Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela leikkasi tukiani, ja sitten kun menin sossuun niin siellä sanottiin että mun pitää hankkia lisätuloja...Kysyin että miten???

Vierailija
21.06.2024 |

Nimittäin jos hankin lisätuloja, niin Kela sitten leikkaa niiden tulojen verran multa lisää rahaa koska saan perustoimeentulotukea. Kun kysyin sossulta että miten mä muka hankin lisätuloja, kun kela leikkaa tulojen verran, niin vastaus oli vain pään pyörittelyä ja että se ei ole hänen asiansa.

Mulla ei ole nyt ruokaa, eikä rahaa ruokaan. Istun juhannuksena yksin kotona kun ei ollu varaa mennä ystävän luokse!!!

Miten tämän maan asiat on ajettu tähän jamaan? Alan ihan oikeasti kohta rikolliseksi!!

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä just luin? Onko parturien hinnat jo noin pilvissä, että KELA joutuu leikkaamaan tukan? 

Vierailija
2/100 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mä just luin? Onko parturien hinnat jo noin pilvissä, että KELA joutuu leikkaamaan tukan? 

Tää ei ole naurun asia...sattuisipa omalle kohdalle kohdallesi niin mitenköhän naurattaisi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiku peruutus. Siinähän lukeekin selvästi "Kela leikkasi tukiani" eikä " Kela leikkasi tukkani"

Vierailija
4/100 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos hakisit töitä.

Vierailija
5/100 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä. Mäkin luin että kela leikkasi tukkani. Mitä täällä tapahtuu.

Vierailija
6/100 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäslainen säässä palstalaiset viettävät juhannusta? Täällä Keski-Suomessa on 17 astetta lämmintä ja puolipilvistä. 

Vierailija
7/100 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla leikkasi? Alensi toimeentulotuen perusosaa vai?

Vierailija
8/100 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoista se on.

Mullakin Kela veloittaa satasen kuussa opintolainaa ja oon toimeentulotuella, joka nyt myös putosi.

Kysyin että saanko myydä percettä tuon erotuksen verran ilman että sitä otetaan huomioon. Eivät suostuneet edes vastaamaan 🤷

No. Pimeitä hommia tehdään niin kauan kun kokoaikatöitä ei löydy, ruokaa käydään ruokajonosta ja kirkolta apuja ruokakauppaan.

Vierailija
9/100 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion ei kuulu maksaa siitä ettet osaa hoitaa raha-asioitasi. Itse saan myös perustoimeentulotukea koska minulla on pienet päiväkoti-ikäiset lapset (4) ja työni osa-aikaistettiin. Koskaan ikinä ei ole ollut tiukkaa toimeentulotuella. Ihmetellyt täysin miten vastikkeetonta rahaa jaetaan näin paljon ihmisille joilla ei ole pienintäkään yritystä huolehtia itse.

Lapsiperheet on täysin eriasia silloin kun lapset ovat pieniä. Tää on ihan täyttä paskaa kun työssäkäyvät lapsiperheet joutuvat hakea toimeentulotukea koska palkka ei enää riitä elämiseen. 

Johonkin turhaan sinun rahasi valuu. Kannattaa tosissaan tarkastella mihin. Ja totta hitossa sitä kannattaa tehdä niin paljon töitä kun vain pystyt että pääset pois toimeentulotuen piiristä jotta tulosi nousevat. Ei tää hääviä oo kun mitään ei pysty säästämään. 

Vierailija
10/100 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se hakeminen ei takaa työpaikkaa jolla saa elannon ilman tukien nostamista silti.

Vierailija
11/100 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiku peruutus. Siinähän lukeekin selvästi "Kela leikkasi tukiani" eikä " Kela leikkasi tukkani"

Täällä on toinen keskustelu: 

Kela leikkasi tukkani, ja sitten kun menin sossuun niin siellä sanottiin että mun pitää hankkia lisätuloja...Kysyin että miten???

Eli ihan oikein luita.

*luit 

Vierailija

Vierailija
12/100 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtion ei kuulu maksaa siitä ettet osaa hoitaa raha-asioitasi. Itse saan myös perustoimeentulotukea koska minulla on pienet päiväkoti-ikäiset lapset (4) ja työni osa-aikaistettiin. Koskaan ikinä ei ole ollut tiukkaa toimeentulotuella. Ihmetellyt täysin miten vastikkeetonta rahaa jaetaan näin paljon ihmisille joilla ei ole pienintäkään yritystä huolehtia itse.

Lapsiperheet on täysin eriasia silloin kun lapset ovat pieniä. Tää on ihan täyttä paskaa kun työssäkäyvät lapsiperheet joutuvat hakea toimeentulotukea koska palkka ei enää riitä elämiseen. 

Johonkin turhaan sinun rahasi valuu. Kannattaa tosissaan tarkastella mihin. Ja totta hitossa sitä kannattaa tehdä niin paljon töitä kun vain pystyt että pääset pois toimeentulotuen piiristä jotta tulosi nousevat. Ei tää hääviä oo kun mitään ei pysty säästämään. 

Saat itse myös toimeentulotukea ja on varaa arvostella muita ketkä sitä nostaa?

Miksi et elätä itse kakaroitasi?

Vierailija
13/100 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee piimetä duunia 🤗

Vierailija
14/100 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on onneksi mustikka-aika.

Vierailija
15/100 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juo vähemmän niin säilyy lukutaito 

Vierailija
16/100 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lapsen isä on?

Vierailija
17/100 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap mutta itse haen joka kuukausi työtä, valitettavasti te-toimisto rankaisee siitäkin. Ollut häikkää kerran oli kuulemma jo työ, koska hain työtä oli merkattu on jo. Nyt uusin virhe on syyllisyys suunnitelma ei toteutunut, ei kerrottu paperissa mikä suunnitelma, ei käydessä tarjottu mitään. Siellä halutaan rankaista syyttömiä jotka tienaa vain alle 600e tuen, 4 työtä hakenut joka kuukausi ja silti rangaistaan. Ei voi mitään jos virkailija ei edes lue. Ja on niin ettei virkailijan edes tarvitse tulla työhön, he saavat hoitaa asiat vain etänä puhelin ajalla, jota en ymmärrä ollenkaan. Puhelimessa ei näe asiakasta, eikä työkuntoa. Kelassa ja muissa moni virkailija vieroksuu työtänsä ja tuomitsee muut. 

Vierailija
18/100 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juo vähemmän niin säilyy lukutaito 

Täällä on toinen keskustelu jossa "kela leikkasi tukkani"

Vierailija
19/100 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ihmisillä ei ole lisätulojen mahdollisuutta. Se on valhe että olisi. Ja noin vain saatavilla. Manipulointia. Jos joku saa lisärahaa jostain, onneksi olkoon. Myös sairauksia omaavat eivät saa oikein mistään.

Vierailija
20/100 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene nkötarkastukseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän