Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela leikkasi tukiani, ja sitten kun menin sossuun niin siellä sanottiin että mun pitää hankkia lisätuloja...Kysyin että miten???

Vierailija
21.06.2024 |

Nimittäin jos hankin lisätuloja, niin Kela sitten leikkaa niiden tulojen verran multa lisää rahaa koska saan perustoimeentulotukea. Kun kysyin sossulta että miten mä muka hankin lisätuloja, kun kela leikkaa tulojen verran, niin vastaus oli vain pään pyörittelyä ja että se ei ole hänen asiansa.

Mulla ei ole nyt ruokaa, eikä rahaa ruokaan. Istun juhannuksena yksin kotona kun ei ollu varaa mennä ystävän luokse!!!

Miten tämän maan asiat on ajettu tähän jamaan? Alan ihan oikeasti kohta rikolliseksi!!

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te -toimiston takia kai pakko minunkin siirtyä toimeentulo asiakkaaksi, kun rangaistaan työn hakemisesta ja lähetetään kirjeitä ettei ole suunnitelmaa noudattanut. Ja aiemmin laitettu teksti on jo työ, kun hain työtä. Näin toimii pk-seudulla. Työtä kun hakee eivät välitä ja saavat päättää ketkä jätetään tuilta pois. Viime kesänä jättivät tuet pois joista piti tehdä valitus, joka käsiteltiin myöhemmin. Helpompi olisi hakea vain toimeentulotuen. Summakin on sama. 

Vierailija
22/100 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mä just luin? Onko parturien hinnat jo noin pilvissä, että KELA joutuu leikkaamaan tukan? 

Eiku peruutus. Siinähän lukeekin selvästi "Kela leikkasi tukiani" eikä " Kela leikkasi tukkani"

Mene näkötarkastukseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtion ei kuulu maksaa siitä ettet osaa hoitaa raha-asioitasi. Itse saan myös perustoimeentulotukea koska minulla on pienet päiväkoti-ikäiset lapset (4) ja työni osa-aikaistettiin. Koskaan ikinä ei ole ollut tiukkaa toimeentulotuella. Ihmetellyt täysin miten vastikkeetonta rahaa jaetaan näin paljon ihmisille joilla ei ole pienintäkään yritystä huolehtia itse.

Lapsiperheet on täysin eriasia silloin kun lapset ovat pieniä. Tää on ihan täyttä paskaa kun työssäkäyvät lapsiperheet joutuvat hakea toimeentulotukea koska palkka ei enää riitä elämiseen. 

Johonkin turhaan sinun rahasi valuu. Kannattaa tosissaan tarkastella mihin. Ja totta hitossa sitä kannattaa tehdä niin paljon töitä kun vain pystyt että pääset pois toimeentulotuen piiristä jotta tulosi nousevat. Ei tää hääviä oo kun mitään ei pysty säästämään. 

Niin onko se joku klubi jossa ei saa arvostella toisia "jäseniä"? 😅 Ei mulla oo koskaan käynyt mielen vieressäkään että en tekisi lisätyötä koska palkka vähentäisi toimeentulotukea. Ja ihan itse elätän omat lapseni. Mun 17v nuorikin maksaa todennäköisesti tähän valtioon enemmän veroja kuin sinä. Mulla tilanne on väliaikainen ja voisin myös viedä lapseni ilmaiseen päivähoitoon jonka kustannukset yhteiskunnalle olisi lähes 5000€/kk. Mun toimeentulotuki ei oo kuin pisara meressä kun vertaa päivähoidon kustannuksiin. Sori mutta tuohon klubiin minä en liity vaikka toimeentulotukea saankin. 

Vierailija
24/100 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on järkyttävää vattuilua asiakkaalle, joka on nääntymässä rahatta. Jätetään ilman ja todetaan vain että hanki lisätulo. Osa myy itseään Suomessa jopa. Tilanne on heikko. 

Vierailija
25/100 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ruoki trollia!

Vierailija
26/100 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryöstät tarpeeksi rikkaan ihmisen?

Vierailija
27/100 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö miten rahaa saa? Menemällä töihin.

Tiedätkö mihin Suomella ei ole varaa? Rahan jakamisella maleksiville ihmisille.

Vierailija
28/100 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on järkyttävää vattuilua asiakkaalle, joka on nääntymässä rahatta. Jätetään ilman ja todetaan vain että hanki lisätulo. Osa myy itseään Suomessa jopa. Tilanne on heikko. 

Toimeentulotuessa on kaikilla perusosa joka on laskettu että se riittää välttämättömään elämiseen. Ellei riitä, se menee silloin jonnekin muuhun. Päihteisiin ja roskaruokaan yleensä. Suurin ongelma on se ettei hallita omaa taloutta. Ei osata suunnitella ja budjetoida kuukautta. 

Pitäisi olla kaikille saatavilla talouden hallinnan kursseja, mutta epäilempä että ne jotka sitä kipeimmin tarvitsisivat eivät sellaiselle osallistuisi. 

Vierailija
29/100 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtion ei kuulu maksaa siitä ettet osaa hoitaa raha-asioitasi. Itse saan myös perustoimeentulotukea koska minulla on pienet päiväkoti-ikäiset lapset (4) ja työni osa-aikaistettiin. Koskaan ikinä ei ole ollut tiukkaa toimeentulotuella. Ihmetellyt täysin miten vastikkeetonta rahaa jaetaan näin paljon ihmisille joilla ei ole pienintäkään yritystä huolehtia itse.

Lapsiperheet on täysin eriasia silloin kun lapset ovat pieniä. Tää on ihan täyttä paskaa kun työssäkäyvät lapsiperheet joutuvat hakea toimeentulotukea koska palkka ei enää riitä elämiseen. 

Johonkin turhaan sinun rahasi valuu. Kannattaa tosissaan tarkastella mihin. Ja totta hitossa sitä kannattaa tehdä niin paljon töitä kun vain pystyt että pääset pois toimeentulotuen piiristä jotta tulosi nousevat. Ei tää hääviä oo kun mitään ei pysty säästämään. 

Ei ole ollut tiukkaa, kun saa itsensä lisäksi lapsen toimeentulotuen nelinkertaisena.

Ja kyllä, yksin asuvan toimeentulotuki on liian pieni riittämään hyvin pakollisiin menoihin.

Vierailija
30/100 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus työkokeilussa ja sain siitä 9 euroa päivässä. Kela leikkasi toimeentulotukea saman 9 euroa päivässä. Kantelin oikeusasiamiehelle ja kela sai nootin että siellä ei osata lakia lukea ja sain korvauksia mutta kela teki toisen kerran samanvirheen ja ne leikkasi toisen kerran 360 euroa mun toimeentulotuesta. Sitten oli pakko tehdä käräjäoikeuteen  haaste kelan toiminnasta. En koskaan enää mene mihinkään työkokeiluun se on varma.

Vierailija
31/100 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut tiukkaa, kun s

Kasvaako sinun jalkasi 2 krt vuodessa niin että joudut ostamaan 3 kengät joka vuosi? Tarviiko sinun uusia kaikki vaatteesi joka vuosi koska kasvat niin ettet mahdu enää vaatteisiin jotka ostit 6kk sitten? Tarviiko sinun ostaa uusi polkupyörä lähes joka vuosi? Tarviiko sinun ostaa vaippoja joka kuukausi 40€:lla? Tarvitko sinä rattaita, syöttötuolia, autonturvaistuinta ja pinnasänkyjä josta on useamman sadan hankintoja ja vuoden päästä turhaa. Ja onko sinun perusosasi yli 100€ pienempi? Jestas sentään, kuvitteleeko joku oikeasti että aikuisen eläminen on kalliimpaa kuin lapsen?!?

Vierailija
32/100 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmoista se on.

Mullakin Kela veloittaa satasen kuussa opintolainaa ja oon toimeentulotuella, joka nyt myös putosi.

Kysyin että saanko myydä percettä tuon erotuksen verran ilman että sitä otetaan huomioon. Eivät suostuneet edes vastaamaan 🤷

No. Pimeitä hommia tehdään niin kauan kun kokoaikatöitä ei löydy, ruokaa käydään ruokajonosta ja kirkolta apuja ruokakauppaan.

Kaupan seinälle ilmotus kaikista pikkuhommista. Kaikki on pois kokoomuslaisilta yrittäjiltä mitä tehdään pimeänä. 

Vierailija
33/100 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu 🤗 ei sinun tulojasi ole vähennetty lainkaan. Ainoastaan tukiasi on kohtuullistettu vastaamaan todellista tarvetta.

Eivät tuet ole tuloja ensinkään vaan ne ovat tukia. Tuloja ovat työstä saatavat palkkiot,eli työtulot. Tuloja on erilaisia kuten myyntitulot,sijoitustulot, säästö tulot,osinkotulot ja niin edelleen. Tuet eivät kuulu kategoriaan tulot vaan menot. Voit tarkistaa asian vaikka valtion budjetista. Sinne on listattu tulot ja menot erikseen. Sinun kelakorvauksesi ovat menoja, eivät tuloja. Olet haittaisänmaallinen.

Vierailija
34/100 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vattuilua sääntöjen ja asetusten mukaan toimiminen on? Suomessa tilanne on paranemaan päin kun turhia menoeriä leikataan. Mene parturiin ja töihin oikeisiin.

Vierailija
35/100 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sinunlaistesi takia tämän maan asiat ovat päin honkia. Luuletko, että aina työtätekevien selkänahasta revitään teidän elättäminen? Eli mene kunno  töihin.

Vierailija
36/100 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos hakisit töitä.

Työnhakuvelvoite on täytetty ja näin on 100% oikeus saada tukia. Kapis?

Vierailija
37/100 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mä just luin? Onko parturien hinnat jo noin pilvissä, että KELA joutuu leikkaamaan tukan? 

Eiku peruutus. Siinähän lukeekin selvästi "Kela leikkasi tukiani" eikä " Kela leikkasi tukkani"

Mene näkötarkastukseen. 

Ei kun menen parturiin kun hiukset tunkee silmien eteen.

Vierailija
38/100 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin ollut tuo virkailija niin olisin sanonut sinulle että..

Saatanan pitkätukka ole onnellinen etten revi korvia päästä! Haetko itte risun vai haenko minä?!!?

Vierailija
39/100 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et hae työhaluttomuus eläkkeelle? Sitä myönnetään ainakin romaneille jo 17 vuotiaana kun lapsilisä loppuu.

Vierailija
40/100 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan en varsinaisesti ymmärrä miksi olet valinnut tuon elämäntavan?