Miksi vihaat perussuomalaisia?
Minulle perussuomalaisuus merkitsee suvaitsevaisuutta, ihmisläheisyyttä, oikeudenmukaisuutta, rehtiyttä, vahvuutta, oikeudenmukaisuutta ja joukon yhteisöllisyyttä.
En suvaitse rasismia missään muodossa. Jokainen olkoon mitä on, mutta kun lähdetään alistamaan muita ihmisiä tiettyyn suuntaan vain siksi, että nähdään kapeakatseisesti oma agenda/ uskonto parempana kuin ns.toisin ajattelevien ihmisten elämä ja tavat, mennään metsään ja lujaa. Esimerkkinä se, että naissukupuoli olisi alisteinen miessukupuolelle joissakin uskonnoissa, on mielestäni vaarallista ja epätervettä. Ei kuulu nykyaikaan. Me olemme kaikki ihmisiä, oli sukupuoli, väri tai suuntautuminen mitä tahansa.
Puolustan oman yhteisöni rajoja ja elämää naisena ja ihmisenä. Puolustan myös mielipiteen ja uskonnon vapautta siihen asti, kunnes joku haluaa estää/ tuhota jotakin vain siksi, kun haluaa ja voi.
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halveksin. Nasseilu ja vihapuhe on säälittävää ja ällöttävää. En jaa mitään niiden arvoja eikä mulla ole mitään yhteistä niiden kanssa. Toivon että ei tarvisi kuulla tai nähdä yhtäkään persua enää ikinä. Ovat mulle sama kuin haiseva koiran läjä hangella.
Ihmettelen tätä kommenttia. Minulla on muutama erittäin miellyttävä tuttava/ystävä jotka kannattavat perussuomalaista puoluetta. Puhutaan usein politiikasta ja henkilöistä. Sellainen debatti on äkkiä kasassa mutta riitaa ei tule. Tullaan hyvin toimeen. Itse olen kok. En vihaa tietenkään mitään puoluetta, olen aikuinen ihminen näet. Vasemmiston sekoiluista on turha puhuakaan mitään.
Minullakin on tuttavapiirissä jopa persujen paikallisehdokas. Hänen kanssaan pystyy puhumaan politiikastakin rationaalisesti. Yhdenkään vihreän kanssa, niitäkin on tuttavapiirissä, en ole moiseen kyennyt. Jos kysyy perustelua johonin juttuun, niin heti tulee vaan mielenpahoitusta.
Perussuomalaiset on pilannut Suomen
Vierailija kirjoitti:
Miksi vihata tai inhota ihmisiä, jotka ovat sinun puolellasi ( Suomalaisten ihmisten )? En ymmärrä.
En toki vihaa, mutta en kannata missään poliittisessa kysymyksessä Persuja. Toivon, että Suomi saisi hyödynnettyä vihreän siirtymän mahdollisuudet ja houkuteltua investointeja paremmin, mikä tuottaisi kaikille hyvinvointia nykyisen kituuttamisen sijaan (jäämme pian kelkasta), mutta Persut laittavat tässä vain kapuloita rattaisiin. Lisäksi nykyinen leikkauspolitiikka sotii arvojani vastaan. Persujen politiikka on menneiden kaipuuta. Heillä ideaaliyhteiskunta tuntuu olevan joku 50-80 -luvun yhteiskunta, jolloin Suomi oli täysin valkoinen, kaikki ev.luteja, bensakoneet päristeli ja kukaan ei uskaltanut olla homo. Heidän politiikka haluaa mennä taaksepäin ja pakottaa muut samaan muottiin. Itse toivon ennemmin yhteiskunnan menevän avoimempaan suuntaan ja kehittyvän. Toivon että joukkoliikennettä, jalankulkua ja pyöräilyä alettaisiin vihdoin suosimaan yksityisautoilun sijaan.
Lisäksi en hyväksy heidän tapaansa käyttää politiikassaan vihapuhetta, halveksuntaa ja ilkeilyä. Koen että se luo koulukiusaamiskulttuuria. Tämä on ensisijaisesti Persujen luomaa puhekulttuuria.
Vornanen, Halla-aho, Hakkarainen, Koponen, Huhtasaari, Purra... Jokainen paljastuu jollakin tavalla hulluksi tai idiootiksi. Rikoksia, väkivaltafantasiointia, plagiointia, rasismia. Jotain on aina. Kiitos mutta ei kiitos.
Rasisteja, ihmisvihaajia, öykkäreitä, pellejä ja kusipäitä, siinäpä persulauma pähkinänkuoressa. Miksi kukaan pitäisi tuollaisesta pellelaumasta. Lisäksi täysin betasoijapoikia.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää persujen uhriutuminen ja se, etteivät kanna vastuuta sekoiluistaan, esim. vornanen. Käyttävät naisten turvallisuutta välineenä rasismin nostattamiseen, oikeasti sovinisteja. Aiemmin ajattelin että persu voi olla ihan järkeväkin ihminen mutta enää en ajattel niin. Edes ministeritasolle ei löydy tyyppejä, jotka olisivat rehellisiä ja eivät sekoilisi. Ymmärrän se, ettei tänne mitään osaajia saada ja ihan kantasuomalaiset koulutetut lähtee muille maille kun joutuu tuollaista katselemaan. Persut ihmisinä ihan omaa luokkaansa.
Ihmisiähän me kaikki olemme. Jokainen tekee jotakin, mistä joku ei pidä. En todellakaan puolustele kenenkään idioottimaista käytöstä, mutta fiksu ihminen näkee kokonaisuuden ja kuuntelee herkällä korvalla. Perussuomalaisuudessa minua puhuttelee se, että voi olla välillä idiootti, mutta osaa myös muuttaa näkökulmaansa saatuaan lisäinfoa. Miten joku ei voi olla omiensa puolella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ajatus että ihmiset vihaisivat perussuomalaisia? En vain ole samaa mieltä heidän kanssaan.
No kyllä minä vihaan, halveksin ja inhoan persusaastoja yli kaikken. Toivon, että joku ampuu ne kaikki, kannattaisikohan minun kysyä, voisiko riikkahuorulipurra hoitaa ampumisen, mielisai ras ak kahan se on.
Ohis. Täällä valitetaan toistuvasti, miten äär ioikeistolaiset jutut saa palstalla olla ja muut poistetaan. Itse en ole huomannut, mutta näitä oksennuksia ilmestyy jatkuvasti. Saattavat tosin olla yhden ja saman väliinputoajan koneelta. Ällöttää lukea noita typeryyksiä jatkuvasti. Niissä ei ole mitään oikeaa sisältöä, pelkkää kuvottavaa haukkumista.
Vierailija kirjoitti:
Rasisteja, ihmisvihaajia, öykkäreitä, pellejä ja kusipäitä, siinäpä persulauma pähkinänkuoressa. Miksi kukaan pitäisi tuollaisesta pellelaumasta. Lisäksi täysin betasoijapoikia.
Mitä ihmettä? Eikös nuo "betasoijapojat" istu siellä Mannerheimintiellä, tai vihreiden paikallisjaostoissa? Iso osa on myös vasemmistoliiton riveissä.
minä 41,
En välitä perustella, kysyttiin että miksi vihaan persuja, vastasin.
En vihaa persuja, mutta en pidä kaikista heidän touhuistaan.
En pidä myöskään demareista.
Noista kumpaakaan en äänestä ensi vaaleissa.
Persut vihaa minua, ja lisäksi valtaosaa muista ihmisistä, eli on ihan itse aloittanut sen vihakampanjan. En vihaa ketään, edes persuja, mutta haluan heidän lopettavan ajojahtinsa kaikkia muita kohtaan. Sitä kutsutaan itsesuojeluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Tyttöhallitushan kaiken aiheutti, velkaa velan päälle. Sitä nyt on pakko korjata.
Tämä on persujen tyypillinen tapa reagoida. Siis ei ajatella, vaan nimenomaan reagoida.
Kun asiat muuttuu liian mutkikkaiksi ymmärtää, ja tehdä päätöksiä, niin persujärki turvautuu johonkin helppoon ja yksinkertaiseen ajatukseen, kuten tuossa: Suomi ajautui laskusuhdanteeseen vaikeassa maailmantilanteessa, niin persu keksii syyttää kaikesta aikaisempaa hallitusta siksi, että siinä oli naisministereitä. Yksinkertainen järki kehitti niin yksinkertaisen teorian, että pystyi sen ymmärtämään.
Etkö ymmärrä lukemaasi? Siinä kritisoitiin velan ottamista. Ja näinhän se oli. Tytöt jätti Suomen konkurssin partaalle. Ei millään pahalla, mutta vaikutat itse varsin yksinkertaiselta. Eri.
Vierailija kirjoitti:
Persut vihaa minua, ja lisäksi valtaosaa muista ihmisistä, eli on ihan itse aloittanut sen vihakampanjan. En vihaa ketään, edes persuja, mutta haluan heidän lopettavan ajojahtinsa kaikkia muita kohtaan. Sitä kutsutaan itsesuojeluksi.
Ajojahti. Nyt olisi mielenkiintoista kuulla syy miksi kukaan haluaisi sinua jahdata?
En vihaa. Mutta ap ei ole tyypillinen perussuomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Eikös nuo "betasoijapojat" istu siellä Mannerheimintiellä, tai vihreiden paikallisjaostoissa? Iso osa on myös vasemmistoliiton riveissä.
Persut luulevat olevansa kovia narukäsipallomahoineen, persumiehet näyttävät raskaana olevilta naisilta. En tiedä mitään säälittävämpää soijabetapoikaa kun persu.
En tiedä mitä sieniä ap on vetänyt, mutta on mahdotonta lukea persujen juttuja ja aidosti kuvitella heidän ajavan noita ap:n luettelemia arvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vihata tai inhota ihmisiä, jotka ovat sinun puolellasi ( Suomalaisten ihmisten )? En ymmärrä.
En toki vihaa, mutta en kannata missään poliittisessa kysymyksessä Persuja. Toivon, että Suomi saisi hyödynnettyä vihreän siirtymän mahdollisuudet ja houkuteltua investointeja paremmin, mikä tuottaisi kaikille hyvinvointia nykyisen kituuttamisen sijaan (jäämme pian kelkasta), mutta Persut laittavat tässä vain kapuloita rattaisiin. Lisäksi nykyinen leikkauspolitiikka sotii arvojani vastaan. Persujen politiikka on menneiden kaipuuta. Heillä ideaaliyhteiskunta tuntuu olevan joku 50-80 -luvun yhteiskunta, jolloin Suomi oli täysin valkoinen, kaikki ev.luteja, bensakoneet päristeli ja kukaan ei uskaltanut olla homo. Heidän politiikka haluaa mennä taaksepäin ja pakottaa muut samaan muottiin. Itse toivon ennemmin yhteiskunnan menevän avoimempaan suuntaan ja kehittyvän. Toivon että joukkoliik
Olipas mielenkiintoinen kommentti. Aivan kuin mikään näistä mainitsemistasi asioista ei kävisi perussuomalaisille ihmisille. Vihan ja ennakkoluulon pitää näköjään istua hyvin syvässä. Tämä oikeasti on vahingollista, jos emme ole kansana yhtä, meidät voidaan helposti tuhota tässä maailman tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on jo säälittävää maalitusta, miksi?
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on vihaa uhkuvia kommentteja. Vihaa perustellaan ihan tuulesta tempaistuilla väitteillä.
Itse olen piilopersu, en julkista mielipidettäni, korkeintaan luotettavassa ystäväpiirissä keskustelemme politiikasta. Meitä piilopersuja on muuten paljon. Ei jaksa altistaa itseään haukkumiselle, äänestämme vaan.
Olen yliopistokoulutettu monitaitoinen ihminen ja aina olen tullut ihmisten kanssa hyvin toimeen. Monet pitävät jopa mukavana. Tyhmät kyllä ärsyttää mutta osaan pitää sellaisessa tilanteessa pääni kiinni. Ehkäpä juuri siksi tulee tänne palstalle kommentoitua.
Tämä persujen haukkuminen on politiikkaa, vasemmisto yrittää demonisoida poliittisen vastustajansa. Joihinkin se uppoaa, kokevat luontevaksi toistella noita stereotypioita mitä ovat kuulleet.
Jännä juttu kun politiikasta keskustelemme ilman puolueleimaa, olemmekin aika yksimielisiä niistä asioista mitä persut ajavat. Vain cityvi
Täällä ilmoittautuu toinen piilopersu :) Naurattaa, kun tässäkin ketjussa on aika primitiivisiä kommentteja persuista. Itse olen myös yliopistokoulutettu ja kuvittelen olevani aika sosiaalinen ja ehkä mukavakin. Olen myös nainen :) Persuissa tykkään siitä, että he rikkovat koko ajan sitä visujen luomaa kauhukuvaa: mies, kouluttamaton, hetero, tyhmä, juntti jne. Käytännössä persuissa on paljon yliopistokoulutettuja, naisia, homoseksuaaleja, kasvissyöjiä jne. eikä se tunnu olevan mikään ongelma (tai erityisen maininnan arvoista) puolueen toiminnassa.
Kirjoitinko minä tämän? En, mutta olisin voinut!