Kömpelöt nuoret miehet pelkäävät jo lähestyä naisia- siitä voi tutkijan mukaan seurata ongelmia
Suomessa vuosien 1992 ja 2015 välillä niiden miesten määrä on kaksinkertaistunut, joiden on vaikea löytää itselleen kumppania.
Tutkimusten mukaan yksin olevista miehet haluaisivat kumppanin naisia useammin ja puolisotta jääminen on miehille naisia haitallisempaa; sinkkumiehet ovat sinkkunaisia onnettomampia. Samaan aikaan kun etenkin nuorten miesten vastentahtoinen sinkkuus on yleistynyt, kaikista seksuaalisesti aktiivisimmat miehet ovat naisten keskuudessa entistä suositumpia.
Harva kannattaa äärimäistä talousliberalismia, sillä rajoittamattomassa markkinataloudessa voitot kertyvät yksille ja samoille onnekkaille. Nuoret miehet vastustavat arvoliberalismia samasta syystä. Rajoittamattomilla deittimarkkinoilla voitot kertyvät harvoille menestyjille ja iso osa miehistä jää kokonaan ilman. Liberaalin seksuaalipolitiikan voittajia ovat naiset ja muutamat menestyjämiehet, sillä he ovat haluttua seuraa parisuhde- ja seksimarkkinoilla.
Viime vuosina seksuaalipoliittisessa keskustelussa on ansiokkaasti korostettu suostumusperusteista seksiä ja naisten kohtaamaa seksuaalista häirintää. Asialla on kuitenkin kääntöpuoli. Seksuaalipolitiikka, jossa seksiin vaaditaan suostumus, mutta suorat seksiehdotukset kuitenkin tulkitaan seksuaaliseksi häirinnäksi, voi näyttäytyä nuorille miehille keskenään ristiriitaiselta ja kasvokkaisia lähestymisiä entisestään hankaloittavalta. Kun seksuaalipolitiikan keskiössä on naisten epämiellyttävät kokemukset, monet harmittomat ja kiltit, mutta sosiaalisesti kömpelöt nuoret miehet saadaan pelkäämään, että naisten lähestyminen on rikos.
Lähde: Turun Sanomat
Kommentit (451)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen pitkän linjan sinkkumies ja sanon, että naiset on kyllä tehneet aloitteita useinkin. Suoraan kotiinkin on vaadittu ja on pyydetty treffeille.
Jos joku haluaa uhriutua lisää niin: olen akateemista koulutusta nauttinut, arvoiltani liberaali, 184cm, hoikka ja liikunnallinen, hyvätuloinen, naiset kehuvat sosiaalisesti taitavaksi sekä mukavaksi ja minulla ei ole mitään ongelmaa keskustella naisten kanssa, ja komeakin kuulema olen - muidenkin kuin äidin mielestä. YMMV, mutta kyllä naiset tekee aloitteita, ei se siitä kiinni ole.
Aseksuaalisena introverttina ei vaan sytytä käytännössä koskaan... Kerran seurustellut, kerran ihastunut.
Trollit trollaa.... Ja lippispäätollot siihen varmaankin uppoaa...
Vierailija kirjoitti:
Mulle on tehty ihan suoria aloitteita. Enkä ole julkkis. Ja ainakin osa olleet varsin hyvännäköisiä naisia. Tosin itselleni naisissa merkkaat tosi moni muukin asia kuin pelkkä ulkonäkö. Sen perusteella yksinään en kiinnostu kenestäkään. Joskus on kiva jutella reilusti vanhempien naisten kanssa kun tietää ettei kyseessä ole mikään iskemistilanne. Voin itse asiassa aika hyvin samaistua hyvännäköisiin naisiin joihin kohdistuu paljon iskuyrityksiä. En halua turhaan valittaa, mutta tuo voi olla pidemmän päälle stressaavaa. Voi kuulostaa jonkun mielestä kivalta, mutta en ole itse kokenut noin.
Naisten saavat paljon enemmän aloitteita. Ja paljon tärkeämpää lähestymistä. Minulle nuorena on tungettu kättä alushousuihin varmaankin 50 kertaa yhteensä, muutama niistä nykyään luettaisiin raiskaukseksi ja liki kaikki raiskauksen yritykseksi.
Nykyään lähinnä sitä että ne harvinaiset illat kun ulkona käyn, keskeytyy useaan otteeseen siihen että jotain tolla pitää opastaa jättämään meidät rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisille voitaisiin alkaa opettamaan kouluissa ihmisten mieltenliikkeiden ymmärtämistä ja näitä asioita. Suurin osa miehistä ei tajua näistä paljoakaan.
nii-i, miehet ne on niiin tyhmiä. Katsopa muuten ympärillesi - todennäköisesti melkein kaikki mitä näet on niiden tyhmien tekemää.!
Miten ois semmoinen, että jospa ne kilttikset eivät suostuisikaan "juoksunsa juosseen" loppuelämän taloudelliseksi resurssiksi, vaan antaisivat karusellimiehiä suosivan yrittää heistä mahdollistajaa itselleen?
nainen on tyytyväinen roskaläjään. saa muokata halunsa mukaan....aja parta näin aja tukka näin hommaa tämmöstä päälle....
Somaleiden olisi hyvä järjestää kursseja kömpelöille miehille, jotta nämä oppisivat lähestymään naisia suoraviivaisesti ja yllättäen.
Miehillä on tosiaan vaikeaa. Ajatellaan vaikka sellaista miestä joka ei ole perinteisen komea ja ujo niin kuinka vaikeaa on löytää naista. Ymmärrän että tuntuu epäreilulta kun katsoo kuinka paljon kauniit naiset saavat huomiota.
Mutta miksi miehet aina selittävät kauniiden naisten tai tavallisten naisten saamaa huomion määrää. Miksi he eivät seuraa minkä verran lihava, vähemmän kaunis ja ujo nainen saa huomiota. No siksi kun he eivät edes huomaa tällaista ihmistä. Tällainen ihminen saa yhtä vähän huomiota kuin se epäsuosittu mies. Kuitenkin se epäsuosittu mies loukkaantuu jos ehdottaa että pyrkisi pääsemään suhteeseen tällaisen huomaamattoman naisen kanssa. Ei kelpaa koska ei hän kiinnostu sellaisesta naisesta.
Eli suurin osa miehistä haluaa itseään nuoremman ja kauniin naisen. Ja kun ei eivät sitä aaa niin syytetään naisia valikoivuudesta jne. Itsessä ei nähdä mitään vikaa ja sitten vaan itketään kun joutuu olemaan yksin jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisille voitaisiin alkaa opettamaan kouluissa ihmisten mieltenliikkeiden ymmärtämistä ja näitä asioita. Suurin osa miehistä ei tajua näistä paljoakaan.
nii-i, miehet ne on niiin tyhmiä. Katsopa muuten ympärillesi - todennäköisesti melkein kaikki mitä näet on niiden tyhmien tekemää.!
Mille vuosisadalle sinä olet jämähtänyt??? Tässä taannoin juuri ajattelin, että tuskin on alaa/ammattia, jossa ei naiset ole tekemässä hommia, kun vaikka vain näin esimerkkinä heitän sellaisen ohjelman, kuin Huvila ja Huussi tai Kotoisa, jossa näyttää naiset tekevän niin sisäremontit, kuin ulkona pihatyöt maansiirtokoneita ym käyttämällä. Ei munia tarvita mihinkään työhön, vai mitä töitä itse munalla teet??? Kusemista ja käteen vetämistä ei tässä kohtaa lasketa työksi. En näin äkkiseltään keksi mitään hommaa, mitä nainen ei voisi tehdä, vain sen takia, ettei hänellä ole muna jalkojen välissä. Joo joskus menneinä vuosisatoina/vuosikymmeninä naiset oli kotona ja hoitivat kodin ja lapset sekä passasivat sen miehen, että se pystyi loistamaan ja pätemään, mutta nuo ajat ovat jo kaukana historiassa. Naista ei enää sorreta, eikä pidetä vähempi arvokkaana tai tyhmänä(naisethan nykyään pärjää koulusissa paremmin ja lukevat pitemmälle, kuin miehet)kuin jotkut kaltaisesi miehet + eräät valtiot, joissa naiset pidetään rätit päässä kotona ja heiltä estetään kouluun pääsy. Sinä taidat kuulua niihin? Kun naista ei päästetä kouluun, eikä pois nyrkin ja hellan välistä, voi mies vähemmän älykkäänäkin loistaa ja tuntea olevansa parempi ja viisaampi ihminen.
Näinhän miehet on historian aikana naisia väheksyneet ja kieltäneet heitä kaiken mahdollisuuden. Esim yliopistot on avautuneeet vasta reilu satavuotta sitten naisille. Ja Äitee Siiri Rantanen kertoi joskus, miten naisten ei olisi annettu edes hiitää kilpaa pitempiä matkoja, kun naiset ei muka jaksa:DD Naisilta on yritetty kieltää kaikki sen varjolla, että ovat olleet naisia. Joten vaikea on naisten entisinä aikoina ollut tehdä yhtään mitään. Kirjatkin piti julkaista miehen nimissä, koska eihän nainen voinut kirjoittaa kirjoja ja monet keksinnöt on naisten tekemiä, mutta kunnian niistä on ottanut mies, koska eihän naiset......
Rohkeimmat ja röyhkeimmät pelimiehet hoitelee suurimman osan naisista. Tietty komeus on valttia, mutta ei kiinnosta minkään chadin jälkiliukkaille joutua. Miten voikin olla näin että jotkut tyypit hoitelee kymmeniä naisia vuodessa ja seurustelee jatkuvasti kesäkissa kainalossa?
Tulleet liian järkeviksi että pysyvät kaukana vaikka na ss it haluaisivat mitä.
Se on se kun sosiaalisia taitoja ei opita ruudun äärellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep ja sen valitettavasti huomaa. En lähtisi fleksailemaan tällä miesten luomalla maailmalla, missä on esim. priorisoitu avaruudessa käyminen tärkeämmäksi kuin lasten oikeuksien turvaaminen.
Itse olen tällianen mies. Olen täysin kokematon ja oen vuosien ajan yrittänyt selvittää, miten voisin uskaltaa lähestyä..
M28
Vierailija kirjoitti:
Ennen harmistuttiin jos synnytti tytön, kohta aletaan pelätä synnyttääkö pojan.
Näinhän se on. Poikalapsi lisää todennäköisyyttä jäädä ilman lapsenlapsia. Jos sellaisia nimittäin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tällianen mies. Olen täysin kokematon ja oen vuosien ajan yrittänyt selvittää, miten voisin uskaltaa lähestyä..
M28
No mitä jos kohtelisit naisia ihmisinä. Juttelisit naisille ihan kuten miehillekin? Harjoittele juttelemalla siskolle, tädille, naapurin mummolle ym. Huomaat että ihan ne on samaan tapaan ihmisiä kuin miehetkin. Kun naisille juttelu tulee tutummaksi niin ehkä sitten on helpompi mennä juttelemaan sellaiselle naisillekin joista olet kiinnostunut.
sitten jos vielä ajattelet että se ei ole epäonnistuminen vaikka aloitteesta ei tulisikaan treffejä, suhdetta jne. Vaan aloitteen tekeminen ei tarkoita pakkoa onnistua. Tai siis että se että saa juteltua kiinnostavalle naiselle on onnistuminen. Jos nainen vastaa tympeästi huomaat että ei se olisi ollutkaan sinulle hyvä nainen ja siirryt eteenpäin. Toteat että etsit seuraavan kiinnostavan naisen.
Parasta on jos löytäisit tilanteen jossa juttelet naiselle jonka kanssa sinulla on jotain yhteistä. Esimerkiksi koiraa leikittäessä rupeat juttelemaan koiraa taluttavan naisen kanssa ensin eläimistä ja sitten koetat sopia yhteisen lenkin koiria taluttamaan jne. Tai vastaavasti puhut naisen kanssa autoista, musiikista, leffoista jne mikä teitä nyt kiinnostaakin.
tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M28
No mitä jos kohtelisit naisia ihmisinä. Juttelisit naisille ihan kuten miehillekin? Harjoittele juttelemalla siskolle, tädille, naapurin mummolle ym. Huomaat että ihan ne on samaan tapaan ihmisiä kuin miehetkin. Kun naisille juttelu tulee tutummaksi niin ehkä sitten on helpompi mennä juttelemaan sellaiselle naisillekin joista olet kiinnostunut.
sitten jos vielä ajattelet että se ei ole epäonnistuminen vaikka aloitteesta ei tulisikaan treffejä, suhdetta jne. Vaan aloitteen tekeminen ei tarkoita pakkoa onnistua. Tai siis että se että saa juteltua kiinnostavalle naiselle on onnistuminen. Jos nainen vastaa tympeästi huomaat että ei se olisi ollutkaan sinulle hyvä nainen ja siirryt eteenpäin. Toteat että etsit seuraavan kiin
Kyllä voin keskutella, mutta keskustelut on luokkaa viraston asiakaspalvelija.
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea liibalaabaa. Kömpelöt nuoret miehet on jo vuosisatoja pelänneet lähestyä naisia, mutta silti vaan väkiluku pallollamme nousee. Eli kyllä varmasti jotain onnistaakin, mutta voidaanhan tästäkin tehdä yhteiskunnallinen ongelma. Ennen sanottiin, että kyllä luonto tikanpojan puuhun vetää. Joku opasko pitäisi ihmisillä olla, missä opetettaisiin, miten ihmisten kanssa toimitaan?
Väkiluku nousee, kyllä, ihan kohisten. Mutta missä? Juu, siellä, missä ei ole ikinä kuultukaan että ihan joka asiasta pitää naisen ahdistua ja pitää miehet loitolla.
Olen 37 vuotias urheilullinen mies enkä ole uskaltanut vielä lähestyä naista seurustelumielessä, en edes täydessä humalatilassa. Olen vain liian ujo ja ollut sellainen pienestä asti. Koulussa olisin tarvinnut rohkaisua enemmänkin riskinottoon, kuin hiljaisuuteen ja nöyryyteen kasvattamista (joka oli 90- luvulla 50-60vuotiaiden naisopettajien tärkein doktriini). Auta armias jos sanoit jotakin vieruskaverille tunnin aikana. Villimmeille pojille tuo kasvatus varmasti sopii, mutta ujoille ja hiljaisille kasvatus pitäisi olla päinvastaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M28
sitten jos vielä ajattelet että se ei ole epäonnistuminen vaikka aloitteesta ei tulisikaan treffejä, suhdetta jne. Vaan aloitteen tekeminen ei tarkoita pakkoa onnistua. Tai siis että se että saa juteltua kiinnostavalle naiselle on onnistuminen. Jos nainen vastaa tympeästi huomaat että ei se olisi ollutkaan sinulle hyvä nainen ja siirryt eteenpäin. Toteat että etsit seuraavan kiin
Eihän tuosta tule mitään hyötyä esim. kun aivot lyövät jarrua ujouden takia ja sitten ei keksi mitään puhumista kun ei tiedä mistään mitään.
Itse asiassa mainitsemisen arvoinen älykkyys on todella harvinaista.
Tosin, nämä kaikkein älykkäimmät ovat kyllä pariutuneet todella hyvin oman kokemukseni mukaan. Ovat lahjakkaita aikalailla kaikessa, myös siinä sosiaalisessa elämässä.
Sen autistinen kuva jostain Big Bang Theoryn hahmosta ei koske suurinta osaa älykkäistä. Yleensä ottaen se älykäs on aikalailla lahjakas kaikessa muussakin koska hänen aivonsa nyt vain toimivat paremmin.