Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela leikkasi tukiani, ja sitten kun menin sossuun niin siellä sanottiin että mun pitää hankkia lisätuloja...Kysyin että miten???

Vierailija
21.06.2024 |

Nimittäin jos hankin lisätuloja, niin Kela sitten leikkaa niiden tulojen verran multa lisää rahaa koska saan perustoimeentulotukea. Kun kysyin sossulta että miten mä muka hankin lisätuloja, kun kela leikkaa tulojen verran, niin vastaus oli vain pään pyörittelyä ja että se ei ole hänen asiansa.

Mulla ei ole nyt ruokaa, eikä rahaa ruokaan. Istun juhannuksena yksin kotona kun ei ollu varaa mennä ystävän luokse!!!

Miten tämän maan asiat on ajettu tähän jamaan? Alan ihan oikeasti kohta rikolliseksi!!

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40% leikattu toimeentulotuen perusosa on 352,60 euroa. Sillä pitäisi maksaa ruoka, hygienia- ja taloustarvikkeet, paikallisliikenteen käyttö (osalla on pakko olla oma auto), puhelin, netti, muut laskut joita ei erikseen hyväksytä

"Muut laskut joita ei erikseen hyväksytä" - mitäs nuo mahtavat olla? Vakuutukset, sähköt, vedet, jätehuolto jne. maksetaan kyllä.

Vierailija
62/100 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40% leikattu toimeentulotuen perusosa on 352,60 euroa. Sillä pitäisi maksaa ruoka, hygienia- ja taloustarvikkeet, paikallisliikenteen käyttö (osalla on pakko olla oma auto), puhelin, netti, muut laskut joita ei erikseen hyväksytä, mahdolliset lainat, itsehoitolääkkeet, harrastukset, muut jokapäiväiseen toimeentuloon kuuluvat menot ja asumiskuluista se osuus mitä Kela ei hyväksy.

Kela leikkaa perustoimeentuloa määräajaksi siitä hyvästä, että tuen saaja kieltäytyy työvoimaviranomaisten tarjoamista työllistymispalveluita. Ihan aiheesta siis leikataan. Jos kieltäytyy itsensä elättämisestä silloin kun oikein tarjottimella tarjotaan siihen mahdollisuus ei todellakaan ole tarvetta elää keskiluokkaisesti. Lainanmaksu, auton pito, harrastukset jne. Eivät kuulu tällaisille ihmisille lainkaan.

Toivottavasti joudut palkattomaan pakkotyöhön. Ei mulla muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, tee lapsi, heti alkaa lapsilisät, äitiyspäivärahat, totut lapselle juosta. Samoin muut,kodinhoitopäivärahat,lisäksi äitiyspakkaus.

Vierailija
64/100 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40% leikattu toimeentulotuen perusosa on 352,60 euroa. Sillä pitäisi maksaa ruoka, hygienia- ja taloustarvikkeet, paikallisliikenteen käyttö (osalla on pakko olla oma auto), puhelin, netti, muut laskut joita ei erikseen hyväksytä, mahdolliset lainat, itsehoitolääkkeet, harrastukset, muut jokapäiväiseen toimeentuloon kuuluvat menot ja asumiskuluista se osuus mitä Kela ei hyväksy.

Kela leikkaa perustoimeentuloa määräajaksi siitä hyvästä, että tuen saaja kieltäytyy työvoimaviranomaisten tarjoamista työllistymispalveluita. Ihan aiheesta siis leikataan. Jos kieltäytyy itsensä elättämisestä silloin kun oikein tarjottimella tarjotaan siihen mahdollisuus ei todellakaan ole tarvetta elää keskiluokkaisesti. Lainanmaksu, auton pito, harrastukset jne. Eivät kuulu tällaisille ihmisille lainkaan.

Nettimaksua et tarvii, jos sulla on kännykässä netti. Täällä on neuvottu monta kertaa, että alkakaa käyttää iLMAISTA nettiä, siten että jaat sen kännykän nettiyhtyden läppäriin. Tämä on nopeampi jopa ainakin mulla, kuin se vanha läppärin mokkula ikinä oli. Aivan paras keksintö. Eikä minkäänlaisia ongelmia ole tullut.

Vierailija
65/100 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40% leikattu toimeentulotuen perusosa on 352,60 euroa. Sillä pitäisi maksaa ruoka, hygienia- ja taloustarvikkeet, paikallisliikenteen käyttö (osalla on pakko olla oma auto), puhelin, netti, muut laskut joita ei erikseen hyväksytä

"Muut laskut joita ei erikseen hyväksytä" - mitäs nuo mahtavat olla? Vakuutukset, sähköt, vedet, jätehuolto jne. maksetaan kyllä.

350 eurolla kyllä nippanappa elää, jos ostaa ruuat tarjousten mukaan, vaikk Lidlistä, eikä kalleimmista kaupoista. Ja vähän vertailee hintoja. Hygienia? No hammastahnat, shampoot, saippuat halvimman mukaan.

Vierailija
66/100 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä👏

Kerrankin täytyy kehua Kelaa, saa jo riittää minun rahojen jakaminen pummeille.

Vierailija
67/100 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli saat jo toimeentukea...Kyllähän toimeentulotuen tulisi silloin Kelan leikkauksen jälkeen nousta jos asumiskulut ja muut ovat sovittujen summien sisällä. Tee valitus. Mihinkään ylimääräiseen ei tietenkään anneta rahaa kun toimeentulotuki on vaan välttämättömiin ja sittenkin on varmasti tiukkaa. Sen neuvon nyt ainakin annan että jos jostain saat tukea rahallisesti niin ota ne aina käteisenä tai anna jonkun vaikka maksaa jokin sun lasku puolestasi.  Kantsii hyödyntää myös jaettavat ruokakassit, noita taidetaan jakaa arkena joten tähän hetkeen ei valitettavasti auta mut tsekkaa ruoka-apu.fi sivu jos sieltä löytyisi jotain vaikka seurakunnan järjestämä viikonlopulle. ja seurakunta antaa harkinnan mukaan ruokalahjakortteja kun on kyseessä poikkeava tilanne, ei siis jatkuvasti. Tsemppiä!

Vierailija
68/100 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtion ei kuulu maksaa siitä ettet osaa hoitaa raha-asioitasi. Itse saan myös perustoimeentulotukea koska minulla on pienet päiväkoti-ikäiset lapset (4) ja työni osa-aikaistettiin. Koskaan ikinä ei ole ollut tiukkaa toimeentulotuella. Ihmetellyt täysin miten vastikkeetonta rahaa jaetaan näin paljon ihmisille joilla ei ole pienintäkään yritystä huolehtia itse.

Lapsiperheet on täysin eriasia silloin kun lapset ovat pieniä. Tää on ihan täyttä paskaa kun työssäkäyvät lapsiperheet joutuvat hakea toimeentulotukea koska palkka ei enää riitä elämiseen. 

Johonkin turhaan sinun rahasi valuu. Kannattaa tosissaan tarkastella mihin. Ja totta hitossa sitä kannattaa tehdä niin paljon töitä kun vain pystyt että pääset pois toimeentulotuen piiristä jotta tulosi nousevat. Ei tää hääviä oo kun mitään ei pysty säästämään. 

Lue kunnolla! Kyllähän hän elättää miten pystyy. Työ on osa-aikaistettu eli maksaa osin elatuksen. Sitä paitsi ainakin jos on yh nii saattaa saada toimeentulotukea vaikka olisi kokoaikatyö, jos on neljä lasta. 

Ihan eri asia kuin täysin työtön.

Vierailija
69/100 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt on tätä, mutta ihan itsepä olemme me kansalaiset pienempää hiilijalanjälkeä, eli elintasoa, vaatineet. Nyt sitä sitten saamme.

Vierailija
70/100 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti joudut palkattoma

Nettimaksua et tarvii, jos sulla on kännykässä netti. Täällä on neuvottu monta kertaa, että alkakaa käyttää iLMAISTA nettiä, siten että jaat sen kännykän nettiyhtyden läppäriin. Tämä on nopeampi jopa ainakin mulla, kuin se vanha läppärin mokkula ikinä oli. Aivan paras keksintö. Eikä minkäänlaisia ongelmia ole tullut.

Tuolla voi säästää kyllä. Ilmaista se ei ole.

Vierailija
71/100 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista, ja tän takia tässä maassa on asiat päin peetä. Pidetään ihan normaalina että itsestään ei tarvitse ottaa mitään vastuuta että kyllä valtio (eli veronmaksajat) elättää ja se on heidän tehtävä. Kyllä tässä pitkä aika menee ennenkuin ihmiset tajuaa ettei nykysysteemi voi toimia. Olen ihan varma että jos kaikenmaalman sossutuet vaikka näin aluksi puolitettaisiin niin ihmisten taloudellinen toimeliaisuus räjähtäis. Ihan eri tavalla kelpaisi ne huonommatkin työt, olisi mini yrittäjyyttä ja tiedä vaikka joku keksis ihan uusia tapoja hankkia toimeentulonsa.

Mitkä on "huonot työt" joihin tuosta vaan pääsee? 

bussi/taksikuskit, varastohenkilöt/keräilijät, laitossiivoojat, hoitohenkilökunta, turvallisuusala, henkilökohtaiset avustajat. onhan noita, paljon päässyt tuttavia ja kavereita noihin hommiin viime aikoina ja ihan 40-55 vuotiaina

Vierailija
72/100 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeitä töitä vaan tai rikolliselle puolelle. 

Jos yhteiskunta ei välitä hevon v, niin miksi minäkään välittäisin yhteiskunnasta.

Vierailija
73/100 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

350 eurolla kyllä nippanappa elää, jos ostaa ruuat tarjousten mukaan, vaikk Lidlistä, eikä kalleimmista kaupoista. Ja vähän vertailee hintoja. Hygienia? No hammastahnat, shampoot, saippuat halvimman mukaan.

Kokeilepa vaikka puoli vuotta. Itse joutuisin menemään ruokajakeluun. En tiedä pärjäisinkö siltikään.

74/100 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse saan myös perustoimeentulotukea koska minulla on pienet päiväkoti-ikäiset lapset (4) ja työni osa-aikaistettiin. Koskaan ikinä ei ole ollut tiukkaa toimeentulotuella. Ihmetellyt täysin miten vastikkeetonta rahaa jaetaan näin paljon ihmisille joilla ei ole pienintäkään yritystä huolehtia itse.

Munkin serkku on pitkäaikaistyötön ja silti tuntuu, että ei hänellä tee tiukkaa rahasta vaan ihan mukavaa elämää elää. Hänkin kertoi minulle, että osti itselleen 400€ puhelimen. Ei minullakaan keskituloisena sairaanhoitajana ole varaa ostaa mitään 400€ puhelinta.

?

Vierailija
75/100 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

varasta, myy huumeita, myy persettä, ryöstä uussuomalaisia ja muita ökyrikkaita joilla 2400e/kk tai yli menevä liksa

Vierailija
76/100 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap, tee lapsi, heti alkaa lapsilisät, äitiyspäivärahat, totut lapselle juosta. Samoin muut,kodinhoitopäivärahat,lisäksi äitiyspakkaus.

Tämähän on ihan hyvä vinkki, jos valitsee sopivan miehen tarkoitukseen. On paljon sinkkumiehiä, jotka on hyvässä työssä ja tienaavat hyvin.

Sitten vaan hoitaa lapsia, ja mies elättää.

Omassakin kaveripiirissä on tämmöinen ihan ok sinkkumies, mutta kenellekään ei tunnu kelpaavan.

Vierailija
77/100 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ikinä joudun johonkin palkattomaan pakkotyöhön, niin lupaan, että tulen tekemään siinä niin paljon vahinkoa kuin ikinä osaan ja kykenen. 

Vierailija
78/100 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ikinä joudun johonkin palkattomaan pakkotyöhön, niin lupaan, että tulen tekemään siinä niin paljon vahinkoa kuin ikinä osaan ja kykenen. 

Mutta muiden orjuuttaminen on sinusta kuitenkin ok? Kai olet tietoinen siitä, että suurin osa työllistymispalveluista joihin karenssin uhalla työttömiä pakotetaan sisältää palkatonta pakkotyötä?

Vierailija
79/100 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista, ja tän takia tässä maassa on asiat päin peetä. Pidetään ihan normaalina että itsestään ei tarvitse ottaa mitään vastuuta että kyllä valtio (eli veronmaksajat) elättää ja se on heidän tehtävä. Kyllä tässä pitkä aika menee ennenkuin ihmiset tajuaa ettei nykysysteemi voi toimia. Olen ihan varma että jos kaikenmaalman sossutuet vaikka näin aluksi puolitettaisiin niin ihmisten taloudellinen toimeliaisuus räjähtäis. Ihan eri tavalla kelpaisi ne huonommatkin työt, olisi mini yrittäjyyttä ja tiedä vaikka joku keksis ihan uusia tapoja hankkia toimeentulonsa.

Mitkä on "huonot työt" joihin tuosta vaan pääsee? 

bussi/taksikuskit, varastohenkilöt/keräilijät, laitossiivoojat, hoitohenkilökunta, turvallisuusala, henkilökohtaiset avustajat. onhan noita, paljon päässyt tuttavia ja kavereita noihin hommiin viime aikoina ja ihan 40-55 vuotiaina

Hahah, ei zaatana, jostain löytyy noin helevatan tyhmä vatipäinen idioottivajakki. Ai että taksi- ja erityisesti bussikuskiksi kuka tahansa lähtee tuosta noin vain! Oletko koskaan kullut ajokortista? Sellainen tarvitaan. Ja että hoitohenkilökuntaan tuosta noin vain kävellään sisälle lman mitään koulutusta kertoen, että nyt mää tulisin töihin. 

Mistä noin tyhmiä kuin sinä kaivetaan esille?

Vierailija
80/100 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse saan myös perustoimeentulotukea koska minulla on pienet päiväkoti-ikäiset lapset (4) ja työni osa-aikaistettiin. Koskaan ikinä ei ole ollut tiukkaa toimeentulotuella. Ihmetellyt täysin miten vastikkeetonta rahaa jaetaan näin paljon ihmisille joilla ei ole pienintäkään yritystä huolehtia itse.

Munkin serkku on pitkäaikaistyötön ja silti tuntuu, että ei hänellä tee tiukkaa rahasta vaan ihan mukavaa elämää elää. Hänkin kertoi minulle, että osti itselleen 400€ puhelimen. Ei minullakaan keskituloisena sairaanhoitajana ole varaa ostaa mitään 400€ puhelinta.

Sit kannattaa kyllä tarkastella ihan omia kulutustottumuksia, jos sairaanhoitajan palkalla ei pysty säästämään sen vertaa että 400€ vois kerran kolmeen/ viiteen vuoteen laittaa puhelimeen. 

t. Lähihoitaja jolla on 500 euron puhelin