Hesarin juttu Himoksen juhannuksesta - suomalaiset on näköjään edelleen ihan täyttä junttikansaa
Kunnon junttimeininkiä Himoksella. Penisrenkaita, 95 mm-jääkiekkopaitoja, kossua.. eikä edes ironialla, vaan täysin tosissaan! Luulin, että nuoret olisi nykyään "siivompia", mutta ihan samanlaisia ne on näköjään kuin 30 vuotta sitten. Rahaa taitaa olla käytössä vaan enemmän. Hesarin toimittaja on tehnyt piinallisen kuvailevan jutun, tuskin ihan sattumalta.
Kommentit (105)
Toimittaja asettuu joo kuvaamiensa ihmisten yläpuolelle. Ehkä hänellä on siihen varaa, itse olisin varovaisempi ketään tuomitsemaan rivienkään välistä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelin. Ja tilastojen mukaan nuorten alkoholinkäyttö on vähentynyt huomattavasti mutta ei tämän jutun mukaan sitä kyllä huomaa. Onneksi en ole lähelläkään tuota paikkaa.
Minulla on semmoinen teoria, että kattavaa tutkimusta nuorten alkoholinkäytöstä ei ole tehty tai sitten se on ollut otannaltaan liian suppea. Onhan se nyt selvä, että alkoholinkäytössä on eroja helsinkiläisen keskiluokkaisen toimittajan lapsen ja perus maaseutukaupungin teinin välillä. Tuntuu vähän, että tämän päivän esimerkkinuoriksi nostetaan aina noita toimittajien tai muiden edushenkilöiden lapsia ja unohdetaan että he eivät edusta todellakaan koko nuorisoa.
Minua tämä juttu ei yllättänyt. En ole koskaan ajatellut, että nuoriso olisi yhtään sen kummempaa kuin ennenkään. Jonkinlaista muutosta on varmasti tapahtunut, mutta sitä on tapahtunut vanhemmissakin, koska yhteiskunta on muuttunut. Mutta perusjutut on ennallaan.
Vain idiootit/miehet voi juoda vuokramökin siivousämpäristä 🤢🤮
No tuonne ne kasautuvat. Olkoot keskenään.
Muut on muualla muilla tavoilla.
Niinpä. Kuka tai mikä taho olikaan tämän porsastelutapahtuman tuottaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wt-naikkosia kuvissa 😂
Käykö kateeksi kun oma kroppa ei kestä pukeutua samalla lailla.
Kyllä mun kroppa kestää, omaan timmin urheilijan vartalon. Osaan myös pukeutua ja käyttäytyä tyylikkäästi.
SE ei ole nuorilla tarkoitus, "käyttäytyä tyylikkäästi" Vanhana pieruna sitte kerkee!
Muistan kun ittekki koluttiin, joo ei meistä tule mitään tärkeilijöitä...Eipä tullut ei...ahhahaha joo, tuli kuin tulikin. Oispa vielä festarei-ikäinen nuori!
Kävin eilen indie-festareilla. Siellä näki kaiken ikäisiä. Jokunen 6-kymppinen ukko oli kännissä matkan varrella. Ei juuri muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wt-naikkosia kuvissa 😂
No nuo varrelliset mustat saappaat ovat kyllä karsean näköiset
Katsoin myös että aika hyvin saatu väritön juntti yksinkertainen bulkkikansanosa samaan pieneen tilaan. Aidat vaan vielä ympärille. Ilmasta käsin voi vaikka jotain zy*lon b yllätyksiä pudotella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wt-naikkosia kuvissa 😂
Kyllä mun kroppa kestää, omaan timmin urheilijan vartalon. Osaan myös pukeutua ja käyttäytyä tyylikkäästi.
SE ei ole nuorilla tarkoitus, "käyttäytyä tyylikkäästi" Vanhana pieruna sitte kerkee!
Muistan kun ittekki koluttiin, joo ei meistä tule mitään tärkeilijöitä...Eipä tullut ei...ahhahaha joo, tuli kuin tulikin. Oispa vielä festarei-ikäinen nuori!
Kävin eilen indie-festareilla. Siellä näki kaiken ikäisiä. Jokunen 6-kymppinen ukko oli kännissä matkan varrella. Ei juuri muut.
Kyllä, busseissa näki pariskuntia joissa mies oli jäänyt ikuiseen nuoruuteen (tai tullut takaisin).
Näitä , joiden lapset on jo isoja ja nyt mennään taas.
Rahaa on festarilippuihin, kännäämiseen ja vuokramökkeihin. Paljonko viikonloppu tuolla maksaa keskimäärin? Monet koluavat useammat festarit kesässä. Sitten sama jengi valittaa ettei ole varaa opiskella.
Vierailija kirjoitti:
Rahaa on festarilippuihin, kännäämiseen ja vuokramökkeihin. Paljonko viikonloppu tuolla maksaa keskimäärin? Monet koluavat useammat festarit kesässä. Sitten sama jengi valittaa ettei ole varaa opiskella.
Eiköhän nuo ole ihan maaseutupersujen lapsia, jotka ei välttämättä ole ihan köyhiä. On metsäomaisuutta, on mönkkäriä, on autoa, on kulutusta, kulutusta ja vielä kerran kulutusta. Suomi on lopulta aika varakas maa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin, jos olisin nuorempi. Nyt ei en kiinnosta, kun tuli remutta 20 ja 30v läpeensä. Mutta kauhulla kaipaan sitä tunnetta mikä siellä oli :)
Mä olen 55v ja painan silti täysillä menemään. Viimevuonna 6 päivän festarit (ulkomailla) ja vielä viimeisenä päivänä olin mestoilla klo 14 ja musat oli soinu jo tunnin verran. Siitä samoilla silmillä 06 asti aamulla, jalat aivan paskana, mutta onnellisena. Päivääkän en ollut (täysin) selvinpäin koko festarin aikana. Musagenre tälle pläjäykselle on pelkkää housea ja artistit DJ:tä, niin saa vähän perspektiivistä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Nuo edes niin nuoriakaan ole. Moni jo kolmissa kymmenissä.
Hirveä krapulahan tuosta tulee. Join itsekin aikanaan aina sen kolme, ellei neljä vuorokautta putkeen juhannuksena. Sitten ihmisrauniona kotiin. Oli hauskaa, joskus ei. Kukin tavallaan.
Sama kaava minullakin aikoinaan. To-la täysillä ja sunnuntaina puolikuollut. Nyt lähden 60km pyörälenkille.
Luulin että artikkelin kuvat olisivat jotain ihan kammottavaa ördaamista mutta ihan tavallista nuorten festarijuhlimista. Ihmettelin vain miksi melkein kaikki nuoret naiset pukeutuu samanlaisiin asuihin? Onko se joku nykyajan univormu?
Britanniassa pridefestareilla oli tuollainen seksilelukoju jo n 30 vuotta sitten.
Joka maassa on juntteja, jos ei paljon ole matkustellut, ei sitä sitten voi tietää😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin, jos olisin nuorempi. Nyt ei en kiinnosta, kun tuli remutta 20 ja 30v läpeensä. Mutta kauhulla kaipaan sitä tunnetta mikä siellä oli :)
Mä olen 55v ja painan silti täysillä menemään. Viimevuonna 6 päivän festarit (ulkomailla) ja vielä viimeisenä päivänä olin mestoilla klo 14 ja musat oli soinu jo tunnin verran. Siitä samoilla silmillä 06 asti aamulla, jalat aivan paskana, mutta onnellisena. Päivääkän en ollut (täysin) selvinpäin koko festarin aikana. Musagenre tälle pläjäykselle on pelkkää housea ja artistit DJ:tä, niin saa vähän perspektiivistä kiinni.
Anna jo olla, olet vanha. Meni jo. Muutut vitsiksi.
Tuo MM95-paita oli (ehkä) läppä, tai sitten ei.
Eilen kävelin suht hiljaisessa Kalliossa Helsingissä ja vastaan tuli trendikäs hipsteri sellainen Irwin-kapteeninlakki päässä ilmeisesti juhannuksen kunniaksi. Luulisin että se oli läppä.
Tai mistä sitä tietää.
Olen nyt jo 41v, mutta muistissa hyvin oma nuoruus kun osa kavereista lähti tuonne.
Ne, joilla oli rahaa. Itse en olisi ikinä raaskinut ostaa opiskelijana lippua, en tosin olisi halunnut tuonne mennäkään. Yhtä ahdistavalta kuulostaa kuin silloinkin.
Teekkaripojat kovasti kutsuivat mukaan.. Yksi kavereistani lähti. Oli sitten pieni, siro tyttö juotettu umpihumalaan ja ollut teltan virallinen... Hirveä muisto. Eikä silloin ollut puhettakaan, että olisi oikeutta saanut. Oli vain oma syy.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on festareiden yläikäraja? Kolmikymppinen festareilla rymyämässä on jo aika noloa 🙈
Tuskaan pääsee yli 65 vuotiaat ilmaiseksi moshaamaan.
Käyn metallifestareilla niin kauan kuin elän.
N55
Onko tuo festarimeno sitten ihan pakko raamittaa junttitouhuksi?
Mitä näillä raamituksilla haetaan ja mitä muka kävisi ilman raamituksia?