Isäni säilytti arvokkuutensa loppuun asti, ei käyttänyt rollaattoria tms
Tästä olen niin mielissäni. Päivää ennen kuolemaansa teki vielä pörssikauppaa! Ihan vedet silmiin tulee riemusta, kun osti juuri sellaisia ETFiä, jotka ovat nousseet kohisten. Ja kaikki tuo satoi minun laariini perinnön muodossa! Niin moni vanhus menee rollaattoria kanssa ja on ihan pönttö tyhjänä. Ei vaan minun isäni ollut koskaan sellainen vaan upseeriainesta oli koko ikänsä.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso arvostus. Sairaat kyvyttömät vanhukset ovat yhteiskunnan syöpä.
Arvostat jotain mihin ihminen ei itse voi edes vaikuttaa.
Vai ei pysty ihminen vaikuttamaan omaan terveyteensä...voi luoja. Kaikki valinnat vaikuttavat terveyteesi.
Olen liikkunut aina ja syönyt terveellisesti, silti on nivelrikko ja toinenkin "sukuvika". Äitini on liikkunut aina ja syönyt terveellisesti, ei ole tupakkaa edes kokeillut silti sai syövän. Äidinäiti oli tuurijuoppo jolla ei ollut mitään, mutta ryöstettiin yli 80 vuotiaana ja kuoli siihen sitte
Vierailija kirjoitti:
Nuorten annetaan kuolla? Tarkoitatko että vanhojen annetaan elää nuorten kustannuksella?
Tarkoitan. Jos veljeni olisi päässyt heti tähystykseen, muihin kuvauksiin ja hoitoihin vanhojen paappojen ohitse, hän olisi todennäköisesti vielä elossa.
Hoitaja vähätteli hänen oireitaan. Veljeni oli liian kiltti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorten annetaan kuolla? Tarkoitatko että vanhojen annetaan elää nuorten kustannuksella?
Tarkoitan. Jos veljeni olisi päässyt heti tähystykseen, muihin kuvauksiin ja hoitoihin vanhojen paappojen ohitse, hän olisi todennäköisesti vielä elossa.
Kyynel. Ketään ei kiinnosta veljesi. Turpa kiinni.
Ei rollaattori kekenkään arvokkuutta vähennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti
Vai ei pysty ihminen vaikuttamaan omaan terveyteensä...voi luoja. Kaikki valinnat vaikuttavat terveyteesi.
Olen liikkunut aina ja syönyt terveellisesti, silti on nivelrikko ja toinenkin "sukuvika". Äitini on liikkunut aina ja syönyt terveellisesti, ei ole tupakkaa edes kokeillut silti sai syövän. Äidinäiti oli tuurijuoppo jolla ei ollut mitään, mutta ryöstettiin yli 80 vuotiaana ja kuoli siihen sitte
Terveydestään voi huolehtia monilla muilla tavoilla kuin liikunnalla ja ruokavaliolla. Esimerkiksi oikein nukkuminen ja mielenterveydestään huolehtiminen ovat tärkeämpiä kuin mainitsemasi asiat.
Kaikki on arvokkaita eikä se riipu kunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tee osakekauppoja enkä ole varakas enkä arvokas enkä edes vanha, vasta 78, mutta rollaattorilla kuljen asioilla ja hupilenkkejä. Enkä edes häpeä. Se
78 vuotias on vanha, ikävä kyllä.
Olen kuopus, vanhoja ovat sisarukseni 89 - 97. Kaikki virkeitä koktonaan asuvia, 89 ajaa autoa ja tekee metsätöitä.
78 on nuori vielä.
30 vuoden päästä olet varmasti kuollut. Eli olet vanha.
Muistuttaisin, että nuorikin voi kuolla. Ikävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tee osakekauppoja enkä ole varakas enkä arvokas enkä edes vanha, vasta 78, mutta rollaattorilla kuljen asioilla ja hupilenkkejä. Enkä edes häpeä. Se
Housuissa on vanha ja varmaan kulunut😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuopus, vanhoja ovat sisarukseni 89 - 97. Kaikki virkeitä koktonaan asuvia, 89 ajaa autoa ja tekee metsätöitä.
78 on nuori vielä.
Seniili sinä olet.
Sinä olet ruma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti
Terveydestään voi huolehtia monilla muilla tavoilla kuin liikunnalla ja ruokavaliolla. Esimerkiksi oikein nukkuminen ja mielenterveydestään huolehtiminen ovat tärkeämpiä kuin mainitsemasi asiat.
Unihäiriöiset eivät kykene nukkumaan oikein. Nukkuminen ei välttämättä ole sidoksissa mielenterveyteen. Jokin kuten kipusairaus on voinut laukaista kroonisen unettomuuden. Yhdellä tuttavalla jokin mielenterveyslääke pahensi unettomuutta entisestään, edes sen lopettaminen ei auttanut. Eikä mielenterveyskään ole aina sairastuneen käsissä, esimerkiksi psykopaatti-narsistien teot jättävät auvokuvissakin havaittavat vauriot aivoihin.
Pitäisi todellakin puhua enemmän fiksuista ja toimintakykyisistä todella iäkkäistäkin ihmisistä kuin pitää vielä todella nuoria jotenkin vammaisina. Rollaattorin käyttö ei ole mikään mitta todellakaan - se kuvaa jotain fyysistä rajoitetta.
Mun äiti, yli 90 vee, käytti tietsikaa päivittäin. Eräänä tiistaina soitin sille mutta se sanoi, että en voi nyt puhua - olen pankissa.
Perjantaina hakeutui sairaalaan ja sunnuntaiaamuna oli nukkunut pois. Sillä oli syöpä kaikkialla mutta oli ihan ok viimeiseen asti. Pankissa hoiti kaikki asiat että meillä olisi mahdollisimman helppoa hoitaa kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Tämän juhannuksen typerin keskustelunavaus.
Valitaan tämä ap Suomen tyhmimmäksi ei-vanhaksi ihmiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
78 on nuori vielä.
27-vuotiaana suolistosyöpään kuollut veljeni oli vielä nuori, elämää olisi ollut vielä edessä. Sinä olet vanhus, et nuori.
So what? Ei kai se tuon 78-vuotiaan vika ole että veljesi kuol
Mistä tiedät onko tuota 78-v kukaan paaponut. Onko edes koskaan lääkäriä tarvinnut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
78 on nuori vielä.
30 vuoden kuluttua sinäkin voit olla kuollut.
Sukulainen kuoli 28 vuotiaana sydänkohtaukseen, synnynnäinen vaiva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta lepää nyt rauhassa etenkin sinulta, Silppusyöpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
78 on nuori vielä.
30 vuoden kuluttua sinäkin voit olla kuollut.
Sukulainen kuoli 28 vuotiaana sydänkohtaukseen,
<3
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi todellakin puhua enemmän fiksuista ja toimintakykyisistä todella iäkkäistäkin ihmisistä kuin pitää vielä todella nuoria jotenkin vammaisina. Rollaattorin käyttö ei ole mikään mitta todellakaan - se kuvaa jotain fyysistä rajoitetta.
Mun äiti, yli 90 vee, käytti tietsikaa päivittäin. Eräänä tiistaina soitin sille mutta se sanoi, että en voi nyt puhua - olen pankissa.
Perjantaina hakeutui sairaalaan ja sunnuntaiaamuna oli nukkunut pois. Sillä oli syöpä kaikkialla mutta oli ihan ok viimeiseen asti. Pankissa hoiti kaikki asiat että meillä olisi mahdollisimman helppoa hoitaa kaikki.
Osa vanhuksista kestää kivunkin urheasti, eivätkä valita. Mummillani oli metastasoitunut munasarjasyöpä, kun kuolinsyytä selvitettiin. Oli täytynyt aiheuttaa valtavaa kipua.
Miksi noin vanhoja leikataan.