Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä on olla yrittäjä

Vierailija
19.06.2024 |

Jos ei voi lainkaan pitää kesälomaa ja joutuu toisen alan töitä tekemään oman alan lisäksi?

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa yrittäjistä Suomessa on pienyrittäjiä. Ja suurin osa heistä pärjää huonosti.

Vierailija
42/93 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen liian monta yrittäjää joille yrittäminen on elämäntapa. Rahaa he eivät siitä saa. Monelle olisi parempi jos menisivät palkkatöihin.

Tuttu yrittäjä (joka teki konkan tammikuussa) teki näin, mutta pää ei kestänyt  joten irtisanoi itsensä tai irtisanottiin koeajalla.

Kun ei kykene noudattamaan sopimuksia, pysymään aikataulussa tai ottamaan vastaan rakentavaa palautetta, ajautuu toheloivaksi tuurijuopoksi yrittäjäksi.

Tyypillä on ahdh ja alkoholismi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni huusi minulle eilen

Älä määräile minua, nyt on ilta ei työaika

Pyysin aktivoimaan luottokortin, että saisin tavaraa liikkeeseen

Olen mikroyrittäjä, joudun tilaamaan useasti pieniä satseja tavaraa.

Ostan tavarat isojen ketjujen  normikaupoista -30% alella, kerron hinnan 3:lla ja myyn.

Hinnat vastaavat täysin tukkuhintoja.

Myin viime kuussa 30 000 eur tavaraa

Liikkeen  vuokra on 2400.

Mies huusi: tee työt työaikana, kun et tienaa mitään.

Yritys elättää myös miehen, hän maksaa laskut ja kilpailuttaa esim sähköt.

Muualta emme saa tuloja

Mitä jäi viivan alle? Tuo 30 tonnia tuskin tuli puhtaana käteen, vaan oli liikevaihtoa. 

En tiedä

Kerron tuotteen hinnan 3:lla

Alvia tulossa 7000 noin

Tili on aina nollilla  , joudun tilaamaan enemmän tavaraa saadakseni myyntiä

Varasto on jumahtanut 14 000..se näyttää sitä aina kun vilkaisen..

Olen väsynyt..paperilla tienaamme

Minä 500 eur kk

Mies 500 eur kk

Vierailija
44/93 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taiteilijat ovat täysin turhia. Jos on puoliso, niin se joutuu elättämään tämän onnettoman sutijan.

Kaikki taiteilijat eivät seiso suti kädessä.

Mitäh? Teen työtä kello 9-16. Taiteileminen on kokopäivätyötä minulle. Kehityn myös nopeasti, kun käytän paljon aikaa. Taideyrittäjyyteni on noususuuntaista, hinnat nousee, kun taito kasvaa. Olen myös oikeutettu jälleenmyyntikorvaukseen teosteni hinnoista 10 %. 

Se on taidetta, miten saan kulutettua niin paljon aikaa taiteenk parissa. Minun tarvitsee myydä kuussa yksi 3000 €: n teos, niin saan minimiansion. 

En keksi mitään muuta yrittäjyyden lajia, jossa tulot voivat nousta nopeammin kuin taiteessa. Minulla on todella pienet investoinnit, pieni riski, materiaalikustan

Olen suunnitellut työasentoni niin, että mahdollisimman epäkuormittavaa. Vaihdan asentoja ja liikun kokoajan. Koitan pitää myös mielen kuormittamattomana. Matkustan jonkin verran, koska tarvitsen virikkeitä. Yelliä en maksa, enkä ole oikeutettu työterveyspalveluihin vielä. Tulevaisuudessa kyllä, kun ansiot nousee. Koitan pitää itseni terveenä ja iloisena, jotta jaksaa tehdä. 

On huonojakin puolia, yksinäisyys. Ei ole vertaistukea työkavereista. Välillä myös henkisesti kuormittavaa, kun pitäisi olla luova ja kekseliäs kokoajan. 

Vierailija
45/93 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No suurimmalle osalle yrittäjistä Suomessa siinä ei olekaan mitään järkeä.

Muuta kuin, että olisivat ehkä muuten työttömiä.

Yrittämisen kannalta Suomi on takapajuinen sosialistivaltio.

EIkä ole. Yrittäjiksi vain ajautuu heikompi aines, jota kukaan ei huoli töihin.

Kun starttirahat ym vastikkeettomat tuet on kulutettu, firma kaatuu yrittäjän ammattitaidottomuuteen. Ei ole tutkittu markkinaa eikä ole osattu asiskashankintaa, saati säilyttää asiakkuudet.

Kannattaa käydä ne "sosialistiset" kaikkien ulottuvilla olevat maksuttomat koulut ettei käy näin.

Ja tässäpä esimerkki ylikoulutetusta "minäoonniinhyvä" suomityöntekijästä. Jokapaikan asiantuntijasta, joka keskittyy tyynesti oman eläkkeensä kartuttamiseen. Voi olla ihan jossakin ihan päteväkin, mutta ilman ymmärrystä reaalitaloudesta (vaikka olis ekonomi). Ja samalla täysi mulkero. Todennäköisesti tilaa kaiken kuluttamansa ulkomailta nettikaupoista.

Vierailija
46/93 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan tavarat isojen ketjujen  normikaupoista -30% alella, kerron hinnan 3:lla ja myyn.

Muualta emme saa tuloja

Hei, oletko sinä se, joka on täällä jo aikoja sitten kertonut hankalasta taloudellisesta tilanteesta yrityksessä ja ihan järkyttävästä loisivasta ja (vähintään henkisesti) väkivaltaisesta miehestä. Jätä nyt jo ihmeessä se mies, elämäsi helpottuu kummasti!

Vierailija
47/93 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taiteilijat ovat täysin turhia. Jos on puoliso, niin se joutuu elättämään tämän onnettoman sutijan.

Kaikki taiteilijat eivät seiso suti kädessä.

Mitäh? Teen työtä kello 9-16. Taiteileminen on kokopäivätyötä minulle. Kehityn myös nopeasti, kun käytän paljon aikaa. Taideyrittäjyyteni on noususuuntaista, hinnat nousee, kun taito kasvaa. Olen myös oikeutettu jälleenmyyntikorvaukseen teosteni hinnoista 10 %. 

Se on taidetta, miten saan kulutettua niin paljon aikaa taiteenk parissa. Minun tarvitsee myydä kuussa yksi 3000 €: n teos, niin saan minimiansion. 

En keksi mitään muuta yrittäjyyden lajia, jossa tulot voivat nousta nopeammin kuin taiteessa. Minulla on todell

Tämä menee yksinpuheluksi. Mutta mutta. Monet taiteilijat saavat apurahoja. Jos sellaisen saan, on iso bonus myynnin päälle. Sitten pääsen jo keskiansioille. 

Vierailija
48/93 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No suurimmalle osalle yrittäjistä Suomessa siinä ei olekaan mitään järkeä.

Muuta kuin, että olisivat ehkä muuten työttömiä.

Yrittämisen kannalta Suomi on takapajuinen sosialistivaltio.

EIkä ole. Yrittäjiksi vain ajautuu heikompi aines, jota kukaan ei huoli töihin.

Kun starttirahat ym vastikkeettomat tuet on kulutettu, firma kaatuu yrittäjän ammattitaidottomuuteen. Ei ole tutkittu markkinaa eikä ole osattu asiskashankintaa, saati säilyttää asiakkuudet.

Kannattaa käydä ne "sosialistiset" kaikkien ulottuvilla olevat maksuttomat koulut ettei käy näin.

Niin teen työtä jota rakastan, vaikka tunnen itseni lypsylehmäksi.

Alvia makaan tässä kuussa 7000

Olisi ihana tienata ja maksaa eläkettä itselleen.

En ole pitänyt vuosiin sairaslomaa.

Jos on vähän heikko olo , otan buranan

Mieheni vaatii lisäksi että koti on siisti ja puhdas.

Pidän itseni kauniina ja hoikkana, että voin palvella uskottavasti asiakkaita.

Vai heikko?

Vierailija
49/93 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja toiminimellä ainakin tuossa tapauksessa ei yrityslaina vähentänyt voittoa, joten verotettava summa oli toki 2800€ mutta todellisuudessa siis voitto 800€ vähemmän. Reilua, eikä olekin.

Ja komeat luvut lukee siellä verotettavissa tuloissa sitten ilman tuota lainaosuutta. No vain idsrit ei tajua kaikkea. 

Vierailija
50/93 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma valinta jos ei halua pitää lomia ikinä. Yritystoiminta pitää järjestää niin, että voi lomailla myös.

Itse olen yrittäjä ja pidän lomaa vuodessa enemmän kuin tavallinen palkansaaja. Tämä on ihan oma päätökseni. Loma on minulle tärkeämpää kuin raha.

Vierailija
51/93 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittämisen pitää olla intohimo. Siinä on harrastus samalla. Ei jaksa muuten. Jatkuvasti pitää koittaa opiskella uutta ja kehittyä. 

Markkinointi, some, uusia tuotteita -uudistuminen. 

Tämä on vaikeaa kaiken keskellä. 

Vierailija
52/93 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muualta emme saa tuloja

Hei, oletko sinä se, joka on täällä jo aikoja sitten kertonut hankalasta taloudellisesta tilanteesta yrityksessä ja ihan järkyttävästä loisivasta ja (vähintään henkisesti) väkivaltaisesta miehestä. Jätä nyt jo ihmeessä se mi

Rakastan miestäni

Ehkäpä minussa on vikaa

Olen kait epävakaa, äiti löi ja hylkäsi pienenä.

Mies ei ole jättänyt vaikka olen tehnyt virheitä.

Vierailija
53/93 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla oli yrittäjänä ollessa varaa olla lomallakin. Kesällä olin pari viikkoa ja sitten pitkin vuotta otin pikkulomia tarpeen mukaan. Esim, joka vuosi kävin  tammikuun pahimpien pakkasten aikaan etelän lämmössä.

Vierailija
54/93 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittämisen pitää olla intohimo. Siinä on harrastus samalla. Ei jaksa muuten. Jatkuvasti pitää koittaa opiskella uutta ja kehittyä. 

Vie aikaa..iltaisin päivitän somea

Mies sanoo: pois koneelta

Vierailija
55/93 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä lähinnä tulotason huomattava nousu, enemmän lomaa, lyhyemmät päivät. 

Vierailija
56/93 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muualta emme saa tuloja

Hei, oletko sinä se, joka on täällä jo aikoja sitten kertonut hankalasta taloudellisesta tilanteesta yrityksessä ja ihan järkyttävästä loisivasta ja (vähintään henkisesti) väki

Rakastan miestäni

Ehkäpä minussa on vikaa

Olen kait epävakaa, äiti löi ja hylkäsi pienenä.

Mies ei ole jättänyt vaikka olen tehnyt virheitä.

Joo, elät miten haluat. 

Jos joskus tulee mieleen, että asiat eivät ole kunnossa niin muista seuraavat (terapia ja self help kannattaa, kannattaa miettiä oman rakkauden lisäksi, rakastaako se toinen itseä ja ainakaan terveesti, väkivaltaiset eivät jätä kumppaniaan, ellei ole haavissa uusi parempi uhri. 

Vierailija
57/93 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie aikaa..iltaisin päivitän somea

Mies sanoo: pois koneelta

Minä opiskelen markkinointia, graafista suunnittelua ja kuvittamista iltaisin videokursseilla. Tätä hyödynnän ja harjoitan myös työpäivinäni. On tavallaan harrastus. Opiskelen silloin kun jaksan ja on aikaa. 

Pystytkö työaikana päivittämään somea? 

Vierailija
58/93 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ajan joskus 90-luvulla, kun työttömiä alalla kuin alalla ajettiin järjestelmällisesti yrittäjiksi ja sillä koetettiin saada heidät käytännössä poistettua sosiaaliturvan piiristä eli oli yrittämisessä epäonnistuneille pitkiä karanteeniaikoja, sekä tietysti niitä, joille tottumattomina kasautui hallitsemattomia taloudellisia vaikeuksia.

Vierailija
59/93 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin päivittää Instaan enemmän behind the scene- juttuja, mutta sitä varten pitää olla hyvä valaistus ja esteettinen työympäristö. Tyhjää tilaa ja siistiä. Kamerat viritettynä niin, että saa ylhäältä kuvia. Tarvitsen telineitä siihen. Videoiden leikkaaminen vie aikaa jonkin verran. 

Vierailija
60/93 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muualta emme saa tuloja

Mitä jäi viivan alle? Tuo 30 tonnia tuskin tuli puhtaana käteen, vaan oli liikevaihtoa. 

En tiedä

Kerron tuotteen hinnan 3:lla

Tarvitsisit apua joltain, joka kävisi kanssasi läpi liiketoimintasi ja sen luvut tyyliin lempeä "kuppilat kuntoon". Oletko valmis avaamaan asiasi avoimesti jollekin?

Alvia tu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän