Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäni säilytti arvokkuutensa loppuun asti, ei käyttänyt rollaattoria tms

Vierailija
22.06.2024 |

Tästä olen niin mielissäni. Päivää ennen kuolemaansa teki vielä pörssikauppaa! Ihan vedet silmiin tulee riemusta, kun osti juuri sellaisia ETFiä, jotka ovat nousseet kohisten. Ja kaikki tuo satoi minun laariini perinnön muodossa! Niin moni vanhus menee rollaattoria kanssa ja on ihan pönttö tyhjänä. Ei vaan minun isäni ollut koskaan sellainen vaan upseeriainesta oli koko ikänsä.

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso arvostus. Sairaat kyvyttömät vanhukset ovat yhteiskunnan syöpä.

Mä olen hoitanut useita sairaita kyvyttömiä vanhuksia jotka olivat sotaveteraaneja. Ilman heitä et olisi trollaamassa tuota sontaa tänne palstalle vaan puhuisit venäjää ja kerjäisit rahaa saadaksesi ruokaa. 

Kai tiedät, että suomen kieli on ollut pitkä ikäisempi kuin nuo veteraanit?

Myös venäjällä on trolleja ja työpaikkoja ja sosiaalituet. Nytkin.

Vierailija
82/106 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
84/106 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonokuntoisia vanhuksia on jo aivan liikaa. Jotain pitäisi tehdä.

Vierailija
85/106 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla lopullinen ratkaisu?

Vierailija
86/106 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit varmasti aloittaa omista isovanhemmistasi ja vanhemmistasi.

Vierailija
87/106 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit varmasti aloittaa omista isovanhemmistasi ja vanhemmistasi.

Mitä pitäisi aloittaa?

Vierailija
88/106 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan tehtävänä on huolehtia vanhuksista mahdollisimman hyvin, veroja voi aina korottaa.

Vierailija
89/106 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tämä alanuolien suuri lukumäärä oikein kertoo? Onko kyse kateudesta isääni ja ehkä minuakin kohtaan, kun osasimme pitää huolta sekä terveydestämme että taloudessamme? Kuinka moni vanhus edes tietää, mikä ETF on? Ja isälleni kaikki oli selvää.

AP

Vierailija
90/106 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämä alanuolien suuri lukumäärä oikein kertoo? Onko kyse kateudesta isääni ja ehkä minuakin kohtaan, kun osasimme pitää huolta sekä terveydestämme että taloudessamme? Kuinka moni vanhus edes tietää, mikä ETF on? Ja isälleni kaikki oli selvää.

AP

No on se tyhmää jos ei huoli rollaattoria vaikka tarvitsisi.   Miksi muuten olisit rollan maininnut?  En tiedä onko veljeni 89 yhtä vanha kuin isäsi mutta hän tekee vielä talven polttopuunsa, talonsa lämmitys toimii joko puulla tai öljyllä.   

Itse kuljen rollalla mutta se ei johdu päästäni.

Vierailija
91/106 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sellainen provo tänään. 

Vierailija
92/106 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tee osakekauppoja enkä ole varakas enkä arvokas enkä edes vanha, vasta 78,  mutta rollaattorilla kuljen asioilla ja hupilenkkejä.  Enkä edes häpeä. Se

78 vuotias on vanha, ikävä kyllä. 

Sinustakin tulee vanha, pelottaako🤭

Vierailija
93/106 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin, 78, pidin ollessani  nuori  iäkkäitä vanhoina. Kun omat vanhemmat vanheni ja virkeinä elivät kuolemaansa, 86, asti muuttui vähän käsitykseni.   Nyt minulla on lonkka huonona mutta ajan autoa, hoidan asiani, en tarvitse apua, ajan autoa, luen paljon, sisälläni on se sama nuori ihminen vaikka ulkonäkö on vanha.

Sisaruksistani on osa kuollut, mutta minua yli 10 vuotta vanhemmat (3 kpl)  täysissä järjissä ja toimeliaina.

Vierailija
94/106 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Herkullinen aihe, kuten huomaat ja viestiä pukkaa. Joku tahtoo listiä vanhat heti oitis ja osa on kateellinen. Edesmennyt isäni soti viisi vuotta, Lapin sota kuudes vuosi. Sai 92 v rollaattorin ja laittoi sen makkarin nurkkaan, ei kokenut tarvitsevansä. Tepsutteli äidin kanssa lenkillä, äiti tuki. Yksin mennessään kompastui ja naapurin täti talutti veteraanin kotiin, risat silmälasit kourassa.

Isä muistutti kuulemma äidille, että täytyy pitää mielessä että jaksetaan takaisinkin. Jonkin verran äiti vessassa auttoi ja lomalla käydessä kuulin, kun isä surullisena vessassa totesi, että on tämäkin ei tämä enää kauan kestä. Isän ei tarvinnut maata kääneltävänä kuin kolme yötä.

Äitikin lähti kauniisti heti perässä.

Nyt olen hurjan onnellinen ja kiitollinen ettei heidän tarvitse nähdä tätä isänmaan alennustilaa ja kuunnella näitä uutsia. Ikävöin, mutta teidän että näin on hyvä kyllä me pärjäämme.

Vierailija
95/106 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen hoitanut useita sairaita kyvyttömiä vanhuksia jotka olivat sotaveteraaneja. Ilman heitä et olisi trollaamassa tuota sontaa tänne palstalle vaan puhuisit venäjää ja kerjäisit rahaa saadaksesi ruokaa. 

Sotaveteraaneja ei taida enää kauheasti olla. Seuraavat vanhukset eivät ole ansioituneet missään muussa kuin Suomen hajottamisessa ja kurjistamisessa. 

Suuret ikäluokat rakensivat hyvinvointivaltion.

Suuret ikäluokat sylkivät veteraanien päälle, ihan itselleen etuja ovat keränneet ja vievät leivän jo lasten lastensa suusta. 

Suomessa oli välillä hallitus,  jossa solvattiin veteraaneja avoimesti "mitäs lähditte". Onneksi saivat vielä myöhemmin ansaitsemansa arvostuksen, sittä olen kiitollinen.

Vierailija
96/106 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret ikäluokat ovat sotaveteraanien lapsia.  En tiedä  tuommoista että lapset olisivat vanhempiaan syytelleet.  Joku yleinen keskustelu  tai 60-luvun varakkaista suvuista tulleet taistolaiset eivät edusta meidä, veteraanien läheisten, ajattelua.

Vierailija
97/106 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotaveteraaneja ei taida enää kauheasti olla. Seuraavat vanhukset eivät ole ansioituneet missään muussa kuin Suomen hajottamisessa ja kurjistamisessa. 

Suuret ikäluokat rakensivat hyvinvointivaltion.

Suuret ikäluokat sylkivät veteraanien päälle, ihan itselleen etuja ovat keränneet ja vievät leivän jo lasten lastensa suusta.

Tämä nykyinen äärioikeisto syöttää tuota ajatusta jota edustat.  Pojankossit ihailee sotaa vaikka olisivat nk ruununraakkeja,  palvelukseen kelpaamattomia.

Vierailija
98/106 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin moni vanhus, kuten täälläkin keskusteluissa luetaan,  ei huoli apuvälineitä eikä yhteiskunnan apua vaan on taakkana lapsilleen ja läheisilleen.  Pitää passata, talutella, viedä kauppaan, rientää avuksi jopa keskellä yötä.

Itse 78 pidän kunnia-asianani taas selvitä itse apuvälinein.  Rollaattori, kyymärsauvat, kävelykeppi, poimintapihdit, sukan jalkaan  laittovälinekin on olemassa,  nettitaidot jotra voin tilata vaikka ruokaa .  Jos tulee turvanapin tarve, tietysti otan sen.

Vierailija
99/106 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö edes häpeä, kun olette noin avoimen kateellisia AP:n isälle? Ehkä myös AP:lle. Oma isäni on myös ikämies, mutta harrastaa tennistä ja golfia sekä seuraa pörssikursseja tehden edelleen kauppoja. Hän on todellinen esikuva siitä, mitä vanhuksen tulisi olla: aktiivinen toimija eikä passiivinen lanttu.

Vierailija
100/106 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tee osakekauppoja enkä ole varakas enkä arvokas enkä edes vanha, vasta 78,  mutta rollaattorilla kuljen asioilla ja hupilenkkejä.  Enkä edes häpeä. Se

78 vuotias on vanha, ikävä kyllä. 

Ei yllätä, että sinä taas olet typerä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän