Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidät kutsuttiin mökille mutta omilla eväillä

Vierailija
19.06.2024 |

Itse olen jotenkin pöytistynyt juhannuskutsusta. Kyseessä on tosiaan KUTSU, emme ole änkemässä. Miehen kaveri isännöi muutamaa pariskuntaa. 

Olin itse jo miettinyt että leipoisin koko porukalle jotain suolaista ja jotain makeaa, ellei muita toiveita tule. Siis vaikka että tuokaa lihaa tai salaattia tai kanaa koko porukalle. No nyt selvisi että pyyntö oli jokaisen tuovan sen mitä itse syö. 

Kykenen kyllä noudattamaan tätä, ei siinä mitään. Mutta vieras mökki niin en tiedä onko siellä millaiset tavat vaikkapa jääkaapin, grillin tai mikron suhteen. Omissa piireissä kun kutsutaan kylään tai mennään porukalla johinkin, syödään yhdessä. Ruoka voi olla yhteisesti tehtyä tai isännän/emännän hoitamaa. Mutta jokainen syö omia eväitään miten sattuu? Ei sovi omaan ajatukseen mukavasta juhlan vietosta. 

Mennään näillä ohjeilla, talossa talon tavoilla. Mutta onko tämä yleinenkin tapa? Kehtaanko itse syödä vaikkapa mansikoita ja itse tehtyä suolaista piirakkaa jos toiset vetää lidlin hodareita? Itselleni nuo olisivat siis normaaleita eväitä esim road tripillä ja mieheni on noiden hodareiden ystävä..

Kommentit (169)

Vierailija
161/169 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä ei ole mitään hienoja kattauksia ja juhannuksena syödään kun on nälkä.

Vierailija
162/169 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle toi sopisi koska olen ruokahifistelijä ja nirso(jauhomakkarat, grillitassut, xtra juustot jne yök). Joskus ärsyttäny kun jossain menty nyyttärimeiningillä niin toiset tuo jotain nakkeja ja valmis lihapullia ja itse olen valmistanut jotain hyvää ja hintavahkoa, niin ei sitten kiva olla nälissään ja tietenkin toisille on maistunut paremmin kuin hyvin minun tuomat herkut.. j ane kylmettyneet nakit illasta vielä pöydässä. Toki tuntuisi hieman pahalta syödä (omasta mielestä) gourmeita kun toiset vetää jotain bulkkia, mut ihmiset on erilaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/169 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän outo kutsu. Menee aika kaoottiseksi kun kaikki tuo kaikkea. Miten jääkaappi riittää?

Oman kokemuksen mukaan lopputulos on että osa ei tuo paljon mitään ja syö toisten eväät. Kuva merkkailla ruokia kuin opiskeluaikoina.

Onhan se tylsää ostaa kallista herkkua mukaan ja sitten ne katoaa jääkaapista ja jäljellä on jotain halpismakkaraa. Ja sitten se kuuluisa eihän haittaa kun söin. 

Vierailija
164/169 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että omat ruuat tarkoittaa makkaraa tms grillattavaa. Jokainenhan voi tuoda mieleisensä makkarat jne grillattavat ja sitten grilli kuumaksi ja grillataan yhdessä. Ei mitenkään erikoista. Jos ap menee sinne gourmet-salaatteineen ja road trip -piirakoineen niin on vähän eri planeetalta. Mutta ei kai se haittaa.

Uusi palstaherkku. Road trip piirakka. 

Minua kiinnostaisi tämän resepti. Voisi sitten miettiä, menisikö myös meidän mökkimatkaeväänä, ei pelkästään road tripilla 🤔

Vierailija
165/169 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia ei voi kysellä minkälaiset jääkaapit on,liedet jne jne. Kai se mökin isäntä osaa sanoa,jos vaikka heille on varattu jääkaapista yksi hylly yms. Muutenkin varmaan pitää kysellä,tarviiko tuoda omat kahvit ja suodatin pussit vai saako juoda talon kahvia,tuodaanko omat peitot ja tyynyt,onko siellä patjat jne jne. Jos nyt niin mieli tekee mennä. Itselläni taas ei huvita sukulaisen mökille, vaikka kuinka kutsuvat.  Se on työleiri. Jo eräs sukulainen sinne kutsuttiin, niin meni sekin " löhöloma" sirkkeli kourassa ja rakentaa piti. 

Vierailija
166/169 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut nyyttäreillä, joihin kaikki toi yhteiseen pöytään jotain. Kun kerroin tilaisuutta organisoineelle omat ruokarajoitteeni, hän sanoi: "Tuo sellaista, mitä voit itse syödä." Pystyin syömään vain niitä itse tuomiani ruokia. Oli minulla myös evästä, joka oli tarkoitettu vain minulle. Niitä kävin sitten omasta kylmälaukustani hakemassa.

Sen koommin en ole saanut kutsua nyyttäreille.

Me vuokrattiin aikoinaan kimpassa mökkiä. Sovittiin jokainen on vastuussa tietystä ruokailusta. Kunnes mukaan tuli vegaani. Siihen loppui. Alkoi narisemaan, kun ei voinut syödä kaikkia ruokia. Joku kyllästyi ja kerran haki hänelle puuropaketin eteen ja sanoi aloita siitä

Vierailija
167/169 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinä suurten pöyristymisten ja tunnekuohujen aikana tuohan on aivan loistava ja paras tapa. Ei pääse kukaan valittamaan, ei tule vatsapuruja kenellekään, kun on ihan itse valittu, ei ole liikaa eikä liian vähän, puhumattakaan että olisi väärää laatua tai väärin valmistettu, maustettu, sisältänyt sitä tai tätä jne. loputtomiin.

Niin me ihmiset muutumme. Kun aiemmin oltiin kiitollisia, kun joku järjesti suurella vaivalla hankalissakin olosuhteissa kaikille vieraille herkulliset ateriat, nyt vain maristaan ja märistään milloin mistäkin. Tähän on tultu ja hyvä niin.

Vierailija
168/169 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan että lakkaat ahdistumasta asiasta, ja viette miehen kanssa mitä haluatte syödä, ja valmistatte ruokanne normaalisti ja nautitte juhannuksesta. Turha tehdä tuosta ongelmaa.

Heille jotka tuovat ruokaa asian ei pitäisi olla ongelma. Heille jotka tuovat piheinä omia juomia eivätkä juuri muuta voi olla ikävämpää. Kaveri voi tarjota muuta tai sitten kärvistelevät.

Miten meni, oliko hyvät juhlat? Oliko muilla yhteiskestejä?

Vierailija
169/169 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä kutsujilla on tosi kiirettä eivätkä ehdi etukäteen organisoida yhteisruokia, mutta haluavat silti viettää aikaa ystävien seurassa. Silloinhan tuo olisi hyvä ratkaisu! Meillä esim töissä on aina kesällä hirmuinen kiire, kun puolet porukasta on lomalla, mutta töiden määrä on silti sama. Huhkin kesäviikot säännönmukaisesti iltaan joka päivä, perjantai-iltaankin asti ja sitten hämärissä ajetaan mökille. Jos kutsuisin sinne kavereita, niin tuo olisi ihanan helppo tapa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän