Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vihaat perussuomalaisia?

Vierailija
20.06.2024 |

Minulle perussuomalaisuus merkitsee suvaitsevaisuutta, ihmisläheisyyttä, oikeudenmukaisuutta, rehtiyttä, vahvuutta, oikeudenmukaisuutta ja joukon yhteisöllisyyttä.

En suvaitse rasismia missään muodossa. Jokainen olkoon mitä on, mutta kun lähdetään alistamaan muita ihmisiä tiettyyn suuntaan vain siksi, että nähdään kapeakatseisesti oma agenda/ uskonto parempana kuin ns.toisin ajattelevien ihmisten elämä ja tavat, mennään metsään ja lujaa. Esimerkkinä se, että naissukupuoli olisi alisteinen miessukupuolelle joissakin uskonnoissa, on mielestäni vaarallista ja epätervettä. Ei kuulu nykyaikaan. Me olemme kaikki ihmisiä, oli sukupuoli, väri tai suuntautuminen mitä tahansa.

Puolustan oman yhteisöni rajoja ja elämää naisena ja ihmisenä. Puolustan myös mielipiteen ja uskonnon vapautta siihen asti, kunnes joku haluaa estää/ tuhota jotakin vain siksi, kun haluaa ja voi.

Kommentit (190)

Vierailija
141/190 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama puolue sullako kuin Halla-Aholla, Purralla, Junnilalla, Koposella,Tynkkysellä? Jne. Niinkö? 

Mulla on ja huomaan olevani hyvässä seurassa.

Vierailija
142/190 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On esimerkiksi tyypillistä, että perussuomalaisia kuvataan homo- ja naisvastaisiksi kuin itsestäänselvyytenä. Tätä kuvailua ei häiritse se, että puolueella on mm. homosuhteessa elävä suosittu kansanedustaja. Kuvailua ei häiritse sekään, että puolueen merkittävimmillä johtopaikoilla on oikeastaan koko ajan ollut naisia vieläpä yleisen jäsenäänestyksen seurauksena. Nämä kognitiiviset dissonanssit (tietojen ja asenteiden ristiriidat, joissa asenteet voittavat) osoittavat, ettei vasemmiston persukuvassa kyse ole faktoista vaan jostain muusta. Vilkaisu Twitteriin osoittaa kyse olevan tunteista. Vihasta. Siksi on hyödytöntä kertoa, ettei kyselyissä perussuomalaisten asenteista paljastu mitään erityistä nais- tai homovihaa.

No nyt on jo sellaista tuubaa että huh huh. Ainahan puolueiden riveihin saadaan luopioita, naisia jotka levittää naisvihaa tai homoja joille esim ulkomaalaisviha menee ohi omien etujen.

Ihan voi katsoa mitä tahansa konservatiivista äärioikeistoa johon persutkin kuuluu, mitä arvoja ja asenteita, lakeja jne edustavat ja ajavat. Ei ole vihervassarit poistamassa naisilta aborttioikeutta, vaan todellakin konservatiivisiat. 

ja mikään puolue ei valehtele yhtä paljon kuin Persut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/190 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takinkääntäjiä. Lisäksi heidän kansanedustajansa ovat surkuhupaisaa porukkaa. 

Vierailija
144/190 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein alkais jo pikkasen säälittää tää persujen paniikki, jos ei tietäis minkälaista porukkaa ne on.

Onhan tää jo aika surullista, että uutterat perujen trollitehtaan duunarit pakotetaan availemaan näin säälittäviä aloituksia.

Tokihan minä ymmärrän, että paniikki puoleeessa on aivan massiivista luokaa. Vaaleista tuli järkyttävä floppi ja aatetoverit tekee päivittäin terroristisia hyökkäyksiä, mutta onhan tää silti todella naurettavaa touhua

Vierailija
145/190 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelevia takinkääntäjiä, jotka lipittävät kokomuuksen persettä innoissaan. 

Vierailija
146/190 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On esimerkiksi tyypillistä, että perussuomalaisia kuvataan homo- ja naisvastaisiksi kuin itsestäänselvyytenä. Tätä kuvailua ei häiritse se, että puolueella on mm. homosuhteessa elävä suosittu kansanedustaja. Kuvailua ei häiritse sekään, että puolueen merkittävimmillä johtopaikoilla on oikeastaan koko ajan ollut naisia vieläpä yleisen jäsenäänestyksen seurauksena. Nämä kognitiiviset dissonanssit (tietojen ja asenteiden ristiriidat, joissa asenteet voittavat) osoittavat, ettei vasemmiston persukuvassa kyse ole faktoista vaan jostain muusta. Vilkaisu Twitteriin osoittaa kyse olevan tunteista. Vihasta. Siksi on hyödytöntä kertoa, ettei kyselyissä perussuomalaisten asenteista paljastu mitään erityistä nais- tai homovihaa.

No nyt on jo sellaista tuubaa että huh huh. Ainahan puolueiden riveihin saadaan luopioita, naisia jotka levittää naisvihaa tai homoja joille esim ulkomaalaisvi

Olet oikeassa. Vanhoissa puolueissa on niin saatanan hyviä ihmisiä ettei nämä luopiot (2012 kunnallisvaaleissa netissä kiersi PerLooks-vitsi) sinne kelpaa. Niitä eivät rumat ihmiset kiinnostaneet, kun ne keskittyvät purnukantuoksuisten ja kauniiden ihmisten hienouden poseeraukseen. Kokoomus niille, jotka haluavat esittää menestynyttä. Vihreät niille, jotka haluavat esittää hyvää. Kepulaiset niille maalaisille, jotka eivät ole liian rumia persuiksi. Ja Demarit niille, jotka eivät enää muista mitä tässä piti esittää.

Ihmisille kerrottiin, että persut ovat joka tapauksessa rumia ja vääränlaisia. Persuista tuli Suomen suvaitsevaisin puolue. Se oli ainoa paikka, jossa ihminen sai olla väärine ajatuksineen ja vihantunteineen.

ps. Eniten kannattaa silti epäillä poliitikkoa, joka väittää, että hän on politiikassa hyvää hyvyyttään eikä vallanhimoaan. Se on itsekehu:  En minä täällä haluaisi olla, mutta on pakko, koska minun ajatukseni ovat niin helvetin tärkeitä, että ilman niitä Suomi ei menestyisi.

pss. Vain köyhien ja syrjäytyneiden pitäisi äänestää. Vaikka tekoni on vain symbolinen, niin jättämällä äänestämättä annan edes hieman tilaa jollekin, joka tarvitsee tältä valtiolta jotain. Minä en tarvitse mitään.

Vierailija
147/190 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse en millään tavalla vihaa persuja vaan ihmettelen mistä johtuu heidän kauna ja katkeruus? 

Tuntemillani persuilla on monet asiat todella hyvin (talous, terveys, sosiaaliset suhteet,yhteiskunnallinen asema), mutta silti ollaan tosi katkeria jopa paljon heikommassa asemassa olevia kohtaan? 

Tätä ihmettelen oikeistossa ylipäätään. 

Vierailija
148/190 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihavasemmistolle tuntuu edelleen olevan ylitsepääsemätön paikka, koska perussuomalaiset ovat hallituksessa. Itse eivät päässeet/halunneet. 🤔. Nyt sitten koulukiusaamiatasoista huutelua eduskunnassa ja mediassa. Tosi noloa. 😵💫

Vierailija
149/190 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään vihaa persuja, mutta kieltämättä eurooppalaisen äärioikeiston nousu hieman huolestuttaa.

Olen nimittäin ensimmäisten joukossa kun uunit taas joskus pistetään tulille.

Vierailija
150/190 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tälläkin palstalla selailee, ei voi olla huomaamatta myöskään punavihreiden syrjivää asennetta niitä kohtaan, jotka eivät osta heidän ideologiaansa. Usein kuitenkin mainostavat suvaitsevuuttaan. Olisi monella tarvetta pestä suut saippualla.

Vierailija
151/190 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, itse en millään tavalla vihaa persuja vaan ihmettelen mistä johtuu heidän kauna ja katkeruus? 

Tuntemillani persuilla on monet asiat todella hyvin (talous, terveys, sosiaaliset suhteet,yhteiskunnallinen asema), mutta silti ollaan tosi katkeria jopa paljon heikommassa asemassa olevia kohtaan? 

On kyse statuksista. Osalla miehistä(ja naisista) ei ole nykymaailmassa mitään mahdollisuutta kokea olevansa olevansa arvokas yhteisönsä edessä. Miesten maailmassa statukset ovat julmempia kuin naisten. Miehet jakautuvat todella julmasti menestyjiin ja luusereihin. Paljon julmemmin kuin naiset. Ja kun on suomalaisten miesten hierarkiassa siellä ihan pohjalla eikä ole enää ketään suomalaista kelle nauraa, niin sitten se viha kohdistetaanpakolaisiin ja milloin mihinkin itse keksimään ongelmaan. Esim feministit on persuja. 

Olen ruohonjuuri tasolla työskentelevä (päiväkodissa) kahden lapsen yksinhuoltaja äiti. Ymmärrän täysin ärsytyksen, joka syntyy, kun koko Suomi kohtelee kuin spitaalista, kun ei oikein tunnu kelpaavan minnekään. Katkeroittaahan se. Ja jos olet vielä kasvanut ajassa jossa ei koskaan kehuttu ja kannustettu.  

Olen siis Petra ja olen persu. Ja kyllä! Olen myös joskussalaarasisti. Nämä persuiset tunteeni ovat hävettävät, koska niitä ei saisi olla?

Ei ihmisten pelkoja voi vaihtaa esim ilmastonmuutokseen. Anteeksi vihreät mutta toisin kuin te , kukaan muu meistä ei herää yöllä hiestä märkänä huolehtimaan ilmastonmuutoksesta. Herään huolehtimaan siitä, että kelpaanko enää kenellekään. Ja sattuuko tässä nyt jotain kamalaa lapsilleni.

Vierailija
152/190 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tälläkin palstalla selailee, ei voi olla huomaamatta myöskään punavihreiden syrjivää asennetta niitä kohtaan, jotka eivät osta heidän ideologiaansa. Usein kuitenkin mainostavat suvaitsevuuttaan. Olisi monella tarvetta pestä suut saippualla.

Rasisminjakaiken muun pahan vastustamista tärkeämpää on nykyään löytää se, joka osaa olla juuri oikeaa mieltä. Omista tunteista on tullut fakta. 

Vierailija
153/190 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim äänestämisestä on tullut entistä selvemmin vain keino kasvattaa omia tulojaan. Ei ole mitään ideologioita, on vain kyse siitä, voinko saada lisää rahaa jonkun toisen taskusta. Rikkaat yrittävät tietenkin pyristellä vastaan, mutta heitä on vähän. Ainoa tapa välttää hyvinvointivaltion syleily, on äänestää jaloillaan. Vaikea sanoa, mikä on lopputulos, pahimillaan se voi olla jonkinlainen Detroit.

Vierailija
154/190 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epärehellisyys, laiskuus, kierous, muiden syyttely ja uhriutuminen, vihan lietsonta... kaikki nämä persujen keskeisiä piirteitä jotka oikein ruumiillistuvat riikassa.

Vierailija
155/190 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska he tyhmyydellään tuhoavat tämän maan.

Suurin osa persuista on huonosti koulutettuja white trasheja.

Vierailija
156/190 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten persut äänestivät aborttilain ja homoavioliittojen kohdalla? Ai niin... vastustivat molempia asioita. 

Kuka harrastaa somessa eniten homovastaista vihapuhetta? Persut ja niiden äänestäjät. 

Vierailija
157/190 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyse statuksista. Osalla miehistä(ja naisista) ei ole nykymaailmassa mitään mahdollisuutta kokea olevansa olevansa arvokas yhteisönsä edessä. Miesten maailmassa statukset ovat julmempia kuin naisten. Miehet jakautuvat todella julmasti menestyjiin ja luusereihin. Paljon julmemmin kuin naiset. Ja kun on suomalaisten miesten hierarkiassa siellä ihan pohjalla eikä ole enää ketään suomalaista kelle nauraa, niin sitten se viha kohdistetaanpakolaisiin ja milloin mihinkin itse keksimään ongelmaan. Esim feministit on persuja.&nb

No, en kyllä ymmärrä miten koet persujen ajavan asiaasi? Toki varmaan juhlapuheissa olet tärkeä syntyperäsi vuoksi, mutta teot osoittavat ihan muuta. 

Ja ehkä nämä miehet ja naiset voisivat päästä yhteisön arvostamiksi jäseniksi reiluudella ja hyvyydellä? Tällaisia ihmisiä arvostetaan oikeasti. Viha ja halveksunta eivät tuo arvostusta. 

Vierailija
158/190 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hauska" trolli. Perussuomalaiset ovat täynnä vihaa melkein kaikkea kohtaan. Heitä kukaan tuskin vaivautuu vihaamaan, korkeintaan halveksumaan tai säälimään.

Vierailija
159/190 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä palstaa kun selaa huomaa ihmisten älyllisen laiskuuden. Joku, kun kirjoittaa etäisesti jotain mielenkiintoista se sivuutetaan täysin. Ja heti ollaan vaahtopallot pöksyissä hakkaamassa näppäimistöä, kun voi käyttää Amerikasta pöllittyjä termejä, joita ei itsekään ymmärrä tai niinkin älykkäitä haukkumasanoja, kuin persu tai mies.  

Vierailija
160/190 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska moni heistä vihaa minua ja vastustaa äänekkäästi asioita joihin itse uskon ja joka itse olen. En minä rupea mitään toista poskea kääntämään, vihaan vain suoraan takaisin. Ihan itse persut ovat tuon vihan aiheuttaneet, joten turha siellä on yhden viattomaksi heittäytyvän selitellä miten oikeasti jokainen persu on lämminsydäminen ja oikeutta ja ihmisyyttä laajasti rakastava pikku mussukka. Totuuden saa kuitenkin lukea lehdistä suunnilleen joka päivä.

Mitä yhteisöllisyyteen tulee muka automaattisesti positiivisena asiana, niin on se KKK:kin aika yhteisöllistä porukkaa, ja toisessa maailmansodassakin oli kivoja yhteisöjä. Vastaavasti ruokajonojen pitäjät ja vähävaraisia auttavat vapaaehtoistyöntekijät ovat esimerkki yhteisöllisyydestä jota ainakin minun on helppo arvostaa. Ihan jokainen voi olla yhteisöllinen ja omiensa puolella. Olennaista on ketkä niitä omia on ja varsinkin ketkä niistä jätetään pois.