Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vihaat perussuomalaisia?

Vierailija
20.06.2024 |

Minulle perussuomalaisuus merkitsee suvaitsevaisuutta, ihmisläheisyyttä, oikeudenmukaisuutta, rehtiyttä, vahvuutta, oikeudenmukaisuutta ja joukon yhteisöllisyyttä.

En suvaitse rasismia missään muodossa. Jokainen olkoon mitä on, mutta kun lähdetään alistamaan muita ihmisiä tiettyyn suuntaan vain siksi, että nähdään kapeakatseisesti oma agenda/ uskonto parempana kuin ns.toisin ajattelevien ihmisten elämä ja tavat, mennään metsään ja lujaa. Esimerkkinä se, että naissukupuoli olisi alisteinen miessukupuolelle joissakin uskonnoissa, on mielestäni vaarallista ja epätervettä. Ei kuulu nykyaikaan. Me olemme kaikki ihmisiä, oli sukupuoli, väri tai suuntautuminen mitä tahansa.

Puolustan oman yhteisöni rajoja ja elämää naisena ja ihmisenä. Puolustan myös mielipiteen ja uskonnon vapautta siihen asti, kunnes joku haluaa estää/ tuhota jotakin vain siksi, kun haluaa ja voi.

Kommentit (190)

Vierailija
121/190 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää persujen uhriutuminen ja se, etteivät kanna vastuuta sekoiluistaan, esim. vornanen. Käyttävät naisten turvallisuutta välineenä rasismin nostattamiseen, oikeasti sovinisteja. Aiemmin ajattelin että persu voi olla ihan järkeväkin ihminen mutta enää en ajattel niin. Edes ministeritasolle ei löydy tyyppejä, jotka olisivat rehellisiä ja eivät sekoilisi. Ymmärrän se, ettei tänne mitään osaajia saada ja ihan kantasuomalaiset koulutetut lähtee muille maille kun joutuu tuollaista katselemaan.  Persut ihmisinä ihan omaa luokkaansa.

Minä olen nainen enkä ole sovinisti. En ole feministikään. Olen huolissani naisten turvallisuudesta. Tosiasia on, että tietyistä kansallisuuksista tulevat ovat iso riski naisten turvallisuudelle.

Toisaalta suomalainen yhteiskunta on todella sekaisin. Ihmisillä ei ole turvaa työpaikasta eikä terveydenhoitoa turvata. Ihmisiä kuolee h

Järjen ääni. Juuri näin.

Vierailija
122/190 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse heille vihan ja vihapuheen kohde. Olen nainen, kasvissyöjä, äänestän usein vihreitä tai vasemmistoa, feministi ja kaikkein kauheinta: Väärän värinen!!!!

Tiputa listaltasi pois ainakin kasvissyönti ja sukupuoli. Suurimmalle osalle värilläsikään ei ole merkitystä. Vihervasemmistofeminismi saattaa olla hyvin monelle ihan liikaa. Ja dramaattinen huutomerkkien käyttö.

Itselle olisi vaikea hahmottaa miksi edes vihaisin noilla spekseillä, enkä edes tunne sinua. Todennäköisesti olisin kanssasi eri mieltä melkein kaikesta, niin kuin tässäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/190 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse heille vihan ja vihapuheen kohde. Olen nainen, kasvissyöjä, äänestän usein vihreitä tai vasemmistoa, feministi ja kaikkein kauheinta: Väärän värinen!!!!

Tiputa listaltasi pois ainakin kasvissyönti ja sukupuoli. Suurimmalle osalle värilläsikään ei ole merkitystä. Vihervasemmistofeminismi saattaa olla hyvin monelle ihan liikaa. Ja dramaattinen huutomerkkien käyttö.

Itselle olisi vaikea hahmottaa miksi edes vihaisin noilla spekseillä, enkä edes tunne sinua. Todennäköisesti olisin kanssasi eri mieltä melkein kaikesta, niin kuin tässäkin.

Noin. Tässä tulikin hyvin esille se, että persut oikeasti vihaavat suurta osaa suomalaisista. Väärä äänestyskäyttäytyminen (arvostaa Suomen luontoa ja oikeudenmukaista tulonjakoa) ja feminismi (=nainen) riittää vihaan. 

Vierailija
124/190 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vihaa mutta ihmettelen miten puolue joka ei saa mitään aikaiseksi voi olla noin suosittu pelkän tyhjän takia. En siedä valehtelua enkä rasismia.

Mutta persuthan ovat saaneet jo paljon aikaiseksi. Uudistuksia oikeusasioissa, esim. ensikertalaisuuteen, järjestöjen rahoituksia perattu, m-muu ttaja-asioissa edistystä ja useita hyödyllisiä aloitteita niihin ja muihin tärkeisiin asioihin liittyen. Leikkauksia ja muutoksia tehty, vaikka ammattiyhdistyliike olikin valmis aikamoiseen tuhoon pelkästään oman valtansa takia jne. Rajalaki jne. Et ilmeisesti seuraa lainkaan, mitä hallitus tekee ja päättää?

Ei siellä ole tehty mitään tavallisen kansalaisen elämän parantamiseksi, päinvastoin. Olen sa

"Tiedät kai, että persut kannattavat turkistarhauksen jatkumista? "

"Maa-ja metsätalousministeri Sari Essayah (kd.) haluaa, että turkistarhaus palautettaisiin maatalouden investointituen piiriin.

Jatkossa turkistarhaajat voisivat saada tukea sillä ehdolla, että raha käytetään tarhojen bioturvallisuuden parantamiseen.

Essayah pyysi viime viikolla ministeriötä aloittamaan valmistelut tarvittavasta asetusmuutoksesta.

Marinin hallitus poisti turkistarhat maatalouden investointituen piiristä maaliskuussa. Tuen lakkauttamista ajoi etenkin Vihreät."

Vierailija
125/190 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sisäministeri ja talousministeri on rasisteja.

Vierailija
126/190 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ihmiset jotka puolustavat henkeen ja ve*een kaikkien ihmisten yhdenmukaisuutta ja tasavertaisuutta, usein unohtavat  sen, että meillä jokaisella on oikeus mielipiteeseen. 

Suurin osa ihmisistä ovat aika joviaalia ja hyväksyvää porukkaa. Sitten on näitä tyyppejä joilla on niin suuri ego, jotka kääntävät asian kuin asian nurinpäin ja niin, jotta vastapuoli varmasti joko häpeää tai jää vain sanattomaksi. Hyveen varjolla on kautta aikojen harhautettu ihmisiä.

Vierailija
127/190 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soinin aikana puolueen linja oli edes paperilla parempi, nykyinen on pelkkää karmeutta; vihaa ja väkivaltaa.

Totta kai inhoan persuja, hekin vihaavat minua. Halla-aho toivoi minun kaltaisteni tulevan raiskatuksi. Lohdutukseksi Teille; olen tullutkin. Tekijät tosin kovin vaaleita ja sinisilmäisiä, kuten useimmat väkivallan tekijät tässä maassa. 

Persut ottaa seksuaalisen ahdistelun ja väkivallan tosi kevyesti, ellei se toimi niiden razismin keppihevosena. Surullista. Millainen ihminen hekumoi naisen raisqatuksi tulemisella sen takia, että nainen on eri mieltä? Ihan sairas.

Jaa että ihan hekumoi. On tosiaan ihan sairasta toivoa, että kuoppia kaivavat ihmiset tippuisivat itse monttuihinsa eikä viattomat sivulliset. Eikös alkuperäinen ajatus tullut Osmo Soinivaaralta? Oliko hänen ajatuksensa siis hyvä vain siksi  että pitää kompata kun ollaan samiksia?

Oli tyhmyyttä oikein kutsua maan rajojen sisäpuolelle armeijallinen yksinäisiä miehiä, jotka tulevat naisvihamielisestä kulttuurista. On tyhmää olla myöntämättä, että suurin osa heistä ei edes näyttänyt naisten lemmikkipuudeleilta vaan ihan joltain muulta. On tyhmää olla välittämättä siitä, mitä Suomen poliisin tilastot kertovat. Suomessa olisi ollut ihan riittävästi kotimaisia pahantekijöitä. Miksi näitä piti vielä yllyttää keikuttelemalla (heille) seksuaalisesti provosoivia esityksiä? 

Kyse ei ole siitä ettei asioista saisi olla eri mieltä. Kyse on hölmöistä päätöksistä ja kansalliselle turvallisuudelle haistattelusta. Kyse on kyvyttömyydestä tunnustaa tehty päätös vääräksi. Kyse on siitä, että aitoa anteeksipyyntöä ei ole esitetty eikä virheitä tunnustettu. Kyse on siitä, että jäädään jankkaamaan huonoja sanankäänteitä "oksu suussa" itkuntuhruisin silmin. Edelleen oikein toivotaan että rajalta tuupattaisiin tänne lisää samanlaisia, koska "joku heistä saattaa tarvita apua, byäää!"

Miten kukaan voi olla noin vieraantunut todellisuudesta? 

Vierailija
128/190 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin. Tässä tulikin hyvin esille se, että persut oikeasti vihaavat suurta osaa suomalaisista. Väärä äänestyskäyttäytyminen (arvostaa Suomen luontoa ja oikeudenmukaista tulonjakoa) ja feminismi (=nainen) riittää vihaan. 

Tuliko mieleen, että täällä on pahoja provosoijia jotka nauttivat vastakkainasettelusta? Normaalit ihmiset eivät yritä satuttaa tai kääntää muita toisiaan vastaan. Nämä provot saattavat olla juuri näitä, jotka haluavat asettaa ihmiset toisiaan vastaan. Medialukutaito!

Vierailija
129/190 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin. Tässä tulikin hyvin esille se, että tietty osa suomalaisista on mestari vääristelemään toisten puheita ja tekemään kummallisia johtopäätöksiä sen perusteella. Hyvin perinteistä "naisellisuutta", eikö?

Feminismi EI ole yhtä kuin nainen. Enkä muuten usko, että kukaan pieniaivoista kanaakaan vihaa, mutta senkään ei pidä antaa päättää liian isoista asioista. Kapasiteetti ei korreloi kaakatuksen määrän perusteella, eikä nokkiminen ole merkki älykkyydestä.

Vierailija
130/190 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että suurin osa suomalaisista ihmisistä ovat hyväksyviä ja hyviä ihmisiä. Täällä on näköjään myös näitä ilkeitä sekoittajia, joita ei voi välttää. Valitettavasti.

Toivon, että ihmiset kuuntelisivat sydäntään ja älyään ja jättäisivät nämä provosoivat ilkiöt huomioimatta, kokonaan. Ihminen on parhaimmillaan silloin kun välittää ja auttaa kanssaeläjiään. Olit sitten perussuomalainen, vihreä, demari, kristitty jne., Hyvyydessä ja yhtenäisyydessä on voimaa.

Vierailija
131/190 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan perussuomalaisuus ei todellakaan tarkoita puolueperussuomalaisuutta vaan suomalaisuutta, joka perustuu hänen listaamiinsa arvoihin. Koettakaahan ymmärtää hieman syvemmin lukemaanne...

Vierailija
132/190 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin juuri tuon Keskikaljan puheen eduskunnassa, kaverihan on aivan sekopää, tarvitsee jossain vaiheessa tulevaisuudessa  mielenterveyspalveluja.

- tässä kommentissa ei ole poliittista näkemystä eikä mitään sinnepäinkään.

Terv.Msh hoitaja.

Vierailija
133/190 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin juuri tuon Keskikaljan puheen eduskunnassa, kaverihan on aivan sekopää, tarvitsee jossain vaiheessa tulevaisuudessa  mielenterveyspalveluja.

- tässä kommentissa ei ole poliittista näkemystä eikä mitään sinnepäinkään.

Terv.Msh hoitaja.

Mitä ihmettä haet tällä viestillä? Näen vain pelkän riidanhaastajan.

Vierailija
134/190 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muodikkaampaa vihata persuja ja äänestää sdp tai vasemmistoliittoa. Jos joskus on muodikasta äänestää persuja, niin katsotaan sitten.

Oli Kokoomus ja persut aika muodikkaita viime vuonna.

Vierailija
135/190 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muodikasta? Äänestäminen. Kui nuo korreloi? Alkoi todella pelottamaan.

Vierailija
136/190 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä muutama kuukausi sitten kirjoitin täällä persuja puolustelevia kommentteja. Nyt heidän kannanotott mm. Oulun tapahtumiin ovat halveksuttavan ylenkatsovia.

Tarvittaisiin joku välimallin ratkaisu nykyisten persujen ja vihervasemmiston hölmöläisyyden väliin. Kokoomus on menetetty tapaus idiotismineen ja Keskustakin liian kaavoihinsa kangistunut.

Vierailija
137/190 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä niitä persuja vihaamaan. Kansa puhui viime vaaleissa, kun oli kurkkua myöten täynnä sitä demaripaskaa.

Vierailija
138/190 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ihan pikkasen kujalla, jos suvaitsevaisuus ja tasa-arvo, sekä naisten oikeudet on sydämenasioita ja äänestää persuja, eli juuri kaikkea tuota vastaan.

Persut nimenomaan haluaisi palauttaa ne viiskytluvun "perhearvot" takaisin, eli mies on herra talossa ja nainen on nyrkin ja hellan välissä ja mitään raiskauksia ei avioliitossa tunneta, koska  vaimon on levitettävä haarat, aina kun mies haluaa, halusi nainen tai ei.

Vierailija
139/190 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on ihan pikkasen kujalla, jos suvaitsevaisuus ja tasa-arvo, sekä naisten oikeudet on sydämenasioita ja äänestää persuja, eli juuri kaikkea tuota vastaan.

Persut nimenomaan haluaisi palauttaa ne viiskytluvun "perhearvot" takaisin, eli mies on herra talossa ja nainen on nyrkin ja hellan välissä ja mitään raiskauksia ei avioliitossa tunneta, koska  vaimon on levitettävä haarat, aina kun mies haluaa, halusi nainen tai ei.

Ja mutkat suoriksi silkan p*skan edessä. No, mielipide se on madollakin.

Vierailija
140/190 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä niitä persuja vihaamaan. Kansa puhui viime vaaleissa, kun oli kurkkua myöten täynnä sitä demaripaskaa.

Niin nimenomaan viime vaaleissa kansa näytti, mitä mieltä he ovat persujen köyhät syväkyykkyyn politiikasta. Persut sai puolet vähemmän ääniä kuin Li. Se jos mikä oli selvä osoitus siitä, mitä mieltä kansa on persupaskasta.