Ikisinkkuja yhdistää usein yksi asia
Se että on mietitty tarkkaan mitä itse haluaa, mutta ei lähes lainkaan sitä mitä itse tarjoaa.
Moni olettaa että on vain sellaisenaan uskomaton helmi ja itsellä sitten hirveän pitkä lista ja tiukat kriteerit. Usein täysin epärealistiset omaan ns. tasoon nähden.
Kommentit (394)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntemani ihmiset ovat alkaneet ikisinkuiksi 40-60-vuotiaina, kun mitta parisuhteiden osalta on tullut täyteen.
Mä olen itse 40v, ja ainakin omassa lähipiirissä jakopiiri on aivan selkeä: on ihmisiä jotka ovat systemaattisesti harrastaneet seurustelu/parisuhteita koko elämänsä (lyhyitä sinkkujaksoja toki välissä), ja sitten on ikisinkut jotka eivät ole koskaan saaneet ketään. En tunne yhtäkään sellaista ihmistä, joka oli aiemmin "seurustelija" mutta muuttunut ikisinkuksi.
Kyllä mulla on kaveripiirissä useitakin, jotka on nuorempina olleet pitkissä suhteissa, osa jopa naimisissa, mutta ovat sittemmin pysyneet sinkkuina 10+ vuotta, eli varmaan laskettavissa jo ikisinkuiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se vaan ko naisten pitää ettimällä ettiä esimerkkejä siitä miten hekin ovat tahtomattaan sinkkuja vaikka oikeasti eivät vain kelpuuta saatavilla olevia miehiä. Miehet taas ovat oikeasti tahtomattaan ilman naista.
Tälleen karkeasti ottaen ikisinkkuja ovat kaupungissa olevat "uranaiset", usein akateemisesti kouluttautuneet ja maakunnissa olevat ammattikoulutason miehet, monet heistä syrjäytyneitä tai muuten sosiaalisesti rajoittuneita. Näistäkö sitten pitäisi tulla pareja? Ihan oikeasti ajattelet niin?
Sivusta kommentoin, että ikisinkuissa on paljon myös akateemisesti kouluttautuneita, työssäkäyviä ja sosiaalisesti ihan normaaleja kaupung
Sinä et ole sosiaalinen, se on tullut jo selväksi näissä viesteissä.
Ja tämän päättelit yhden viestin perusteella? En ole kirjoittanut muita viestejä tähän ketjuun.
En oikein ymmärrä aloitusta. Minusta ikisinkku tarkoittaa sellaista, joka ei edes halua parisuhdetta, kuten minä. Mitä varten me miettisimme mitään listoja tai kriteereitä, kun emme ole ketään etsimässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntemiani ikisinkkuja yhdistää ainakin rumuus.
Itse tiedän useita ns hyviä saaliita, mutta heillä on aivan mahdottomat kriteerit kumppaniehdokkaille sekä he ovat ihmissuhteissa turhan yksipuolisia. Puhuvat paljon siitä mitä haluavat mutta ei lainkaan siitä mitä antavat.
Kuinka moni muu keskittyy seurustellessaan kertomaan siitä, mitä itse antaa? Aika leuhkalta sekin varmasti kuulostaa, jos koko ajan listaillaan omia hyviä ominaisuuksiaan ihan kuin kerjäten "ota minut, annan niin paljon".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oma tasoni on miesten mielestä alkkis tai henkisesti väkivaltainen duunari niin ihan mielelläni olen yksin epärealistisella tasollani.
No sitähän se on jos et paremmille kelpaa. Raaka totuus tuo kysynnän ja tarjonnan laki
Uskon, että kelpaisin lähtökohtaisesti, mutta heitä ei ole riittävästi. Noita luettelemiani kyllä on yli kysynnän.
Suomessa ikisinkuksi jää helpoiten korkeasti koulutetut naiset ja kouluttamattomat syrjäytyneet miehet. Näistä ei sitten paria synny millään, kun ei ole mitään yhteistä. Keskiverto pariutuu aina helpoiten.
Monesti omanarvontunnottomat läheisriippuvaiset miettivät sitä, onko heillä riittävästi tarjottavaa ja mitä se voisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ikisinkku nainen ja seuraillut tätä asiaa omassa tuttavapiirissäni ja työkavereissa. Minusta ei ollenkaan noin. Se mikä useimpia yhdistää on lähinnä introverttiys, joka johtaa siihen ettei tule tavattua kovin paljon ihmisiä, joista löytää se kumppani. Eikä moni, kuten en minäkään, ole koskaan edes erityisesti etsinyt kumppania. Eli ei iole mitään listoja mietitty. Ajateltu vaan, että jos nyt jonkun tapaan niin hyvä, jos en, niin sekin käy.
Kuulostat tosi passiiviselta noin ylipäätään. Miten sellaisesta ihmisestä edes jaksaa innostua jolle asiat on lähestulkoon aivan sama
Niin varmaan kuulostan, mutta juttu on, että olen elämässäni onnellinen, enkä kaipaa ketään. Joten sekin on ihan sama, jos muut ajattelee minusta noin :D Se varmaan juurikin on sisäisen rauhani ja onnel
Oletko minä! Hyvin kirjoitettu. Vähään olen tyytyväinen ja paljosta saan iloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oma tasoni on miesten mielestä alkkis tai henkisesti väkivaltainen duunari niin ihan mielelläni olen yksin epärealistisella tasollani.
No sitähän se on jos et paremmille kelpaa. Raaka totuus tuo kysynnän ja tarjonnan laki
Uskon, että kelpaisin lähtökohtaisesti, mutta heitä ei ole riittävästi. Noita luettelemiani kyllä on yli kysynnän.
Suomessa ikisinkuksi jää helpoiten korkeasti koulutetut naiset ja kouluttamattomat syrjäytyneet miehet. Näistä ei sitten paria synny millään, kun ei ole mitään yhteistä. Keskiverto pariutuu aina helpoiten.
Joo, mutta palstamiehen logiikalla tasoni miesten osalta on tuo, koska muuten en olisi sinkku.
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä aloitusta. Minusta ikisinkku tarkoittaa sellaista, joka ei edes halua parisuhdetta, kuten minä. Mitä varten me miettisimme mitään listoja tai kriteereitä, kun emme ole ketään etsimässä?
Ihan turha jaottelu taas. Ikisinkku sanana ei todellakaan ole määritelty vain niille, jotka eivät edes parisuhdetta halua. Vai millä nimellä sinä haluat kutsua ihmistä, joka ei ole koskaan seurustellut, vaikka olisi halunnut?
Eikä ikisinkku ole ihminen, joka on seurustellut vuosikausia, mutta nyt on ollut 10 vuotta sinkkuna, kuten tuossa edellä joku väitti.
Vierailija kirjoitti:
En usko että aloitusviestillä tarkoitettiin ihmisiä jotka nimenomaan eivät halua parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tiedän useita ns hyviä saaliita, mutta heillä on aivan mahdottomat kriteerit kumppaniehdokkaille sekä he ovat ihmissuhteissa turhan yksipuolisia. Puhuvat paljon siitä mitä haluavat mutta ei lainkaan siitä mitä antavat.
Kuinka moni muu keskittyy seurustellessaan kertomaan siitä, mitä itse antaa? Aika leuhkalta sekin varmasti kuulostaa, jos koko ajan listaillaan omia hyviä ominaisuuksiaan ihan kuin kerjäten "ota minut, annan niin paljon".
En usko että valtaosa väestöstä ikinä edes ajattelee tuollaisia asioita. Enemmänkin tuollaiset ajatukset on tyypillisiä niille ihmisille jotka eivät millään löydä kumppania, ja turhautumisen takia alkavat ylianalysoivat sitten kaikki sosiaalisia interaktioita.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa että moni nainen täällä ei koe että itse pitää tarjota mitään ja niin oli myös eksänkin kanssa. Olin mukana hänen harrastuksissaan, kuskasin ja hoidin hänen asioita, autoin häntä kun oli pitkään kipeä, ostin kukkia ystävänpäivänä jne. Pidin hänestä huolta ja koitin tehdä hänet onnelliseksi mutta eipä hän koskaan tuntunut koittavan tehdä minua onnelliseksi. Tuntui lähinnä kaverisuhteelta kun ainut ero mitä en kaverilta saisi oli muutama pusu ja halailua sohvalla kun katsottiin sarjoja. Puoli vuotta jaksoin katsoa tuommoista kunnes otin eron.
Onneksi nykyinen naisystäväni tietää miten mies pidetään onnellisena.
Tulee mieleen viimeinen suhdeyritelmäni. Minulla olisi ollut paljonkin annettavaa, mutta mies ei halunnut muuta kuin sitä yhtä. Se tuli esille suhteen edetessä, aluksi hän kyllä esitti kiinnostunutta ja tosissaan olevaa. Eli nainen ei myöskään pysty tarjoamaan sellaista, mitä mies ei ota vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että valtaosa väestöstä ikinä edes ajattelee tuollaisia asioita. Enemmänkin tuollaiset ajatukset on tyypillisiä niille ihmisille jotka eivät millään löydä kumppania, ja turhautumisen takia alkavat ylianalysoivat sit
Tulipa kirjoitettua epäselvästi O:
Piti kirjoittaa: " turhautumisen takia alkavat ylianalysoida sitten kaikkia sosiaalisia interaktioita."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan turha jaottelu taas. Ikisinkku sanana ei todellakaan ole määritelty vain niille, jotka eivät edes parisuhdetta halua. Vai millä nimellä sinä haluat kutsua ihmistä, joka ei ole koskaan seurustellut, vaikka olisi halunnut?
Eikä ikisinkku ole ihminen, joka on seurustellut vuosikausia, mutta nyt on ollut 10 vuotta sinkkuna, kuten tuossa edellä joku väitti.
No mitä sitten tarkoitettiin viestissä, jossa luki näin: "En tunne yhtäkään sellaista ihmistä, joka oli aiemmin "seurustelija" mutta muuttunut ikisinkuksi."?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa että moni nainen täällä ei koe että itse pitää tarjota mitään ja niin oli myös eksänkin kanssa. Olin mukana hänen harrastuksissaan, kuskasin ja hoidin hänen asioita, autoin häntä kun oli pitkään kipeä, ostin kukkia ystävänpäivänä jne. Pidin hänestä huolta ja koitin tehdä hänet onnelliseksi mutta eipä hän koskaan tuntunut koittavan tehdä minua onnelliseksi. Tuntui lähinnä kaverisuhteelta kun ainut ero mitä en kaverilta saisi oli muutama pusu ja halailua sohvalla kun katsottiin sarjoja. Puoli vuotta jaksoin katsoa tuommoista kunnes otin eron.
Tulee mieleen viimeinen suhdeyritelmäni. Minulla olisi ollut paljonkin annettavaa, mutta mies ei halunnut muuta kuin sitä yhtä. Se tuli esille suhteen edetessä, aluksi hän kyllä esitti kiinnostunutta ja tosissaan olevaa. Eli nainen ei myösk
Mitä väliä jos mies haluis vaan sitä yhtä jos sitä antamalla hän antais sulle kaikkea mitä sinä haluat?
Ei muuten pidä paikkansa. Itse tiedän, ettei minulla ole toiselle mitään "tarjottavaa". Viihdyn omissa oloissani tylsässä arjessani. En jaksaisi kenenkään venkoilua ja mankumista siitä, kun on niin tylsää ja arkista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen viimeinen suhdeyritelmäni. Minulla olisi ollut paljonkin annettavaa, mutta mies ei halunnut muuta kuin sitä yhtä. Se tuli esille suhteen edetessä, aluksi hän kyllä esitti kiin
Mitä väliä jos mies haluis vaan sitä yhtä jos sitä antamalla hän antais sulle kaikkea mitä sinä haluat?
Sitä väliä, että haluan elämänkumppanin enkä myydä seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen viimeinen suhdeyritelmäni. Minulla olisi ollut paljonkin annettavaa, mutta mies ei halunnut muuta kuin sitä yhtä. Se tuli esille suhteen edetessä, aluksi hän kyllä esitti kiinnostunutta ja tosissaan olevaa. Eli nainen ei myösk
Eli sinä halusit sanella mitä miehen pitää haluta? Ei saa haluta vain pildeä vaan on pakko haluta romanttisia reissuja, yhteisiä kuutamouinteja ja lavatansseja?
Vierailija kirjoitti:
Tuntemani ihmiset ovat alkaneet ikisinkuiksi 40-60-vuotiaina, kun mitta parisuhteiden osalta on tullut täyteen.
Eikö ikisinkku tarkoita että ei koskaan ole ollut parisuhteessa?
Tiedän vain yhden ikisinkun ja hän on vähän myrtsi, ei oikein heittäytyjäluonne.