Mitä teet tavallisesti töiden jälkeen ja entäpä viikonloppuisin/vapaa-päivinä?
Kommentit (23)
En mitään. Tai no ruuan teen ja syön. Muuten makaan sohvalla puhelin kädessä. Arkena ja lomalla.
Lepään, olen aivan poikki, katselen elokuvia ja siivoan.
Muutaman kerran viikossa tulee naitua joko vaimon tai rakastajatteren kanssa.
Maalaan, luen ja kirjoitan. Joskus katselen elokuvia ja olen luonnossa.
Makaan kuin raato. Sänky, sohva tai vaikka lattia kaikki käy.
Koiran kanssa lenkkeilyä, kesällä veneilyä, leipomista ja ruoanlaittoa. Töiden jälkeen lähinnä ensimmäinen, vapaapäivinä kaikkea muuta. Talvella tulee hiihdettyä myös häiden jälkeen, koska kausi on pk-seudulla tosi lyhyt hyvänäkin talvena. Tänään oli ystävä kylässä, olen lomalla.
Usein vapaa-aika menee ruuan laittoon. Pienipalkkaisena teen kaiken ruuan itse ja kesäaikaan vapailla myös näen paljon vaivaa siihen, että kerään ruokaa ( ja palstalla sitä myös viljelen). Sa,,alla kuuntelen podcasteja ja äänikirjoja.
Ystävien ja sukulaisten kanssa myös vietän aikaa.
Ja jos on ihan diipadaa-aikaa, kirjoittelen täällä tai selaan muuten somea.
Käydään pitkällä kävelylenkillä ja tullaan sitten joko kaupan kautta tai suoraan kotiin tekemään ruokaa. Sitten syödään, roikutaan netissä ja katselen telkkaria.
Viikonloppuna nukutaan pidempään, mutta muuten aikalailla päivisin samaa kuin arkenakin. Illalla lämmitetään sauna tai käydään tanssimassa. Välillä tavataan kavereita, käydään mökillä, risteilyllä tai ulkomailla minilomalla. Leffassa, näyttelyissä ja keikoillakin tulee joskus käytyä.
Lähinnä pelaan tai katson YouTubea/elokuvia/animea.
Työpäivänä tulen kahdesti kotiin. Aamupäivällä töistä tullessa ensin keitän kahvit, lounastan ja nostan joksikin aikaa jalat ylös. Sitten käyn koiran kanssa lenkillä, kesällä puutarhuroin ja talvella kolaan lunta, käyn asioilla jos on jotain hoidettavaa, teen kotitöitä, kokkaan perheelle päivällistä, juon iltapäiväkahvit ja lähden takaisin töihin.
Illalla töiden jälkeen käyn koiran kanssa lenkillä, puutarhuroin, käyn suihkussa. Sitten lopun illan vaan olen; luen, neulon, katson telkkua, kulutan aikaa täällä av:lla, tutkin mielenkiintoisia asioita netissä tai ihan vaan kuuntelen luonnon ääniä terassilla.
Kolme viikonloppua kuukaudessa olen töissä. Sinä yhtenä viikonloppuna, jonka olen vapaalla yritän käydä jossain tapahtumassa, jos jotain mielenkiintoista löytyy.
Arkivapailla yritän harrastaa jotain liikuntaa, kuten käydä uimahallissa vesijumpassa tai vesijuoksemassa. Muuten arkivapaat menee samalla tyylillä kuin työpäivät paitsi ettei tarvitse käydä töissä eikä herätä viideltä aamulla.
Siivoan, laitan ruokaa, lenkkeilen, luen, teen käsitöitä