Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, jotka viettävät juhannuksen yksin?

Vierailija
21.06.2024 |

Minä vietän, eikä se edes haittaa. Oli jotain suunnitelmia, mutta olin helpottunut, kun ne peruuntuivat ystävän sairastumisen takia. Tapasimme kuitenkin pari päivää sitten. 

Mitä teette? Itse siivoilen ja pesen pyykkiä. Vaihdan lakanat ja käyn kaupassa valkkaamassa jotain hyvää kesäruokaa. Illaksi etsin hyvän sarjan tai katson jalkapallomatsin. Nautin kolmesta vapaapäivästä. 

Kommentit (129)

Vierailija
101/129 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko koskaan miettinyt miksi nykyään on niin paljon yksinäisyyttä, siis sinkuissa ja nuorissa, vanhuksissa ja parisuhteissa?

Hoitaako ihmiset jossain netissä ystävyydet? Eihän se ravitse ketään, keskustelu ja yhdessäolo, asioiden jakaminen ja läsnäolo että joku ihminen on vain siinä,se tuntuu hyvältä ja ravitsee mieltä. Miksi tämä on mennyt tällaiseksi? :(

Olen miettinyt enkä keksi vastausta. Olen yrittänyt tässä viimeisimmän vuoden aikana pyytää kavereitani milloin mihinkin mutta kukaan ei "kerkeä". Vaikka pyytäisi viikkojakin etukäteen ei auta. Nykyään lähinnä ärsyttää oma innostus kun on joskus harvoin nähnyt kavereita ja jutellut heidän kanssaan sillä tietää että heille se ei ole viikkojen kohokohtia. Lisäksi tietää että on karu paluu yksinäisyyteen. Olenkin yrittänyt käydä yksin tapahtumissa ja saada sitä kautta positiivisia kokemuksia.

Vierailija
102/129 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäinen juhannus täälläkin. Muija oli pakannut kamansa ja muutti pois sillä välin kun olin työmatkalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/129 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä. Yksin ja aivan vapaaehtoisesti. Kaverit pyytelivät saunaan, kaljalle, kakulle tai kokkoa katsomaan. Ei huvita mennä minnekään. Ihmiskiintiö tuli ruokakaupassa jo täyteen. Ihana rauha. Söin hyvät ruuat terassilla, ostin lempilimuani saunajuomaksi ja aion vaan oleskella.

Vierailija
104/129 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina yksin. Nyt koirani kuoli , niin todella yksin. Ennen vietin sen kanssa. Nyt ei ole ketään.

Lämmin osanotto suureen suruusi.

Vierailija
105/129 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin oleminen on nykyään arvostettua. Ehkä se on tosiaan some, josta saa jo ihan tarpeeksi seurata tuttujen, tunnettujen ja tuntemattomien elämää, uutisia, juoruja jne. On myös näitä keskustelupalstoja. Sen lisäksi ei ole enää välttämätöntä sosialisoitua enempää.

Itse muistan nuoruudestani joitain yksinäisiä jaksoja. Ei ollut oikein kavereita jossain vaiheessa, eikä oikein ketään, jonka kanssa jutella tai tehdä mitään, ei ollut nettiä, ei somea, ei mitään kommunikointikanavaa. Yksin vain. Enää aikuisena ei ole ollut sellaista.

Vierailija
106/129 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkailin ja laittauduin käydäkseni kaupungilla asioilla, mutta sitten vaan tunteet nousi pintaan ja itkin ihan kunnolla, annoin kaikkien tunteiden tulla. Kirjoittelin muistivihkoon ajatuksia, jotta saan niihin etäisyyttä. Helpotti niin paljon oloa! Tilasin lempi pizzaani, oli aivan törkeän hyvää.  Ajattelin mennä vielä iltakävelylle ihailemaan kauniita kesäauringon valaisemia järvi- ja kaupunkimaisemiaja samalla saa kuunnella hyvää musaa. Tuulikin varmaan tässä tyyntyy. Myöhemmin illalla katson jotain hyvää sarjaa tai leffaa. Ja aamulla juoksulenkille sitten nautiskelemaan. 

Asiat järjestyy, tunnen sen niin vahvasti. 

Niin järjestyy. Hyvää juhannusta!

Vierailija
107/129 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ikisinkku, olen oikeastaan kaikki juhlapyhät yksin. Nyt alkoi kesäloma töistä, meinasin että mökille oisin lähtenyt mutta en jaksanut vaan jäin mieluummin kotiin jumittamaan. Ihana olla kaupungissa nyt koska täällä on niin hiljaista.

En oikein näin aikuisena osaa enää juhlia mitään juhlia, jotenkin ajattelen että juhlapäivät on lapsille tarkoitettu.

Huomenna ehkä mökille, nyt jalkapalloa telkkarista ja ruokaa.

M33

Vierailija
108/129 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinäinen juhannus täälläkin. Muija oli pakannut kamansa ja muutti pois sillä välin kun olin työmatkalla.

Miksi,Joku syy siihen?

Vierailija
109/129 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä naisen käytöstä touhuilla seläntakana asioita. Melko todennäköistä, että on ollut uudessa suhteessa jo kauan sinun tietämättäsi. Naiset aina varmistavat etteivät jää yksin sillä he tietävät etteivät pärjäisi ilman miestä kovinkaan pitkään.

Vierailija
110/129 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi,Joku syy siihen?

Mitään syytä tarvitse. Riittää että löytää isomman lompakon jostakin.

Vierailija
111/129 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi,Joku syy siihen?

Mitään syytä tarvitse. Riittää että löytää isomman lompakon jostakin.

Se on just näin.

Vierailija
112/129 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi yksinolija. Ensimmäinen juhannus yksin ikinä. Olen eronnut, lapset isällään. Miesystäväni kutsui mökilleen, mutten jaksanut lähteä sukuloimaan sinne. Ihan mukavaa tehdä mitä huvittaa, vaikka lapsia ikävä.

Vierailija
113/129 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostetaan yksinoloa kun sen ei tarvitse olla yksinäistä oloa. Jos kovasti janoaa seuraan, niin voi mennä tanssimaan ja katsomaan kun vierestä viedään, niin minulle aina aikaisemmin kävi.

Olen ottanut projektin juhannukseksi ja kun sen teen, eli katkon oksia ja lakaisen pihaa. On koko kesä aikaa mennä jonnekin katselemaan. Olen niin puhelias, että en naapurien kanssa juttele, mutta muiden ihmisten kanssa aina tarpeen mukaan on mukava jutustella.

Vierailija
114/129 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaana itekseen. Muuten olis ollut jotain perinteistä mökkireissua tai jotain vastaavaa suunnitelmissa.

Vierailija
115/129 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi,Joku syy siihen?

Ennen työmatkaa riitelimme ja löin muijaa aika kovaa turpiin. Hän ylitti rajansa mitkä olin asettanut hänelle. 

No jos suututtaa niin pidä nyrkit kurissa. Naisilla rääväsuu usein, nauhoita puheet ja näytä jälkeenpäin. Tilanne täytyy taltioida, muuten olet kusessa.

Vierailija
116/129 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette ota liian suuria vaatimuksia juhannuksesta, niin selviätte hyvin tämän viikonlopun kin. Eihän tässä ole kuin yksi viikonloppu ja valoisat yöt ovat mahtavia.

Vierailija
117/129 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko koskaan miettinyt miksi nykyään on niin paljon yksinäisyyttä, siis sinkuissa ja nuorissa, vanhuksissa ja parisuhteissa?

Hoitaako ihmiset jossain netissä ystävyydet? Eihän se ravitse ketään, keskustelu ja yhdessäolo, asioiden jakaminen ja läsnäolo että joku ihminen on vain siinä,se tuntuu hyvältä ja ravitsee mieltä. Miksi tämä on mennyt tällaiseksi? :(

Tätä kirjoitusta hain alkuperäisenä. Hyvä kirjoitus. Ihmiset ne vaan istuu seurassakin, vaikka illallista syödessä kännykät kädessä. Mikä ihme kun minä en sellaista tee. Ei kukaan arvosta normaalia keskustelua ja normaalia menemistä. Vanhat ihmiset eivät voi ymmärtää tällaista, he aina sanovat, että lapsilla ja lapsenlapsilla on aina kiire.

Niin kiire on kiire, mutta mihin on kiire?

Vierailija
118/129 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä vapaaehtoista, mutta näin on käynyt. Olen tyytyväinen yksinoloa. Muutama vuosikymmen sitten oli toista, piti siivota huusholli viimeistä nurkkaa myöten, leipoa seitsemää sorttia ja vaihtaa kesäherhot. Pyhät jatkuvaa sukulaisten virtaa ja passaamista. Lapset  ovat maailmalla omissa ympyröissään, joten olen yksin. Heidänkin kanssa on aika rasittavaa seurustella, ei ole yhteisiä puheen aiheita ja lastenlapsista on tullut niin etäisiä muutamassa vuodessa. Tätä kai on vanhuus yksin, mutta parempi näin kuin dementoituneiden kaverin kanssa. Onneksi on kirjat ja aikaa.

Vierailija
119/129 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin yksinäisyyttä,kun vaimo on sairasta isäänsä katsomassa, mutta keksin tilata itselleni seuralaisen ja hän viipyikin parituntia. Kaikki taas hyvin. Olisihan se 150€ voinut juomiseenkin mennä.

Vierailija
120/129 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen  yksin. Meitä on kai paljon. 

Niin minäkin. Tulin just saunasta ja laitoin poikkeuksellisesti paplarit päähän, kun ei jaksanut föönata. Aamulla tukka on litteä föönin jäljiltä, jospa nyt olis parempi. Outo naapuri laittoi aina suihkun täysille, kun heitin löylyä. On ulkkis ja suomalaisen kanssa naimisissa. Kait se kuvitteli mun tekevän jotain taikoja löylyhuoneessa ja pelkäs täristen. Pööö, sanon minä. Nyt se näkee painajaisia :D