Miksi sulla on vanha auto?
Kommentit (117)
Liikun vain pakolliset eikä ole kovin hyvä sijoituskohde.
Halpa ylläpitää Toimii. Ei ole tarvetta egoilla tai muutakaan Santanderin lainabemarilla.
Vanhat autot ovat parhaita. Niissä on vielä jotain tunnelmaa ja nostalgiaa
Edellinen vasta 13 vuotta vanha hajosi lopullisesti. Ei ollut rahaa uudempaan, joten vaihdoin 20 vuotta vanhaan. Sillä olen nyt pari vuotta ajanut ja on varsin mukava ajettava, en vaihda pois ennen kuin tulee liian kallis vika. Halpa ostaa, halpa ylläpitää. Rumin auto ikinä, mutta sopii omaan naamaan hyvin.
Koska ketään ei kiinnosta, jos hommaan kymmenien tuhansien "status-auton".
Ryyppäsin kaikki rahat ja nyt joutuu ajamaan vanhalla romulla 😖
Ihanaa kesä tulee takaisin ja takin voi jättää kotiin.
Mun auto ei ole edes tältä vuosituhannelta. Hyvin se silti kulkee. Ei taaskaan yhtään huomautusta katsastuksessa. Sehän on ekoteko, ajaa vanha auto loppuun. Ympäristöystävällisempää kuin ostaa uusi sähköauto. Syy vanhaan autoon oli se että sain edullisesti ja oli hyväkuntoinen. Onhan siihen joka vuosi jotain pientä tullut korjattua, mutta eipä ne uudemmatkaan ilman huoltoa pärjää.
Ei se välttämättä varallisuudesta kerro. Ikean perustaja Ingvar Kamprad ajoi vanhalla volvolla aina vaikka oli upporikas.
Oma vanha toimiva on aina parempi kuin leasing tai kalliilla lainalla ostettu uusi, meillä myös isojen koirien kanssa parempi olla vanha rättänä, kun ei sitä saisi edes myytyä enää muille myöhemmin, ja halvempi itse korjatakin. Plus kun auto ei jatka mitään mielenlisää tai egoa, miksi välittää, jos täyttää omat tarpeet ja sillä pääsee liikkumaan. Itse korjaan ja hitsaankin. Jos olisi n. 40 tonnia laittaa uuteen suoraan, niin sitten vaihtaisin, mutta näillä karvamäärillä ja isolla koiralaumalla plus omalla osaamisella halvinta ja helpointa on ajaa halvalla ja vanhalla pakulla, vaihto vasta, kun tätä ei saa enää korjattua itse.
Mulla olisi varaa ostaa uusikin, mutta ennemmin käytän rahani johonkin muuhun tai pidän sijoituksissa tuottamassa rahaa. Vanhemmat autot on halpoja, mutta voi olla ihan hyviä silti jos on huollettu hyvin. Mua ei haittaa ajaa vanhalla, jos se on käyttötarkoitukseen hyvä.
Ostetaan aina suht uusi auto max 3-4 vuotta vanha ja ajetaan se loppuun eli joku 300-400 tuhatta kilometria ajellaan. Nykyinen on vm 2010. Olisi varaa vaihtaa useammin, mutta matkustellaan ja remontoidaan mielummin.
Suomessa Euroopan vanhimmat autot. Jopa Albaaniassa uudempia vaikka sielläkin joku vielä hevoskärryillä köröttelee. Ei oo harvinaista nähdä nissan sunny liikenteessä vaikka valmistus loppunut -94.
Ei se rahasta kiinni ole, saahan niitä kun on kaupat täynnä. Kenen nimissä se auto sitten on, saa pankin nimiin jos ei muuten.
Auto ei tuota mitään, seisoo hallissa ja kustannukset menee joka päivä jos ei ajakkaan. Viisaampi sijoittaa rahat vaikka indekseihin tai sijoituskämppään se tuo niitä tuloja ja sitten 10vuoden päästä on vara taas ostella vaikka uusi auto käsirahalla.
Uus m5 bemari ja santanderista lainaa. Kun rampissa painaa kaasun pohjaan niin esinahka rullaantuu taakse! 😎
Vierailija kirjoitti:
Uus m5 bemari ja santanderista lainaa. Kun rampissa painaa kaasun pohjaan niin esinahka rullaantuu taakse! 😎
On kyllä aika kallis santanderista otettu laina varmasti, no onhan sulla se hieno auto, muuta sitten ei olekkaan.
Koska se nimenomaan on vanha ja uskollinen ratsu. Ainakin tähän päivään asti ei ole pahempia vikoja ollut, ja ne viat mitä on ollutkin on ollut suht helppoa korjata itse.
Terveisin Naispelko31
miksi pitäisi esittää rikasta maassa jolla on vain velkaa?
Vuoden 2007 Toyota on luotettava, tarvitsee vain perushuollot tehdä. Makselin tätä vuosia sitten omakseni 280 € /kk varmaan kolme vuotta, enkä nyt heti halua samaan rumbaan. Ajettu lähes 300 000 km, ja varmaan puoleen miljoonaan kilsaan päästään. Pellit siistit ja ruosteettomat. Miksi siis vaihtaisin?
Minulla on monta autoa muttei yhtään 2000 luvun ajoneuvoa. Ajan mielummin klassikko volvo 240 kuin muovisella etuveto v70 romulla.