Mitä tapahtuu synnytyksen aikana?
Saako odottava äiti valita synnytystavan itse ja valita mukavan kätilön? En halua synnytykseen äkäistä tai pelottavaa kätilöä.
Kommentit (67)
Ehkä Usa, ssa saa valita, kun maksaa synnytyksestä omasta pussista. Täällä et. Ole hyvä ja tyydy saamaasi melkein ilmaiseen hoitoon, tai synnytä kotona.
Ap luulee menevänsä shoppailemaan synnytyssairaalaan. Yllätys-yllätys siellä odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä Usa, ssa saa valita, kun maksaa synnytyksestä omasta pussista. Täällä et. Ole hyvä ja tyydy saamaasi melkein ilmaiseen hoitoon, tai synnytä kotona.
🤧
Vierailija kirjoitti:
pelottava kätilö 😅
en ole aapee mutta on valitettavasti kokemusta joten en enempiä lapsia tee.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tiedän ni vagina ensin repeää, roiskuu verta ja eritteitä ympäriinsä. Sit rauhottuu tilanne, mut sit alkaa päälakea työntyy ulos sieltä ja loppu no...se on karmeeta,hirveetä kidutusta. Mu mielestä kaikille naisille pitäs antaa joku mitalli...urhouden mitalli.
Voit samalla iskeä komean synnytyslääkärin.
Vierailija kirjoitti:
Ap luulee menevänsä shoppailemaan synnytyssairaalaan. Yllätys-yllätys siellä odottaa.
Enkä luule kunhan kysyn kun pelottaa jo valmiiksi.
Varaudu synnytyksen jälkeen siihen, että mies pyytää yllättäen täysin puun takaa vain varmistaakseen, että lapsi on hänen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnytystuskissa keskittyy vain omaan kipuunsa. Ei väliä ketä on paikalla. Kaikki kivunlievitys mitä saa ja toivoo parasta.
Ei synnytys aina satu joten ei kannata pelotella.
Täysin kivuton synnytys on kyllä todella harvinaista. Toki kipu ei aina ole kovin pahaa.
En tarkoittanut täysin kivutonta synnytystä vaan sellaista todella pitkäkestoista ja kivuliasta synnytystä missä mikään ei etene tai jos etenee niin todella hitaasti. Turha kuitenkaan pelotella.
Jostain syystä luin tuon alun, että saako odottava äiti valita synnytyskanavan itse. Ehdin jo pohtia, onko niitä kanavia montakin.
Vierailija kirjoitti:
Toista oli ennen.. pieraistiin lapsi ulos ja lähdettiin tunnin päästa töihin.
Niin oli..kun ei tiedetty oltiinko tekemässä lasta vai paskaa ja joskus ulos tuli molempia.
Äitni kertoi ilokaasupäissään itkeneensä kun syntyikin terve 3. poika toivotun tytön sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnytystuskissa keskittyy vain omaan kipuunsa. Ei väliä ketä on paikalla. Kaikki kivunlievitys mitä saa ja toivoo parasta.
Kyllä minulle vaan oli. Veemäinen kätilö siitä touhusta jäi eniten mieleen. Sama akka myös ompeli minut todella huonosti ja siitä on haittaa vielä nykyisinkin, 17 vuotta myöhemmin. En sentään suostunut siihen ilman puudutusta vaikka hän kovasti yritti että kyllähän nyt tämänkin kestät kun kestit synnytyksenkin.
Hirveää. Tuo on syy miksi toivon synnytykseen empaattista ja kannustavaa kätilöä.
Riippuu missä synnyttää ja kenen kanssa.
- jos on itsekseen kotosalla niin vauva syntyy luonnonmukaisesti
- jos on miehen kanssa kotona niin homma saattaa mennä metsään ja tapahtua jotain outoa, sillä miehillä ei ole mitään tekemistä synnytysten kanssa
- jos skenaarioon lisätään kätilö, hän tulee sinne mukanaan kaikki entiset synnytyskokemuksensa ja traumansa, sekä vaikuttaa tilanteen etenemiseen omalla energiallaan
- jos mennään sairaalaan, tilanne on oikeastaan täysin lääketeollisuuden edustajien käsissä ja he eivät edes ymmärrä luonnollista synnytystä. On tyypillistä, että synnytys jopa keskeytyy sairaalaan siirryttäessä, sillä nainen aistii vaaran ja pahan, mitä sairaalassa naisille ja vauvoille tehdään. Huumausaineista ei kerrota kaikkia vaikutuksia ja oikeutesi potilaana (hoitotahto), ihmisenä (ihmisoikeudet), naisena (äidinvaisto), sekä huoltajana (oikeus päättää vauvan asioista) mitätöidään, ja olette käytännössä täysin lääketeollisuuden edustajien räsynukkeja. Sinut pakotetaan synnyttämään luonnottomassa, kivuliaassa asennossa tuntemattomien kanssa, jotka ohjailevat tilannetta arvaustensa mukaan. Pahimmassa tapauksessa kohtusi s*lvotaan veitsillä, pienemmässä pahassa vauva pahoinpidellän imukupilla. Jos hyvä tuuri käy, vauva syntyy ilman toimenpiteitä. Arpapeliä siis
Ei saa valita mitään kätilöä mutta minulla ainakin oli kaikki mukavia jotka siinä pyörivät, niit oli useampi. Kipuhoitoja sain monenlaisia, kävin myös ammeessa alussa ja minulla oli kiireellinen sektio, koska napanuora kaulan ympärillä mutta en minä kyllä sitä sektiota itse millään tavalla päättänyt.
Toki olisin saanut punnertaa missä asennossa olisin halunnut, olisinko jopa ammeessa, sitä en enää muista, se kai olisi pitänyt etukäteen sopia. Oli kyllä helppo synnytys tuon keisarinleikkauksen takia, se oli nopea ja suht kivuton kokemus ja toivuinkin siitä hyvin ja nopeasti.
Otsikko ei vastaa sitä mitä ap haluaa tietää. Otsikko antaa ymmärtää että ap kysyy synnytyksestä, fyysisestä näkökulmasta. Huonosti ilmaistu otsikko.
Lentääkö synnytyksessä usein p*skaa samalla? Kuvittelisi, että jos lentää, niin ihminen on niin kivuissa, ettei tuommoista osaisi edes hävetä ja lisäksi kätilöt on varmasti vastaavaan tottuneet jos niin tapahtuu.
Ap; soita synnytyssairaalaan ja vaadi että löytyy ainakin yksi mukava kätilö 24/7, niin että kun menet synnyttämään niin SINÄ saat sitten juuri tuon mukavan kätilön.
Kipu on niin kovaa, että sitä ei millään pysty kestämään niinkuin leikattaisi paloja ja kidutettaisi, aina kolmesti olen pelännyt kuolevani, kamalaa se on ja painajaisia kivuista jatkui vuosikausia.
Synnytin alkuvuonna sektiolla. Minulle kerrottiin useasti, että Suomessa ketään ei pakoteta alateitse synnyttämään. Eli sektion kyllä saa jos on synnytyspelko oikeasti. Minulla oli muitakin syitä joiden perusteella oltaisiin päädytty sektioon. Se oli oikein selkeä ja täysin kivuton synnytys. Arpi erittäin alhaalla ja paraneminrn ol nopraa minulla. Keskustele asiasta neuvolassa jos synnytys pelottaa.
Mitä tiedän ni vagina ensin repeää, roiskuu verta ja eritteitä ympäriinsä. Sit rauhottuu tilanne, mut sit alkaa päälakea työntyy ulos sieltä ja loppu no...se on karmeeta,hirveetä kidutusta. Mu mielestä kaikille naisille pitäs antaa joku mitalli...urhouden mitalli.