspoiitikko Wikipedian mukaan, edesmenneissä useampi demari. Tiedätkö hyvin myös Kettusten puoluekantoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En murehdi lämmityksestä. Lämpenee ihan itsestään. Toki talvella kiva tulla töistä kotiin,keittää kahvit ja laittaa takkaan tulet. Siinä hetki rentoutua. Ja lapset meillä hoitaa hyvin nurmikon leikkuun. 

Mutta moni lämmittää manuaalisesti koska tulee paljon halvemmaksi.

Vierailija
24/70 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään ajella itse nurmikon. Se on jotenkin niin rentouttavaa istua ruohonleikkurin päällä ja nautiskella olut tai kaksi siinä samalla. Eipä tuo oikeasti kovin raskasta ole, toisin kun talven lumityöt kun mönkijän päällä istuessa tarvitaan kaksi kättä ajamiseen.

Vierailija
25/70 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalo ehdottomasti. Tykkään juoda kaljaa terassilla auringonnousuun asti huudattaen musiikkia.

Kuulokkeet on keksitty !

Vierailija
26/70 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalo:

-enemmän jännitystä; naapurit, putkiremontti, poliisi, kerrostalokyttääjä ym. sirkusta ympärillä

-ei tarvii itse ajatella mitään

-ei tarvii itse tehdä mitään

Vierailija
27/70 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 vuotta olen asunut kerrostaloissa hki-espoo-vantaa alueella.

20 vuotta olen asunut omakotitalossa kehyskunnassa.

Lämmityksestä en ole koskaan huolehtinut kummassakaan, automatiikka on sitä varten.

Pihatyöt saa minimiin kun pihan suunnittelee fiksusti.

En ikinä muuttaisi enää kerrostaloon.

Mikä vika oli kerrostalossa?

KAIKKI !

Vierailija
28/70 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalo:

-enemmän jännitystä; naapurit, putkiremontti, poliisi, kerrostalokyttääjä ym. sirkusta ympärillä

-ei tarvii itse ajatella mitään

-ei tarvii itse tehdä mitään

Kerrostalossa monet asiat ovat yhteisiä, aina ei niin kivoja, kuten hajut ja äänet.

Vierailija
29/70 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalo: yhdellä torakka = kaikilla torakkaongelma. 

Vierailija
30/70 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen erakoitunut seinänaapuri muodostaa haisevaa kaatopaikkaa huoneistosta. Toinen seinänaapuri, vanha mummo muumioitunut ja sitäkin hajua ihmetelty jo 2 vuotta.

Vierailija
31/70 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden vesivahinko = kaikkien vesivahinko

Vierailija
32/70 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihanaa jakaa asioita yhdessä 🤭

Vierailija
33/70 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut kerrostalossa, rivaripäädyssä ja nyt ok-talossa. Valitsen ok-talon mukavammaksi vaihtoehdoksi itselleni. Minua ei haittaa pihatyöt kun sen pihnkin voi tehdä helposti hoidettavaksi. Tontti on iso ja on reippaasti hajurakoa naapureihin.

Rivari oli kaikista ankein asumismuoto, oli aivan järkyttävä taloyhtiö ja naapurit.

Naapurit vaikuttavat viihtyvyyteen todella paljon.

Vierailija
34/70 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rivaripääty

Toi on kyllä paskin vaihtoehto. Asut maan tasalla ja sulla on silti seinänaapuri.

Samaa mieltä. Myös taloyhtiön säännöt sekä jos on osake niin yhtiökokoukset ja enemmistön päätökset.

Vierailija
35/70 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä kysymys. Sehän riippuu täysin siitä mitkä omat tarpeet tai mieltymykset on. Ja ne vaihtelee samallakin ihmisellä eri elämäntilanteissa. Yksi tykkää hoitaa puutarhaa toinen inhoaa pihatöitä. Lisäksi kerrostaloja ja omakotitaloja on laidasta laitaan. Jos pitäisi valita jossain takahikiällä sijaitsevan ränsistyneen 70-luvun okt:n ja Helsingin keskustassa sijaitsevan jugendtalon 120 neliöisen asunnon välillä, niin valitsisin taatusti sen kerrostaloasunnon, vaikka muuten haluaisin asua okt:ssa, jossa olisi tarpeeksi pihaa perustaa puutarha. Ei voi sanoa yleisesti että jompikumpi, kerrostalo tai okt, on aina ja kaikissa tilanteissa parempi. Se on mahdotonta, tilanteet ja ihmisten tarpeet vaihtelee. 

Vierailija
36/70 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa ei ole mitään muuta hyvää puolta kuin se, että ei tarvi pihatöitä tehdä ja että naapuri on lähellä, jos tulee joskus jotain kysyttävää. Asun nykyään kerrostalossa ihan pakosta. En pystyisi hoitamaan rivaripihaa tai omakotitaloa yksin. Ja omassa talossa yksin asuessa kyllä kyllästyisinkin siihen, ettei ole muita ihmisiä liki. Saattaisinpa jopa pelätä tai sitten saattaisin mökkiytyä ja tulla hulluksi siellä eristyksissä. Jos olisi parisuhde, oma talo olisi silloin paras vaihtoehto.

Vierailija
37/70 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 vuotta olen asunut kerrostaloissa hki-espoo-vantaa alueella.

20 vuotta olen asunut omakotitalossa kehyskunnassa.

Lämmityksestä en ole koskaan huolehtinut kummassakaan, automatiikka on sitä varten.

Pihatyöt saa minimiin kun pihan suunnittelee fiksusti.

En ikinä muuttaisi enää kerrostaloon.

Mikä vika oli kerrostalossa?

Jos siellä viihtyy niin ei mitään. Olen kokeillut, en viihtynyt yhdessäkään.

Eri

Vierailija
38/70 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, Suomalaisissa taitaa nykyisin olla joku kokoomuspoiitikko Wikipedian mukaan, edesmenneissä useampi demari. Tiedätkö hyvin myös Kettusten puoluekantoja?

Pysykää aiheessa.

Vierailija
39/70 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

suomalaisille tärkein asia onkin kaljan- tai viinanjuonti ja "musiikin" huudatus 

Vierailija
40/70 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaset orjatyövoimat sieltä sitten. Mitäs teet kun lapset muuttaa pois kotoolta?

Teillä ei varmaan paljon lapsia opeteta työntekoon? Sossu maksaa vai?