Miksi vihaat perussuomalaisia?
Minulle perussuomalaisuus merkitsee suvaitsevaisuutta, ihmisläheisyyttä, oikeudenmukaisuutta, rehtiyttä, vahvuutta, oikeudenmukaisuutta ja joukon yhteisöllisyyttä.
En suvaitse rasismia missään muodossa. Jokainen olkoon mitä on, mutta kun lähdetään alistamaan muita ihmisiä tiettyyn suuntaan vain siksi, että nähdään kapeakatseisesti oma agenda/ uskonto parempana kuin ns.toisin ajattelevien ihmisten elämä ja tavat, mennään metsään ja lujaa. Esimerkkinä se, että naissukupuoli olisi alisteinen miessukupuolelle joissakin uskonnoissa, on mielestäni vaarallista ja epätervettä. Ei kuulu nykyaikaan. Me olemme kaikki ihmisiä, oli sukupuoli, väri tai suuntautuminen mitä tahansa.
Puolustan oman yhteisöni rajoja ja elämää naisena ja ihmisenä. Puolustan myös mielipiteen ja uskonnon vapautta siihen asti, kunnes joku haluaa estää/ tuhota jotakin vain siksi, kun haluaa ja voi.
Kommentit (190)
Onko se niin vaikeaa olla ihminen ihmiselle? Kaikki me olemme samassa veneessä tässä maailman tilanteessa. Miksi kilpailla tai härkkiä omien ihmisten kesken? Nyt jos koskaan pitäisi yhteisöllisyys ja toisen kunnioittaminen olla pääasia! Onko meillä vapaassa maailmassa aikaa enää hetki vai mitä tulevaisuus tuo. Toivon jokaisen sitä miettivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vihaa mutta ihmettelen miten puolue joka ei saa mitään aikaiseksi voi olla noin suosittu pelkän tyhjän takia. En siedä valehtelua enkä rasismia.
Mutta persuthan ovat saaneet jo paljon aikaiseksi. Uudistuksia oikeusasioissa, esim. ensikertalaisuuteen, järjestöjen rahoituksia perattu, m-muu ttaja-asioissa edistystä ja useita hyödyllisiä aloitteita niihin ja muihin tärkeisiin asioihin liittyen. Leikkauksia ja muutoksia tehty, vaikka ammattiyhdistyliike olikin valmis aikamoiseen tuhoon pelkästään oman valtansa takia jne. Rajalaki jne. Et ilmeisesti seuraa lainkaan, mitä hallitus tekee ja päättää?
Ei siellä ole tehty mitään tavallisen kansalaisen elämän parantamiseksi, päinvastoin. Olen samaa mieltä ainoastaan rangaistusten koventamisesta. Mutta minun maailmassani kaikilla on yhtäläinen ihmisarvo ja kaikille on samat säännöt, varallisuudesta ja ihonväristä riippumatta. Rikoksista rangaistaan ja työn tekemisen pitää kannattaa. Tuloerojen kasvattaminen ja ihmisarvon vieminen niiltä, jotka putoavat kyydistä pois, ei ole oikein. Puhumattakaan vihapuheesta, joka kohdistuu milloin "ma-tu" ihin, milloin "vihervassareihin" jne. Tämä hallitus on ollut vielä karmeampi, kuin uskalsin edes pelätä.
Urpo ja purra ajaa Suomen konkurssiin. Köyhät köyhtyvät ja rikkaat rikastuvat. Yrityksille lapioidaan tukea mutta kansalaisilta tuki poistetaan tai pienennetään.
Sopeutumisministerit ei muusta piittaa kuin bisneksistä ja rahan kaapimisesta (itselle palkankorotus muille ei).
Velkalaivaa ei käännetäkkään vaan otetaan lisää velkaa ennätykselliset 60 miljardia.
Soinin aikana puolueen linja oli edes paperilla parempi, nykyinen on pelkkää karmeutta; vihaa ja väkivaltaa.
Totta kai inhoan persuja, hekin vihaavat minua. Halla-aho toivoi minun kaltaisteni tulevan raiskatuksi. Lohdutukseksi Teille; olen tullutkin. Tekijät tosin kovin vaaleita ja sinisilmäisiä, kuten useimmat väkivallan tekijät tässä maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vihaa mutta ihmettelen miten puolue joka ei saa mitään aikaiseksi voi olla noin suosittu pelkän tyhjän takia. En siedä valehtelua enkä rasismia.
Mutta persuthan ovat saaneet jo paljon aikaiseksi. Uudistuksia oikeusasioissa, esim. ensikertalaisuuteen, järjestöjen rahoituksia perattu, m-muu ttaja-asioissa edistystä ja useita hyödyllisiä aloitteita niihin ja muihin tärkeisiin asioihin liittyen. Leikkauksia ja muutoksia tehty, vaikka ammattiyhdistyliike olikin valmis aikamoiseen tuhoon pelkästään oman valtansa takia jne. Rajalaki jne. Et ilmeisesti seuraa lainkaan, mitä hallitus tekee ja päättää?
Ei siellä ole tehty mitään tavallisen kansalaisen elämän parantamiseksi, päinvastoin. Olen samaa mieltä ainoastaan rangaistusten koventamisesta. Mutta minun maailmassani kaikilla on yhtäläinen i
Eikö se ole tavallisten ihmisten oikeuksien parantamista, kun väärintekijät, oli se mitä tahansa, laitetaan vastuuseen teoistaan? Itse en siedä yhtään ihmisten tai eläinten hyväksikäyttöä tai huonoa kohtelua. En näe eroa eläinten tai ihmisten välillä, jokainen elävä on arvokas ja suojelemisen , auttamisen arvoinen. Joka päivä, pyrin siihen, että saan korjattua epäkohtia jotka tulevat eteeni.
T. ap.
Vierailija kirjoitti:
Soinin aikana puolueen linja oli edes paperilla parempi, nykyinen on pelkkää karmeutta; vihaa ja väkivaltaa.
Totta kai inhoan persuja, hekin vihaavat minua. Halla-aho toivoi minun kaltaisteni tulevan raiskatuksi. Lohdutukseksi Teille; olen tullutkin. Tekijät tosin kovin vaaleita ja sinisilmäisiä, kuten useimmat väkivallan tekijät tässä maassa.
Olen pahoillani siitä mitä sinulle on tapahtunut. Minullekin on tapahtunut sama .En nyt lähde sanomaan sitä, että minkämaalainen tämä m*lkku oli, mutta aivan turhaa maalittaa ihmisiä. Sen sanon, koska itsekin mainitsit, etteivät olleet suomalaisia. Maailmassa on hiton pahoja tyyppejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persuilla ei ole yhtään edustajaa tai ministeriä joka olisi miellyttävä tai älykäs tai rehellinen. Kaikki ovat pahoja, umpikieroja ja tyhmiä. Teuvo Hakkarainen ja Jani Mäkinen edustaa tyhmää persua, Jussi ja Riikka pahaa, kaikki ovat kieroja ja rikollisia.
Jopas oli tekstiä. Jos Halla-ahoa haukut tyhmäksi, ei sinua voi vakavasti ottaa.
Kieli elää. Tyhmä tarkoittaa ilmeisesti nykyään eri mieltä olevaa, yleensä sellaista, joka ei noudata (vihervasemmiston) yhdessä sovittuja asioita.
Ei voi ottaa vakavasti ei.
En kestä puolueita joiden koko pääajatus on se että jos äänestätte meitä niin me teemme elämän toiselle ihmisryhmälle X vielä pahemmaksi kuin teidän oma kurja elämänne nyt on (X=ihonväri, uskonto, seksuaalisuus, työttömyys, köyhyys jne). En voi ymmärtää miten joku saa riittävästi hyviä fiiliksiä siitä tiedosta että nyt näitä toisia kurmuutetaan oikein olan takaa. Ja siinä kaikki.
Ei vaan voi ymmärtää.
En vihaa heitä, mutta ovat uhka yleiselle turvallisuudelle. Outoa porukkaa, hyvin on aivopesty uskomaan aatettaan.
Vierailija kirjoitti:
En kestä puolueita joiden koko pääajatus on se että jos äänestätte meitä niin me teemme elämän toiselle ihmisryhmälle X vielä pahemmaksi kuin teidän oma kurja elämänne nyt on (X=ihonväri, uskonto, seksuaalisuus, työttömyys, köyhyys jne). En voi ymmärtää miten joku saa riittävästi hyviä fiiliksiä siitä tiedosta että nyt näitä toisia kurmuutetaan oikein olan takaa. Ja siinä kaikki.
Ei vaan voi ymmärtää.
Jännä juttu, miten olet päätynyt noin vihamieliseen mielikuvaan. Minulla myös puolueita, joita en varmaankaan voisi äänestää, mutta en ole koskaan ajatellut asioita niin, että jokin tietty puolue Suomessa haluaisi pelkkää pahaa kansalaisille. Eikö puolueet ole sitä varten, jotta jokaiselle olisi jotakin? En näe, että Suomessa vaikuttavat puolueet haluaisi pahaa jollekin toiselle.
Olen itse heille vihan ja vihapuheen kohde. Olen nainen, kasvissyöjä, äänestän usein vihreitä tai vasemmistoa, feministi ja kaikkein kauheinta: Väärän värinen!!!!
Vierailija kirjoitti:
Persut ottaa seksuaalisen ahdistelun ja väkivallan tosi kevyesti, ellei se toimi niiden razismin keppihevosena. Surullista. Millainen ihminen hekumoi naisen raisqatuksi tulemisella sen takia, että nainen on eri mieltä? Ihan sairas.
Höpö höpö. Olet yhtä arvokas kuin muutkin, jotka tätä palloa kansoittaa. Vai haluatko väkisin trollailla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä ole tehty mitään tavallisen kansalaisen elämän parantamiseksi, päinvastoin. Olen samaa mieltä ainoastaan rangaistusten koventamisesta.
Tiedät kai, että persut kannattavat turkistarhauksen jatkumista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut ottaa seksuaalisen ahdistelun ja väkivallan tosi kevyesti, ellei se toimi niiden razismin keppihevosena. Surullista. Millainen ihminen hekumoi naisen raisqatuksi tulemisella sen takia, että nainen on eri mieltä? Ihan sairas.
Kevyesti ottaminen tarkoittaa käytännössä sitä, että se hyväksytään. Kunhan tekijänä on ns. kantasuomalainen mies. Suomessa on kai Euroopan eniten naisiin kohdistuvaa väkivaltaa ja henkirikoksia. Mitä Hallitus on tehnyt asian eteen, että suomalaisten naisten ei tarvitsisi pelätä tulevansa tapetuksi kodissaan? Vähentänyt turvakotien rahoitusta...
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää persujen uhriutuminen ja se, etteivät kanna vastuuta sekoiluistaan, esim. vornanen. Käyttävät naisten turvallisuutta välineenä rasismin nostattamiseen, oikeasti sovinisteja. Aiemmin ajattelin että persu voi olla ihan järkeväkin ihminen mutta enää en ajattel niin. Edes ministeritasolle ei löydy tyyppejä, jotka olisivat rehellisiä ja eivät sekoilisi. Ymmärrän se, ettei tänne mitään osaajia saada ja ihan kantasuomalaiset koulutetut lähtee muille maille kun joutuu tuollaista katselemaan. Persut ihmisinä ihan omaa luokkaansa.
Minä olen nainen enkä ole sovinisti. En ole feministikään. Olen huolissani naisten turvallisuudesta. Tosiasia on, että tietyistä kansallisuuksista tulevat ovat iso riski naisten turvallisuudelle.
Toisaalta suomalainen yhteiskunta on todella sekaisin. Ihmisillä ei ole turvaa työpaikasta eikä terveydenhoitoa turvata. Ihmisiä kuolee hoitojonoihin ja päivystyksestä kotiin lähetettyinä. Naiset ja miehet ovat toksisia. Epäsosiaalisia, eivät pysty edes pariutumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kevyesti ottaminen tarkoittaa käytännössä sitä, että se hyväksytään. Kunhan tekijänä on ns. kantasuomalainen mies. Suomessa on kai Euroopan eniten naisiin kohdistuvaa väkivaltaa ja henkirikoksia. Mitä Hallitus on tehnyt asi
Vastustivat myös suostumukseen perustuvaa raisqauslainsäädäntöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani, että voit noin huonosti. Toivon sinulle kaikkea hyvää ja ole vahva. Tämä maailma ei ole helppo paikka. Olemme täällä oppimassa ja se ei ole helppoa. Tämä ei ollut mikään puolustus kokemallesi väkivallalle, vaan myötäeläjän virtuaalihalaus.
T.Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani, että voit noin huonosti. Toivon sinulle kaikkea hyvää ja ole vahva. Tämä maailma ei ole helppo paikka. Olemme täällä oppimassa ja se ei ole helppoa. Tämä ei ollut mikään puolustus kokemalles
Voin ihan hyvin. Halla-ahon päästä en ole niin varma.
Totta, nykyisyys on vielä pahempaa.