Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi on parempi? Kerrostaloasunto vai omakotitalo?

Vierailija
22.06.2024 |

AP:n mielestä kerrostaloasunto. Tykkään asua lähellä kotikuntani keskustaa eikä kerrostalossa tarvitse murehtia pihatöistä eikä lämmityksestä. Huonoihin puoliin kuuluu toki hoitovastike (mikä nyt ei sinäänsä paha asia ole kun säästää aikaa) ja mahdollinen melu toisista asunnoista.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut maalla maatalossa, pikkukaupungissa rivitalossa, Helsingin lähiössä kerrostalossa ja nyt samassa pikkukaupungissa omakotitalossa meren rannalla lähellä kaikkia palveluja, joten tämä jälkimmäinen asumismuoto on minulle paras loppuelämäkseni.

Tässä säästää vastikkeiden lisäksi kesämökin kulut.

Vastike sisältää melko paljon samoja kuluja kuin ok-talossakin maksat. Vai etkö maksa lämmitystä, jätehuoltoa, kiinteistöveroa, vakuutuksia yms siinä talossa?

Mä maksan asumiskuluja omakotitalossa 2400€/vuosi. Ja mieluusti maksan, ettei ikinä tarvitse enää kerrostalossa asua 😊 eri

Vierailija
62/70 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viihdyn uudehkossa kerrostalossa hyvin, naapureista ei kuulu mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä viihdyn uudehkossa kerrostalossa hyvin, naapureista ei kuulu mitään.

Nuo äänet onkin yksi syy miksen voi asua kerrostalossa. Mutta sitten on ne muut syyt, eli että ovesta ei astuta ulos, vaan käytävään. Ylipäätään se että asuisin pienessä laatikossa, jonka vieressä, yläpuolella ja alapuolella on muita pieniä laatikoita, jokaisessa muita ihmisiä, ja kaikki nämä on isossa laatikossa. Josta on yksi ovi ulos. Niin ei todellakaan 😄

Vierailija
64/70 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa asuneena olen tykästynyt kerrostaloon mutta jokainen tekee omat valintansa

Riippuu myös siitä oletko kaupungin asunnossa kadun tasalla vai vaikka hyvässä yhtiössä ja kukkapenkki ikkunan alla.

Vierailija
65/70 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalo mulle ainoa vaihtoehto. En koskaan enää muuta kerrostaloon, en todella. Oma tupa ja rauha pitää olla.

Laadukkaat & paremmat ihmiset asuu omakotitalossa, alilaatuiset & laaduton r o s k a v ä k i lojuu hyyryläisinä kommunistihyyskissä betonikasarmeilla.

Vierailija
66/70 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalo ehdottomasti. Tykkään juoda kaljaa terassilla auringonnousuun asti huudattaen musiikkia.

Hyi hel-vetti mikä juntti 🤮 oot varmaan tosi kiva naapuri 💁

Olen eri, mutta naapurit asuvat reilun kilometrin päässä. Tuskin se heitä haittaa.

Vierailija
67/70 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalo ehdottomasti. Tykkään juoda kaljaa terassilla auringonnousuun asti huudattaen musiikkia.

Anna kun arvaan. Äänestät persuja 🤭

Kyllä äänestän persuja. Ainut puolue joka ajaa Suomalaisten asioita.

Niin, Suomalaisissa taitaa nykyisin olla joku kokoomuspoiitikko Wikipedian mukaan, edesmenneissä useampi demari. Tiedätkö hyvin myös Kettusten puoluekantoja?

Mitä?

Vierailija
68/70 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalo, asun mielelläni korkealla. 

Mikäli eläisin parisuhteessa ja meillä olisi koiria, niin pitäisin omakotitalosta, jossa olisi suuri aidattu piha koiria varten. 

Vierailija
69/70 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo, ehdottomasti. Riittävän etäällä naapureista. Pihatyöt ovat mukavaa vaihtelua toimistotyölle. Kesällä paljon istutuksia, ja tuhat neliötä nurmea leikattavana. Talvella lumityöt, tosin mies hankki lumilingon, joka mielestäni vie ilon koko hommasta. Puiden teko takkaan ja leivinuuniin on hyvää arkiliikuntaa, lämmittäminen edullista, kun puut on omalta kiinteistöltä. Kun on riittävän iso tontti haja-asutusalueella niin voi rakennella kaikenlaista ihan niin kuin itse haluaa. Ei humalaisten mölinää, kiljuvia kakaroita, kierrätysnasseja, virtsan hajua porttikongissa viikonloppuisin. Saa elää juuri sellaista elämää kuin haluaa.

Vierailija
70/70 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalo, ehdottomasti. Riittävän etäällä naapureista. Pihatyöt ovat mukavaa vaihtelua toimistotyölle. Kesällä paljon istutuksia, ja tuhat neliötä nurmea leikattavana. Talvella lumityöt, tosin mies hankki lumilingon, joka mielestäni vie ilon koko hommasta. Puiden teko takkaan ja leivinuuniin on hyvää arkiliikuntaa, lämmittäminen edullista, kun puut on omalta kiinteistöltä. Kun on riittävän iso tontti haja-asutusalueella niin voi rakennella kaikenlaista ihan niin kuin itse haluaa. Ei humalaisten mölinää, kiljuvia kakaroita, kierrätysnasseja, virtsan hajua porttikongissa viikonloppuisin. Saa elää juuri sellaista elämää kuin haluaa.

Mitä ovat kierrätysnasset? Ihmisiä, jotka kierrättävät roskansa ja biojätteensä?