Tupakointi pitää sallia uusissa kerrostaloissa ainakin parvekkeella
On aivan typerää kieltää tupakointi, sehän on ihmisten kontrollointia. Yhtä hyvin voidaan kieltää vessassa ja suihkussa käynti kerrostalossa. Jos kieltämään aletaan niin kielletään alkoholin juonti kerrostalossa, rasvan sokerin ja lihan syönti. Jokaiseen asuinhuoneistoon on määrättävä kamerat ja kerrostalokyttä katsomaan ettei vaan sääntöjä rikota.
Kommentit (89)
Minä olen aktiivinen tupakoija, en passiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan haluaisi enää polttaa? Sillä saa vain luuserin leiman otsaansa.
Naisille on aina tärkeintä se mitä muut heistä ajattelevat.
Itse päätän missä ja milloin tupakoin, sitä ei kukaan voi kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkiin uusiin taloihin pitäis tehdä tupakkisalongit.
Eräällä tehtaalla oli aina palkankorotuksista puhuessa muka rahapula, mutta oli kuitenkin varaa rakentaa oikein tupakkahuvila tontille.
Tupakointi on tulossa takaisin muotiin laihdutuskeinona
Tupakointi pitää sallia korkeintaan vanhoissa 50-luvun taloissa. Siellä on jo valmiiksi tupakasta mustaksi pinttyneet likaiset seinät joten tuskin haittaa vuokranantajaa.
Jos on pakottava tarve käydä joka 15. minuutti tupakalla niin teillä on joko jokin ongelma tai olette työtehtävissä kytiksellä, mutta ette osaa työtehtäviä hoitaa ilman tupakkaa (tai kanna bis ta). . Kyllä etsivän töitä voi tehdä ihan ilman tupakkaa samoin presidentinkin töitä. Itseasiassa presidenton pitäisi olla tupakoimaton, muuten näyttää kansalaisille tosi huonoa esimerkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan haluaisi enää polttaa? Sillä saa vain luuserin leiman otsaansa.
Naisille on aina tärkeintä se mitä muut heistä ajattelevat.
Mikä siinä tupakassa viehättää? Paha haju, likaantuneet, epäsiistit seinät, likaiset hampaat, pahanhajuinen hengitys vai mikä, syöpään kuolemisen vaara?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli naapuri valittamaan tupakoinnista. Otin sen akan tukasta sisälle, vetäisin oven kiinni perässä ja paukutin päätä seinään huutaen että tajuatko sä saatanan tollo että asut muiden ihmisten kanssa ja että sinulla ei ole mitään oikeutta olla tupakkanatsihuora joka käy vittuilemassa ja valittamassa naapureille heidän elämästä ja että pitää pitää turpansa kiinni ja huoli omista asioista. Kyllä se sitten itkua siinä väänsi mutta ei ole tullut uudestaan enää urputtamaan.
Miesten mies väkivaltafantasioineen.
Kuulosti ihan joltain alakoululaisen pojan horinalta.
Vierailija kirjoitti:
Noista muista mikään ei pilaa naaapurin terveyttä, mutta tupakka pilaa.
Kyllä vahvojen hajuvesien liikakäyttö eli hölvääminen pilaa vielä tehokkaammin.
Vierailija kirjoitti:
Passiivinen tupakointi argumentti on jo niin kulunut ja liittynyt lähinnä siihen aikaan kun tupakkaa sai polttaa sisätiloissa junat, ravintolat jne. Se että haistat tupakan ei ole sama asia kuin passiivinen tupakointi. Eli tämän suhteen ihmiset voisivat jo pikkuhiljaa rauhoittua. Ihmettelen ettei autoista ja niiden saasteista jakseta valittaa samaan malliin kuin ihmisestä joka tupakoi. Ihan samalla lailla ne saasteet on huonoksi terveydelle. Ainiin mutta auton omistaja tai linja-auton käyttäjä ei tietenkään ole itsekäs.
Tämä on totta, en kiellä etteikö tupakointi kerrostalon parvekkeella sopivalla säällä aiheuttaisi hajuhaittaa, mutta vetoaminen terveyshaittaan on jo vahvaa liioittelua.
Sinällään on ihan hyvä asia, että tupakointia vaikeutetaan, mutta kyllähän tässä paistaa hieman läpi myös laumasieluisuus ja pikkusieluisuus. On trendikästä vastustaa tupakointia ja on helppo vastustaa tupakointia koska harvempi polttaa enää itse.
On todellakin yllättävää ettei esimerkiksi alkoholin myynti, pikaruoka, sokeri ja rasva tai mökkeily/ulkomaille lentäminen aiheuta samanlaista paheksuntaa. Ei, koska niitä useimmat yhä harrastaa. Ne mielletään trendikkäämmiksi ja aikaan kuuluviksi ilmiöiksi, siitäkin huolimatta että etenkin alkoholi aiheuttaa huomattavasti tupakkaa enemmän kustannuksia yhteiskunnalle ja häiriöitä naapurustoihin, matkustelu taas todellisia ympäristöongelmia, jotka uhkaavat miljardien ihmisten terveyttä.
Ap, uusissa kerrostaloissa on huoneistokohtainen ilmanvaihto ja raitis ilma otetaan yleensä joka asunnon kohdalla talon seinään asennetusta ilmanvaihtokanavasta. Tämä tarkoittaa, että tupakointi on Ehdottoman Kiellettyä parvekkeilla, joiden kohdalla nämä korvausilman imuaukot sijaitsevat.
Naapuri ei voi välttyä tupakansavulta edes sulkemalla ovet ja ikkunat. (Toki nämä yleensä ovatkin kiinni koneellisen ilmanvaihdon kyseessä ollen.)
Meneekö kaaliin?
Vierailija kirjoitti:
Noista muista mikään ei pilaa naaapurin terveyttä, mutta tupakka pilaa.
Eikä pilaa. Olen aika paljon terveempi kokonaisvaltaisesti kuin monet jotka eivät polta. Alkaa jo turhauttamaan tämä ihmisten eriarvoistaminen. Tupakka saattaa auttaa myös niihin mieltä sairastuttaviin psyykkisiinkin ongelmiin. Vinkkinä vain.
Kyllä minun elämäntapani on se ainoa oikea. Teidän muidenkin olisi syytä alkaa elämään heti samalla tavalla. Minähän en salli minkäänlaisia paheita paitsi sitä tätä ja tuota.
Onko tupakoijilla keuhkot niin huonossa kunnossa ettei parveketta pidemmälle pääse? Te sillä savulla ja karmealla hajulla laskette toisen kerrostaloasukkien viihtyvyyttä juurikin parvekkeilla kun he eivät voi nauttia siitä tilasta.
Itsekkyyttä tuollainen.
Ei pidä sallia, ei todellakaan! Tupakkattuotteet pitäisi päinvastoin kieltää kokonaan, niitä ei pitäisi saada myydä/ ostaa enää vuonna 2024!
Vierailija kirjoitti:
Onko tupakoijilla keuhkot niin huonossa kunnossa ettei parveketta pidemmälle pääse? Te sillä savulla ja karmealla hajulla laskette toisen kerrostaloasukkien viihtyvyyttä juurikin parvekkeilla kun he eivät voi nauttia siitä tilasta.
Itsekkyyttä tuollainen.
No sinäpä se onnellinen olet. Missä kunnossa asuntosi on? Energia vaikuttaa monellakin tavalla. Onneksi voi polttaa pihalla tupakointiin varatulla paikalla just sun ikkunasi alla. Siinähän paiskot sitä ikkunaasi. Minä hyötyliikun tämän kaiken ohessa ja parannan omaa sekä naapureiden mielenterveyttä rupattelemalla heidän kanssaan kaikista maailman kummallisuuksista. Täysin tervettä ja terveellistä toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aktiivinen tupakoija, en passiivinen.
Sama juttu ja myös sen suklaan kanssa. En ole luovuttaja. En pilaa elämästäni nautintoa. Voin paremmin niin.
Vierailija kirjoitti:
Ei, koska se tupakan haju leijalee parvekkeelta ympäriinsä. Röökaajat voi joko lopettaa tai ostaa omakotitalon. Millä oikeudella he vaatii että saavat savustaa kaikki muut
Se mikä ei ole kielletty on sallittu.
Heka tulee teettämään tämän ja ensi vuoden aikana asukkaillaan uudet vuokrasopimukset :ei tupakoida huoneistossa, ei parvekkeella eikä piha-alueella. Suostut tai lennän asunnosta ulos. Harmi ettei kannabiksen poltosta mainita mitään .
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minun elämäntapani on se ainoa oikea. Teidän muidenkin olisi syytä alkaa elämään heti samalla tavalla. Minähän en salli minkäänlaisia paheita paitsi sitä tätä ja tuota.
Jos on allekirjoittanut vuokrasopimuksen missä kielletään tupakointi ja siltikin tupakoitte niin se on sopimusrikkomus ja häädön peruste. Miksi allekirjoitatte vuokrasopimuksia, joita ette kykene tai halua noudattaa?
EI OLLENKAAN TUPAKOINTIA MISSÄÄN MUODOSSA!