Yle: Naisten ja miesten arvot eriytyneet niin paljon, että vaikuttaa jo parisuhteiden muodostumiseen
Monet miehet vielä pyrkivät vähättelemään naisten arvoja. Luuleeko joku, että sillä pääsisi parisuhteeseen paremmin?
Kommentit (912)
Kiinnostava yksityiskohta ylen jutussa: nuoria miehiä huolettaa vähäinen syntyvyys mutta ilmastonmuutos taas ei. Loogista ajattelua nyt hei kehiin miehet. Mitä järkeä synnyttää lapsia jos niiden tulevaisuudesta ei huolehdita!
Lisää esimerkkejä:
D. KEHOPOSITIIVUUS rajoittuneena ilmiönä
Yle tekee uutisia jyrsijän näköisistä miehistä ja lihavimmista pojista ym. (Vastaavia ei löydy naisista)
Miten hemmetissä te kuvittelette et poikien ja miesten tulisi vaan sietää hiljaa niitä asioita, joita emme naisinakaan sietäisi???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttelin juuri erään miehen kanssa, jonka muutaman vuoden mittainen parisuhde oli katkennut. Hän sanoi ettei nainen halunnut olla osa hänen arkeaan.
Kun vähän kyselin tarkemmin, selvisi ongelman olleen siinä, että mies olisi halunnut naisen muuttavan luokseen mutta nainen taas halusi asua omillaan. Vapaa-ajanvietto yhdessä ei riittänyt miehelle. Rivien välistä pystyi kyllä ymmärtämään että se "arjen jakaminen" tarkoitti miehelle käytännössä kotitöiden tekemistä 🙄
No en minä tuosta kyllä saanut sitä kuvaa että mies tarkoitti kotitöiden tekemistä. Olisiko mahdollista, että miesvihapuheet ovat uponneet niin että luet rivien väleistä miesvihaa? En ole itse törmännyt yhteenkään mieheen, joka puhuisi että hakee naista tekemään kotitöitä.
Sinä et ollut kuulemassa sitä keskust
Minäkin ajattelen että olisi kiva jos kodissa olisi naisen käden jälki. Tarkoitan sillä että naiset osaavat usein tehdä kodista kodikkaan. En ole ajatellut sitä niin että hän siivoaa kodin kun minä istun sohvalla. Mutta kun sinkku olen niin olen itse opetellut tekemään kodistani kodikkaan. Ja siivoan kodin itse, pyykkään itse, hoidan tiskit itse, teen kaiken itse. Eikä se ole mikään iso juttu mulle. En halua naista sen vuoksi että jokin siivoaminen olisi ylivoimaista.
Vierailija kirjoitti:
Sama trendi on näkyvissä muuallakin länsi-euroopassa. Nuoret naiset välittävät muista ja luonnosta, nuoret miehet vähemmän. Enpä olisi minäkään treffaillut nuorena miehen kanssa joka ei välitä minusta tai luonnosta. Onpahan niille nykyajassa eläville liberaaleille miehille enemmän vientiä!
Ei ole
Terveisin liberaali sinkkumies joka ei oo treffeille kelvannu vuosiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta tästä naisten vapautumisesta huolimatta (vaiko juuri siitä johtuen?) naiset tuntuvat olevan elämäänsä tyytymättömämpiä ja onnettomampia nykyään, kuin ennen. Ei miehet halua parisuhteeseen tällaista "modernia" länsimaalaista naista. Miehet haluaa pullantuoksuisen vaimon, joka tykkää häärätä keittiössä ja hoitaa lapsia. Ja ne naiset, jotka myös kaipaavat tuota ovat onnellisimpia. Onneksi maailma on vielä pullollaan tällaisia naisia, heitä kyllä riittää suomalaisillekin miehille.
Naisilta ei ennen kysytty mitään. Nykyään naisetkin voivat sanoa mikä mättää ja voivat valita miten elävät ja suurin osa valitsee opiskelun ja työt, oman rahan ja omat päätökset. Mies eikä lapsi ole tavoite. En tunme kuin yhden naisen joka halusi olla lasten kanssa kotona. Hän harmitteli myöhemmin kuinka kyllästynyt ja tyytymätön silloin oli.
Naisen kumppaniksi
Miksi naiset sitten eivät kestä toistensakaan seuraa?! Jos miehet on niin paskoja ja syypäitä kaikkeen, luulisi naisparien onnistuvan parhaiten, mutta totuus onkin päinvastainen.
Vähättelemään arvoja? Kuka mielestäsi määrittelee hyvät ja huonot arvot?
Tilanne on selkeä: naiset lähtevät mukaan jokaiseen uuteen juttuun ilman minkäänlaista kritiikkiä, koska he olettavat jokaisen yhteiskunnallisen muutoksen olevan positiivinen. Miehet sen sijaan pohtivat asioita ja lähestyvät uusia trendejä varovaisemmin. Tämä on se syy miksi polarisoitumista tapahtuu. Nykyiset miehet ovat enemmän liberaaleja kuin vaikka miehet 10 vuotta sitten, mutta tämä kehitys on naisia paljon hitaampaa. Naiset ovat ottaneet loikan ääriliberaaliuteen. Kyse ei ole konservatiivisista miehistä vaan progressiivisuuden ideologiakseen ottaneista naisista.
Pitääkö nykyään olla joka asiasta puolison kanssa samaa mieltä? Ei ihme, ettei kumppania löydy. Mä ja mun mies ollaan sopivasti samanlaisia ja erilaisia ja hyvä niin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä miehiä, jotka maksavat koko perheen elatuksen? Paljonko saatte palkkaa?
On, viime vuoden brutto 113 850€
Tosin perheeseen kuuluu minä ja 2 lasta. Naista ei oo mutta kun oli niin raha ei riittäny mihinkään ylimääräseen.
Eli olet yksinhuoltaja. Teitä on niin paljon, että haen niitä miehiä, joiden vaimo paistaa kotona pullaa ja hoitaa lapsia.
Palstamiehiä harmittaa kun kunnon soijapojille on kaupungeissa vientiä mutta maaseudun äijäpojat jää yksin? Se on luonnon laki, jos haluaa fiksun nuoren naisen niin kannattaa vähän miettiä niitä omia arvoja ja tapoja.
Vierailija kirjoitti:
Sama trendi on näkyvissä muuallakin länsi-euroopassa. Nuoret naiset välittävät muista ja luonnosta, nuoret miehet vähemmän. Enpä olisi minäkään treffaillut nuorena miehen kanssa joka ei välitä minusta tai luonnosta. Onpahan niille nykyajassa eläville liberaaleille miehille enemmän vientiä!
Arvomaailma näkyy helpommin miesjoukossa. Bilehilenaisille riittää vientiä riippumatta kuinka rempallaan elämä on, jos sattuvat olemaan kauniita. Toisaalta terveemmistä arvoista välittävälle miehelle, he eivät myöskään kelpaa parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostava yksityiskohta ylen jutussa: nuoria miehiä huolettaa vähäinen syntyvyys mutta ilmastonmuutos taas ei. Loogista ajattelua nyt hei kehiin miehet. Mitä järkeä synnyttää lapsia jos niiden tulevaisuudesta ei huolehdita!
Eipä tuo ilmasto kovin erilainen ole nyt kuin ennenkään. Kuulostat siltä että kaikki elämä loppuu maapallolta kohta. En tarkoita etteikö ongelmia olisi ympäristön osalta, mutta niin niitä on ollut ennenkin ja silti tehty lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Näkisin että se on pelkästään positiivista että miesten ja naisten arvot eriytyvät toisistaan. Mitä kauemmaksi sukupuolet etääntyvät toisistaan, sen parempi.
Samaa mieltä. En näe sitä ongelmana että miesten ja naisten arvot eriytyvät. Päinvastoin, mielestäni kiilaa miesten ja naisten välille pitäisi lyödä vielä nykyistä paljon aktiivisemmin.
Olen tyytyväinen vasta sitten kun sukupuolet vilpittömästi vihaavat toisiaan intohimoisesti.
Onko täällä miehiä, jotka maksavat koko perheen elatuksen? Paljonko saatte palkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt joku teidän arvo
Muuten tässä hölistään ymmärtämättä mistä puhutaan.
Tuo ylen juttu oli sitä samaa mitä muutkin asiaa kärjistävät artikkelit ja kysymksien vastausvaihtoehdot selvästi painotettuja.
Esimerkiksi vaihtoehdoista "eri mieltä", "osittain eri mieltä" ja "samaa mieltä" en voinut valita mitään koska olisin halunnut valita "osittain samaa mieltä"
Näen vain tissit olen vain tavallinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkisin että se on pelkästään positiivista että miesten ja naisten arvot eriytyvät toisistaan. Mitä kauemmaksi sukupuolet etääntyvät toisistaan, sen parempi.
Samaa mieltä. En näe sitä ongelmana että miesten ja naisten arvot eriytyvät. Päinvastoin, mielestäni kiilaa miesten ja naisten välille pitäisi lyödä vielä nykyistä paljon aktiivisemmin.
Olen tyytyväinen vasta sitten kun sukupuolet vilpittömästi vihaavat toisiaan intohimoisesti.
Miksi ihmeessä haluaisit vihata isää, veljeä, lasta ja puolisoa? Miespuolisia ystäviä? Sillä perusteella mitä heillä on jalkovälissä, vihaat omia perheenjäseniäsikin?
Niin siis se mitä miehet tässä nyt itkee on se, että he ei halua kasvaa ja kehittyä ihmisiksi siitä alistavasta elukasta joka ennen riitti parisuhteen saamiseen. Siis kirjaimellisesti nämä tyypit on sitä mieltä, että toisen ihmisen pitää elää onnetonta ja epätyydyttävää elämää, uhrata ainoa elämämsä heidän palvomiseen koska he ei viitsi kehittää mielenterveydeltään tervettä persoonaa jonka kanssa voi olla. Vaihtokauppa on järjetön. Miksei miehet pyri sinne kotiin lasten kasvatukseen ja tiskialtaan ääreen hoitamaan lasten elämää jos se niin autuasta on? Ne ei pyri siihen rooliin koska tietää, että se on paska diili josta ei ole mitään hyötyä heille itselleen. Vihaamille naisilleen tämä kohtalo on kuitenkin heistä aivan sopiva suoda.
Vierailija kirjoitti:
Naisia on nykyisin enemmän kaikissa julkisissa viroissa ja eduskunnassa, ja Eu:ssa ym länsimaisisa järjetelmissä.
Kyllä se näkyy päätöksissä ja usein siinä, että "rahaa on".
Olisi tarpeen kuulla joskus sitä miehistä näkökulmaakin. Naiset eivät hyväksy tasa-arvoa vaan katsovat olevansa joissakin suhteissa enemmän kuin miehet. Yleensä ottaen yksittäisen henkilön mielipiteet koostuu sekalaisesta aineksesta tietoa ja tietämättömyyttä, toiveita ja pelkoja, usein tahallisesti tai tahattomasti väärinymmärrettynä.
Mun lähipiirissä on kymmeniä onnellisia pariskuntia joiden parisuhde on kestänyt jo 10-20 vuotta ja eroa ei todellakaan ole näköpiirissä. Olen huomannut, että kaikilla näillä miehillä on samankaltaisia piirteitä:
- He ovat lempeitä ja rauhallisia, mutta eivät tossukoita. Yksikään avioliittoon päässyt mies ei ole aggressiivinen tai räjähtelevä luonteeltaan.
- He ovat aktiivisia elämässään sekä työssä että vapaa-ajalla. Kukaan heistä ei ole ns. sohvaperuna. He ovat myös uteliaita ja haluavat kokea sekä nähdä asioita. He eivät odota, että joku muu järjestäisi heille aktiviteetteja ja viihdettä.
- He ovat alusta asti osallistuvia isiä lapsilleen ja imettämistä lukuunottamatta jo vauva-ajasta alkaen ottaneet hoitovastuuta lapsista. Kaikilla heistä on myös vähän isompien lastensa kanssa omat juttunsa, kuten yhteinen harrastus.
- He pitävät aktiivisesti huolta ympäristöstään eli kodista. Oli kyse pienestä rempasta tai pyykinpesusta, he tarttuvat toimeen huomatessaan että jotain tarvitsee tehdä eivätkä pidä itseään sankareina sen takia.
- He ovat älykkäitä, kouluttautuneita ja keskustelutaitoisia. He osallistuvat perhetapahtumiin ja järjestävät sosiaalisia iltamia mielellään ja hoitavat sekä ylläpitävät ihmissuhteita ympärillään aktiivisesti. Kukaan heistä ei ole ns. jurottaja.
Nämä huomiot siis tosiaan omasta kuplastani. Mutta omat havaintoni tukevat sitä, että onnellisen parisuhteen avaimet ovat moderneilla, sivistyneillä ja älykkäillä miehillä jotka tietävät mitä haluavat ja toimivat aktiivisesti. Sellaiset wanhan-ajan miehet jotka eivät "puhu eikä pussaa" ja puhuvat tunteistaan vain kännissä ollessaan ja suostuvat tekemään vain "miesten töitä", ovat jääneet auttamatta rannalle. Näille wanhan kansan miehille nykymaailma on eittämättä raadollinen enkä toisaalta ihmettele katkeruutta ja kelpaamattomuuden tunnetta. Mutta kylmä fakta on, että maailman muuttuessa myös ihmisten on muututtava mukana. Niin miesten kuin naistenkin. Menneisyyden rooleissa jumittaminen ei ikävä kyllä vain toimi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta tästä naisten vapautumisesta huolimatta (vaiko juuri siitä johtuen?) naiset tuntuvat olevan elämäänsä tyytymättömämpiä ja onnettomampia nykyään, kuin ennen. Ei miehet halua parisuhteeseen tällaista "modernia" länsimaalaista naista. Miehet haluaa pullantuoksuisen vaimon, joka tykkää häärätä keittiössä ja hoitaa lapsia. Ja ne naiset, jotka myös kaipaavat tuota ovat onnellisimpia. Onneksi maailma on vielä pullollaan tällaisia naisia, heitä kyllä riittää suomalaisillekin miehille.
Mistä päättelet että naiset olisivat olleet tyytyväisempiä ennen? Ei heiltä ennen sellaisia kysytty.
Nämä miehet jotka haluavat pullantuoksuisen superäidin, he ovat kai kuitenkin samoja miehiä jotka olettavat naisen maksavan puolet asuntolainasta, ruokaostoksista ja lasten kuluista eli käyvän palkkatöissä kotona tehdyn täyden työpäivän lisäksi? Vai ovatko kaikki suurituloisia jotka mielellään elättävät kotiäidin ja kolmisen lasta?
On, viime vuoden brutto 113 850€
Tosin perheeseen kuuluu minä ja 2 lasta. Naista ei oo mutta kun oli niin raha ei riittäny mihinkään ylimääräseen.