Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sulla on vanha auto?

Vierailija
22.06.2024 |

Johtuuko rahasta, ettei varaa uudempaan?

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pojan mopoautokin maksoi 19900€ niin miksi itsekkään ajelisin tonnin ritsoilla? Vähän nyt suhteellisuuden tajua .

Vierailija
102/117 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusien autojen hinnat ovat nousseet tavoittamattomiin, jossa on paljon osuutta mielipuolisen tiukilla EU säännöksillä, joita ei ole missään muualla maapallolla.

Paljon on myös lopetettu kaikkein järkevimpiä ja kohtuuhintaisia pienehköjä autoja, kuten Ford Fiesta, Nissan Micra, VW Polo ja Kia Rio. Nämä olisi olleet monille sopivimpia autoja, näppäränkokoisia mutta silti useimpiin päivittäisiin tarpeisiin riittävät tilat. Paino ja kulutuskin vielä kohtuullisen pieni.

Nyt niiden tilalle tarjotaan vain isompia, enemmän kuluttavia katumaastureita / crossovereita jotka ovat kalliimpia ostaa ja ylläpitää, isot renkaatkin tulevat kalliiksi uusia aikanaan.

On pikkuautoja yhä edelleenkin myynnissä pilvin pimein. Senkun ostat vain. Renkaitakin saa edullisesti, osta vaikka linglong renkaat mummo hyvä. 🤗

Itse asiassa ongelma on juuri se että varakkaat mummot ostaa niitä uusia sitymaastureita. Siinä on mammalla turvallinen olo, mutta kaikki muut hengenvaarassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän autoni ole vanha, koska se on 71 vuotta minua nuorempi.

Vierailija
104/117 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaanko vanhasta vanhasta vai uudesta vanhasta. 1975 vuoden autolla ajava ei aja sillä sen takia ettei rahat riittäisi uudempaan. Mutta hän joka ajaa 2004 vuoden autolla niin hänellä tuskin on rahaa uudempaan. 

Vierailija
105/117 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ajaa vanhalla 2019 mallisella XC40 R-design Volvolla kun uusi on vasta tulossa. Luovutus reilun kk päästä. Uuden pidän ehkä 1-2v sen jälkeen vaihtoon. 

Vierailija
106/117 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se välttämättä varallisuudesta kerro. Ikean perustaja Ingvar Kamprad ajoi vanhalla volvolla aina vaikka oli upporikas. 

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005542229.html

Vierailija
107/117 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat säästetään välttämättömyyksiin kulutus ollut 0 jo vuosia. Auto on valitettavasti itselleni pakollinen paha tässä verohelwetissä. Ajelen vanhalla saastuttavalla, mutta toimivalla kotterolla.

Vaikka olisikin rahaa niin en silti ostaisi uutta autoa. Typerin sijoitus ikinä.. arvo laskee, tiet täynnä kameroita ja reikiä ei voi edes ajamisesta nauttia.

Vierailija
108/117 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan rahat ihan muualle kuin autoiluun.

Parin tonnin autossa ei juuri arvo alene.

Korjaamolla en ole käyttänyt ikinä.

Nyt alkaa olla autotallissa jo kaikki vehkeet , nosturia myöten.

Vierailija
109/117 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun auto on vuosimallia 2006 ja tämän nykyisen auton ostin vuonna 2020. Edellinen auto oli vuosimallia 1994.

Minulla on vanha ja halpa auto siksi koska en halua laittaa autoon rahaa yhtään ylimääräistä, auto on minulle vain liikkumisväline. Varaa minulla olisi siihen 40 000e autoon mutta mieluummin sijoitan ja maksan asuntolainaani pois kuin ostan kalliin auton.

Vierailija
110/117 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole rahaa vaihtaa. Periaatteesta en ota lainaa autoa varten. 

Vanhassa autossa on pienet käyttökustannukset, vakuutus ja vero yhteensä 500 vuodessa, sen lisäksi vaan tankkaa bensaa. Helppo ja halpa korjata

Vierailija
111/117 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska autoni on luotettava ja toimiva ja kuljettaa minut paikasta A paikkaan B. 

Itsetuntoni on niin hyvä, että en tarvitse autoa pönkittämään sitä. En keksi ainoatakaan järkevää syytä hankkia uutta autoa. Tai oikeastaan, en keksi mitään syytä vaihtaa autoa, uudempi auto ei tuo mitään lisäarvoa.

Toivon, että saan ajaa nykyisellä autollani vielä 10 vuoden päästäkin 😊 ja miksei kahdenkymmenenkin. 

Vierailija
112/117 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on hyvä, halpa ja luotettava. 

Vierailija
113/117 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tarkka rahasta. Auton arvo laskee roimasti heti liikkeestä ulosajaessa.

Vierailija
114/117 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rahaa vaihtoon pakko ajella tällä 7v. vanhalla 80 tkm ajetulla.

Vierailija
115/117 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on taloudellinen, pieni, oma ja maksettu. Korjauskulut kuluvista osista satasia, ei tonneja. Auto vuodelta 2013.

Vierailija
116/117 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei rahaa vaihtoon pakko ajella tällä 7v. vanhalla 80 tkm ajetulla.

Tuohan on vasta sisäänajettu auto. Ei enään taaperon vikoja eikä vanhuudenkaan. 

Vierailija
117/117 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varakoslana seisonnassa. Ajot tehdään pari vuotta vanhalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi