Miksi ihmiset kertovat deitti-ilmoituksissa itsestään niin vähän?
Minua kiinnostaisi ainakin, minkälainen ihminen on, mutta lukee siellä vain jotain yleispäteviä juttuja tai mainitsee vain pari harrastusta. Mitä se oikeasti kertoo kenellekään, jos joku sanoo olevansa "mukava ja huumorintajuinen" tai harrastavansa salilla käyntiä? Jokainenhan ajattelee olevansa mukava ja huumorintajuinen. Minua kiinnostaisi erityisesti arvomaailma, ajattelutavat ja elämäntyyli - näistä kertoo aika harva, paitsi nyt sen liikuntaharrastuksen osalta voidaan viitata elämäntyyliin. Minua kiinnostaisi siis henkinen yhteensopivuus ja etsin samanhenkistä ihmistä.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Juuri eilen mietin samaa. Etsin oikeaa parisuhdetta, monilla miehillä joiden profiilissa lukee Tinderissä etsivänsä pitkää suhdetta tai elämänkumppania ei välttämättä lue mitään esitteltytekstiä, pelkät kuvat.
Vähän ihmettelen luulevatko miehet oikeasti että elämänkumppania etsivä nainen valitsee miehen pelkän kuvan perusteella ja sitten toivoo parasta, että kaikki muut asiat mätsäävät. Naiset eivät toimi Tinderissä samalla logiikalla kuin miehet.
No totta hemmetissä nainen valitsee miehen pelkän kuvan perusteella. Sitten tulee se tutustuminen. Onhan tuo aikaavievää toimintaa, mutta jos on todella etsimässä elämänkumppania, niin siihen panostaa aikaa (ja rahaakin).
Vierailija kirjoitti:
Juuri eilen mietin samaa. Etsin oikeaa parisuhdetta, monilla miehillä joiden profiilissa lukee Tinderissä etsivänsä pitkää suhdetta tai elämänkumppania ei välttämättä lue mitään esitteltytekstiä, pelkät kuvat.
Vähän ihmettelen luulevatko miehet oikeasti että elämänkumppania etsivä nainen valitsee miehen pelkän kuvan perusteella ja sitten toivoo parasta, että kaikki muut asiat mätsäävät. Naiset eivät toimi Tinderissä samalla logiikalla kuin miehet.
Puhu omasta puolestasi vaan. En minä ainakaan mätchää ruman näköistä miestä vaikka mitä olisi luriteltu tekstiin, sen verran paljon on valinnanvaraa sellaisista jotka ovat sekä persoonaltaan mukavia että hyvännäköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhu omasta puolestasi vaan. En minä ainakaan mätchää ruman näköistä miestä vaikka mitä olisi luriteltu tekstiin, sen verran paljon on valinnanvaraa sellaisista jotka ovat sekä persoonaltaan mukavia että hyvännäköisiä.
Ja silti olet edelleen sinkku, kuten vuosikaudet.
Christiiina kirjoitti:
tuntuu vaikealta arvioida omaa luonnetta.
Miksi pitäisikään? Vastapuoli arvioi sen kuitenkin itse. Itse en kaipaa luonnearvioita vaan vähän tietoa mitä toinen arvostaa elämässä, mitä asioita elämään kuuluu jne. Niistä on helppo sitten tehdä keskustelun avaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ok mies Loimaalta" ja kala, lippis ja aurinkolasit varjostaa naamaa.
No, eipä tärppää sillä mainostuksella.
Tällaisia on ihan valtaosa miesten profiileista tuolla. Yrittävät piilottaa huonoja kasvogeenejä tai kaljuuntumista kunnes kuvasta ei oikein näy enää mitään muuta kuin isot aurinkolasit, kalastajahattu/lippis ja vähän jotain pujonpartaa.
Turha sitten itkeä palstoilla miksi ilkeät naiset ei anna tykkäyksiä.
Näytä ne kasvot reippaasti tai mene pois deittiäpeistä. Ei kukaan tykkää profiilista jossa yrität olla täysin piilossa anonyyminä.
Minä olen nainen, enkä todellakaan näytä kasvojani reippaasti deittiapeissa. Aurinkolasikuvan voin laittaa. Ihmiset ei ymmärrä, että he jakavat ihan liikaa tietoa itsestään nettiin. Kuka vaan voi tehdä kasvohaun kuvallasi ja saa hetkessä tietää kuka olet, missä päin asut, missä olet töissä jne.
Jos joku ei uskalla aurinkolasikuvan perusteella lähteä treffeille, niin ei ole pakko. Kyllä joku toinen mielellään lähtee.
Tämä itsestä kertominen on todella vaikea juttu. Olen juuri tajunnut että mitkään 'poikaystäväni' eivät ole koskaan tietäneet minusta hölkäsen pöläystä enkä minä juuri heistä. Minulle tulee kyllä mieleen että tärkeitä on tietää minkälaisista porukoista tulee ja noiden tyyppien pitäisi jotenkin sopia niihin ympyröihin tavalla tai toisella. Jos se ei ole odotettavissa niin ei jutustakaan koskaan tule mitään kunnollista... ei ainakaan oikeaa avioliittoa... ehkä voidaan elää jonkun aikaa - todella kauan ja vaikka koko elämä ikään kuin juurista eristettynä, mutta jos tulee lapsia niin homma kostautuu näille - riski että heistä tulee kovin yksinäisiä ja irrallisia eivätkä oikein tiedä keitä ovat... TÄTÄHÄN TÄMÄKIN MAA ALKAA NYT OLEMAAN TÄPÖTÄYNNÄ...
On aika vaikeaa alkaa jollekin tuntemattomille kertomaan kaikkia omia arvostuksiaan ja ominaisuuksiaan... se on otettava koko pakkaus tai ei mitään... On kuitenkin eräs tärkeä asia joka erottaa tai yhdistää ja joka kertoo paljon... se on uskonnollinen suuntautuminen ikävä kyllä.., ja jakolinja on uskotko Jumalaan vai et... ja oletko kristitty... Jos molemmat uskovat Jumalaan niin siinä ollaan jo ikään kuin samalla puolella... oli sitten kristitty, juutalainen tai muslimi... sitten kuitenkin muuttuu jo hankalammaksi kun alkaa kysellä että mikä kristitty, minkälainen 'uskovainen'... on niin paljon kaikenlaista... ja sen 'uskontokunnan' mukana seuraa sitten arvostukset ja arvot porukoista puhumattakaan... tosi harva on joku jota voitaisiin kutsua joksikin korkeakristilliseksi... tietävätkö ihmiset edes mitä se pitää sisällään... enpä ihmettelisi vaikka suurelta osalta ainakin arvot joita pidämme itsestäänselvyyksinä tässä länsimaisessa demokratiassa ja niin kuin länsimaisen demokratian avoina ovatkin peräisin sieltä - ne on vaan ikään kuin kirjoitettu uusiksi toisin sanoin ja myös ateismiin sopiviksi... ja jos tästä tiedät jotakin niin kerro!!!
AP, Tämähän on sinun valttisi mahdollistaa hyvä osuma ilman, että joutuu tapailemaan kymmenittäin ehdokkaita turhaan. Mätsää sieltä ne ehdokkaat, jotka ovat tehneet sopivalta vaikuttavan profiilitekstin.
Kerro myös omassa profiilissasi asioita, jolloin mätsin jälkeisistä vastauksista pian selviää onko kaveri samoilla aaltopituuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Niillä profiiliteksteillä ei ole ainakaan minulle oikeastaan mitään merkitystä. Jos ihminen näyttää kuvissaan hyvältä minun silmiini, annan tykkäyksen. Jos hän ei näytä hyvältä, en anna tykkäystä. En edes lue niitä profiilitekstejä.
Olet selkeästi mies.
Christiiina kirjoitti:
Oletko ekstrovertti/introvertti/jotain niiden väliltä, tarvitsetko joka viikonlopulle jotain menoa vai viihdytkö kotona, mitä harrastat, mihin tai miksi haluat seuraa eli mitä haluaisit että tekisitte yhdessä, mitä arvostat kumppanissa...
Vierailija kirjoitti:
Niillä profiiliteksteillä ei ole ainakaan minulle oikeastaan mitään merkitystä. Jos ihminen näyttää kuvissaan hyvältä minun silmiini, annan tykkäyksen. Jos hän ei näytä hyvältä, en anna tykkäystä. En edes lue niitä profiilitekstejä.
Oletko nainen vai mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No totta hemmetissä nainen valitsee miehen pelkän kuvan perusteella. Sitten tulee se tutustuminen. Onhan tuo aikaavievää toimintaa, mutta jos on todella etsimässä elämänkumppania, niin siihen panostaa aikaa (ja rahaakin).
No ei todellakaan valitse. Jos on ok näköinen tyyppi, joka ei kerro itsestään mitään vs. ok näköinen tyyppi jonka luonne kuulostaa sopivalta ja yhteisiä kiinnostuksen kohteita, niin kumman luulet että valitsen?
Christiiina kirjoitti:
No härregud, täytyyhän aikuisella ihmisellä sen verran itsetuntemusta olla! Mutta tekstittömyys voi siis kertoa myös siitä, ettei tunne itseään eikä tiedä mitä etsii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli turha edes panostaa profiilitekstiin kun kuitenkin tykkäyksiä sataa ihmisiltä, joille vain ulkonäkö merkitsee. Juuri tällaisia ajattelin profiilitekstilläni karsia mutta eipä siitä ole hyötyä jos porukka ei edes lue tekstejä.
Jos ulkonäkö ei merkitse sulle, niin sähän voisit käyttää Tinderiä niin että peität ruudun yläosan, siten että näet vain profiilitekstin mutta et kuvaa. Tällä tavoin tekisit päätöksen tykätä vain tekstin perusteella.
Miltä kuulostaa, voisitko nähdä itsesi tekemässä näin?
Jos on vaikea arvioida omaa luonnetta, niin testaa se.
En käytä mobiilideittipalveluja, mutta jos käyttäisin niin voisin laittaa vaikka "Olen E(N/S)TJ", niin tuon ymmärtävät olisivat minulle selkeästi muita vahvempia ehdokkaita.
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän kerron niin sitä vähemmän tulee naisilta matcheja. Siinä syy.
Miten se tilanne paranee sillä, että saat mätsejä, mutta keskustelun alkumetreillä ne profiilitekstistä puuttuvat asiat selviävät naisille, ja se hylsy tulee siinä kohtaa sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä teen niin, että jos mies ei ole kuvissaan komea, niin svaippaan hänet heti vasemmalle. Jos hän näyttää komealta, luen profiilikuvauksen ja teen sen perusteella päätöksen että annanko tykkäyksen vai en.
Eli jos mies ei näytä hyvältä, en edes lue hänen profiilitekstiään. Mutta jos hän näyttää hyvältä, niin tekstillä on aika isokin merkitys.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kenestäkään tunnu sitten yksinkertaisesti kiusalliselta kirjoittaa kovin syvällistä kuvausta itsestään nettiin kaiken kansan nähtäville?
Joitain riskejä maailmassa pitää joskus ottaa. Jos ei tuotakaan riskiä halua ottaa, niin sitten jää ilman. Toisin sanoen, jos ei mitään anna, niin ei mitään myöskään saa. Nämä ovat omia valintoja.
Eipähän tarvii ihmetellä, kun ihmiset valitsee kumppaneita pelkän ulkonäön perusteella, et miks ne parisuhteet ei tule onnistumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taas en ymmärrä ollenkaan, että jollain tekstinpätkällä voisi kertoa millainen on. Minulla eikä miehellänikään ollut mitään tekstiä profiilissa. Naama miellytti, samoin matchaamisen jälkeinen keskustelu. Nähtiin ja ihastuttiin :)
Juu, 500 merkillä avaudun syvällisesti persoonastani, luonteestani, elämästäni, harrastuksista, mielenkiinnonkohteista, tulevaisuuden suunnitelmista, yms.
Kyllä, sen verran mihin kullakin kyvyt riittävät.
Juu, 500 merkillä avaudun syvällisesti persoonastani, luonteestani, elämästäni, harrastuksista, mielenkiinnonkohteista, tulevaisuuden suunnitelmista, yms.