Onko muita, jotka viettävät juhannuksen yksin?
Minä vietän, eikä se edes haittaa. Oli jotain suunnitelmia, mutta olin helpottunut, kun ne peruuntuivat ystävän sairastumisen takia. Tapasimme kuitenkin pari päivää sitten.
Mitä teette? Itse siivoilen ja pesen pyykkiä. Vaihdan lakanat ja käyn kaupassa valkkaamassa jotain hyvää kesäruokaa. Illaksi etsin hyvän sarjan tai katson jalkapallomatsin. Nautin kolmesta vapaapäivästä.
Kommentit (129)
Aion katkeroitua kotona kun en kelpaa naisille. Mitään sen kummempaa ei voi ei-komeana miehenä tehdä, paitsi korkeintaan ehkä kaupassa käydä.
m42
Yksin. Koti siivottu, terassilla lupiineja maljakossa ja valkoinen pöytäliina, pieni suomenlippukin löytyy. Mansikkakakku jääkaapissa ja illlalla grillaan jotakin hyvää. Huomenna aamulla töihin.
Vierailija kirjoitti:
Tismalleen samanlainen skene minullakin kuin APeella. Paitsi jalkapallon taidan jättää katsomatta ja sen sijaan lämmitän saunan ja syön sieniä. Kiva katsella kovassa tuulessa heiluvia puita suojaisalta parvekkeelta.
Uusiaperunoita, silliä ja porsasta pöytään. Kissoille kanssa herkkuja.
Varsinkin jos syö taikasieniä niin heiluvat puut on kiinnostavia
Vierailija kirjoitti:
Aion katkeroitua kotona kun en kelpaa naisille. Mitään sen kummempaa ei voi ei-komeana miehenä tehdä, paitsi korkeintaan ehkä kaupassa käydä.
m42
Käy maksullisissa niin jaksaa taas vuoden pitempään
M41
Kaveri teki oharit, vähän ottaa pattiin, kun oli niin innoissaan tulossa lounaalle, ja siitä piti sitten lähteä katselemaan juhannusrientoja läheiselle leirintäalueelle. Nyt sitten ilmoitti, että lähteekin yöksi poikansa perheen luo.
Pärjään ja viihdyn yksinkin, mutta ärsyttää kun ostin kaikki ruokatarvikkeet ja nyt on jääkaappi piukassa.
Miten ihmiset pystyvät tekemään tuollaista? Ei edes mitään pahoitteluja!
Kuljen kumppanin ja koiriemma kanssa omassa metsässämme pyydystämässä koivunoksavarkaita. soitellaan sitten poliisit paikalle antamaan sakot ja valistamaan varkaita siitä ettei toisten metsistä todellakaan saa varastaa koivunoksia edes juhannusvihdan tekoa varten. Ainoa oikea tapa on selvittää metsän omistaja ja kysyä häneltä saako hakea. Hän voi sitten kertoa, että saa hakea sieltä ja sieltä tai sopia hakijan kanssa ajan, jolloin mennään yhdessä metsään hakemaan.
Meilläkin kasvaa sellaisia koivuja metsässä, jotka pitää kaataa pois ja mielellään annetaan sieltä juhannusvihtojen materiaaleja - kunhan kysytään lupa... sillä vain metsänomistaja voi tietää mistä saa ottaa ja mistä ei
yksin vietän. kumppani on työvuorossa ja/tai nukkumassa. pman perheen kanssa en viitsi viettää aikaa. Vanhempieni kanssa voisin, mutta sisarusten kanssa en jaksa. Toinen haluaisi että kaikki tehdään hänen suunnitlemien mukaan ja jopa delegoi ihan kaikki työt muille, koska hän on niin "Rasittunut" töistä ettei jaksa mitään ja pitää mennä nukkumaan (kuitenkin avaa tietokoneen ja siellä viettää aikana). Toinen on taas hirveä besserwisser, muuttunut parissa vuodessa, mikä lie viidenkympin kriisi.
Mutta nyt sitten näin ja ihan ok, vanhempani innostuivat lähtemään kylpylälomalle ja ovat siellä nyt pari viikkoa. lähden pyöräretkelle tutkimaan metsässä olevia muinaiskalmistoja, koira lähtee mukaan, hän ei vain tiedä sitä vielä, ei parane kertoa, koska innostuu niin, että menee kiljumiseksi (koira siis kiljuu innostuessaan) ja sähläykseksi. Koira matkaa pyörän peräkärryssä. Ollaan ehkä yötäkin siellä ja kumppani tulee sitten ehkä nukuttuaan paikalle, jos jaksaa. Ehkä naianaksautetaan siellä juhannustaiat sitten.
Minä! Tosin tämä on helppoa, koska en vietä juhannusta. Juhannus on ihan tavallinen viikonloppu minulle ja lupaus tulevasta syksystä, joka on lempivuodenaikani.
Tänään katson kesken olevaa sarjaa, lakkaan kynnet ja viikkaan kuivat pyykit pois.
Toistaiseksi ainakin, saa nähdä tuleeko käytyä kaupungilla.
Normi vkl tuntuu mulle juhannukset aina kun kotosalla. Ei ole mökkeröä minne mennä.
Tänään kävin laitattaa kulmat, kävin kaupassa ja tunnin pyörälenkillä. Nyt lepo ja töllöä. Josko vaikka tulisi uni.
Olen mokannut oman elämäni ihan täysin. Olen ekstrovertti ihminen, nauttisin seurasta, juhlista ja ihmisistä. Valitsin kuitenkin väärän puolison ja nyt vuosien saatossa olen menettänyt kaikki ystäväni. Minulla on enää puolisoni, joka ei halua viettää aikaa kanssani. Entiset ystävät eivät vastaa viesteihini eikä meitä kutsuta mihinkään. Kymmenes juhannus täällä lähiökämpässä. Lähden varmaan kävelylle ja pesen pyykkiä.
Mä olen onnellinen yksinään.
En ole suunnitellut mitään. Mulla ei ole mitään odotuksia tai toiveita päivän/viikonlopun suhteen.
Syön kuten muutenkin eli sitä, mitä sillä hetkellä on kaapissa ja mitä niistä tekee mieli. Jos ei tee mieli, en syö. Ihan sama olemisen suhteen.
En ulkoile, jos ei huvita. Katson telkkaria. Luen kirjaa. Käyn välillä palstalla. Jos on jotain kiinnostavaa, jään hetkeksi roikkumaan, mutta esim. eilen illalla oli niin tyhmät jutut, että kone meni heti kiinni.
Mä en nykyään kaipaa mitään ylimääräistä mun elämään.
N50+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tismalleen samanlainen skene minullakin kuin APeella. Paitsi jalkapallon taidan jättää katsomatta ja sen sijaan lämmitän saunan ja syön sieniä. Kiva katsella kovassa tuulessa heiluvia puita suojaisalta parvekkeelta.
Uusiaperunoita, silliä ja porsasta pöytään. Kissoille kanssa herkkuja.
Varsinkin jos syö taikasieniä niin heiluvat puut on kiinnostavia
Juu on kyllä. Jos ukkonen vielä vähän jyrähtelisi niin olis aika bueno. Pienen treenin kun vetää ennen saunaa ja sienten syömistä, niin saa hyvän mielen hormooooonit ja välittäjäaineet liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri teki oharit, vähän ottaa pattiin, kun oli niin innoissaan tulossa lounaalle, ja siitä piti sitten lähteä katselemaan juhannusrientoja läheiselle leirintäalueelle. Nyt sitten ilmoitti, että lähteekin yöksi poikansa perheen luo.
Pärjään ja viihdyn yksinkin, mutta ärsyttää kun ostin kaikki ruokatarvikkeet ja nyt on jääkaappi piukassa.
Toi on kyllä tosi syvältä :(
Yksin joo kun ei ole kavereita. Vanhempien luokse en viitsi mennä koska se olisi vielä säälittävämpää.
Minä myös pesen lakanoita. Aamupäivällä tein uuniperunoita, oli hyviä. Yksin on parempi kuin katsella kännikaloja. Juhannusohjelma radiosta oli mukava.
Katson Youtubesta videoita. Pelaan jotain tietokonepeliä. Syön hyvää ruokaa. Otan rennosti.
Vierailija kirjoitti:
Olen mokannut oman elämäni ihan täysin. Olen ekstrovertti ihminen, nauttisin seurasta, juhlista ja ihmisistä. Valitsin kuitenkin väärän puolison ja nyt vuosien saatossa olen menettänyt kaikki ystäväni. Minulla on enää puolisoni, joka ei halua viettää aikaa kanssani. Entiset ystävät eivät vastaa viesteihini eikä meitä kutsuta mihinkään. Kymmenes juhannus täällä lähiökämpässä. Lähden varmaan kävelylle ja pesen pyykkiä.
Älä sure, sama täällä. En siis sen kummemmin ole mokannut itse, sairastuin ja se on punainen vaate ihmisille. On meitä hiljaisia ihmisten kaipaajia paljon, me vaan ollaan hiljaa. Hyvää juhannusta sulle ja kaikille joilla ei ole sitä ig/Facebook keskikesän juhlaa ja isoa perhettä.
Olin pitkään parisuhteessa jossa puolisoni oli masentunut ja epäsosiaalinen, ei meillä ollut ketään ystäviä kummallakaan silloin ja vietimme juhannukset kahdestaan. Nyt olen pitkään ollut yksin ja juhannukset viettänyt yksin. Parisuhteessa tuntui pahemmalta ja yksinäisemmältä. Nyt ihan ok ja jos on avoimin mielin voi kivaa seuraakin löytää. Jos siis edes haluaa.
Vierailija kirjoitti:
hanki parempi kaveri ja jätä tuollainen kaveri menneisyyteen
Minä kaipaisin ihmisten seuraa, mutta omien läheisten kanssa ajan viettäminen johtaa usein loppujen lopuksi pahaan mieleen. Eikä ole omaa kumppania/perhettä. Lisäksi olen tällä hetkellä masentunut enkä olisi ystäville kovinkaan viihdyttävää seuraa. Eli paras olla yksin nyt tämä juhannus.