Miksi sulla on vanha auto?
Kommentit (117)
Koska se on velaton. Uudempaa joutuisi maksaa rahoituksella vähintään 300e/kk, mihin ei muiden auton käyttökustannusten kanssa ole varaa yhden hengen keskituloisessa taloudessa.
Kulkee vielä ihan hyvin. Ei varaa uuteen.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanha on vanha?
3 vuotta
-85 datsun, toimiva peli, heittämällä menee aina katsastuksesta läpi. Miksi vaihtaisin
Ajattelen ekologisesti. Ajan vanhan toimivan autoni loppuun. Diesel-auto kestää rauhallista ajoa vuosikymmeniä ja sekös vihersiirtymäbisneksissä olevia wituttaa kun eivät saa mulle myydä kalliita kertakääyttöisiä sähköautoja.
Minulla on vm.1956 mallin bopeda jonka olen päivittänyt sähköllä toimivaksi, tosin sen perässä roikkuvan agregaatti vaunun kanssa tehdä tasku parkkeerauksia hesan ahtailla kaduilla mutta meillä täällä maallapäin on tilaa. Polttoaineenakin käy pölttoöljy agrekaatissa,
T. ei audin seisottaja
Pieni hiilivarpaanjälki kun ei vaihda jokavuosi uuteen muovikippoon.
88 Volvo
Mulla on 20 vuotta vanha edustusluokan auto. Automaatti, neliveto isolla dieselmoottorilla ja ilmajousituksella. Runsaat varusteet ja todella mukava ajaa. Hiljainen kuin mikä.
Työni puolesta ajelen n. 60ke hintaluokan autoja. Enimmäkseen rumia ja meluisia ovat.
Onhan siinä ollut vikoja, muttei mitään sellaista mitä en itse tai paikallinen nyrkkipaja osaa korjata. Harrastusmielessä tykkään itse ropata autoja myös.
Hinnaltaanhan tuo ei ole minkään arvoinen, sen verran viherpiipertäjä olen että käytetään nämä vanhat romut loppuun ennenkuin ostetaan uusia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanha on vanha?
3 vuotta
Autoliikkeestä ulos ajettu on jo VANHA.
Vierailija kirjoitti:
-85 datsun, toimiva peli, heittämällä menee aina katsastuksesta läpi. Miksi vaihtaisin
Tojota Corolla TE 1200 -75. Yhä toimiva. Helppo huoltaa ja korjata. Itsekin, tottakai.
Nissan primera 1.6 bensa ja vuosimalli 94, kaikki korjaustoimenpiteet helppo tehdä itse,halpaa kyytiä miksi vaihtaisin?
Tykkään ajaa tällä kauniina kesäpäivänä. Näitä ei enää valmisteta.
Vierailija kirjoitti:
Periaatepäätös. Mä en hanki autoa, joka vittuilee ja nykii rattia koko ajan, jos et joka käynnistyksellä käy jotain lentokoneen tsekkilistan pituista menuhelvettiä läpi.
Just sama.
Näitä nykyautoja ei osaavankaan kuski ei edes voi sladilla oikaista. Pilkunussivia pyörillä liikkuvia hankalakäyttöisiä tietokoneita ne ovat.
2010 vuosimallin Toyota, hyvin toimii, ei tarvetta vaihtaa.
Sijoitan rahat mieluummin jonnekin muualle kuin autoon.
Mulla on volvo vm 1994. Eikä pienintäkään aikomusta vaihtaa uuteen, koska autossa eioo mitään vikaa.
Sanos sinä ap, miksi pitaisi olla uusi auto, jos vanha täyttää auton tehtävän, eli vie ihmiset ja tavarat paikasta A paikkaan B luotettavasti, taloudellisesti ja kohtuu mukavasti.
Minulla ei ole autoa. Autoon ei ole ollut koskaan varaa eikä ole jatkossakaan. Olen keski-ikäinen, jolla on varaa liikkua vain polkupyörällä.
23 v VW. Hauska ajatella miten 500 000 € sijoitussalkku pyörii toisin kuin osamaksu-Audin kuskilla.
Suomikin taisi 80 luvulla olla vielä kehittyvä autoilumaa kun uusi auto oli vielä henki ja elämä statuksena kuten nykyään joissakin itäblokin maissa?
No ei nämä mitään vanhoja ole! Muutaman vuoden.