Köyhä ja yksinöinen ei vietä juhannusta
Eikä kesää, kekriö, halloweenia, joulua ja pääsiäistä. Muita saman osan jakavia?
Kommentit (73)
Mene töihin. Kaikki muutkin ovat silloin töissä.
Fillari alle ja menet katsomaan juhannuskokkoa.
Mikset?
Minä olen aika köyhä ja vietän juhannuksen yksin, kun lapsi lähtee isälleen.
Todellakin vietän juhannusta. Aattona käyn torilla haistelemassa tunnelmaa, ostan ehkä uusia perunoita, salaattia ja silliä (eivät olet kalliita) ja illalla ajattelin käydä yleisessä saunassa ja järvessä uimassa. Siellä on meitä kaupunkijuhannuksen viettäjiä muitakin ja tunnelma on aina aivan ihana. Saunamaksu tietysti pitää maksaa, mutta se ei montaa euroa ole.
Juhannuspäivänä ajattelin leipoa jotakin kesäistä hyvää, marjapiirakan tai raparperipiirakan, ja käyn katsomassa yhden näyttelyn, onneksi kaikki museot ja galleriat eivät ole kiinni.
Muuten lenkkeilen metsässä koiran kanssa ja luen paljon, katson Areenasta Blue Lightsin uutta tuotantokautta.
Odotan juhannusta oikein innoissani. Lepoa!
Ei juhannuksen vietto maksa mitään. Laitat grilli pihalle, herkut grilliin, juomat kylmään ja nauttimaan juhannuksen vietosta omalla pihalla. Ei ole pakko mennä minnekään eikä tuhlata kalliisiin ravintoloihin.
Kotona vietän juhannusta vaimon ja lasten kanssa. Oma grilli ja sauna löytyy. Peruna ja makkara ei ole kallista. Siinä voi sitten grillata pihalla ja illalla saunaa. Se riittää riittää että saan olla perheen kanssa pyhän enkä kaipa sitä että pitäisi olla vieraslauma ja ystäviä palaamassa iltaa ja tunnelmaa.
Itse vietän juhannuksen yksin lasten kanssa. Uunissa valmistuu makkaraperunapelti, jääkaapissa odottaa perunasalaatti ja jälkkäriksi paistetaan lettuja. Illemmalla mennään uimaan ja otetaan eväät ja radio mukaan jos ei ole sateista.
Täällä. Ei kyllä johdu köyhyydestä eikä yksinäisyydestä vaan laiskuudesta. Ei taas viitsi vaivautua. Muutenkin on tulehduskierre päällä, niin ei oikein pysty mitään :(
No älä sitten vietä juhannusta. Me muut kyllä vietetään sitä.
Mua ei haittaa yhtään olla yksin. Rahaakaan ei paljon tilillä ole kun palkka tulee vasta juhannuksen jälkeen. Mutta ruokaan se riittää. Aion syödä, nauttia, levätä. Parveke ei ole vielä loppuun asti laitettu kesäkuntoon kun on ollut vähän huonoja ilmoja. Nyt juhannuksena laitan sinne loputkin tavarat ja koristeet ja istuksin siellä lukemassa jos ei ole liian kylmä.
Elän alle tonnin brutto tuloilla per kuukausi,on mulla silti varaa karkkipussiin ja johonkin juomaan. Istun kannon nokossa katsellen kokkoa.
Onhan se juhannus vaikka et viettäisikään. Tää höpö höpö kulttuuri blogien ja instakuvien ym johdosta saa vain ihmiset kateelliseksi ja kuvittelemaan että kaikilla muilla on kivaa ja ihanaa. Ja sitten vingutaan lisää rahaa että mullakin on oikeus saada kaikkea. Huoh. Mutta hyvää Jussia !
Vierailija kirjoitti:
No ole sitten pois palstalta myös :) Jos olet täällä, et kyllä vietä juhannusta vaan olet palstalla.
Ja se on yhteiskunnan velvollisuus järkätä syömingit ja seukkailukaveri. -ap
Vierailija kirjoitti:
Miksei vietä? Muistan miten lapsena haettiin pappan kanssa metsästä juhannuskoivut portaiden pieleen. Sireenimajassa juotiin kahveja ja me lapset punoimme niittykukista seppeleitä päähämme. Ei tarvittu rahaa jussin viettoon paljon mitään, juhannusruusut kukkivat talon seinustalla, pappa savusti kalaa jonka olimme itse onkineet. Kyllä minä vaan vietän juhlat joskus yksinkin, nykyään aika useinkin kun lapset asuvat perheineen ulkomailla ja olen jäänyt leskeksi. Yökyliin sukulaisille en halua mennä, se on liian vaivalloista kaikki.
No silloin sulla oli seurana se pappa ja muut lapset ja perheenjäsenet. Ei se nyt oo ihan sama yksinään hakea metsästä jotain koivunoksia kerrostaloyksiöönsä.
Vierailija kirjoitti:
Kotona vietän juhannusta vaimon ja lasten kanssa. Oma grilli ja sauna löytyy. Peruna ja makkara ei ole kallista. Siinä voi sitten grillata pihalla ja illalla saunaa. Se riittää riittää että saan olla perheen kanssa pyhän enkä kaipa sitä että pitäisi olla vieraslauma ja ystäviä palaamassa iltaa ja tunnelmaa.
Joo, no miten tuo on sama asia kuin viettää juhannus yksin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ole sitten pois palstalta myös :) Jos olet täällä, et kyllä vietä juhannusta vaan olet palstalla.
No nyt on kuitenkin vasta torstai, Juhannusaatto on huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Ei juhannuksen vietto maksa mitään. Laitat grilli pihalle, herkut grilliin, juomat kylmään ja nauttimaan juhannuksen vietosta omalla pihalla. Ei ole pakko mennä minnekään eikä tuhlata kalliisiin ravintoloihin.
Ei ole grilliä, juomaa eikä herkkuja eikä myöskään rahaa. Eikä maksa mitään.
Miksei vietä? Muistan miten lapsena haettiin pappan kanssa metsästä juhannuskoivut portaiden pieleen. Sireenimajassa juotiin kahveja ja me lapset punoimme niittykukista seppeleitä päähämme. Ei tarvittu rahaa jussin viettoon paljon mitään, juhannusruusut kukkivat talon seinustalla, pappa savusti kalaa jonka olimme itse onkineet. Kyllä minä vaan vietän juhlat joskus yksinkin, nykyään aika useinkin kun lapset asuvat perheineen ulkomailla ja olen jäänyt leskeksi. Yökyliin sukulaisille en halua mennä, se on liian vaivalloista kaikki.