Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhä ja yksinöinen ei vietä juhannusta

Vierailija
20.06.2024 |

Eikä kesää, kekriö, halloweenia, joulua ja pääsiäistä. Muita saman osan jakavia?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asenne ratkaisee!

Näin on, ei se että tilillä on 40 senttiä rahaa. Asenteella voi aina ostaa ruokaa kaupasta.

Tuliko juhannus ihan yllättäen, et voinut säästää kymppiä?

Vierailija
62/73 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se on yhteiskunnan velvollisuus järkätä syömingit ja seukkailukaveri. -ap

Ei ole periaatteessa yhteiskunnan velvollisuus syrjiä ihmisiä, mutta kuuluu suomalaiseen kulttuuriin että toiset jätetään yksin ja siitä nautitaan. kansanhuvi suomalaisilla. Osa juhannusta voisi sanoa.

Tietty mitä muut porsaat tekee vetää viinaa ja syö.

Paskaa juhannusta kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ihmettele että olet yksinäinen, kuka tollasta itsesäälissä rypevää jaksaa katsella ja kuunnella ja vielä juhannuksena.

Hän esittää faktoja ja vastaa typeriin ehdotuksiin, kuten: laita grilli pihalle ja hae kaupasta grillattavaa. Tosiaan... kenen pihalle? Millä rahalla?

Vierailija
64/73 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse melko yksinäinen mutten köyhä ole vaan alempaan keskiluokkaan koen kuuluvani noin 3200e/kk palkalla. En vietä juhannusta enkä oikeastaan mitään muutakaan juhlapyhää.

M33

Monesta suomimiehestä on tullut yksinäinen kun joka toisella naisella on ulkkarikundi joku turisti jolle esitellään suomen kesää.

Vierailija
65/73 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asenne ratkaisee!

Näin on, ei se että tilillä on 40 senttiä rahaa. Asenteella voi aina ostaa ruokaa kaupasta.

Tuliko juhannus ihan yllättäen, et voinut säästää kymppiä?

Kaikilla ei tässä nykyisessä "hyvinvointivaltiossa" ole edes sitä kymppiä säästää. 

Vierailija
66/73 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vietän. Tärkeintä on, että on vapaapäivä töistä. Varmaan ulkoilen ihan kävellen lähiseudulla, jos on hyvä sää otan viltin ja jokusen tölkin keskikaljaa mukaan ja otan aurinkoa ja nautin ne oluet. Illalla sitten vaikka tietokonepelejä tai musan kuuntelua. En muunlaista juhlaa kaipaa.

Vierailija
67/73 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaikki porsaat joiden seuraan yksinäiset ei ole kelvanneet vetää nyt viinaa ja syö, täällä käy vuoropuhelua yksinäiset ja introvertit nihilisitit jotka ei kaipaa mitään sosiaalista kontaktia. Siitä seurasta tai sen puutteesta kai on kyse ei mistään onko rahaa.

Vierailija
68/73 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinusta voin olla köyhä.Kun en omista kesämökkiä.Vietän kaikki juhlapyhätkin pääkaupunki setu pieni asuntoni.Mutta minulla on 2 jalkaa.Ulkoilen paljon .Pääsen hyvin etenpäin kävellen.Rantaan matkaa 10 km.Mikään ei estä sinne kävellä ja takaisin tai pienen lähimetsään.Tosin filettä ei ole.Perusruokaa on.Alkohoolia ja tupakkaa en käytä.Ystäviä ei ole kuolivat korona aikana,muttaevät koronaan.Jos olen köyhä olen henkisesti rikas.enkä valita yhtään mistään.Muttaen kuntele muidenkaan valitusta,siksi on vaikea saada uusia ystäviä.

Vierailija
69/73 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihan tavallinen koti viikonloppu. Ruokiin ja juomiin vaan meni vähän enemmän rahaa kuten vähän kalliimpaa grillattavaa ja juomalaatuja vähän enemmän kuin peruslitkut, verrattuna normaaleihin kesä viikonloppuihin.

Eikä välttämättä olisi tarvinnut tuhlata yhtään enempää sen normaali budjetin yli mutta kun puolisoni haluaa ettei sitä sentään jouluna ja juhannuksena aleta säästelemään ruuassa kun ei nyt muita viihde kuluja tule.

Aina ei ole ollut rahaa yhtään ylimääräiseen, että niitäkin aikoja on eletty, mutta ei toki työttömyyden vaan muiden syiden takia.

Vierailija
70/73 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkihän on suomalaiselle vain syy ryypätä ja juhannus on suuri juhla, kun ei tarvitse yksin ryypätä ja on lupa ryypätä paljon.

Vierailija
71/73 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vietä ikinä juhannusta, enkä vappua enkä uuttavuotta. Ne ei merkitse mitään, en näe niissä mitään funktiota. Pelkkä vanha tapa ei ole syy. Vietän vain synttäreitä pienimuotoisesti ja joulua samoin, vaikka en kyllä sitäkään haluaisi. Miksi pitäisi juhannuksena tavan vuoksi vetää kännit ja hillua jossain pusikossa mökillä tai tavata muita ihmisiä ja ns pitää hauskaa jos ei ole aitoa syytä?! Juhannuskin joku keskikesän juhla. Mitä juhlimista on keskikesässä? Itse en pidä kesästä edes, odotan sykysyä. Monesti olenkin juhlinut kesän viimeistä päivää ja syksyn saapumista, siinä on syy, minulle. Ei välttämättä monille muille. Mutta juhlan tunnunhan pitää lähteä itsestä, mikä on itselle merkityksellistä. Voi juhlia vaikka sitä että kerrankin nukkui hyvin tai että hyvä ystävä laittoi empaattisen ajatuksen tai että itsellä on kivuton päivä. Olen ollut teinistä saakka ns oman tien kulkija, itsenäinen ajattelija, syvällinen introvertti. Minulle juhlaa on ilta yksin hyvän kirjan kanssa :).

Vierailija
72/73 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää viettää

Vierailija
73/73 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneiston masinoima hypetys saada palkkatyön orjat hetken helpotuksen jälkeen jaksamaan orjuutettuna oloa, tekemään työtä jollekin toiselle.