Miten voi olla että mies tekee aina saman uudelleen ja uudelleen
Minä ja lapsi menossa nukkumaan. Mies tietää että täytyy hiljaa odotella että lapsi nukahtaa, ja kun nukahtanut, ei pienet äänet haittaa , lapsi ei niihin helposti herää.
Eilen mies valvoi pidempään, ei edes yritä kävellä hipsutellen vaan kovaäänisesti kantapäillä mun ja lapsen makkarin ohi ( pieni asunto), hyvin kuuluu äänet.
myöhemmin alkaa yöpalalle ja kolisuttaa juomalasia marmoritasoa vasten kun juo vettö, edestakaisin sama kolina
Vessaan menee alle tunnin välein ja tietystil lapsen huoneen viereiseen vessaan ja ovi auki, ääni kuin saavista kaataisi.
heräsin näihin ääniin monta kertaa.
Olenko tiukkis kun olin aamulla oikeasti vihainen? En saanut nukuttua kunnolla
Tämä ei ole ensimmäinen kerta ja keskusteltu on
Kommentit (83)
Miksi asut sen kanssa. Onko komea ja rikas.
Miehen pitää osoittaa, että on tärkein teidän perheessä, muilla tai muiden tarpeilla ei ole väliä. Ei edes lapsen.
Perus miesjuttuja.
En jaksaisi katsella.
MIten mies itse selittää käytöstään?
Ensihätään kannattaisi muuttaa nukkumispaikkojen järjestystä niin, että lapsen huone olisi kauimpana keittiöstä ja vessasta. Nukutteko eri huoneissa, kun kirjoitat "mun ja lapsen makkarin ohi"?
Etkö voisi asua lapsen kanssa erikseen, jos jatkat suhdetta niin lähekkäin asuen miehen kanssa, lapsi saisi omaa rauhaa ja yörauhan. Ehkä miehellä on tarve ravata ja rampata. Täysin hiljaa on vaikeaa ellei mies huoli tossut, huomioi lapsen ja lasien alle joku alusta tms. Wc:ssä moni ravaa just illalla tai öisin.
Kaiketi teet tuota ihan samaa aamulla, teethän? Turha hyssytellä.
Nää on näitä esikoislapsijuttuja. Sitten kun lapsia on 5 niin ei pikkukolinat haittaa ketään.
Anna samalla mitalla takaisin. Teet vain itsellesi ja lapselle ruokaa. Peset ja silitä vain teidän pyykit. Joku ilta, kun miehesi viimein menee nukkumaan, nouse ja tee kolistelevia juttuja. Tai aamulla aikaisin viikonloppuuna.
Aivan turha kysymys, vastaushan on ilmiselvä: mies ei välitä.
Oikea kysymys on, miksi jäät katsomaan tuollaista kerta toisensa jälkeen?
Kuulostaa siltä kuin ärsyttäisi tahallaan ja laittaisi sinua "paikoillesi". Ja noin pienistä asioista valittaminenhan on tietenkin nalkutusta, eikö niin?
Aaah, kyllä taas kannatti olla lapseton sinkku! Saa joko kolistella keskellä yötä tai kääntää kylkeä, ihan miten itseä sattuu huvittamaan.
Tuli hakematta mieleen ex, joka ilmoitti vaan että hänhän kolistelee kotonaan niin paljon kuin haluaa. Nyt sitten kolistelee keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Miehen pitää osoittaa, että on tärkein teidän perheessä, muilla tai muiden tarpeilla ei ole väliä. Ei edes lapsen.
Perus miesjuttuja.
En jaksaisi katsella.
Ei ole perus miesjuttuja, vaan on perus päästään täysin häiriintyneen juttuja. En voi käsittää miten jotkut jopa tekee tuollaisten kanssa lapsia, kai se on jotain lapsuustraumojen jatkumoa..?
Onko nyt niin, että olet väsynyt ja ärsyyntynyt ja kiinnität erityistä huomiota kaikkeen, mitä mies tekee?
Kokemuksesta voin sanoa, että on todella hölmöä totuttaa vauva nukkumaan hiljaisuudessa. Ehkä kannattaa tarkastella niitä omia lähtökohtia.
Vierailija kirjoitti:
Nää on näitä esikoislapsijuttuja. Sitten kun lapsia on 5 niin ei pikkukolinat haittaa ketään.
Täysin samaa mieltä. Ap anna miehesi kävellä ja pitää ääntä, voi se parisuhdekkin kestää yli vauva-ajan.
Olisiko ongelmana kuitenkin se, että sinua harmittaa kun heräät lapsen kanssa aamulla ja et voi valvoaa mutta miehesi jää valvomaan. Sanot aluksi että lapsi herää ääniin ja sitten oletkin sinä joka herää. Luulen että sinua ärsyttää joku muu kuin kantapää kävely. Ja jos lapsi menee kuuden aikaan yöunille niin on siinä aika rajoitettu toisen elämä' jos normi äänet on kielletty.
Eikö miehestä ole nukuttamaan lasta, liian levoton tms.?
Lasta ei tosiaan kannata opettaa nukkumaan vain täydellisessä hiljaisuudessa. Se on karhunpalvelus kaikille.
Oon kade marmorista... Pärjäile, tilanteet muuttuu.
Miehen kannattaisi varmaan ensitöikseen kopsutella niillä kantapäillään lääkäriin. Ei todellakaan ole normaalia käydä noin usein vessassa.