Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidät kutsuttiin mökille mutta omilla eväillä

Vierailija
19.06.2024 |

Itse olen jotenkin pöytistynyt juhannuskutsusta. Kyseessä on tosiaan KUTSU, emme ole änkemässä. Miehen kaveri isännöi muutamaa pariskuntaa. 

Olin itse jo miettinyt että leipoisin koko porukalle jotain suolaista ja jotain makeaa, ellei muita toiveita tule. Siis vaikka että tuokaa lihaa tai salaattia tai kanaa koko porukalle. No nyt selvisi että pyyntö oli jokaisen tuovan sen mitä itse syö. 

Kykenen kyllä noudattamaan tätä, ei siinä mitään. Mutta vieras mökki niin en tiedä onko siellä millaiset tavat vaikkapa jääkaapin, grillin tai mikron suhteen. Omissa piireissä kun kutsutaan kylään tai mennään porukalla johinkin, syödään yhdessä. Ruoka voi olla yhteisesti tehtyä tai isännän/emännän hoitamaa. Mutta jokainen syö omia eväitään miten sattuu? Ei sovi omaan ajatukseen mukavasta juhlan vietosta. 

Mennään näillä ohjeilla, talossa talon tavoilla. Mutta onko tämä yleinenkin tapa? Kehtaanko itse syödä vaikkapa mansikoita ja itse tehtyä suolaista piirakkaa jos toiset vetää lidlin hodareita? Itselleni nuo olisivat siis normaaleita eväitä esim road tripillä ja mieheni on noiden hodareiden ystävä..

Kommentit (169)

Vierailija
1/169 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo elää tavallaan.

Vierailija
2/169 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lisää:

oma pullo mukaan -toiminnan ymmärtäisin täysin ja sitä oletinkin. Ruokien suhteen en ymmärrä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/169 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten?

Vierailija
4/169 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan että lakkaat ahdistumasta asiasta, ja viette miehen kanssa mitä haluatte syödä, ja valmistatte ruokanne normaalisti ja nautitte juhannuksesta. Turha tehdä tuosta ongelmaa.

Vierailija
5/169 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap lisää:

oma pullo mukaan -toiminnan ymmärtäisin täysin ja sitä oletinkin. Ruokien suhteen en ymmärrä. 

Onko pakko ymmärtää? Teette vaan kuten isäntäväki toivoo. Ongelma ratkaistu.

Vierailija
6/169 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmaan kannata mennä ollenkaan kun on noin vaikeaa. 

Vierailija
7/169 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaporukalla oltu vuosikausia mökillä ja jokainen tuonut omat makkarat oluen kyytipojaksi (joka ollut pääosassa)? Nyt on emännät elämässä eikä osata ajatella muita tapoja, vaikka mahdollista olisi syödä sen alkoholin seurana hyvää ruokaakin?

Vierailija
8/169 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali käytäntö. Itse olen tarjonnut kaiken vieraille ainoastaan kun juhlittiin pikkuporulla mun viiskymppisiä.

Vierailija
9/169 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että heillä pitää olla rahaa kustantaa kaikkien syömiset ja juomiset? Olet typerä ajattelematon lokkeilija.

Vierailija
10/169 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että oikein "road tripilla" :D :D

Vierailija
11/169 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin yhteisölliseltä meiningiltä vaikuta. Herää kysymys miksi näin?

Vierailija
12/169 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se niin on että se joka kutsuu vieraita kotiinsa myös tarjoaa ruuat ja juomat. En ikinä kehtaisi ehdottaa tuollaista järjestelyä. 

Vierailija
13/169 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sinne mökille ole pakko mennä. Jäätte kotiin niin voitte syödä miten haluatte.

Vierailija
14/169 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että heillä pitää olla rahaa kustantaa kaikkien syömiset ja juomiset? Olet typerä ajattelematon lokkeilija.

Jos ei ole niin silloin ei pidä kutsuakaan. 

Vierailija
15/169 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaali käytäntö. Itse olen tarjonnut kaiken vieraille ainoastaan kun juhlittiin pikkuporulla mun viiskymppisiä.

ei ap odottanut tarjoamista, vaan yhteistä ruokailua. Meillä ainakin joku tuo pastasalaatin, joku perunasalaatin, joku vesimelonia ja yksi vartaita.. kaikki syövät kaikkea eikä kustannukset ole korkeammat kuin että toisi omat eväät. Luultavasti omat eväät käytännöllä kaikki maksaisivat enemmän per henkilö. 

Vierailija
16/169 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on sovittu ruuat yhdessä, ei kutsu mikään täysihoito ole. Ihmeellinen ajatusmaailma sulla.

Vierailija
17/169 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kokoontuu noin 20hlöä juhannuksenviettoon. Vuokrattiin vanha pieni koulu ja menu on suunniteltu etukäteen, kukin maksaa tilille määrätyn summan/hlö, Mennään idealla buffetti, jokainen poimii sen mitä haluaa grillata tai syödä eikä kattamista lukuunottamatta kestitsemisvaiva jää keidenkään harteille.

Vierailija
18/169 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankitte sellaiset eväät, jotka on helppo valmistaa syötävään kuntoon. Mukaan kertikset ja jätesäkki, ongelma hoidettu. Ei parin päivän eväistä kannata stressata. Jos on joku jääkaappi, niin itse laittaisin leipäeväät ja jotain grillattavaa valmissalaateilla. Jos haluaa fiilistellä, niin viinitonkka mukaan 🤣

Vierailija
19/169 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyyttäriperiaatteen ymmärtäisin. Jokainen tuo jotakin, jotka valmistetaan ruoaksi ja nautitaan yhdessä.

Sen sijaan jokainen tuo omat syötävänsä. Kuulostaa hassulta, jos ei ole kyseessä ruokarajoitteisuus.

Vierailija
20/169 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikaporukalla oltu vuosikausia mökillä ja jokainen tuonut omat makkarat oluen kyytipojaksi (joka ollut pääosassa)? Nyt on emännät elämässä eikä osata ajatella muita tapoja, vaikka mahdollista olisi syödä sen alkoholin seurana hyvää ruokaakin?

Luultavasti juurikin näin! Mutta ei kai siinä mitään, itse ottaisin sitten tosiaan ne omat makkarat ja asia olisi sillä selvä.

En kyllä siitäkään tykkäisi jos vastaavassa tilanteessa minun pitäisi alkaa yhteiskokkaamaan mieheni kaverien eukkojen kanssa kun en heitä edes oikein tunne. Kaikilla olisi kuitenkin eri näkemys keittiössä hääräämisestä ja ruuasta ja ihan kaikesta. Omien kaverien kanssa yhteiskokkaus on ihan jees.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi