Miksi sulla on vanha auto?
Kommentit (117)
Ei kiinnosta uusien autojen viihdekeskukset ja niiden kännykkä-äpit jne... aivan liikaa turhaa elektroniikkaa.
Vierailija kirjoitti:
2009 vuosimallin autolla oon ajanut jo 11 vuotta kun ei oo ollut vielä rahaa päivittää uudempaan/nopeampaan
Meillä ajellaan -96 mallisella, tekniikka hyvä, yllättävän vähän kilometrejä. Miksi vaihtaisimme?
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta uusien autojen viihdekeskukset ja niiden kännykkä-äpit jne... aivan liikaa turhaa elektroniikkaa.
Täälläkin olen ihmetelleyt kuka niitä oikeasti kaipaa.
Ferrari teki juuri päätöksen, että navigaattorit jää pois. Niitä ei saa edes lisävarusteena. Jokaisella on oma tuttu navi puhelimessa, ei tarvii opetella ja päivitellä enää autoon.
Se kulkee ja se on maksettu. Eipä kyllä ole mielenkiintoa laittaa paljoa rahaa käyttöesineseen.
-95 ja katsotaan taas katsastuksen jälkeen. Niin kauan kuin voin, pidän.
Ei ole rahaa ostaa uutta eikä edes uudempaa käytettyä. Juuri ja juuri saadaan asunto- ja opintolainat maksettua, mihinkään autolainaan ei mitään mahdollisuutta.
Kai sitä pätkällä uudemman saisi mutta miksi vaihtaa vain sen takia että saa uudemman?
Vanha on toimiva ja kulutuskin maltillinen, vakuutus lähes ilmainen. Korjaus on helppoa ja halpaa kun osaa itse tehdä ja ei ole mitään ylimääräistä sähköä autossa mitkä sytyttelee millon mitäkin vikavaloja.
Joo, meillä on nyt vaihdettu joku vuosi sitten uudempiin, 2001 ja 2006, ja kyllä ei ole varaa laittaa autoon enempää rahaa kiinni. Tuota 2001 vuoden autoakin maksoin pari vuotta. Jos nyt miljoonia voittaisin lotossa, voisin ostaa uuden auton, mutta en palkkatuloilla tuhlaisi rahojani uuteen autoon. Ostaisin sijoitusasunnon mieluummin kuin auton.
Ajelen iso-isäni 80-luvun Daimler Double Sixillä. Hieman kallishan tuo on ajaa mutta tykkään kovasti
Olen ostanut kerran elämässäni uuden auton ja toista kertaa en samaa virhettä tee. Ensimmäinen vika ilmaantui 124 km:n ajon jälkeen renkaassa, toinen juuri takuuajan lopulla. Siihen sain varaosan takuuseen, mutta työn teki se asentaja, joka on sen jälkeen korjannut minunkin autojani.
En ole sen jälkeen keksinyt mitään syytä ostaa uutta autoa. Käytetyllä tulee halpoja kilometrejä, kun meillä asuva asentaja osaa korjata niitä itse.
Nämä uudet on järkyttävän rumia ja huonolaatuisia ...
Koska nykyajan autot on hlvetin rumia. En huoli sellaista. Vanhat autot on kauniita ja sellaisella ajelen mieluusti.
Juurisyy on nimemomaan se, ettei ole rahaa, mutta nykyisen asunnon parkkipaikkakaan ei ole hyvä, ja aina kun asuu rivi- tai kerrostalossa, missä on vieressä autoja, naapurit kolhii ovilla kylkiä, joten ei kannata uutta autoa ostaa muiden turmeltavaksi missään tapauksessa. Nykyisen auton kylkeen tuli ensimmäinen lommo jo 2 viikon sisällä hankinnasta.
Meidän auto on 19-vuotias ja toimii edelleen hyvin. Toimimme sen suhteen kuten muidenkin käyttötavaroiden kanssa: se käytetään ns. loppuun.
En voi käsittää ihmisten kulutushysteriaa. Käyttökelpoista tavaraa pistetään mäkeen ja uutta tilalle. Kestämätöntä ja idioottimaista.
Ostin torstaina uuden takin ja hatun
Ei meillä muutenkaan vaihdeta toimivaa puhelinta, puolisoa, asuntoa eikä mitään muutakaan uuteen vain siksi, että nykyinen on niin vanha.
Minun autoni on vuodelta 1983, se vie 17L satasella bensaa. Ajan sillä sen takia koska olen tosi köyhä eiku hä
Ajokärsimykselläsi ei liene mitään rajaa. Otan osaa.