Miksi ihmiset kertovat deitti-ilmoituksissa itsestään niin vähän?
Minua kiinnostaisi ainakin, minkälainen ihminen on, mutta lukee siellä vain jotain yleispäteviä juttuja tai mainitsee vain pari harrastusta. Mitä se oikeasti kertoo kenellekään, jos joku sanoo olevansa "mukava ja huumorintajuinen" tai harrastavansa salilla käyntiä? Jokainenhan ajattelee olevansa mukava ja huumorintajuinen. Minua kiinnostaisi erityisesti arvomaailma, ajattelutavat ja elämäntyyli - näistä kertoo aika harva, paitsi nyt sen liikuntaharrastuksen osalta voidaan viitata elämäntyyliin. Minua kiinnostaisi siis henkinen yhteensopivuus ja etsin samanhenkistä ihmistä.
Kommentit (78)
Minä tein näin. Aina ensin luin tekstin ja sitten katsoin kuvat. Aika paljon sai heti pyyhkäistä vasemmalle.
Hyvä ajatus tämä, että ei anna kuvan hämätä itse asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän kerron niin sitä vähemmän tulee naisilta matcheja. Siinä syy.
No mikäs siinä jos se matchien määrä on sinulle itse tarkoitus.
Tinder on numeropeliä. Mitä enemmän saat matcheja, sitä todennäköisemmin löydät siitä massasta juuri itsellesi sopivan kumppanin.
No jos tuo on sinulle toiminut. Itse näin paremmaksi panostaa siihen että löytää itselleen sopivan mahdollisimman helposti siitä massasta.
Mutta kun pointti oli nimenomaan siinä, että ei katsota niitä kuvia :D
Eli sinä nimenomaan et tehnyt juuri näin, vaan teit täsmälleen ihan niin kuin kaikki muutkin, ja katsoit kuvat ennen svaippausta
Tuo oli vain sinun oma pointtisi, jonka tungit tuonne väliin. Se ei kuitenkaan ole ollut tämän koko keskustelun pointti, eikä ap ole tuollaisesta myöskään puhunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niillä profiiliteksteillä ei ole ainakaan minulle oikeastaan mitään merkitystä. Jos ihminen näyttää kuvissaan hyvältä minun silmiini, annan tykkäyksen. Jos hän ei näytä hyvältä, en anna tykkäystä. En edes lue niitä profiilitekstejä.
Eli turha edes panostaa profiilitekstiin kun kuitenkin tykkäyksiä sataa ihmisiltä, joille vain ulkonäkö merkitsee. Juuri tällaisia ajattelin profiilitekstilläni karsia mutta eipä siitä ole hyötyä jos porukka ei edes lue tekstejä.
Jos ulkonäkö ei merkitse sulle, niin sähän voisit käyttää Tinderiä niin että peität ruudun yläosan, siten että näet vain profiilitekstin mutta et kuvaa. Tällä tavoin tekisit päätöksen tykätä vain tekstin perusteella.
Ymmärsit väärin. Hyvin monet lähti vasemmalle ilman että kuvia katsoin koska tekstiä ei ollut tai se ei kertonut mitään tai siitä tuli ilmi jotain mistä tiesin ettei tulla juttuun.
Vierailija kirjoitti:
Niillä profiiliteksteillä ei ole ainakaan minulle oikeastaan mitään merkitystä. Jos ihminen näyttää kuvissaan hyvältä minun silmiini, annan tykkäyksen. Jos hän ei näytä hyvältä, en anna tykkäystä. En edes lue niitä profiilitekstejä.
Itse toimin erilailla. Kuvat kertovat kannattaako lukea tekstiä. Teksti kertoo kannattaako antaa tykkäystä tai muuten lähestyä. En kaipaa suurta esittelyä, mutta pitää löytyä jotain yhteistä ja lukuisten vaihtoehtojen joukosta vaikuttaa siltä, että voisi olla jotain yhteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän kerron niin sitä vähemmän tulee naisilta matcheja. Siinä syy.
No mikäs siinä jos se matchien määrä on sinulle itse tarkoitus.
Tinder on numeropeliä. Mitä enemmän saat matcheja, sitä todennäköisemmin löydät siitä massasta juuri itsellesi sopivan kumppanin.
No jos tuo on sinulle toiminut. Itse näin paremmaksi panostaa siihen että löytää itselleen sopivan mahdollisimman helposti siitä massasta.
Tinder ei minulla toiminut, koska en saanut käytännössä ollenkaan matcheja. Mutta se on toinen tarina.
Ymmärsit väärin. Hyvin monet lähti vasemmalle ilman että kuvia katsoin koska tekstiä ei ollut tai se ei kertonut mitään tai siitä tuli ilmi jotain mistä tiesin ettei tulla juttuun.
Kyllä, näin sinä sanoit ja näin minäkin sen tekstistäsi ymmärsin.
Äsh, palstajumala tilttasi juuri kun postasin, pitää siis uusiksi..
Eli itselle oli erittäin tärkeä kriteeri nimenomaan tekstit. Tinderissä meni vasempaan ne, joilla ei ollut muuta kuin kuvat. Arvostan hyviä profiilitekstejä.
Nykyinen mies löytyi kun ihastuin hänen profiilitekstiinsä ja tykkäsin siitä. Vähän piti miettiä tykkäyksen antoa, kun naamakuva antoi ikäviä fläsäreitä pas*asta exästä, onneksi livenä ei sellaista tullut. Eli teksti hurmasi, ulkonäkö ei ollut se ratkaiseva kriteeri (jos rehellisiä ollaan, niin ei mikään Brad Pitt ole kyseessä, mutta <3 häntä).
Vierailija kirjoitti:
Miehiltä riittää tiedot: Paisuvaisen mitat, pituus ja paksuus sekä Visa-kortin luottoraja.
Naisiilta riittää tiedot: Nieleekö mällit mällykkeet ja ottaako ahnaasti myös suoleen.
Sitten vaan treffeillä ja lihalliseen iloitteluun.
Täysosuma. Juuri näin.
Naisia kiinnostaa vain miehen ulkonäkö ja monenko naisen käyttämä mies on niin nainen kyllä haluaa treffeille heti.
Itse viimeisimmällä deittisivustokierroksellani kerroin profiilitekstissä pari olennaista asiaa itsestäni haikun muodossa ja lopuksi lisäsin hauskan (ja moniselitteisen mutta ei kovin helposti avautuvan) lainauksen yhdeltä suosikkikoomikoltani. Se yksi tyyppi joka jopa tuon lainuksenkin tajusi oli todellakin paras kaikista tapaamistani miehistä :) Joten kannattaa laittaa edes jotain persoonallista jos haluaa omantyyppisiä ihmisiä löytää. Ei tarvitse olla vain joku lista omista luonteenpiirteistä.
Itse laitoin linkin 75-sivuiseen manifestiini. Jätin kappalejaot pois ja välimerkkien suhteen olin erittäin säästäväinen, mutta toimii noinkin. Kirjoitus vihreitä en viitsinyt oikolukea, kyllä sen idea tajuaa jos on tajutakseen. Vähän semmoista Linkola/Kaczynski -tier ajatuksenvirtaa mutta diapamit ehtivät sen verran vaikuttaa että militantimmat häröilyt editoin pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kenestäkään tunnu sitten yksinkertaisesti kiusalliselta kirjoittaa kovin syvällistä kuvausta itsestään nettiin kaiken kansan nähtäville?
Ite kirjoitin olevani köyhä ja autismi diagnoosista. Tätä ennen oli aika nimittäin aika nättejä naisia tykkäämässä. Nyt tasan 0, mutta toivonkin lähinnä löytäväni jotain mitä itse etsin.
Näin juuri. Kun on rehellinen, niin on mahdollisuus löytää juuri se yksi oikeanlainen. Mitä hyötyä on sadasta sopimattomasta, kun lopulta siitäkin on toiveena saada karsittua se yksi oikeanlainen.
Nii. En mä oikeastaan paljon kattele niitä naisten bioja, ne on kaikki aika samanlaisia. Yli vedettyjä ja mun mielestä ne ei anna ihan oikeaa kuvaa todellisuudesta. Se markkinointi taulu siinä on muuten aika uskomaton läjä teeskenneltyä sontaa. :D
Vierailija kirjoitti:
AP, Tämähän on sinun valttisi mahdollistaa hyvä osuma ilman, että joutuu tapailemaan kymmenittäin ehdokkaita turhaan. Mätsää sieltä ne ehdokkaat, jotka ovat tehneet sopivalta vaikuttavan profiilitekstin.
Kerro myös omassa profiilissasi asioita, jolloin mätsin jälkeisistä vastauksista pian selviää onko kaveri samoilla aaltopituuksilla.
Näin toiminkin, mutta ihmettelen vain, miksi aika moni hakee seuraa käytännössä tyhjällä profiililla. Olen Tinderin lisäksi kokeillut nyt yhtä toistakin paikkaa, jossa kuka vaan voi laittaa viestejä, ja välillä siellä tulee yhteydenottoja miehiltä, jota eivät kerro itsestään mitään ja joiden profiilissa ei lue mitään. Sitten kysyvät, että kiinnostaisiko. No jos tiedän henkilöstä iän, asuinpaikan ja ptuuden, niin eipä kyllä. Tokihan se kertoo ihmisestä myös paljon, jos ajattelee, että tuo on riittävä info - että siinä mielessä on informatiivista toki.
Vierailija kirjoitti:
Hyvän kuvauksen kirjoittaminen on oikeasti todella vaikeaa.
Lisäksi jos haluaisi kirjoittaa kattavan ja hyvän kuvauksen, se edellyttäisi yksityisasioiden paljastamista ainakin jollain tasolla, mutta en halua paljastaa yksityisasioitani kenelle tahansa. Avaudun asteittain kun opin luottamaan toiseen. Parempi vain laittaa perustiedot ja muutama täky, joihin toinen voi tarttua.
Mutta kirjoita ap ihmeessä itsestäsi tähän sellainen esimerkkikuvaus, jollaisen haluaisit lukea! Näet kuinka vaativaa se on.
Mutta eihän noissa ole edes mitään täkyä, joihin tarttua. Kiinnostava ilmoitus on sellainen, josta käy ilmi edes JOTAIN siitä, minkälainen ihminen on kyseessä - jotain sellaisia kiinnostuksenkohteita tai asioita, joista saa jonkin käsityksen. Myös voi olla fiksua kertoa, millaista juttua hakee. Ja kyllä itseään voi muutamalla sanalla luonnehtiakin.
Riippuu kuvasta houkutteleeko se oikeanlaisia ihmisiä. Jos laittaa pelkän kuvan niin siitä kuvasta pitäisi mielestäni jotenkin välittyä myös persoona, joka voi näkyä tyylissä. Itse näytän melko mainstreamilta, mutta olen ihmisenä hyvin kaukana mainstreamista. Miten sen toisen löytää näillä spekseillä? En etsi, mietin vain.
Mutta kun pointti oli nimenomaan siinä, että ei katsota niitä kuvia :D
Eli sinä nimenomaan et tehnyt juuri näin, vaan teit täsmälleen ihan niin kuin kaikki muutkin, ja katsoit kuvat ennen svaippausta.