Miksi ihmiset kertovat deitti-ilmoituksissa itsestään niin vähän?
Minua kiinnostaisi ainakin, minkälainen ihminen on, mutta lukee siellä vain jotain yleispäteviä juttuja tai mainitsee vain pari harrastusta. Mitä se oikeasti kertoo kenellekään, jos joku sanoo olevansa "mukava ja huumorintajuinen" tai harrastavansa salilla käyntiä? Jokainenhan ajattelee olevansa mukava ja huumorintajuinen. Minua kiinnostaisi erityisesti arvomaailma, ajattelutavat ja elämäntyyli - näistä kertoo aika harva, paitsi nyt sen liikuntaharrastuksen osalta voidaan viitata elämäntyyliin. Minua kiinnostaisi siis henkinen yhteensopivuus ja etsin samanhenkistä ihmistä.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri eilen mietin samaa. Etsin oikeaa parisuhdetta, monilla miehillä joiden profiilissa lukee Tinderissä etsivänsä pitkää suhdetta tai elämänkumppania ei välttämättä lue mitään esitteltytekstiä, pelkät kuvat.
Vähän ihmettelen luulevatko miehet oikeasti että elämänkumppania etsivä nainen valitsee miehen pelkän kuvan perusteella ja sitten toivoo parasta, että kaikki muut asiat mätsäävät. Naiset eivät toimi Tinderissä samalla logiikalla kuin miehet.
Puhu omasta puolestasi vaan. En minä ainakaan mätchää ruman näköistä miestä vaikka mitä olisi luriteltu tekstiin, sen verran paljon on valinnanvaraa sellaisista jotka ovat sekä persoonaltaan mukavia että hyvännäköisiä.
Eli sinäkin haluat ulkonäön lisäksi, että mies on persoonaltaan mukava. Ja mistä muualta se selviääkään kuin esittelytekstistä.
Ei ap sanonut, ettei kuvia saisi olla lainkaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri eilen mietin samaa. Etsin oikeaa parisuhdetta, monilla miehillä joiden profiilissa lukee Tinderissä etsivänsä pitkää suhdetta tai elämänkumppania ei välttämättä lue mitään esitteltytekstiä, pelkät kuvat.
Vähän ihmettelen luulevatko miehet oikeasti että elämänkumppania etsivä nainen valitsee miehen pelkän kuvan perusteella ja sitten toivoo parasta, että kaikki muut asiat mätsäävät. Naiset eivät toimi Tinderissä samalla logiikalla kuin miehet.
Puhu omasta puolestasi vaan. En minä ainakaan mätchää ruman näköistä miestä vaikka mitä olisi luriteltu tekstiin, sen verran paljon on valinnanvaraa sellaisista jotka ovat sekä persoonaltaan mukavia että hyvännäköisiä.
Eli sinäkin haluat ulkonäön lisäksi, että mies on persoonaltaan mukava. Ja mis
En ainakaan itse lähtisi tekemään kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä Tinderin profiilitekstistä.
Kun istuu ihmistä vastapäätä ja juttelee tunnin, niin siinä ehkä alkaa saada jotain hyvin alustavaa kuvaa siitä että onko hän mukava vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niillä profiiliteksteillä ei ole ainakaan minulle oikeastaan mitään merkitystä. Jos ihminen näyttää kuvissaan hyvältä minun silmiini, annan tykkäyksen. Jos hän ei näytä hyvältä, en anna tykkäystä. En edes lue niitä profiilitekstejä.
Eli turha edes panostaa profiilitekstiin kun kuitenkin tykkäyksiä sataa ihmisiltä, joille vain ulkonäkö merkitsee. Juuri tällaisia ajattelin profiilitekstilläni karsia mutta eipä siitä ole hyötyä jos porukka ei edes lue tekstejä.
Jos ulkonäkö ei merkitse sulle, niin sähän voisit käyttää Tinderiä niin että peität ruudun yläosan, siten että näet vain profiilitekstin mutta et kuvaa. Tällä tavoin tekisit päätöksen tykätä vain tekstin perusteella.
Miltä kuulostaa, voisitko nähdä itsesi tekemässä näin?
En voisi nähdä. En sanonut ettei ulkonäkö merkitse minulle, mutta ei se pelkästään merkitse. Siksi en myöskään halua tykkäyksiä ihmisiltä, jotka katsovat vain että naamani on riittävä eikä muulla yhteensopivuudella ole väliä. Jos minusta tykkää pelkästään ulkonäön perusteella, pettyy satavarmasti, mikäli etsii esimerkiksi helppoa ja ah-niin-positiivista seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ok mies Loimaalta" ja kala, lippis ja aurinkolasit varjostaa naamaa.
No, eipä tärppää sillä mainostuksella.
Tällaisia on ihan valtaosa miesten profiileista tuolla. Yrittävät piilottaa huonoja kasvogeenejä tai kaljuuntumista kunnes kuvasta ei oikein näy enää mitään muuta kuin isot aurinkolasit, kalastajahattu/lippis ja vähän jotain pujonpartaa.
Turha sitten itkeä palstoilla miksi ilkeät naiset ei anna tykkäyksiä.
Näytä ne kasvot reippaasti tai mene pois deittiäpeistä. Ei kukaan tykkää profiilista jossa yrität olla täysin piilossa anonyyminä.
Noh, jos se lippis ja kala ei riitä, niin siihen voi kirjoittaa hieman enemmän tekstiä, kuten:
"Ok mies Loimaalta, kysymällä selviää"
Vastuu siirretään toiselle osapuolelle. Reilua, sillä niinhän se tulee olemaan parisuhteessakin tämän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinäkin haluat ulkonäön
Mulle riittää se , et jos toinen polttaa tupakkaa, niin ei tarvii edes tapaamista suunnitella ja säästyy molemmilta se tunti.
Vierailija kirjoitti:
Tämä itsestä kertominen on todella vaikea juttu. Olen juuri tajunnut että mitkään 'poikaystäväni' eivät ole koskaan tietäneet minusta hölkäsen pöläystä enkä minä juuri heistä. Minulle tulee kyllä mieleen että tärkeitä on tietää minkälaisista porukoista tulee ja noiden tyyppien pitäisi jotenkin sopia niihin ympyröihin tavalla tai toisella. Jos se ei ole odotettavissa niin ei jutustakaan koskaan tule mitään kunnollista... ei ainakaan oikeaa avioliittoa... ehkä voidaan elää jonkun aikaa - todella kauan ja vaikka koko elämä ikään kuin juurista eristettynä, mutta jos tulee lapsia niin homma kostautuu näille - riski että heistä tulee kovin yksinäisiä ja irrallisia eivätkä oikein tiedä keitä ovat... TÄTÄHÄN TÄMÄKIN MAA ALKAA NYT OLEMAAN TÄPÖTÄYNNÄ...
On aika vaikeaa alkaa jollekin tuntemattomille kertomaan kaikkia omia arvostuksiaan ja ominaisuuksiaan... se on otettava koko pakkaus tai ei mitään... On kuitenkin eräs tärke
Uskonnollisuus on sinulle tärkeä arvo, joten sinun tulee se ilman muuta tuodakin heti esille, jotta yhteensopiva kumppani löytyy. Mutta ei kaikille tuo ole tärkeä jakolinja. Jollekin toiselle tärkeämpää voi olla vaikka poliittiset arvot, ovatko ne enemmän oikealla vai vasemmalla. Lasten haluaminen tai haluamattomuus on ilman muuta kynnyskysymys joillekin. Ja miksei vaikkapa rahankäyttötottumuksetkin. On helpompi löytää yhteinen sävel, kun rahankäyttötottumukset ovat samalla kartalla. Itselleni tärkeä arvo on maahenki ja maalaisuus. Olen siihen kasvanut, ja tarvitsen kumppanin, joka ymmärtää vuodenkierron ja sen merkityksen työhön.
Tämän tyyppisiä asioita, suhteen peruskiviä, sinne esittelytekstiin soisi laitettavan. Niin ei tulisi niin paljon ohilyöntejä.
En maksullistenkaan kanssa kysele luonteenpiirteitä, miksi tinderissä kiinnostaisi oma esittely tai vastapuolen? Kyllä ne asiat selviää aikanaan ja sitten nainen vaihtoon jos huonoksi totean.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niillä profiiliteksteillä ei ole ainakaan minulle oikeastaan mitään merkitystä. Jos ihminen näyttää kuvissaan hyvältä minun silmiini, annan tykkäyksen. Jos hän ei näytä hyvältä, en anna tykkäystä. En edes lue niitä profiilitekstejä.
Eli turha edes panostaa profiilitekstiin kun kuitenkin tykkäyksiä sataa ihmisiltä, joille vain ulkonäkö merkitsee. Juuri tällaisia ajattelin profiilitekstilläni karsia mutta eipä siitä ole hyötyä jos porukka ei edes lue tekstejä.
Tämän takia ainakin itse käytän sitten sitä keskusteluominaisuutta että saa selville millainen ihminen siellä profiilin takana on ennen kuin päätän haluanko tavata. Moni ei siinä viestitellessäkään itsestään mitään anna, sitten ei tavata.
Hyvän kuvauksen kirjoittaminen on oikeasti todella vaikeaa.
Lisäksi jos haluaisi kirjoittaa kattavan ja hyvän kuvauksen, se edellyttäisi yksityisasioiden paljastamista ainakin jollain tasolla, mutta en halua paljastaa yksityisasioitani kenelle tahansa. Avaudun asteittain kun opin luottamaan toiseen. Parempi vain laittaa perustiedot ja muutama täky, joihin toinen voi tarttua.
Mutta kirjoita ap ihmeessä itsestäsi tähän sellainen esimerkkikuvaus, jollaisen haluaisit lukea! Näet kuinka vaativaa se on.
En ainakaan itse lähtisi tekemään kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä Tinderin profiilitekstistä.
Kun istuu ihmistä vastapäätä ja juttelee tunnin, niin siinä ehkä alkaa saada jotain hyvin alustavaa kuvaa siitä että onko hän mukava vai ei.
Jollain perusteella sinne treffeille täytyy ensin päätyä. Ei sen esittelytekstin tarkoitus ole olla kosinta, vaan houkutella treffeille.
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän kerron niin sitä vähemmän tulee naisilta matcheja. Siinä syy.
No mikäs siinä jos se matchien määrä on sinulle itse tarkoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia ainakin itse käytän sitten sitä keskusteluominaisuutta että saa selville millainen ihminen siellä profiilin takana on ennen kuin päätän haluanko tavata. Moni ei siinä viestitellessäkään itsestään mitään anna, sitten ei tavata.
Tietenkin. Mutta mielelläni skippaisin sen viestittelyvaiheenkin ihmisen kanssa, joka on jollakin perustavalla tavalla vääränlainen minulle. Profiililla pystyy nämä karsimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Ja siihen keskusteluunkaan ei päädytä, jos ei esittelyteksti kerro mitään.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kenestäkään tunnu sitten yksinkertaisesti kiusalliselta kirjoittaa kovin syvällistä kuvausta itsestään nettiin kaiken kansan nähtäville?
Ite kirjoitin olevani köyhä ja autismi diagnoosista. Tätä ennen oli aika nimittäin aika nättejä naisia tykkäämässä. Nyt tasan 0, mutta toivonkin lähinnä löytäväni jotain mitä itse etsin.
Vierailija kirjoitti:
Jollain perusteella sinne treffeille täytyy ensin päätyä. Ei sen esittelytekstin tarkoitus ole olla kosinta, vaan houkutella treffeille.
Kyllä kyllä, olemme täysin samaa mieltä asiasta.
T. Sama jolle vastasit
Et ole selvästikään törmännyt minun profiiliini :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ulkonäkö ei merkitse sulle, niin sähän voisit käyttää Tinderiä niin että peität ruudun yläosan, siten että näet vain profiilitekstin mutta et kuvaa. Tällä tavoin tekisit päätöksen tykätä vain tekstin perusteella.
Miltä kuulostaa, voisitko nähdä itsesi tekemässä näin?
Minä tein näin. Aina ensin luin tekstin ja sitten katsoin kuvat. Aika paljon sai heti pyyhkäistä vasemmalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän kerron niin sitä vähemmän tulee naisilta matcheja. Siinä syy.
No mikäs siinä jos se matchien määrä on sinulle itse tarkoitus.
Tinder on numeropeliä. Mitä enemmän saat matcheja, sitä todennäköisemmin löydät siitä massasta juuri itsellesi sopivan kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kenestäkään tunnu sitten yksinkertaisesti kiusalliselta kirjoittaa kovin syvällistä kuvausta itsestään nettiin kaiken kansan nähtäville?
Ite kirjoitin olevani köyhä ja autismi diagnoosista. Tätä ennen oli aika nimittäin aika nättejä naisia tykkäämässä. Nyt tasan 0, mutta toivonkin lähinnä löytäväni jotain mitä itse etsin.
Näin juuri. Kun on rehellinen, niin on mahdollisuus löytää juuri se yksi oikeanlainen. Mitä hyötyä on sadasta sopimattomasta, kun lopulta siitäkin on toiveena saada karsittua se yksi oikeanlainen.
Totta. Jos ei uskalla koskaan tehdä mitään, niin todennäköisesti ei tule mitään koskaan saamaan.