Asiantuntijat: Kun työvoimapula pahenee, yli 55-vuotiaiden työllistyminen kohenee
Asiantuntijat uskovat vakaasti että työvoimapula tulee lähiaikoina ehkä lähi vuosina ja parantaa monen työllistymismahdollisuutta. Sen sijaan ajatus, että yli 55-vuotias olisi ohittanut parhaat työvuotensa ja että heitä ei haluttaisi töihin, on asiantuntijoiden mielestä omituinen ja väärä.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Erytyksiltä kysyttiin taannoin että miksi he eivät palkkaa uusia työntekijöitä vaikka heillä on selkeästi henkilöstövajetta, mihin moni yrittäjä ja työnataja vastasi syyksi suomalaisen työvoiman kalliiuden. Suomessa työvoiman hintalappu on kova korkeiden palkkojen ja työn sivukulujen takia. Työntekijöillä pitää esimerkiksi olla pakollinen tapaturma-ja sairausvakuutus sekä vaaditut työvälineet ja työvaatteet. Yleissitova työehtosopimus eli TES ei kuitenkaan salli pienempiä palkkoja ja työn sivukukuista luopumista ja paikallinen sopiminen ratkaisisi tämän ongelman jonka jälkeen työntekijöitä olisi jälleen kannattavaa ja taloudellista palkata.
Mutta ei olisi kannattavaa ottaa työtä vastaan! Mutta eikö työnantaja ole se ahne, kun edellisen työnantajanikin piti saada työn tuloksestani isompi siivu kuin minä sen työn tekijänä sain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työvoimapulan voi työntää sinne mihin aurinko ei paista. Virallisia työttömiä on 300 000 ja 9 euron työttömiä on vielä enemmän. Yhteensä yli puolimiljoonaa työtöntä. Jos ei niistä löydy tekijöitä niin vika on palkkaajissa tai paikassa.
Ja silti meitä eläkeläisiä kysytään töihin, kun työttömät ei suostu! Kun ei kannata, menee tuet! Silti ei töissä saa vähempää kuin työttömänä, siitä pitää soviteltu päiväraha huolen.
Mutta sopii tämä minulle, voin valita rahakkaimmat vuorot ja tehdä juuri niin paljon kuin viitsin ja elätän samalla näitä työttömiä, jotka ei mitenkään löydä töitä.
Mitkä helkkarin tuet??!!?? Näytä mulle ihminen joka elelee tyytyväisenä ja elättää perheensä kuudellasadalla kuussa? Ei taida ihan heti löytyä.
Työttömät saa keskimäärin 1300 e/kk, siinä on asumiseen ja toimeentuloon liittyvät tuet samassa. Jos tuki olisikin vain 600 e/kk, niin työttömät tunkisi innolla töihin, mutta kun saa melkein saman tukina kuin keskipalkkainen saa tuloina verojen jälkeen, niin mikäs siinä on ollessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työvoimapulan voi työntää sinne mihin aurinko ei paista. Virallisia työttömiä on 300 000 ja 9 euron työttömiä on vielä enemmän. Yhteensä yli puolimiljoonaa työtöntä. Jos ei niistä löydy tekijöitä niin vika on palkkaajissa tai paikassa.
Ja silti meitä eläkeläisiä kysytään töihin, kun työttömät ei suostu! Kun ei kannata, menee tuet! Silti ei töissä saa vähempää kuin työttömänä, siitä pitää soviteltu päiväraha huolen.
Mutta sopii tämä minulle, voin valita rahakkaimmat vuorot ja tehdä juuri niin paljon kuin viitsin ja elätän samalla näitä työttömiä, jotka ei mitenkään löydä töitä.
Mitkä helkkarin tuet??!!?? Näytä mulle ihminen joka elelee tyytyväisenä ja elättää perheensä kuudellasadalla kuussa? Ei taida ih
Työttömät saa keskimäärin 1300 e/kk, siinä on asumiseen ja toimeentuloon liittyvät tuet samassa. Jos tuki olisikin vain 600 e/kk, niin työttömät tunkisi innolla töihin, mutta kun saa melkein saman tukina kuin keskipalkkainen saa tuloina verojen jälkeen, niin mikäs siinä on ollessa.
Mutta kun läheskään kaikki ei saa tuollaista summaa. Itse "saan" vain noin 850€ kaikkinensa, ja suurin osasiitä menee vuokraan. Varmaan toimeentulotukea voisi hieman saada, sitä en ole hakenut, vaan töitä.
Kaikki työttömät ei saa asumistukea, miten sekin on niin vaikeaa ymmärtää? Asun velattomassa ok-talossa työssä käyvän puolison kanssa, mitään muita tulia ei tule. Ei tule silti työpaikkaakaan hakemisesta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos luit artikkelin niin työvoimapula tulee tapahtumaan tulevaisuudessa kun buumeri sukupolvi jää eläkkeelle jolloin vapautuu tuhansi työpaikkoja.
Buumerisukupolvi on jo jäänyt eläkkeelle.
Mä haluaisin eläkkeelle jo nyt. Niin väsy. Taas pitäis keksiä jotain haettavia työpaikkoja. Että vi****taa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä helkkarin tuet??!!?? Näytä mulle ihminen joka elelee tyytyväisenä ja elättää perheensä kuudellasadalla kuussa? Ei taida ih
Saan eläkettä nettona päälle 1300e ja siihen tulisi vielä asumistukia yli 200e jos en olisi töissä. Käyn töissä koska eihän tuolla rahalla elä nykyään edes täällä puolikorvessa, vaikka ei ole autoa ja bussit kulkee säännöllisesti. Sinä selität kuin 1300e olisi jokin isokin raha mikä passivoi. Sillä pysyy nykyisin juuri ja juuri hengissä. Hyvin sillä pärjäsi 30 vuotta sitten, mutta me ei eletä siellä vaan tässä nyt ja 1300e on ihan hel-ve-tin vähän!
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeelle jääneiden tilalle ei palkata ketään kun hakijoita ei ole ja sen sijaan työt jaetaan jälkeen jääneille työntekijöille edellä mainituin perustein. Miksi ette työttömät hae töitä?
Oletko yrittäjä joka haluaisi palkkatuella tai 9 euron kulukorvauksella ihmisiä ilmaiseksi töihin? Miksi et maksa palkkaa, jos maksaisit niin kyllä niitä hakijoitakin olisi.
Ikäluokassa 22-40/45 - vuotta on työvoimapula.
Itseaiheutettu ongelma työnantajien puolelta.
Nuorille ei riitä töitä kun vanhukset pakotetaan töihin. Hieno yhtälö.
Nro 98: "Yritys ei taatusti ole suomalainen? "
On täysin suomalainen. Kukaan osakkaista ei puhu edes äidinkielenään ruotsiakaan saatika mitään muutakaan vierasta kieltä. Mutta joo, me osakkaat ei ajella lamborghineilla eikä meillä ole hulppeita purjeveneitäkään. Työntekijöille - kun ovat olleet tietyn ajan talossa - tarjotaan mahdollisuus osakkuuteen.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/